- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- MovieMeter API / webservice
MovieMeter API / webservice
KoenH88
-
- 2 messages
- 0 votes
Hij haalt gewoon de cover van moviemeter.nl. Dus de afmetingen zijn hetzelfde als de afbeeldingen hier op MM. Is inderdaad ongeveer 200x300.
Gr
woutergo71
-
- 5 messages
- 2 votes
Voila de Android applicatie is zo goed als klaar. Bioscoop, videotheek en zoeken is al mogelijk. Stemmen en inloggen nog niet omdat dit nog niet toegevoegd is aan de API. Zal in een volgende versie komen.
woutergo71
-
- 5 messages
- 2 votes
De android applicatie van MovieMeter is nu gratis te vinden in de Android Market!
Pimz
-
- 3 messages
- 42 votes
hellow!
Ik gebruik de api om de films op te halen die op tv komen. Ik krijg wel de zender (en de film info uiteraard) terug, maar niet de tijd. kan dit kloppen of zie ik iets over het hoofd?
thnx alvast!
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Dit is inderdaad nog niet goed genoeg gedocumenteerd. De keys van de array die je terug krijgt zijn unix timestamps.
cpmike
-
- 2 messages
- 0 votes
Ik ga een poging ondernemen om een scrip te maken voor XBMC. Ik ga dus de API gebruiken Nu moet er een PHP script komen die een xml maakt in het juiste formaat voor xbmc. Het gevolg is dus dat alle zoekopdrachten via het script gaan, Is dit toegestaan? En er zit volgens mij een maximum op het aantal aanvragen, klopt dit? Ik krijg nu ineens een foutmelding op mijn test pagina.
http://www.cyberpoint.nl/moviemeter/find.php?tt=cars
Misschien kan het php script anders op de server van moviemeter draaien als het werkt?
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Het gevolg is dus dat alle zoekopdrachten via het script gaan, Is dit toegestaan?
Ja, daar is de API voor bedoeld.
Ja. Die limiet geldt per ip adres (dus per gebruiker), niet per API key (dus niet per website / applicatie).
Nee de API draait op de server van MovieMeter, code die de API gebruikt staat op andere websites/applicaties.
cpmike
-
- 2 messages
- 0 votes
LifeBurner
-
- 10 messages
- 1 votes
Klopt het dat de API niet goed functioneerd op het moment ??
Ik krijg de volgende foutmelding :
[root@home HTML]# php Moviemeter/MM_API.php
XML error at line 1, check URL
Fault Code: 2
Fault Reason: Invalid return payload: enable debugging to examine incoming payload (XML error at line 1, check URL)
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
waarschijnljik naweeen van de verhuizing van gisteren, als dit morgen nog speelt kijk ik er even naar
de MovieMeter iPhone app doet het bij mij wel (gebruikt ook de API), en ik zie meer succesvolle requests voorbij komen in de afgelopen uren
LifeBurner
-
- 10 messages
- 1 votes
Bij mij doet hij nog steeds helemaal niets ...
Wanneer er niets aangepast is dan wacht ik nog even het weekeind af en laat ik je maandag wel even weten of het nog goed gekomen is.
De web site is wel prima bereikbaar. De WIKI ook trouwens.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Als je de debug optie van de client aanzet (ik neem aan dat de php classes gebruikt die in de Wiki staan) kun je zien welke xml er gestuurd en ontvangen wordt. Ik ben benieuwd wat je precies terug krijgt van de server.
LifeBurner
-
- 10 messages
- 1 votes
waarschijnljik naweeen van de verhuizing van gisteren, als dit morgen nog speelt kijk ik er even naar
de MovieMeter iPhone app doet het bij mij wel (gebruikt ook de API), en ik zie meer succesvolle requests voorbij komen in de afgelopen uren
Ik heb het nogmaals geprobeerd maar helaas ik krijg nog steeds dezelfde foutmelding .. Aan mijn kant is er niets gewijzigd, niet het ip adres, niet de provider, zelfde computer die het uitvoerd ...
Kan iemand mij vertellen wat er gaande is ??
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Als je de debug optie van de client aanzet (ik neem aan dat de php classes gebruikt die in de Wiki staan) kun je zien welke xml er gestuurd en ontvangen wordt. Ik ben benieuwd wat je precies terug krijgt van de server.
