• 177.914 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.932 actors
  • 9.370.274 votes
Profile

MovieMeter API / webservice

khalid1983

• 6 messages
  • 0 votes

Vraag: Is het mogelijk om met de MM API de grote posters op te vragen?

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Nee.

Hoi,

Hoe kan ik de CURL library gebruiken om de CSV file te krijgen voor volledige jaren: 2014/2015/2016/etc.. Wat is er precies nodig in de parameters, rferer, user agent of iets anders? Het betreft deze pagina: http://www.moviemeter.nl/cinema/full/.

Biedt de MovieMeter API de mogelijkheid om de informatie van de eerdere genoemde pagina op te vragen?

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

djinnieboy wrote:

Biedt de MovieMeter API de mogelijkheid om de informatie van de eerdere genoemde pagina op te vragen?

Nee

Bedankt voor het snelle antwoord.

Nog één vraagje: bij iedere pagina (http://www.moviemeter.nl/list/topmisc/horror, http://www.moviemeter.nl/list/topmisc/documentary of http://www.moviemeter.nl/list/top/ etc.) is de url (http://www.moviemeter.nl/csv) hetzelfde, maar de inhoud van elk CSV-bestand is anders...

Is er een unieke URL voor elk van de CSV-bestanden die ik kan gebruiken om hierdoor bij het juiste CSV-bestand te komen? Of is er een andere manier?

Alvast bedankt!

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

nee sorry, er zijn geen unieke url's voor de CSV bestanden.

evdpol

• 2 messages
  • 0 votes

Jordy,

Ik gebruik zelf nu RaspBMC op m´n Raspberry Pi.

Na (ik geloof) eergister kan er geen filminformatie meer worden opgehaald via de scraper.

"Er kan geen verbinding worden gemaakt met de remote server" is de melding.

Kan het kloppen dat dit niet (meer) werkt?

Zou je kunnen kijken en mij daar even terugkoppeling over kunnen geven?

Alvast bedankt.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Dat zul je aan de ontwikkelaar van de betreffende applicatie/plugin moeten vragen.

evdpol

• 2 messages
  • 0 votes

Oké, bedankt voor je antwoord.

ik krijg sinds een paar dagen de melding: Er kan geen verbinding worden gemaakt met de remote server binnen xbmc onder windows.

op het forum van kodi.tv wordt aangegeven dat het probleem in jullie server zou zitten, klopt dit?

groet,

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Er zijn mij geen problemen bekend, de api werkt bij mij gewoon. Ik zou dan graag horen wat het probleem / de foutmelding is.

"Er kan geen verbinding worden gemaakt met de remote server" is de melding vanuit xbmc. op het forum van kodi.tv het volgende te lezen op MovieMeter.nl (Dutch Movies) Scraper development... - forum.kodi.tv.

ik kan het niet volgen maar de melding is er.

groet,

zelfs na verwijderen en opnieuw instellen van moviemeter als scraper blijft de melding "Er kan geen verbinding worden gemaakt met de remote server" komen.

ook op het eerder gemeld forum MovieMeter.nl (Dutch Movies) Scraper development... - forum.kodi.tv.

staat de vergelijkbare melding open.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Zoals gezegd lijkt de API het goed te doen, dus zal de fout waarschijnlijk in die plugin zitten waar MovieMeter niet verantwoordelijk voor is.

heb je ook kunnen kijken naar de melding cq opmerking op bijgaande link MovieMeter.nl (Dutch Movies) Scraper development... - forum.kodi.tv

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Nee. Nogmaals, die plugin is niet door mij / MovieMeter gemaakt.

Dit topic is bedoeld voor vragen/opmerkingen over de API, niet voor problemen met applicaties en plugins die deze API gebruiken, sorry.

oké, helder.

waar zou ik wel terecht kunnen met mijn vraag c.q. opmerking?

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

De maker van deze plugin

oké, weer helder, weet jij wie dit is?

op het forum van kodi.tv. wordt ook naar de server en het aantal aansluitingen gewezen, is dit dan niet jullie server?

