- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- de chat / mIRC
de chat / mIRC
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Gezien het niet-blijvende karakter van de chat heb ik er niet zoveel problemen mee. De reden dat we op de site geen links toe staan is overigens omdat we niet "zo'n site" willen zijn, niet omdat het illegaal is (wat het niet is).
aegron
-
- 4030 messages
- 1265 votes

Ik meende dat een keer ergens gelezen te hebben als argumentatie.
Maar ik vind jouw argumentatie sowieso een stuk beter. 
Trouwens, als iemand er last van heeft op de chat moet hij/zij dit gewoon melden denk ik, dan wordt er vast wel rekening mee gehouden
.
(we zijn zo beschaafd met zij allen
)
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Ik meende dat een keer ergens gelezen te hebben als argumentatie.
Och er zullen inderdaad best berichten van mij te vinden zijn in de trand van "illegale links verwijderd" 
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
Voorkomen is haast onmogelijk omdat je ook via privé-chats op het IRC-kanaal alles kan linken.
(ik heb overigens geen bezwaar tegen linken op de openbare chat)
anmag
-
- 5 messages
- 6 votes
mij lukt het helaas niet hoor
ik zie geen quicknet onder quakenet
Hannibal
-
- 9358 messages
- 3273 votes
Is er wat aan de hand met quicknet? Ik kan de chat niet op.
gotti
-
- 14075 messages
- 5883 votes
Heb het hier opnieuw gedownload en hier werkt het ook niet. Ik kom wel het moviemete kanaal binnen maar dat is helemaal leeg...
Hannibal
-
- 9358 messages
- 3273 votes
Nadat ik mijn firewall tijdelijk uitschakelde ging hij er wel in.
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
Ben ik de enige die geen verbinding met QuickNet kan maken?
SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
QuickNet ligt plat, dus het ligt niet aan jou. Je kunt wel via ircworld op de chat komen.
Dan moet je /server irc.ircworld.nl in je serverwindow typen en vervolgens /join #moviemeter. Zo moet het lukken. 
Edie
-
- 3185 messages
- 1220 votes
QuickNet (of mIRC ?) zowieso laatste tijd irritant met bij elk bezoek wéér je nickname -paswoord controle invoeren...
En idd, ook ik kom er nu weer niet op... Lastig. Chat via de site werkt amper hier
probeer ik geeneens meer.
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
Bij mij werkte die serveromschakeling niet.
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12835 votes
Via irc.ircworld.nl zou het echt moeten lukken. Paar keer proberen misschien, maar verder loopt die server stabiel.
Yekezzez
-
- 2512 messages
- 1126 votes
Zou iemand de mIRC tutorial kunnen herschrijven/updaten?
http://wiki.moviemeter.nl/index.php/MovieMeter-chatkanaal#Tutorial
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Hij werkt bij mij nu niet. Ik heb hier verder weinig verstand. Is er iets mis?
feanaro surion
-
- 5765 messages
- 1770 votes
Bij mij doet hij het gewoon, net als bij 13 andere mensen, dus ik weet het niet.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Iemand een tip hoe ik er alsnog op kan komen?
Yak
-
- 4950 messages
- 829 votes
Wat werkt er niet? Krijg je mIRC niet geïnstalleerd, of heb je het wel geïnstalleerd maar kom je niet in de chat?
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Ik had hem al eens geïnstalleerd. Er staat in het beeld als ik hierboven op 'chat' klik:
Even geduld a.u.b., verbinding wordt tot stand gebracht... irc.ircworld.nl
Verbinding Mislukt: java.security.AccessControlExeption: access denied
(java.net.SocketPermission irc.ircworld.nl resolve)
Geen idee wat ik daarmee moet doen.
Yak
-
- 4950 messages
- 829 votes
Ik ben er waarschijnlijk wat laat mee, maar als je mIRC hebt geïnstalleerd heb je de chatfunctie van MM niet meer nodig. Je kunt chatten met door hier op 'chat' te klikken, óf door mIRC te gebruiken. Waarbij volgens mij iedereen het wel eens is dat dat laatste het beste werkt.
For what it's worth: mIRC openen, 'continue' klikken (eerst even wachten tot de button oplicht), bij connect > servers kiezen voor 'QuickNet Random Server', klikken op 'connect to server', 'mIRC favourites' sluiten, onderaan in het venster met als die nickserv- en chanserv-berichten '/join #moviemeter' tikken (zonder aanhalingstekens) en dan zou het moeten werken.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Sorry voor de late reactie Yak (gisteren was een van die zeldzame dagen dat ik hier niet ben geweest), maar hij doet het nu. Bedankt voor de tip 
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
In overleg met wat vaste chatters is besloten het chat applet van de site te halen. Het werkte vaak niet, en als het al door iemand gebruik werd wordt het hoog tijd om een echt chat programma te gebruiken 
Gevaar bestaat hierdoor dat de aanwas van nieuwe chatters afneemt, maar aangezien op welkomspagina's, Wiki's en forumtopics de chat veelvuldig genoemd wordt lijkt me dat gevaar niet zo groot.
Mug
-
- 13981 messages
- 5969 votes
Na lange speurtochten is het (gerwinf) gelukt een gratis 'chat-programma' te vinden voor de Mac gebruikers: http://colloquy.info/downloads.html
Het werkt prima, aldus deze Mac gebruiker.
Voor meer informatie over het moviemeter chatkanaal [ook dus voor de non-Mac gebruikers]: http://wiki.moviemeter.nl/index.php/MovieMeter-chatkanaal
FisherKing
-
- 18696 messages
- 0 votes
Programma bestond al wat langer (met gebreken), maar is recentelijk sterk verbeterd, heb ik begrepen.
Dustyfan
-
- 5607 messages
- 0 votes
Ik kan het niet uitproberen, maar misschien geeft een van deze screenshots een hint?
En verder:
Als iemand zich geroepen voelt om een Colloquy-handleiding te schrijven voor in de wiki, heel graag! 
Mug
-
- 13981 messages
- 5969 votes
irc.quicknet.nl
poort 6667
[mij is het ook gelukt, vreemd genoeg]