- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- MovieMeter API / webservice
MovieMeter API / webservice
LifeBlast
-
- 6 messages
- 0 votes
Even de Wiki geupdate....
Staat nu VB.net code bij, had ik een poos geleden al gemaakt, maar draait nu geheel stabiel hier.
Is een stukje voorbeeld om een Moviemeter class te maken en deze aan te roepen vanuit een form of web applicatie.
Komt er ook nog een keert zoiets voor gamesmeter.nl ?
Zou me heel erg goed uitkomen namelijk
Komt er nog zoiets voor games?
Lijkt me redelijk hetzelfde als voor MM, dus ombouwen is toch niet heel erg veel werk?
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Waarschijnlijk niet, het is nog aardig wat werk en er staan belangrijkere dingen op de lijst.
LifeBlast
-
- 6 messages
- 0 votes
Waarschijnlijk niet, het is nog aardig wat werk en er staan belangrijkere dingen op de lijst.
Jammer had me wel mooi uitgekomen, wil hem ook wel voor je bouwen hoor 
Timtedje
-
- 1 messages
- 0 votes
Hey,
Ik ben nu met PHP & MySQL een eigen MovieMeterAPI-script aan het maken die geheel aan mijn eigen eisen voldoet... Ik heb al begrepen in een paar berichten terug dat je maximaal 100 sessies per IP per dag kan aanmaken.
In het begin van het API-tijdperk kon je per sessie maximaal 50 requests maken. Maar hoeveel is dat op dit moment, want als ik mijn 'automatische sessie_key refresher' uitzet kan ik wel meer dan 60 requests met 1 sessie_key uitvoeren?
LifeBlast
-
- 6 messages
- 0 votes
Hey,
Ik ben nu met PHP & MySQL een eigen MovieMeterAPI-script aan het maken die geheel aan mijn eigen eisen voldoet... Ik heb al begrepen in een paar berichten terug dat je maximaal 100 sessies per IP per dag kan aanmaken.
In het begin van het API-tijdperk kon je per sessie maximaal 50 requests maken. Maar hoeveel is dat op dit moment, want als ik mijn 'automatische sessie_key refresher' uitzet kan ik wel meer dan 60 requests met 1 sessie_key uitvoeren?
Volgens mij iets van 500 requests per IP adres per dag....heb namelijk al een keer aan het limiet gezeten met testen, en updaten van mijn dvd collectie database 
Stond me iets van bij dat tie toen zijn van max van 500 request bereikt voor vandaag, maar 100% zeker weten doe ik het niet meer.
LifeBlast
-
- 6 messages
- 0 votes
Ik heb me even aangemeld omdat ik de laatste week intensief bezig was met je Wiki.
Door "thumbs/" weg te halen, krijg ik een gifje te zien, met deeplinken is niet toegestaan.
Dit krijg ik te zien waarneer ik met mijn zoekfunctie naar films zoek.
Door het plaatje in mijn browser (dus de url van het plaatje) te bekijken, en vervolgens opnieuw mijn zoekfunctie te gebruiken, is het grotere plaatje wel beschikbaar.
Hij wordt dus alleen beschikbaar wanneer ik hem los in mijn browser een keer heb bekeken. Hoe kan dit?
Dan zit ik nog met de vraag, op de Wiki staan netjes 3 manieren om gegevens op te halen, maar waar is de xml manier? Ik zie alleen de php manier, maar is er ook een mogelijkheid om dit via xml te doen?
