- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- MovieMeter API / webservice
MovieMeter API / webservice
dekoef
-
- 3 messages
- 6 votes
Goedemiddag,
ik heb een vraagje.
Is er ook een API voor boekmeter en/of gamesmeter?
Zo nee, zitten deze er nog aan te komen? Of is er ook een andere manier om deze informatie te gebruiken?
Alvast bedankt,
Maikel
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
API's voor de andere sites staan niet in de planning, evenals methods rond gebruikersinformatie en -acties.
pandit
-
- 45 messages
- 163 votes
Hallo allemaal
Kan het zijn dat er in de afgelopen maand een wijziging is doorgevoerd? Ik gebruik het programma CGstar om filminformatie naar binnen te halen van moviemeter. Dat werkte altijd perfect, maar sinds kort krijg ik alleen de Naam van de film, datum, Land en de Director binnen.
Genre, Acteurs en Plot-informatie krijg ik niet meer binnen.
Bedankt alvast
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Hoi, dit zul je aan de makers van dat programma moeten vragen.
pandit
-
- 45 messages
- 163 votes
Beste Jordy
Bedankt voor je reactie, IK heb niets veranderd aan CGstar, dus concludeer ik dat er iets veranderd is aan de API, Vorig jaar had ik hetzelfde en toen was de API wel veranderd. Een handige CGstar gebruiker heeft toen een nieuwe template gemaakt waarna alles weer goed werkte. Is er onlangs iets aan de API veranderd? zo nee, dan moet er het ergens anders gaan zoeken.
Pandit
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Ik heb zojuist de onderliggende XML RPC library van de webservice geupgrade naar de laatste versie. Als er sinds een paar minuten ineens ergens iets mis gaat hoor ik het graag. Met de webservice zelf dus, ik kan geen ondersteuning bieden voor programma's die gebruik maken van de API
Michael85
-
- 4 messages
- 0 votes
@Pandit; Ik ben net begonnen om met de moviemeter api in PHP informatie op te halen, maar ik krijg ook geen filminformatie en dit was juist t belangrijkste. Ik weet dus niet of dit eerder wel zo was.
@Jordy; Is het mogelijk om in de api in PHP de filminformatie weer te krijgen?
Ik krijg nu de volgende informatie:
[0]=>
array(13) {
["filmId"]=>
string(5) "68966"
["url"]=>
string(35) "http://www.moviemeter.nl/film/68966"
["title"]=>
string(9) "True Grit"
["alternative_title"]=>
string(0) ""
["year"]=>
string(4) "2010"
["thumbnail"]=>
string(61) "http://www.moviemeter.nl/
images/covers/thumbs/68000/68966.jpg"
["average"]=>
string(4) "3.49"
["votes_count"]=>
string(4) "1741"
["similarity"]=>
string(6) "100.00"
["directors_text"]=>
string(41) "geregisseerd door Ethan Coen en Joel Coen"
["actors_text"]=>
string(48) "met Jeff Bridges, Hailee Steinfeld en Matt Damon"
["genres_text"]=>
string(15) "Drama / Western"
["duration"]=>
string(3) "110"
}
[1]=>
array(13) {
["filmId"]=>
string(4) "2720"
["url"]=>
string(34) "http://www.moviemeter.nl/film/2720"
["title"]=>
string(9) "True Grit"
["alternative_title"]=>
string(0) ""
["year"]=>
string(4) "1969"
["thumbnail"]=>
string(59) "http://www.moviemeter.nl/
images/covers/thumbs/2000/2720.jpg"
["average"]=>
string(4) "3.36"
["votes_count"]=>
string(3) "142"
["similarity"]=>
string(6) "100.00"
["directors_text"]=>
string(32) "geregisseerd door Henry Hathaway"
["actors_text"]=>
string(42) "met John Wayne, Kim Darby en Glen Campbell"
["genres_text"]=>
string(18) "Avontuur / Western"
["duration"]=>
string(3) "128"
}
}
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
@Jordy; Is het mogelijk om in de api in PHP de filminformatie weer te krijgen?
Ik krijg nu de volgende informatie:
Ik geloof niet dat ik je begrijp, dat is toch filminformatie?
Michael85
-
- 4 messages
- 0 votes
Ik geloof niet dat ik je begrijp, dat is toch filminformatie?
Ik bedoel de informatie die bij de film staat. De uitleg, verhaal, plot, omschrijving...
In dit geval dus "Nadat ze ziet hoe haar vader vermoord wordt door Tom Chaney besluit de 14-jarige Mattie Ross deze moordenaar te vangen. Ze huurt de taaiste...".
Dat krijg ik niet terug in t script.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Ik vermoed dat je de verkeerde operatie aanroept
film.retrieveDetails geeft alle info (inclusief plot) van een specifieke film terug
Michael85
-
- 4 messages
- 0 votes
Ik vermoed dat je de verkeerde operatie aanroept
film.retrieveDetails geeft alle info (inclusief plot) van een specifieke film terug
In de wiki wordt film.Search gebruikt en dit heb ik gewoon overgenomen.
Als ik film.Search vervang door film.retrieveDetails krijg ik de foutmelding:
error: Incorrect parameters passed to method: Wanted int, got string at param 2
Zou je kunnen zeggen hoe ik dit moet aanroepen?
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Zie de foutmelding, naar film.retrieveDetails moet je geen string opsturen maar een integer, nl. het id van de film waar je de details van wil opvragen.
