- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- MovieMeter API / webservice
MovieMeter API / webservice
bmetz
-
- 20 messages
- 0 votes
Ik wou graag even terug komen op mijn post van eerder dit jaar over waarom de covers zo klein zijn.
Inmiddels heb ook ik aardig wat bij geleerd en realiseer ik nu wel waarom jullie bepaalde keuzes maken mbt tot welke data jullie beschikbaar stellen.
Bij deze bedankt voor dit systeem. Ik maak er met veel plezier gebruik van. Dat wou ik gewoon even kwijt.
neforce
-
- 111 messages
- 80 votes
@peppy666
Super! ben al een tijdje opzoek naar een moviemeter-app voor Android.
Als MM het in ISO vorm geeft, en je maakt je hele app in ISO vorm, dan moet 't goed zijn toch?
LoaderCoder
-
- 10 messages
- 0 votes
Hallo Jordy,
Ik zit met 3 vragen:
1. Er zijn films als je die via de API zoekt dat je het woord "THE" weg moet laten om het juiste resultaat te krijgen en soms moet je het achter aan het te zoeken item plakken b.v. Transporter, The
Is er een regel die ik aan moet houden om de juiste film zo simpel mogelijk te vinden.
2. Als ik zoek op Angels and Demons krijg ik geen gegevens terug maar zoek ik op Angels & Demons wel. Dit zelfde probleem heb ik ook bij films waar de alternatieve titel een "and" bevatten. Wat is hier je jjuiste weg om de goede film te krigen.
3. Is of komt er de mogelijkheid om ook het jaartal mee te geven bij de te zoeken film. Dan heb je de meeste films in 1 keer.
Verder TOP werk wat je geleverd hebt loopt als een zonnetje.
Groeten,
Loadercoder.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
De zoekfunctionaliteit in de API is inderdaad, net als op de site, niet 100% perfect. Je kunt het best lidwoorden e.d. uit de zoekopdracht filteren. Zoeken op jaartal kan niet.
neforce
-
- 111 messages
- 80 votes
Jordy,
Zijn er al plannen om te kunnen stemmen via de API? Lijkt me dat dit niet zo heel veel werk is om te maken als webservice? UserID + VoteID + MovieID en verwerken maar??
Zou mooi zijn in ieder geval!
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Dat is wel een grote klus, omdat er dan authenticatie ingebouwd moet worden. Ik zou het niet leuk vinden als jij via een webservice call onder mijn naam een stem kan plaatsen. Daarnaast zit je met praktische problemen op het gebied van moderatie, iemand die alleen via een of andere applicatie stemt is niet bereikbaar voor opmerkingen over ongewenst stemgedrag enzo.
Daarnaast twijfel ik of ik wel zo'n complete API wil aanbieden. Als mensen de site zelf helemaal niet meer bezoeken en alleen via een of andere app stemmen en reageren, is dat nadelig voor de reclame inkomsten en is het snel gedaan met de site.
IJsvogel
-
- 9 messages
- 90 votes
Hoi Jordy,
Ik ben op het moment bezig met het maken van een iPhone app omdat ik de MovieMeter-app toch wel mis 
Ik heb een request, bij de film.search method wordt er ook een link naar de thumbnail van de film teruggeven. Is het mogelijk dat deze ook bij de volgende methods teruggeven wordt?
film.retrieveCinema
film.retrieveVideo
film.retrieveTv
film.retrieveTvAll
Anders zou ik voor elke film apart de thumbnail moeten opvragen 
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
gaat op de lijst! overigens ben ik bezig met een mobiele website: De Site >> Algemeen >> mobiele website (iPhone / Android)
IJsvogel
-
- 9 messages
- 90 votes
thanks
Ziet er gaaf uit die mobiele site, net ff getest op de ipad 
rainman68
-
- 1 messages
- 0 votes
Ik zie dat MovieMeter nu ook de Kijkwijzer logo's toont bij sommige films.
Bijvoorbeeld Avatar : http://www.moviemeter.nl/fi... met de logo's :

Is het mogelijk om de API uit te breiden met deze informatie ?
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Deze gegevens worden aangeleverd door Belbios, en die mag ik volgens mij niet zomaar op die manier openbaar maken.
IJsvogel
-
- 9 messages
- 90 votes
Kun je misschien een tijdindicatie geven voor wanneer je mijn request behandelt op de lijst? De iPhone-app is af, mocht je er niet aan toekomen op korte termijn dan zal ik de app vast naar Apple sturen en later de functionaliteit toevoegen in een update.
Thx voor de moeite alvast 
bmetz
-
- 20 messages
- 0 votes
Ik had een vraag met betrekking tot charsets. Mijn pagina's zijn html5 met de UTF-8 charset. Toch krijg ik rare tekens te zien (dat eigenlijk é, à en bv ë zou moeten zijn) zoals op deze screenshot:
Wat moet ik precies veranderen om dit goed te kunnen weergeven?
