- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- MovieMeter API / webservice
MovieMeter API / webservice
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
ik heb ze niet allemaal gecheckt, maar volgens mij gaan bovenstaande gevallen nu goed
LoaderCoder
-
- 10 messages
- 0 votes
Jordy, bedankt ik zal ze morgen effe testen.. Thanks..
Mark101
-
- 13 messages
- 5 votes
@Jordy:
Van de eerder genoemde 13 titels gaan er nu nog 4 fout:
Film ID: 14834
Film ID: 5732
Film ID: 6355
Film ID: 45071
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
volgens mij is het nu echt structureel opgelost
Mark101
-
- 13 messages
- 5 votes
Vlekkeloos!
Van alle hierboven genoemde 1200+ titels krijg ik een perfecte response.
Goed werk.
goldnigga
-
- 1 messages
- 0 votes
is het ook mogelijk om het in yamj te gebruiken voor mijn
hdx NMT
ploegske
-
- 1 messages
- 12 votes
ASP example beschikbaar gemaakt op de WIKI, voor degene die het zoekt:
API - MovieMeterWiki - wiki.moviemeter.nl
@Jordy: ik mis nog wel wat documentatie in wat de API precies aan info terugggeeft, zie mijn example. Als je dat hebt zou ik dat graag op de WIKI zien. Verder is het wel erg mooi geworden zo, top!
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
bedankt nog voor deze toevoeging!
De standaard calls system.listMethods, system.methodHelp en system.methodSignature geven je informatie over de info die teruggegeven wordt, ik zal ze even toevoegen aan de Wiki voor de zekerheid
Arvin
-
- 3 messages
- 344 votes
In De Site > Algemeen > Moviemeter.nl als scraper:
Beste admin(s),
Is het mogelijk om de filmpagina's van Moviemeter zó te coderen dat software er automatisch informatie vanaf kan halen, zoals dat reeds veel bij IMDB gebeurt. Sorry als deze vraag al meerdere keren is gesteld.
Het gaat in mijn geval voor een scraper voor XBMC:
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Heb je bericht even naar het bestaande API topic verplaatst. Zoals je in de Wiki kunt lezen biedt ik de informatie van de site aan in de vorm van een webservice (in de XML-RPC standaard), hoe je dit in XBMC implementeert zul je daar moeten vragen.
Arvin
-
- 3 messages
- 344 votes
Dankje Jordy! Ik ben geen programmeerheld, maar op T.net en de XBMC forums zitten zeker een aantal mensen die hiermee aan de slag kunnen! 
dannzyx
-
- 6 messages
- 8 votes
Hey hallo,
Ben al tijdje bezig met m`n film db, hij importeert nu alles vanaf imdb, maar dit gaat zeer traag en is uiteraard allemaal in het engels.
Nu is het mij gelukt met het scriptje van guido om dit ook deels vanuit moviemeter te doen (bedankt guido).
Maaaaaaarr is het ook mogelijk het plaatje (niet de thumb) mee te trekken met de film details? Staat namelijk niets in de arrays over het plaatje.
Alvast bedankt!
guidob
-
- 10 messages
- 3 votes
ereg_replace('thumbs/', '', $details[thumbnail]);
Als ik je goed begrijp heb ik dat al in mijn scriptje gedaan. Even "thumbs/" strippen zoals bovenstaande.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Gebruikers van de API zullen vanwege problemen met de reeds aangemaakte clients helaas een nieuwe api key moeten aanmaken. Dit kan via http://www.moviemeter.nl/site/registerclient/.
Excuses voor het ongemak, vooral aan de mensen die deze key al diep in een applicatie hadden zitten en nu een update moeten fixen.
janbert
-
- 2 messages
- 3 votes
Ik heb een werkend VB.NET voorbeeld gemaakt:
MovieMeterApiExample - quickfilepost.com
Je kunt al zoeken op titel. Cover wordt gedownload met titel, plot en duration.
Wie wil mij helpen bij:
- Betere XML afhandeling: is deserialisation in classes mogelijk?
- Uitbreiden functionaliteit: director search etc.
FTMC
-
- 1 messages
- 0 votes
Ik ben nu bezig met het voorbeeld in php op de wiki verder uit te werken.
Ik ben erin geslaagd om de filminformatie te verkrijgen, maar wanneer ik de grote versie van de cover wil tonen krijg ik de melding dat deeplinken niet mogelijk is. Is het mogelijk om deze grote covers alsnog te tonen?
Alvast bedankt,
LifeBlast
-
- 6 messages
- 0 votes
Ik heb een werkend VB.NET voorbeeld gemaakt:
MovieMeterApiExample - quickfilepost.com
Je kunt al zoeken op titel. Cover wordt gedownload met titel, plot en duration.
Wie wil mij helpen bij:
- Betere XML afhandeling: is deserialisation in classes mogelijk?
- Uitbreiden functionaliteit: director search etc.