Michael85
-
- 4 messages
- 0 votes
Zie de foutmelding, naar film.retrieveDetails moet je geen string opsturen maar een integer, nl. het id van de film waar je de details van wil opvragen.
Duidelijk. Ik haal nu eerst met film.search de filmid op om daarna met film.retrieveDetails het plot op te halen.
Bedankt voor je reacties/hulp!
ter3
-
- 3 messages
- 0 votes
Volgens mij is er geen een api voor de bioscoopagenda. Zijn er plannen om dit wel aan te bieden?
MaffePauluZ
-
- 9 messages
- 113 votes
In De Site > Algemeen > API write functionaliteit:
Vraagje aan de technishe mensen achter moviemeter:
Zijn er toevallig plannen om de bestaande API uit te breiden van read-only naar read/write?
Ik zou graag een mobiele app willen ontwikkelen die functies bevat zoals stemmen op films e.d,
deze functionaliteit mis ik ook in een userscript (javascript injection) die ik aan het schrijven ben voor CouchPotato.
Zo niet; zou daar intern misschien over gediscussieerd kunnen worden?
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Nee, deze functionaliteiten zitten bewust niet in de API. Doel van de API is om andere sites/programma's uit te breiden met (read only) MovieMeter informatie.
Pkunk
-
- 287 messages
- 1087 votes
Is het misschien mogelijk een filmlijst te genereren die gekoppeld is aan de api-key/e-mail? Ik wil namelijk graag een lijstje maken met alle films waar ik op gestemd heb. Ik snap dat dat kan d.m.v. de csv export, maar dat is toch niet zo direct als een webservice 
Korre
-
- 1 messages
- 0 votes
Hoe kan ik de MovieMeter API implementeren in een W8 app? Blijkbaar krijg ik de melding "Cannot find type System.MarshalByRefObject in module mscorlib.dll", wat erop wijst dat de CookComputing.XmlRpc dll niet ondersteund wordt bij W8 apps...
Enig idee?
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Is het misschien mogelijk een filmlijst te genereren die gekoppeld is aan de api-key/e-mail? Ik wil namelijk graag een lijstje maken met alle films waar ik op gestemd heb. Ik snap dat dat kan d.m.v. de csv export, maar dat is toch niet zo direct als een webservice
Nee er zijn met de API geen acties mogelijk gekoppeld aan een specifiek account
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Hoe kan ik de MovieMeter API implementeren in een W8 app? Blijkbaar krijg ik de melding "Cannot find type System.MarshalByRefObject in module mscorlib.dll", wat erop wijst dat de CookComputing.XmlRpc dll niet ondersteund wordt bij W8 apps...
Enig idee?
Ik niet helaas, wellicht iemand anders
DoubleDutch
-
- 17 messages
- 30 votes
Hoi Jordy,
Zojuist begonnen met de MovieMeter API en daar maak je mij heel erg blij mee waarvoor dank.
Heb echter een vraag. Ik ben voor persoonlijke doeleinde een dvd collectie aan het samen stellen en wil nu tijdelijk "even simpel" door middel van een film titel of film id de info opvragen. Nu lees ik hierboven dat je het hebt over "film.retrieveDetails".
Heb jij een php regel voor mij (en voor anderen die ook hiernaar op zoek zijn) waar ik, via een film id, de info kan ophalen?
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Nee sorry dat zul je zelf moeten uitvogelen
er staat in de wiki wel een voorbeeld van hoe je kunt zoeken naar films in php
DoubleDutch
-
- 17 messages
- 30 votes
Nou, het is inmiddels gelukt Jordy
Alleen vroeg ik me af of je ook via de api key toch een grotere formaat afbeelding van de covers kunt krijgen?
DoubleDutch
-
- 17 messages
- 30 votes
Serieus? Heb ik er gewoon overheen gelezen!
Mijn excuses Jordy.
martijngr
-
- 2 messages
- 0 votes
In De Site > Algemeen > Vraag over Web APi m.b.t. de retrieve methodes:
Hallo,
Mocht ik dit onderwerp niet in het topic hebben geopend, dan mijn excuses hiervoor. Ik kon zo snel even geen andere plek vinden dan deze.
Ik ben begonnen met het gebruiken van jullie API, maar ik kom niet helemaal uit de retrieve methodes van Cinema, tv, tvall en video. Op de wiki staat bij alle methodes keurig beschreven wat zij teruggeven, maar niet bij deze methodes:
film.retrieveCinema(string sessionkey)
film.retrieveVideo(string sessionkey)
film.retrieveTv(string sessionkey)
film.retrieveTvAll(string sessionkey)
Wat opvalt is dat de methodes een struct teruggeven terwijl ik hier juist een array zou verwachten. Zou iemand uit kunnen leggen hoe de class er uit ziet in C# van wat zo'n methode retourneert?
Alvast bedankt!
bham
-
- 1 messages
- 0 votes
In De Site > Algemeen > Api CSharp Applicatie:
Beste Lezer,
Ik ben bezig om een applicatie te maken in C# (CSharp) waarbij ik film informatie moet kunnen ophalen. Hierbij wil ik gebruik maken van de Moviemeter Api. Heeft iemand hier ervaring mee want ik kom niet echt verder.
Ik moet een reference maken met het CookComputing.XmlRpc.dll bestand. Dit lukt me wel maar als ik daarna deze code intypt:
private IMMApi apiProxy;
Kent hij IMMApi niet.
Ik hoop dat mensen mij een beetje op weg kunnen helpen.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Heb je vraag even verplaatst naar het bestaande topic. Ik kan je helaas niet helpen.