• 177.926 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.364 votes
Profile

de chat / mIRC

Macmanus

• 13726 messages
  • 3701 votes

Probeer vanavond tegen een uur of 8 nog maar eens, er is dan namelijk weer een Quiz!

zeker weten het is toch woensdag vandaag, of ben jij de hoost MIK.

narva77 (crew films)

• 12723 messages
  • 6540 votes

Bedoel je via de site, Narva? Dan moet je browser namelijk wel Java ondersteunen. Mozilla en Netscape 7.0 doen dit standaard niet, ik weet niet hoe het met Internet Explorer of Opera zit. Na installatie van de Java-plugin is het geen enkel probleem om met Mozilla de chat in te komen. Moet er wel lang over denken trouwens (classes laden en zo).

Pff dat is me veel te ingewikkeld. Allemaal technisch gepraat. Ik zie wel

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Selecteer in je browser in een van de menu's Windows Update. Als je de java kit nog niet hebt geinstalleerd, staat 'ie vervolgens wel in de lijst met aan te raden software, die je met een druk op de knop kunt downloaden.

gimli f

• 1454 messages
  • 0 votes

Ik zat vanmiddag nog even op de chat, maar ik kan er geen wijs uit. Zijn er dan wel mensen op die chat? Ik zag niets of niemand!

Linda

• 1336 messages
  • 0 votes

's middage zit er nooit

iemand op de chat (behalve ik)

maar 's avond wel rond 20.00 ofzo wel

gimli f

• 1454 messages
  • 0 votes

hm, beetje laat dan. Meestal kijk ik dan wat voetbal met vrienden, maar ik heb thuis geen internet; ik kan alleen, zoals nu, via school of werk wat internetten.

killerbee

• 289 messages
  • 1410 votes

ALS je er s'avonds bent is er soms ook een quiz dus extra gezellig. Maar jammer genoeg kan je dan niet komen.

EmDee

• 7192 messages
  • 1417 votes

extra gezellig? Vanavond (19-09-02) was de sfeer anders verre van gezellig

lindastuurman

• 1006 messages
  • 0 votes

Ik hoor het alweer, jullie hebben mij gemist

FisherKing

• 18696 messages
  • 0 votes

Ja Lindastuurman; we hebben je verschrikkelijk gemist.

lindastuurman

• 1006 messages
  • 0 votes

sorrie, zat weer eens op school

Linda

• 1336 messages
  • 0 votes

hey de chat doet het niet!!!!

Mik

• 1504 messages
  • 1094 votes

extra gezellig? Vanavond (19-09-02) was de sfeer anders verre van gezellig

Sorry Emdee, ik heb er nog een (heel lang) nachtje over geslapen. De boel is weer bedaard, maar nog twijfel ik aan de eerlijkheid van Queto tijdens de Quiz.

Voorbeelden ga ik nu niet meer geven hoor (ik heb ze nog wel, maar wil de discussie niet aanwakkeren). Als mensen het niet met mij eens zijn, prima, veel plezier met de Quiz vanavond, ik ben er niet bij.

Macmanus

• 13726 messages
  • 3701 votes

He DTTOM word eens wakker.

Vyvre

• 422 messages
  • 185 votes

Naar aanleiding van een post van kappeuter in het 'quiz op de chat'-topic, heb ik besloten mezelf maar eens nuttig te maken en een tutorial voor mirc in mekaar te flansen. Hoop dat iemand er iets aan heeft .

Stap 1

Download mirc hier.

Stap 2

In het installatie scherm, klik achtereenvolgens op 'Next', 'Yes' en 'install'. Je zal nu een balkje zien dat mIRC zichzelf installeert. Vink hierna 'Launch mIRC' aan en klik op 'Finish'.

Stap 3

mIRC start zichzelf nu op, en je krijgt een schermpje te zien met een foto van de maker van mIRC. Dit kan je gewoon wegklikken, en het volgende scherm ziet er als volgt uit:

(afbeelding)

Zoek nu in het lijstje waarin 'Random US DALnet server' staat, naar 'Quicknet: Random Server'. Vervolgens vul je bij 'Full Name' je naam danwel nickname in, dit heeft totaal geen effect op het hele chat-circus. Bij email is het aan te bevelen een 'nep' emailadres in te vullen, eentje die niet bestaat dus. Dit in verband met een kans op reclame-email in je mailbox als je hier je echt emailadres invult. Bij nickname gaat de nickname die je wilt gebruiken tijdens het chatten, en bij Alternative een variatie daar op (dit in geval de nick die je wilt gebruiken al in gebruik is op het chat-netwerk). Een voorbeeld van een ingevuld venster is het volgende:

(afbeelding)

Klik vervolgens op 'Connect to IRC server'.

Stap 4

Je zit (als het goed is) nu op de irc server. Wat je als eerst krijgt te zien is een 'mIRC Channel Folder'. Vink hier het onderste vinkje uit, en klik op het kruisje rechtsboven. Je ziet nu een scherm 'Quicknet'. Onderaan zie je een balk, typ daar '/join #moviemeter', zonder de aanhalingstekens uiteraard. Een nieuw scherm opent zich, alwaar je je chatlusten naar hartelust kan botvieren. Je typt dingen in de balk onderin, en vervolgens komen ze in het scherm daarboven te staan.

Hoop dat dit voldoende is. Mocht iemand vragen, tips en/of opmerkingen hebben kunnen die hier geplaatst worden of in een prive bericht verstuurd worden.

Veel plezier .

kos

• 46687 messages
  • 8844 votes

Vyvre

Foto van de maker van Mirc heb ik trouwens nog nooit gezien, leuk!

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

geweldig even een link in de faq zetten hierheen

Vyvre

• 422 messages
  • 185 votes

Even de plaatjes geresized .

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Fantastisch vyvre!

Jordy, waarom zet je 't niet in de faq ?

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Wat is er Jordy ?

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

heb ik dus net gedaan, zoals hierboven ook staat

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Dat las ik, maar jij had het over linken. Ik over copy-pasten.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

ahaaa nee staat prima hier

cornelis

• 4744 messages
  • 681 votes

Voor iedereen met een fobie voor .exe files, en/of zij die na het downloaden de volgende error-melding krijgen als ze mirc603.exe willen openen:

"Het document 'mirc603.exe' kan niet worden geopend, omdat het programma waarmee het is aangemaakt, onvindbaar is.",

kan ik aanraden op download.com op zoek te gaan naar Snak, een IRC client voor de Mac.

Vul in dat je kanaal #moviemeter wil gebruiken op irc.quicknet.nl.

Voor Snak moet je betalen, anders heb je chat sessie van maximaal 30 minuten (auto-quit). Maar het was de enige IRC client voor Mac die ik begreep en waarmee ik binnen enkele minuten de chat op kon.

**edit**

Heb inmiddels ook succes met IRCle voor Mac. Instellingen te vinden op bijv. xs4all.nl.

Agony

• 1985 messages
  • 1256 votes

volgens mij werkt de chat niet meer (via MM link)... hebben daar meerdere mensen last van?

troy31

• 329 messages
  • 130 votes

hey allemaal, komt allemaal chatten. leuk joh!

yarakhasan

• 48 messages
  • 304 votes

Dit slaat dus nergens op volgens mij mag je geen reclame maken.

FisherKing

• 18696 messages
  • 0 votes

yarakhasan wrote:

Dit slaat dus nergens op volgens mij mag je geen reclame maken.

Waar slaat dit op ??

Durf je niet op de chat te komen?

En dat is geen reclame ??????

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.