Het is niet nodig om zelf helemaal de XML uit te lezen, je moet gewoon een dll voor XmlRpc in je project hangen, dan kun je met 3 regels de api benaderen.
Vanaf daar kun je dan alle functies als functies in je eigen project gebruiken.
janbert
-
- 2 messages
- 3 votes
Thnx LifeBlast! Geniale tip!
Ik gebruik nu de dll van:
Met een voorbeeld van:
3.4. C# XML-RPC Tutorial - wordtracker.com
Zodra ik een mooi voorbeeld heb zal ik het wel even posten. Maar mensen die dit ook willen doen kunnen met deze twee links wel behoorlijk vooruit denk ik...
LifeBurner
-
- 10 messages
- 1 votes
In De Site > Algemeen > API - WWW Fetcher of API gebruiken ??:
Sinds enige tijd ben ik nu bezig met de content op deze web site te kopieren voor een eigen offline catalogus echter wanneer ik gebruik maakte van een PHP script die domweg de site indexeerde en lokaal een database opbouwde werkte alles prima.
Sinds twee dagen maak ik nu gebruik van de API echter dit geeft behoorlijk veel problemen, niet alleen tijdens het indexeren maar ook enkele velden werken niet.
Bv het veld "$results[mini_series]" geeft nooit een waarde terug terwijl deze optie wel op de site gebruikt wordt bij een titel die een Mini Serie betreft.
Een ander punt is dat de XML stream regelmatig blijft hangen, en nee ik haal geen 5.000 titels per dag op. Elke keer bij ca. 250 - 350 opgehaalde titels moet ik het script stoppen om na 2 uur weer verder te kunnen gaan.
Zijn dit fouten of klopt het een en ander wel ?
Pastichio Rocker
-
- 6344 messages
- 0 votes
Heb je wel toestemming van Jordy om zomaar content te kopieren van deze site?
Stephan
-
- 7890 messages
- 1387 votes
Geen spoken zien PR
LifeBurner
-
- 10 messages
- 1 votes
Heb je wel toestemming van Jordy om zomaar content te kopieren van deze site?
Ik heb GEEN schriftelijke of mondelinge toezegging nee; dat is absoluut waar maar anderzijds het wordt gebruikt voor een NIET online variant oftewel alleen prive gebruik.
Wellicht in deze laatste opzet hoef je geen toestemming te vragen ?
Ik heb geen idee hoor .. Maar het lijkt me niet dat iemand daar een probleem mee kan hebben .. (Jordy: Of wel soms ?)
Zie de bovenstaande link : "Gebruik van de API en de gegevens die je er mee ophaalt is gratis bij het niet-commerciëel gebruik"
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
De fout met de mini-serie markering is opgelost.
Als je geen explicite foutmelding krijgt van de site (bv. over een maximum aantal requests) dan weet ik helaas niet wat de oorzaak van je andere probleem is. PHP scripts svp in ieder geval niet gebruiken, deze scripts zijn belastend voor de site en gaan kapot elke keer dat ik iets aan de site verander.
LifeBurner
-
- 10 messages
- 1 votes
Jordy ik begrijp je punt denk ik .. Je wilt zaken ook graag onder controle houden en dat zal prima lukken met de API variant. En dat is voor mij ook de reden om daar volledig aan mee te werken.
Ik moet zeggen vandaag gaat het al beter als een paar dagen terug en wellicht heeft het niets te maken met jouw scripts / servers maar het viel me gewoon op dus ik geef het even aan.
In iedergeval bedankt voor je informatie en een prettig weekeind!
woutergo71
-
- 5 messages
- 2 votes
Hey,
Ik ben bezig aan de android applicatie van moviemeter.nl!
Heeft er iemand met java de xml-rpc webservice gebruikt?
Wouter
msjonathan
-
- 1 messages
- 0 votes
hej hej,
Ik heb een vraagje ikzelf ben een app aan het schrijven in c# in VS 2008 en maak gebruik van de moviemeter api. Ik kan de thumbnail ophalen maar deze is wat klein. Kan je ook de grote cover ophalen van op moviemeter zelf?
groetjes Jonathan
KoenH88
-
- 2 messages
- 0 votes
Zo ik heb me toch maar even aangemeld. Ben ook al een tijdje zo nu en dan bezig geweest met een applicatie (gewoon voor Windows). Ik heb daar een kleine methode voor geschreven, msjonathan.
Heb het stukje even voor je online gezet:
CodeDump (powered by Mastercode.nl) - codedump.mastercode.nl
Groetjes
ericp
-
- 3 messages
- 0 votes
Zo ik heb me toch maar even aangemeld. Ben ook al een tijdje zo nu en dan bezig geweest met een applicatie (gewoon voor Windows). Ik heb daar een kleine methode voor geschreven, msjonathan.
Heb het stukje even voor je online gezet:
CodeDump (powered by Mastercode.nl) - codedump.mastercode.nl
Groetjes
Wat is de grootte van je opgehaalde cover is deze groter dan de
200 x 294 pixels?
groetjes ericp