- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- de chat / mIRC
de chat / mIRC
lindastuurman
-
- 1006 messages
- 0 votes
Zou iedereen op de chat gewoon Nederlands willen blijven praten? Staat wel zo vriendelijk...
sydney
-
- 2223 messages
- 0 votes
Zou iedereen op de chat gewoon Nederlands willen blijven praten? Staat wel zo vriendelijk...
Ach ach... Als er twee zinnen Zweeds wordt gepraat voor de grap, zit er direct iemand op de kast.
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Gelukkig spreken ze er geen Vlaams... 
sydney
-
- 2223 messages
- 0 votes
...Zou overigens iedereen de oorspronkelijke chatnaam willen behouden en niet 6x per week veranderen? Staat wel zo vriendelijk...
Dustyfan
-
- 5607 messages
- 0 votes
Gelukkig spreken ze er geen Vlaams... 
En Engels 'spreken' we ook nóóit op de chat 
sydney
-
- 2223 messages
- 0 votes
En Engels 'spreken' we ook nóóit op de chat 
Never! 
Melkor
-
- 357 messages
- 706 votes
Nou dit is leuk, ik krijg doorlopen het bericht [banned] achter mijn nick 
renske
-
- 1105 messages
- 926 votes
GOd, ik snap er helemaal niks niks niks van. Ik heb Mirc weer 's gedownload maar als ik op het balkje ' connect to IRC server' druk, kom ik weer op dat scherm waar ik helemaal niks kan wegvinken. Het is gewoon al een chat-scherm. Er is wel een balk onderaan maar dat is gewoon de chat-balk.
Waarom snap ik dit gewoon niet????
Over 5 kwartier begint de quiz al. Gaat me dit lukken?
Quido
-
- 14649 messages
- 6106 votes
Ik heb een spoedcursus gehad van Yak
En na 5 minuutjes ging het wel... Alleen m'n nickname veranderen lukte niet 
Ik kan je niet helpen, maar het moet lukken 
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
Je moet denk ik nog '/join #moviemeter' intikken.. Anders kun je nog het applet gebruiken voor de chat..
renske
-
- 1105 messages
- 926 votes
Ik heb al honderd keer '/join#moviemeter' ingetikt. (uiteraard zonder aanhalingstekens).
Maar waarschijnlijk zit ik op een fout scherm.
Nog 50 minuten en dan begint de quiz.
renske
-
- 1105 messages
- 926 votes
Volgens mij is het me nu gelukt. Kan het kloppen dat ik pas de enige ben op de chat?
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
Er moet wel een spatie zitten tussen 'join' en 'moviemeter'..
renske
-
- 1105 messages
- 926 votes
Als ik dat doe, zegt het scherm minutenlang 'waiting for acknowledgement...' en gebeurt er verder niets.
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
Ik kan de horror echt begrijpen.. Ik kan er zelf nooit tegen als software het bij mij niet doet..
Ik denk dat je dan nu het beste het applet van Moviemeter kunt gebruiken, voor de quiz..
renske
-
- 1105 messages
- 926 votes
Ik zit nu op kanaal '#moviemeter' als enige.
Wat doe ik in 's vredesnaam allemaal fout?
Nog een kwartier.
renske
-
- 1105 messages
- 926 votes
Dank je voor de tip U96 maar de chat bij Moviemeter zelf daar kom ik niet op bij deze computer. Ik zal het voor de zekerheid nog eens proberen.
Queto Yurlunyur
-
- 4775 messages
- 3110 votes
Ik zit nu op kanaal '#moviemeter' als enige.
Wat doe ik in 's vredesnaam allemaal fout?
Dan zit je waarschijnlijk op de verkeerde server.
Probeer eens:
/exit
/server irc.quicknet.nl
/join #moviemeter
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
Heb de laatste tijd last van uitval zonder dat ik het doorheb. Dan zit ik bijvoorbeeld een paar uur in mIRC, niemand zegt wat, komt of gaat. Dan typ ik iets, en dan staat er 'Disconnected'. Dan kom ik even later terug, en dan is er opeens vol leven. Dat Ping?Pong! helpt niet, want deze geeft niet aan of ik wel/geen connectie heb.
Ik test het meestal door om de zoveel tijd iets eenvoudigs te typen, zodat ik weet of ik er nog ben, maar dit word niet echt op prijs gesteld.
What to do ?
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
Als ik op MM het chat-applet start (ik zit altijd in mIRC, maargoed), dan loopt de hele boel vast, en mijn computer maakt nog meer geluid dan een grasmaaier. Enfin, ik had dit dus ook vandaag op school toen ik probeerde op de chat te komen. Iemand enige idee waaraan dat kan liggen ?
Melkor
-
- 357 messages
- 706 votes
Dat probleem heb ik dus ook al op mijn pc. En op de laptop is het de helft van de keren dat ik probeer 'acces denied' en daarnet kon ik wel zien wat de andere typten maar zelf kon ik niks typen ...
jassonn
-
- 5303 messages
- 3229 votes
Ik vind zelf dat die chat- link te dicht op de update-link staat.Als je per ongeluk verkeerd klikt kun je het ook niet stoppen, en kun je dus gaan zitten wachten tot die hele Java-applet zich gelaat heeft.
RWL
-
- 872 messages
- 832 votes
Geen problemen hier met de chat overigens, alleen ben ik bang dat de chat straks vol zit met MM-stelletjes. Straks hebben we nog een professionele psycholoog ofzo nodig op de chat
.
herman78
-
- 3176 messages
- 1281 votes
Ik ben van plan volgend jaar af te studeren. 
Dustyfan
-
- 5607 messages
- 0 votes
Geen problemen hier met de chat overigens, alleen ben ik bang dat de chat straks vol zit met MM-stelletjes.
.
RWL
-
- 872 messages
- 832 votes
Kan geen verbinding meer krijgen met Quicknet (wel met andere severs via Mirc).
De chat via de site doet het ook niet (er staat ook irc.ircworld.nl, terwijl het volgens mij irc.quicknet.nl moet zijn.)
Ik krijg nu steeds het bericht "connection timed out"
Anyway, heeft iemand een idee wat er aan de hand zou kunnen zijn?