Groeten Flugeltje
In VB.net
Imports System.Net
Imports System.IO
Public Class Form1
Public Shared Function GetBytesFromUrl(ByVal url As String) As Byte()
Dim b() As Byte
Dim myReq As HttpWebRequest = CType(WebRequest.Create(url), HttpWebRequest)
Dim myResp As WebResponse = myReq.GetResponse
Dim stream As Stream = myResp.GetResponseStream
Dim iLength As Integer = myResp.ContentLength
Dim br As BinaryReader = New BinaryReader(stream)
'b = br.ReadBytes( 500000)
b = br.ReadBytes(iLength)
br.Close()
myResp.Close()
Return b
End Function
Public Function WriteBytesToStream(ByVal content() As Byte) As MemoryStream
Dim ms As MemoryStream = New MemoryStream(content)
Return ms
End Function
Private Sub Form1_Load(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles MyBase.Load
PictureBox1.Image = _
Image.FromStream(WriteBytesToStream(GetBytesFromUrl( _
"http://www.moviemeter.nl/images/covers/0/224.jpg"
))
End Sub
End Class
PHP voorbeeld zwerft ook nog wel ergens rond, heb die wel ooit een keer gezien.
Hendrikjager
-
- 4 messages
- 3 votes
In De Site > Algemeen > Link naar notering:
Hallo Mensen van Moviemeter,
Ik heb een vraag en ik stel hem maar hier aangezien ze hier serieus zijn.
Ik heb een website van een Videotheek, voor maar een filiaal en op deze website plaatsen we nieuwe films die uit gaan komen in de verhuur.
Nu zou ik hier graag de Imdb en de Moviemeter notering plaatsen maar heb geen idee hoe ik dit moet doen en of het mag.
Dus bij deze wil ik graag vragen aan de beheerder van Moviemeter of ik kan linken naar Moviemeter of Imdb.
Ik heb verstand van Php.
Met vriendelijke groet,
Hendrik
jarno1975 (moderator series)
-
- 10970 messages
- 2790 votes
Ik denk dat je hiervoor het beste een PM kan sturen naar Jordy http://www.moviemeter.nl/user/1
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Dat mag inderdaad, met bronvermelding. Als je dit geautomatiseerd wil doen kan dat met de API, zie API - MovieMeterWiki - wiki.moviemeter.nl voor meer info
Hendrikjager
-
- 4 messages
- 3 votes
Bedankt !, maar hoe werkt het met de Imdb notering, aangezien jij die hier ook gebruik.
GinolaEHV
-
- 2127 messages
- 2611 votes
Hij bedoelt of jij misschien weet of je zomaar naar de IMDb-rating mag linken (zonder het dus met IMDb te overleggen).
Hendrikjager
-
- 4 messages
- 3 votes
Ik bedoel je notering met Imdb die je bij elke film vind, hoe krijg ik die live updates van deze notering.
Zie foto:

Alvast bedankt!
Hendrikjager
-
- 4 messages
- 3 votes
Sorry, maar ik kom er niet echt uit.
Stel ik wil de notering van The Lovely Bones ophalen. Zou iemand mij een simpel script kunnen geven wat dus de waarde 3,44 zou geven(op moment van typen).
Alvast bedankt.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Ik heb de berichten even verplaatst naar de lopende discussie over de API, misschien leest er hier iemand mee die je kan helpen.
SiliconError
-
- 4 messages
- 0 votes
Hoe zit het met de (niet gedocumenteerde) 'user.checkLogin' call, en de (ik neem aan) gerelateerde film.storeVote enzo? Die moeten ooit gewerkt hebben voor de iPhone app, maar checklogin lijkt nu een 'not yet implemented' bericht terug te geven, en de iPhone app kan ook niet meer inloggen.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Hey 
Dat zijn inderdaad calls die door de iPhone app worden/werden gebruikt en verder niet aan te roepen zijn. Er zou technisch nog het een en ander aangepast moeten worden om deze fatsoenlijk voor de buitenwereld beschikbaar te maken. Maar ik weet eigenlijk niet of ik dit wel wil, of dat wel past bij het idee achter de site. Misschien dat ik nog wel 's van gedachten verander als iemand met goede ideeen komt.
