- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- de chat / mIRC
de chat / mIRC
cornelis
-
- 4744 messages
- 681 votes
Ha, met Snak lukt het dan eindelijk wel. (3e poging, ShadowIRC en smIRCle deden het niet)
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
wow wat een spectaculaire geluidseffecten hoor bij de chat Jordy 
cornelis
-
- 4744 messages
- 681 votes
OK, op een Mac met OS 9.2 werkt de chat op de site zelf niet. Noch met IE 5.1, noch met Netscape 6, noch met iCab.
De enige IRC client waarmee dit werkt is voor zover ik tot nog toe heb kunnen constateren Snak 4.8.41.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
het is een Java-applet... Java programma's horen op alle platforms te draaien. Vreemd.
Sowieso moet met elke irc-client het kanaal te bereiken zijn, het is een kanaal als elk ander
cornelis
-
- 4744 messages
- 681 votes
Die IRC clients kregen geen verbinding met de server. Maar dat kan ook best onhandigheid van mij zijn.
Java Applets zijn voor mij als Mac gebruiker wel vaker een probleem. Hoe hard mensen ook roepen dat het platform onafhankelijk is, ik heb er veel vaker last mee. Op websites met java-scrollwindowns bijvoorbeeld, krijg ik alleen een repeterende laatste regel, ipv nieuwe regels.
Volgens mij zijn Java applets een misverstand op het internet. Zeg ik overigens zonder daarover ook maar enige kennis te hebben, hoor.
Linda
-
- 1336 messages
- 0 votes
doet de chat het niet meer
of ligt dat aan mijn computer?
Mik
-
- 1504 messages
- 1094 votes
Bij mij werkt ie prima, met uitzondering van die leuke plaatjes die ik er gister wel op kon zetten.. Weet je nog Macmanus?
Inderdaad wel via Mirc!
Linda
-
- 1336 messages
- 0 votes
wat is mirc
is dat een beter programma
en hoe kom je daaraan?
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Dat is een losstaand programma, dat niet zo traag is als de zogenaamde applet die in je browser verschijnt. Downloaden kan onder andere op http://www.mirc.nl.
Een directe link naar het bestand om te downloaden: http://www.mirc.nl/download/mirc603.exe
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Het instellen van het programma is wel behoorlijk gebruiksonvriendelijk. Ik kan me voorstellen dat mensen daar niet uit komen.
Mik
-
- 1504 messages
- 1094 votes
heb je gelijk in, maar toch lukte het mij, en als ik het kan.. kan iedereen het!..
dus als iemand er vragen over heeft, ik hoop dat ik je ermee kan helpen
Yak
-
- 4950 messages
- 829 votes
Laat ik daar gelijk eens gebruik van maken dan! 
Ik heb al vaak genoeg gebruik gemaakt van mIRC, maar met mijn ADSL-netwerk lukt het me gewoon echt niet. We hebben geen proxy-servers oid (wel een firewall). mIRC probeert automatisch alle poorten tussen 6662 en 6669, maar nergen krijgt hij een verbinding. Enig idee?
Vyvre
-
- 422 messages
- 185 votes
Ik heb al vaak genoeg gebruik gemaakt van mIRC, maar met mijn ADSL-netwerk lukt het me gewoon echt niet. We hebben geen proxy-servers oid (wel een firewall). mIRC probeert automatisch alle poorten tussen 6662 en 6669, maar nergen krijgt hij een verbinding. Enig idee?
1) Het zou kunnen dat je firewall de porten 6667-7000 blokkert..kijk eens in de instellingen zou ik zeggen.
2) Wat voor foutmelding wordt er gegeven in mirc ?
Mik
-
- 1504 messages
- 1094 votes
Oh sorry, maar zodra je het gaat hebben over computers, dan haak ook ik af hoor, ik wilde niet de indruk wekken dat ik er alles vanaf weet, eerder niks. Vandaar dat ik ook aangaf, als ik het kan, dan kan iedereen het. Ik heb helemaal geen verstand van IRC, ik heb het gewoon geinstalleerd (gister) en het werkt bij mij. Waar ik wel mee kan helpen is iemand door het instellingsproces begeleiden, maar de probleme die jij hier ter sprake bent.. boven mijn petje, sorry!
Mik
-
- 1504 messages
- 1094 votes
Oh kijk eens, Vyvre helpt je al uit de problemen, mooi zo!!
Yak
-
- 4950 messages
- 829 votes
Daar zal ik eens achteraan gaan.
Een eenvoudige, weinig informatieve 'Unable to connect to IRC sercer'. Met in de status window
* Connecting to diemen.nl.eu.undernet.org (6668)
-
* Unable to connect (Connection timed out)
-
* Connecting to haarlem.nl.eu.undernet.org (6661)
-
* Unable to connect (Connection timed out)
-
..etc
Yak
-
- 4950 messages
- 829 votes
Overigens zie ik dat ik QuickNet moet gebruiken, maar daar krijg ik dezelfde meldingen. Ik ga ervanuit dat het inderdaad aan de firewall ligt. Thanx, Vyv!
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Quicknet kun je in Mirc uit een pulldown selecteren. Wist je he, of niet ?
Yak
-
- 4950 messages
- 829 votes
Wist ik. Maar welke server ik ook kies, ik kan met geen van alle een verbinding maken.
Vyvre
-
- 422 messages
- 185 votes
Wist ik. Maar welke server ik ook kies, ik kan met geen van alle een verbinding maken.
Dan ligt het hoogstwaarschijnlijk aan de firewall..heb hetzelfde probleem ook gehad bij een nieuwe installatie van XP (staat automatisch de firewall aan). Surfen ging wel, maar mirc'en met geen mogelijkheid.
narva77 (crew films)
-
- 12723 messages
- 6540 votes
Jordy, ik kan ook niet op de chat (nooit), maar komt dat dan omdat ik geen mIRC heb?
Ik las trouwens dat dat niet gratis is, of wel?
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Vyvre is de expert, maar:
mIRC is gratis, maar via de chat link moet het normaal gesproken ook lukken
Yak
-
- 4950 messages
- 829 votes
Bedoel je via de site, Narva? Dan moet je browser namelijk wel Java ondersteunen. Mozilla en Netscape 7.0 doen dit standaard niet, ik weet niet hoe het met Internet Explorer of Opera zit. Na installatie van de Java-plugin is het geen enkel probleem om met Mozilla de chat in te komen. Moet er wel lang over denken trouwens (classes laden en zo).
Nee hoor, mIRC is kei-gratis. En zo niet, dan kun je nog altijd kiezen voor een andere IRC-client - bestaat Pirch bijvoorbeeld nog?
gimli f
-
- 1454 messages
- 0 votes
Help, hoelang duurt het wel niet voor ik kan chatten en waar zijn nu die andere gebruikers...
Ligt het aan mijn computer (ik werk via een druk netwerk) of aan de site zelf?
Mik
-
- 1504 messages
- 1094 votes
Het is 's middag inderdaad niet echt druk op de moviemeter chat.. Probeer vanavond tegen een uur of 8 nog maar eens, er is dan namelijk weer een Quiz!
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
het laden van het chat-applet kan ook wel even duren op een trage verbinding...