LifeBurner
-
- 10 messages
- 1 votes
Wellicht kun je even aangeven hoe je precies wenst dat ik dat doe ??
Zodat we geen misverstanden krijgen over het gebruik hiervan.
(Uiteraard zijn het de classes uit je WIKI .. Anders zou ik niet bij je aankloppen
)
LifeBurner
-
- 10 messages
- 1 votes
Ik heb nog even het volgende uitgeprobeerd :
// Start XML RPC Opening Request
$client = new xmlrpc_client("http://www.moviemeter.nl/ws"
;
$client->return_type = 'phpvals';
$api_key = 'ffe4bhgtgvw2n9mf6e5knp31n9eyy5a4';
$message = new xmlrpcmsg("api.startSession", array(new xmlrpcval($api_key, "string")));
$resp = $client->send($message);
Ik krijg hierop de volgende melding retour :
XML error at line 1, check URL
Helpt dit je een beetje verder met het probleem op te lossen of me te helpen erachter te komen waar het precies fout gaat ??
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
XML-RPC for PHP - phpxmlrpc.sourceforge.net is de site van de xml-rpc classes die in het voorbeeld op de wiki worden gebruikt. Daar kun je vast informatie vinden over hoe je je calls kunt debuggen, zodat je weet welke XML er heen en weer gestuurd wordt. Als je mij die XML kunt geven kan ik misschien zien wat het probleem is.
Als dat niet lukt zul je helaas even een weekje of wat moeten wachten tot ik hier weer tijd voor heb.
LifeBurner
-
- 10 messages
- 1 votes
Ik activeer de Web Fetcher dan maar in de tussentijd anders moet ik teveel missen op dit moment helaas.
Het kan even niet anders maar ik heb niets gewijzigd maar jullie klaarblijkelijk wel waardoor de XML routine nu even niet werkt!
doppermans
-
- 1 messages
- 0 votes
Ik ben met c# een movie collection site aan het maken.
Hij is bijna af. Echter stuiten wij nu op een probleem:
Als er snel achter elkaar gezocht word naar een film met de API script krijg ik de volgende error:
Server returned a fault exception: [1006] session was started by a different ip adress.
Terwijl ik als enige aan het zoeken was.
Heeft iemand misschien ideeen/de oplossing voor dit probleem?
groetjes,
Patrick
Mark101
-
- 13 messages
- 5 votes
@Jordy:
Ik zag dat het mogelijk is om Bioscoop en Video films te achterhalen. Hoewel de beschrijving nog niet geheel volledig is op wiki, zie ik aan de response van de webservice dat een lijst wordt teruggegeven betreffende de huidige maand.
1) Is het mogelijk om de API aan te passen waarin een range meegegeven kan worden voor retrieveCinema en retrieveVideo (bijvoorbeeld okt-2009 t/m mei-2010)?
2) Is het mogelijk om een API toe te voegen om Top noteringen op te halen (bijvoorbeeld Top250, Top recent, etc.)?
@doppermans:
Betekent "snel achter elkaar zoeken" dat je requests parallel de deur uitstuurt door middel van bijvoorbeeld BackgroundWorker trheads o.i.d.? Zo ja, probeer sequentieel. Dus een verzoek pas de deur uit als de vorige afgerond is. De exception melding kan ik echter niet plaatsen als je vanaf 1 PC de requests de deur uitstuurt.
david bohm
-
- 3074 messages
- 3439 votes
Weet niet of dit het goede draadje is, maar goed.
Op mijn telefoon werkt de zoekfunctie van de site niet.
Zou mooi zijn als hier wat aan gedaan wordt.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
1) Is het mogelijk om de API aan te passen waarin een range meegegeven kan worden voor retrieveCinema en retrieveVideo (bijvoorbeeld okt-2009 t/m mei-2010)?
2) Is het mogelijk om een API toe te voegen om Top noteringen op te halen (bijvoorbeeld Top250, Top recent, etc.)?
Momenteel niet, maar dat zijn interessante verbeteringen. Niet op korte termijn, helaas.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
speelt dat probleem met "session was started by a different ip address" nog steeds?