SiliconError
-
- 4 messages
- 0 votes
Toch nog een klein vraagje:
Zou je de retrieveReview (de losse call voor 1 review) eventueel zo uit kunnen breiden dat de tekst onbewerkt (met spoiler tags en al) terugkomt, wellicht in een ander veld zodat het backwards compatible blijft? (en evt nog wat extra info, zoals de post-datum)?
Nu is er namelijk bijna geen verschil tussen de retrieveReviews en retrieveReview (als alle info in retrieveReviews zou zitten zou het een hoop losse calls schelen overigens).
En dan de grote opmerking 
Het zou natuurlijk uitermate geschikt zijn voor een goede (iPhone) app als je de checkLogin, storeVote en de mijn films/folders API weer in ere zou kunnen herstellen. Ik heb best wel wat goede ideeen 
Mark101
-
- 13 messages
- 5 votes
Proxy server probleem!
Ik probeer vanuit mijn app (C#) de web service te benaderen. Thuis gaat het prima maar op het werk moet ik daarvoor wel eerst door een proxy server heen. Op de wiki (Moviemeter API) heb ik het C# voorbeeld gevolgd maar helaas wordt daarin niet gesproken over een proxy server.
De library CookComputing.XmlRpc geeft bij elke poging om contact te zoeken met de web service de volgende melding:
"Proxy Authentication Required"
Ik heb mijn code als volgt aangepast:
// Start with a connection
apiProxy = (IMMApi)XmlRpcProxyGen.Create(typeof(IMMApi));
----- TOEVOEGING -----
apiProxy.Proxy = new WebProxy(http://proxy-ip:port);
apiProxy.Proxy.Credentials = new NetworkCredential(user, password, domain);
----- EINDE TOEVOEGING -----
// Retrieve the moviemeter-id from a known imdb-id:
string mmid = apiProxy.RetrieveByImdb(getSessionKey(), "0120737");
Maar de .Proxy en de .Proxy.Credentials methods mogen niet baten. Weet iemand de oplossing hoe de web service achter een proxy server te bereiken is gelet op het C# voorbeeld op de wiki?
Greetz,
Mark
Mark101
-
- 13 messages
- 5 votes
Aha, gevonden!
Pas als ik het domain achterwege laat bij de credentials dan werkt het prima. Dus,
apiProxy.Proxy = new WebProxy(http://proxy-ip:port);
apiProxy.Proxy.Credentials = new NetworkCredential(user, password);
Borezz
-
- 4 messages
- 28 votes
Ter info:
Voor de populaire mediaplayer Dune 3.0 Base/Prime is voor Mac-gebruikers het programma DuneX beschikbaar om een mooie GUI/moviecatalogus te genereren.
De franse ontwikkelaar heeft inmiddels ook de moviemeter-API geimplementeerd.
Een prachtige combinatie: Moviemeter.nl + Dune 3.0 player + DuneX 
Mark101
-
- 13 messages
- 5 votes
Dag Jordy,
Ik zag dat je moviemeter.nl hebt aangepast. Da's mooi, maar ook weer niet. Ik scrap namelijk jouw site af naar de bioscoop en videotheek release die voor dit en volgend jaar op stapel staan. Ik doe dit omdat de webservice (nog) geen goede API aanbiedt die dit bewerkstelligd. Alleen sinds jouw aanpassing werkt mijn scraper niet meer naar behoren.
In december 2009 heb ik een verzoek gepost om retrieveCinema en retrieveVideo aan te passen. Hoewel je toen geen mogelijkheid zag om dit te op te pakken vanwege tijdsnood, vond je het idee best aardig. Ik wil daarom nu het verzoek nogmaals bij jou neerleggen:
1) Is het mogelijk om een API toe te voegen waarin een range meegegeven kan worden voor retrieveCinema en retrieveVideo (bijvoorbeeld okt-2009 t/m mei-2010)? Of misschien beter nog, per call van b.v. retrieveCinema naast de session ID ook een jaartal en maand mee te geven als input parameter waarna een lijst wordt geretourneerd met daarin de releases van die jaar/maand op datum (zoals de lijst nu wordt gerouteerd met de huidige retrieveCinema API).