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
de API levert als het goed is data aan in ISO-8859-1 formaat, niet UTF-8
bmetz
-
- 20 messages
- 0 votes
Ik dacht dat UTF-8 overweg zou kunnen met ISO-8859-1 karakters. Maar ze moeten dus geconvert worden.
Ter info voor wie hier misschien ook "last" van zal krijgen: In PHP kun je de functie utf8_encode gebruiken om de waardes naar UTF-8 te krijgen.
Bedankt voor je snelle reactie Jordy.
LoaderCoder
-
- 10 messages
- 0 votes
Hallo Jordy,
Ik kom de laatste tijd steeds meer films tegen die of Science Fiction of Siencefiction als genre gebruiken. Dit is vervelend zeker als API gebruiker want nu weet je niet wat je kan verwachten.
Is dit een blijvende situatie?
Groeten Loadercoder.
dancorave
-
- 9 messages
- 4 votes
Had problemen met de C# API, maar blijkbaar kwam dit doordat ik met de Client Profile .NET Framework 4.0 bezig was. Eenmaal met het volledige .NET 4.0 werkt het vlekkeloos.
Bedankt voor het uitbrengen van deze API.
Wat misschien nog een interessante functie zou zijn, bij de FilmDetail klasse, is het bijvoegen van de trailer(s).
dancorave
-
- 9 messages
- 4 votes
Hallo Jordy,
Ik kom de laatste tijd steeds meer films tegen die of Science Fiction of Siencefiction als genre gebruiken. Dit is vervelend zeker als API gebruiker want nu weet je niet wat je kan verwachten.
Is dit een blijvende situatie?
Groeten Loadercoder.
Valt toch makkelijk op te lossen door een simpele controle in je lus van genres te steken. Of eventueel een replace te doen.
LoaderCoder
-
- 10 messages
- 0 votes
Hallo dancorave,
Het probleem zit hem niet in het oplossen. Er is nu een inconsistentie ontstaan door het gebruik van Science Fiction en Siencefiction.
Het is alleen maar vervelend dat dit zo is verder niet.
Ik ben nog steeds bij dat we Moviemeter hebben.
.
Groeten Loadercoder.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
De naam "science-fiction" is een paar weken geleden gewijzigd naar "sciencefiction", de correcte Nederlandse benaming voor het genre. Je zou nu alleen nog de nieuwe term terug moeten krijgen.
LoaderCoder
-
- 10 messages
- 0 votes
Hallo Jordy,
Bedankt voor de uitleg. 
Groeten Loadercoder.
dancorave
-
- 9 messages
- 4 votes
spijtig dat er toch zo weinig acteurs inzitten, vaak weet ik mij nog een film te herinneren met een bepaalde acteur, maar niet de titel. En dit verkleint de kansen toch heel wat om die terug te vinden.
Ben aan het overwegen om de API van TMDB eventueel erin te verwerken alleen qua acteurs dan.
pmevertsen
-
- 1 messages
- 0 votes
Hoi Jordy, is er ook een vb voor jquery? Of een paar handige tips?
geertvdb
-
- 1 messages
- 0 votes
Ik ben bezig met het uittesten van mijn php script maar krijg altijd de volgende fout "Connect error: Permission denied (13)". Ik maak gebruik van de 3 libs van xmlrpc versie 3.0.0beta.
Mijn code is als volgt:
require("xmlrpc.inc");
require("xmlrpcs.inc");
require("xmlrpc_wrappers.inc");
$client = new xmlrpc_client("http://www.moviemeter.nl/ws"
;
$client->return_type = 'phpvals';
$api_key = 'Hier staat mijn api-key';
$message = new xmlrpcmsg("api.startSession", array(new xmlrpcval($api_key, "string")));
$resp = $client->send($message);
if ($resp->faultCode()) {
die('error : '. $resp->faultString());
}
else {
$session_info = $resp->value();
$session_key = $session_info['session_key'];
}
......
Iemand enig idee, bedankt alvast.
jeroenMaNL
-
- 2 messages
- 0 votes
Volgens mij werkt film.retrieveByImdb niet meer helemaal lekker bij het merendeel van de films krijg ik geen scores meer terug. Ook hier op moviemeter zie ik bij veel films geen IMDb score meer staan. Bijvoorbeeld Godfather, The (1972).
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Het heeft op zich niet zoveel met de API te maken, want deze scores zijn inderdaad bij veel films momenteel niet opgeslagen, dus dan kan de API ze ook niet terug geven. Het probleem is opgelost, in de loop van de komende dagen moeten de scores overal weer gaan verschijnen
Observator
-
- 18281 messages
- 3579 votes
He Jordy. Ik zit wat te experimenteren met de MovieMeter API voor persoonlijk gebruik. Alles uitstekend. Echter zou ik bijvoorbeeld graag mijn recente stemmenlijst op mijn site willen genereren, maar ik mis hiervoor user methodes. Is dat iets dat mogelijk gerealiseerd zou kunnen worden?