LifeBlast
-
- 6 messages
- 0 votes
Even de Wiki geupdate....
Staat nu VB.net code bij, had ik een poos geleden al gemaakt, maar draait nu geheel stabiel hier.
Is een stukje voorbeeld om een Moviemeter class te maken en deze aan te roepen vanuit een form of web applicatie.
Komt er ook nog een keert zoiets voor gamesmeter.nl ?
Zou me heel erg goed uitkomen namelijk 
bmetz
-
- 20 messages
- 0 votes
Ik vind de API echt briljant. Mijn dank is dan ook zeer groot voor dit enorm handige systeem.
Maar goed, ook ik heb een vraag. Ik zou graag de volledige covers van 200px breed willen krijgen i.p.v. de thumbnail cover van 50px breed, wat echt schaamteloos klein is. Zelfs voor mobiele browsers. waar ik momenteel een applicatie voor schrijf. Toch zie ik dat sommige mensen dit voor elkaar krijgen? Ik ben erg nieuwschierig hoe.
Vat dit niet verkeerd op want ik wil niet ondankbaar klinken, maar ik begrijp werkelijk waar niet waarom men 5000 opdrachten per dag naar jullie server kan versturen, met weet ik hoeveel data, maar geen enkele 200px cover (van een paar kB) kan opvragen.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Vanwege beperkte bandbreedte is het niet mogelijk om de grote afbeeldingen te linken vanaf externe sites. Om ze wel aan te bieden in de API terwijl je er toch niets mee kunt leek me niet erg logisch. Je kunt eventueel de tekst "thumbs/" weghalen uit de url van het thumbnailtje.
Flugeltje89
-
- 2 messages
- 0 votes
Vanwege beperkte bandbreedte is het niet mogelijk om de grote afbeeldingen te linken vanaf externe sites. Om ze wel aan te bieden in de API terwijl je er toch niets mee kunt leek me niet erg logisch. Je kunt eventueel de tekst "thumbs/" weghalen uit de url van het thumbnailtje.
Ik heb me even aangemeld omdat ik de laatste week intensief bezig was met je Wiki.
Door "thumbs/" weg te halen, krijg ik een gifje te zien, met deeplinken is niet toegestaan.
Dit krijg ik te zien waarneer ik met mijn zoekfunctie naar films zoek.
Door het plaatje in mijn browser (dus de url van het plaatje) te bekijken, en vervolgens opnieuw mijn zoekfunctie te gebruiken, is het grotere plaatje wel beschikbaar.
Hij wordt dus alleen beschikbaar wanneer ik hem los in mijn browser een keer heb bekeken. Hoe kan dit?
Dan zit ik nog met de vraag, op de Wiki staan netjes 3 manieren om gegevens op te halen, maar waar is de xml manier? Ik zie alleen de php manier, maar is er ook een mogelijkheid om dit via xml te doen?
Groeten Flugeltje
LifeBurner
-
- 10 messages
- 1 votes
Jordy,
Ik heb nogmaals jouw script uitgeprobeerd. Exact gekopieerd van deze site : PHP EXAMPLE (http://wiki.moviemeter.nl/index.php/API).
Nu krijg ik telkens de volgende foutmelding :
[root@home Moviemeter]# php new_API.php
error: Connect error: Connection timed out (110)[root@home Moviemeter]#
Kan het er iets mee te maken hebben dat ik een verbinding probeer op te bouwen vanuit Suriname ?? Internationale toegang issue ofzo ??
het heeft altijd prima gewerkt totdat je ging verhuizen / omzetten server.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Hij wordt dus alleen beschikbaar wanneer ik hem los in mijn browser een keer heb bekeken. Hoe kan dit?
De grote afbeeldingen zijn niet beschikbaar via de API, kan je hier dus helaas niet verder mee helpen
Dan zit ik nog met de vraag, op de Wiki staan netjes 3 manieren om gegevens op te halen, maar waar is de xml manier? Ik zie alleen de php manier, maar is er ook een mogelijkheid om dit via xml te doen?
Het voorbeeld laat zien hoe je in PHP via XML de informatie ophaalt. Verdere informatie over XML-RPC webservices zul je helaas via een andere weg moeten vinden.