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Nee dat weet ik niet. Je bent hier echt aan het verkeerde adres. Ik laat het hier even bij, sorry.

cupiflow

• 3 messages
  • 3 votes

Inderdaad heel erg jammer dat dit niet meer werkt. Ik dacht dat komt wel weer goed naar een paar dagen, maar helaas. Is er een ander alternatief dan moviemeter?

IJsvogel

• 9 messages
  • 90 votes

Hoi Jordy

Sinds kort heb ik een probleem met de search API call, er lijken wat velden te zijn verdwenen in de response:

- directors_text

- duration

- genres_text

- url

Is dit een bug of een wijziging in de API? Bij de bios/video/tv calls zijn de velden er nog wel

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Een bug, ik zal er vandaag of morgen even naar kijken. Sorry voor het ongemak

*edit* nu weer goed?

IJsvogel

• 9 messages
  • 90 votes

Dat is snel Werkt prima nu, thx!

seppevs

• 3 messages
  • 0 votes

In De Site > Algemeen > Het grote opmerkingen / feedback topic #2:

Bij De Site > Algemeen > Moviemeter Node NPM Module:

Eerst en vooral: bedankt voor deze super site EN voor het aanbieden van een API.

Ter info, voor de ontwikkelaars onder jullie: Ik heb zo juist een Moviemeter node module gepublished op NPMJS.org:

moviemeter - npmjs.com

Veel plezier ermee. Commentaar is altijd welkom.

seppevs

• 3 messages
  • 0 votes

Ik had net een topic gemaakt voordat ik deze thread zag: De Site >> Algemeen >> Moviemeter Node NPM Module

Maar toch hier ook even reclame maken: Ik heb net een NPM module voor Moviemeter gepubliceerd waarmee je gemakkelijker met de Moviemeter API kan communiceren in je Node.js applicaties.

Veel plezier ermee, en nog eens bedankt voor deze super site! (ik doe al jaren beroep op MM!)

en dit houdt in dat in XBMC versie helix weer de koppeling gelegd kan worden?

seppevs

• 3 messages
  • 0 votes

Nee. XBMC plugins schrijf je (blijkbaar) in Python. Dit is een module voor Node.js.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Ik zal straks alle gebruikers van de API even een mailtje sturen met het volgende bericht:

De huidige XML-RPC api van MovieMeter.nl is vanaf heden deprecated, en zal vanaf 1 mei 2015 niet meer werken. De XML-RPC api is vervangen door een REST api, technische details over deze nieuwe api kun je vinden op API - MovieMeterWiki - wiki.moviemeter.nl

Voordeel van de nieuwe API dat hij makkelijker in gebruik is. Een nadeel is dat hij een stuk beperkter is dan de oude. Je kunt alleen nog (beperkt) zoeken naar films, en filmgegevens ophalen via MovieMeter id of IMDb-code. Je kunt geen tv-overzicht of bioscoopfilms meer ophalen, geen gegevens van regisseurs meer opvragen, en geen recensies meer ophalen.

Achtergrond voor deze beslissing: 6 jaar geleden, toen de huidige XML-RPC API is gebouwd, was de site nog niet goed te bereiken op mobiele apparaten. Omdat ik geen tijd en zin had om apps te bouwen, besloot ik de gegevens via een API beschikbaar te stellen in de hoop dat er goede apps geschreven zouden worden met deze data. Inmiddels is MovieMeter echter volledig goed te bezoeken op mobiele apparaten, en is wat mij betreft de noodzaak voor "third party apps" niet langer aanwezig.

Vanaf 1 mei verdwijnt dus de ondersteuning voor websites en apps die helemaal rond de gegevens van MovieMeter zijn gebouwd. Wel blijft met de nieuwe versie van de API de mogelijkheid om Nederlandstalige filminformatie op te vragen ter aanvulling van je product. Bijvoorbeeld plugins voor mediaspelers, filmcollectiesoftware, etc.

Excuses voor het eventuele ongemak.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.