2) Is het mogelijk om een API toe te voegen om Top noteringen op te halen (bijvoorbeeld Top250, Top recent, etc.)?
Ik hoop dat je nu meer tijd hebt om dit op te pakken zodat ik nog meer API's van jouw webservice kan gaan gebruiken i.p.v. een alternatieve "hack" methode. Ik hoor graag van je.
Groet,
Mark
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Het staat op de lijst, andere zaken hebben momenteel voorrang. Dat een scraper niet werkt vind ik niet erg, want ik heb liever niet dat mensen op deze manier informatie van de site ophalen. Primair doel van de API is om de mogelijkheid te geven om films te doorzoeken en filminformatie op te halen, eventuele andere informatie heeft minder prioriteit.
Mark101
-
- 13 messages
- 5 votes
Het staat op de lijst, andere zaken hebben momenteel voorrang. Dat een scraper niet werkt vind ik niet erg, want ik heb liever niet dat mensen op deze manier informatie van de site ophalen. Primair doel van de API is om de mogelijkheid te geven om films te doorzoeken en filminformatie op te halen, eventuele andere informatie heeft minder prioriteit.
Bedankt voor je snelle response.
Ik begrijp dat je liever wil dat de webservice gebruikt wordt. Voor de goede orde; dat wil ik namelijk ook want dan ben ik niet meer afhankelijk eventuele wijzigingen op de site van moviemeter.nl. Het lijkt er dus op dat we elkaar hiermee blij gaan maken. Er is dan sprake van een echte win-win situatie (ben overigens geen manager...;-)
Heb je enig idee wanneer de API voor Bioscoop en Videotheek releases beschikbaar komt? Mijn ander verzoek (toplijsten) heeft voor mij minder prio.
Gegroet
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
In ieder geval niet de komende maanden, sorry. De opbouw van de diverse pagina's zal echter wel nog een paar keer veranderen de komende tijd.
neforce
-
- 111 messages
- 80 votes
Hoi!
Ik ben er achter gekomen dat sinds kort het stemmen via een andere AJAX call gaat 
Ik synchroniseer namelijk vanuit mijn eigen site, de stem met jullie site. Middels deze url:
Echter was dit hiervoor makkelijker. De reeks na mijn UserID (dus e98a28caadea5f338eb8df169953ca33)
wisselt per keer.
Hierdoor kan ik niet meer fatsoenlijk mijn stem synchroniseren.
Wat voor reeks is dit? En is dit ergens te achterhalen zodat het stemmen via AJAX nog wel werkt?
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Een van de redenen dat deze url elke keer wijzigt, is omdat ik niet wil dat deze call vanaf andere websites of applicaties aangeroepen wordt.
neforce
-
- 111 messages
- 80 votes
Ow... dat is wel balen. het was een mooie manier om te stemmen van buiten af, zonder jullie al te veel dataverkeer te laten bezorgen.
Komt er nog een mogelijkheid dat het wel weer mogelijk is om te stemmen van buitenaf?
Peppy666
-
- 37 messages
- 77 votes
Zeg Jordy,
Ik ben bezig met een Android app en wil daarvoor je API gebruiken. Dit gaat goed op 1 ding na. Hoe encode je de speciale karakters? Ik krijg wat rare tekens te zien in plaats van de bewuste karakters.
Alvast bedankt,
Pepijn
Ik zie dat het ISO-8859-1 zou moeten zijn maar na conversie naar UTF-8 is het nog steeds onleesbaar. Wat te doen?
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
momenteel wordt de data als het goed is inderdaad ISO-8859-1 aangeboden, hoe je daar in jouw specifieke ontwikkelomgeving mee om moet gaan kan ik je helaas niet zeggen...