- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- TvMeter.nl
TvMeter.nl
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Het domein tvmeter.nl is trouwens door Jordy zelf geregistreerd.
Er is dus hoop 
thunderball
-
- 5878 messages
- 1414 votes
Gaat niet werken en is praktisch veelste lastig.
Makkelijke relatief korte series als Friends gaat nog, daar heb je maar een aantal seizoenen van,
maar denk eens aan van die Amerikaanse soaps die al jaren lopen.
Moet je dan alle afleveringen er op gaan zetten en wie heeft die ooit gezien en weet dat nog? Of heeft daar uberhaubt belangstelling voor?
En moet daar dan ook overal een plaatje bij?
Nomak
-
- 11634 messages
- 0 votes
Ik ben het eens met thunderball, zoiets werkt toch niet.
Hoe ga je afleveringen toevoegen van Neighbours, The Bold and the Beautiful en wat nog allemaal. Die soaps hebben duizenden afleveringen en er komt maar geen einde aan.
Knisper
-
- 13038 messages
- 1278 votes
Er is dus hoop
Erwinner
-
- 33715 messages
- 3079 votes
Als je een paar afleveringen van The Bold hebt gezien, dan weet je al snel wat voor vlees je in de kuip hebt. Het ligt je, of het ligt je niet.
Je zou dan dus moeten stemmen op wat voor 'n gevoel je bij zo'n serie hebt. Daarnaast hoef je toch niet veel waarde te gaan hechten aan een cijfer van anderen, maar is het leuker om de berichten erbij pakken en die door te nemen. Een serie moet je proberen (zegt de man die nooit serie's kijkt
)
stinissen (crew films & series)
-
- 23436 messages
- 76921 votes
Zou geweldig zijn en dan net als bij IMDB ook op losse afleveringen stemmen.
Knisper
-
- 13038 messages
- 1278 votes
Weet jij nog wat er gebeurde bij aflevering 128 in 1996 bij Goede Tijden, Slechte Tijden?
jumpstylemovie
-
- 6225 messages
- 1221 votes
Ludo had een discussie met iemand anders. Ik herriner het me nog als de dag van gister.
stinissen (crew films & series)
-
- 23436 messages
- 76921 votes
Nee maar dat zou je vanaf nu kunnen bij houden en het laatste jaar heb ik dat wel gedaan op IMDB met bv lost , Grey's Anatomy etc etc
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ik vind gewoon dat er per seizoen gestemd moet worden. Niet per aflevering. Dat is bijna niet meer bij te houden, zeker bij series die je niet momenteel meer volgt.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Per seizoen is inderdaad beter, anders wel erg onoverzichtelijk. Wel kan je de musicmeter opzet overnemen, dat je nu dus ongeveer 4 favoriete afleveringen kan selecteren.
Kevin13
-
- 14947 messages
- 0 votes
Kun je niet hetzelfde systeem toepassen zoals op MusicMeter. Waar je je 3 (of meerdere) favorieten aanvinkt. Lijkt me veel makkelijker dan op elke aflevering een stem te plaatsen.
Kevin13
-
- 14947 messages
- 0 votes
Godmiljaar sorry, ik had je bericht niet volledig gelezen
.
jumpstylemovie
-
- 6225 messages
- 1221 votes
Godmiljaar sorry, ik had je bericht niet volledig gelezen
.
Kabout Wesley 
thunderball
-
- 5878 messages
- 1414 votes
Dan nog zit je met het zelfde feit dat je eerst ALLE afleveringen op de site moet gaan plaatsen.
Daar is geen beginnen aan.
En dan gaat iemand zeggen:
ik vond aflevering nr 1155 wel een hele goede.
Wat zegt dat dan?
Gaat niet werken.
Hooguit wanneer het een soort topicsysteem wordt, waar je over de series apart kunt lullen en evt aan een serie een aantal sterren kunt geven.
Alle andere mogelijkheden werken bij lange series niet.
JDSsmetje
-
- 6568 messages
- 2312 votes
Inderdaad, dit zou je toch nauwelijks bij kunnen houden ?
Inderdaad, maar het is wel het eerlijkst.
jumpstylemovie
-
- 6225 messages
- 1221 votes
Dat is het zelfde als op Musicmeter per nummer stemmen, maar dan nog chaotischer.
JDSsmetje
-
- 6568 messages
- 2312 votes
Mwa toch. Je moet natuurlijk niet 1 pagina per aflevering nemen maar bijvoorbeeld wel 1 pagina van 1 seizoen van een bepaalde serie e.d. , en dat je dan op diezelfde pagina afzonderlijk op verschillende afleveringen kan stemmen.
monasteentje
-
- 39 messages
- 218 votes
Je kunt tog ook gewoon zonder die afleveringen doen? Gewoon per serie. Want een film vind je toch ook niet leuk door 1 scene? Het gaat over de hele film. En zo zou je dat ook met series kunnen doen, gewoon stemmen per serie, niet per seizoen of aflevering. Dat word inderdaad te ingewikkeld.
efacsen
-
- 30 messages
- 765 votes
Per aflevering is niet te toen, per season is beter met de optie om favoriete episodes te kiezen, net als nummers bij musicmeter.
jordandejong
-
- 4772 messages
- 1431 votes
Ik denk dat tvmeter beter zou lopen als games en boekmeter.
Lijkt mij wel eeen goed plan.!
Kevin13
-
- 14947 messages
- 0 votes
Je kunt tog ook gewoon zonder die afleveringen doen? Gewoon per serie. Want een film vind je toch ook niet leuk door 1 scene? Het gaat over de hele film. En zo zou je dat ook met series kunnen doen, gewoon stemmen per serie, niet per seizoen of aflevering. Dat word inderdaad te ingewikkeld.
Nee dat zou spijtig zijn. Bij de serie Lost bijvoorbeeld vind ik de eerste 4 seizoenen fantastisch en seizoen 5 een pak minder. Lost zou in zijn totaalbeeld dan een lagere stem krijgen ondanks het 4de seizoen één van men favoriete is qua series.
Miron
-
- 744 messages
- 74 votes
Zou wel een grote klus worden om van TvMeter een feit te maken.
Aangezien er ook een hoop bekende/onbekende animatie series zijn.
Black Math
-
- 5430 messages
- 1753 votes
Misschien het houden bij animeter.nl, maar die is al geregistreerd zie ik.
Joeri_000
-
- 244 messages
- 639 votes
daarvoor ga ik wel naar anime-planet.com
Black Math
-
- 5430 messages
- 1753 votes
Ik naar anidb.net, maar een mooie nederlandstalige anime site heb ik nog niet gevonden.
delvohii
-
- 54 messages
- 2 votes
het is nogaal raar dat mensen dingen gaan opnoemen als keukenmeter en weetik wel niet wat, het is toch duidelijk dat het hier om media gaat? muziek,games, films, dit zijn allemaal soorten media, en tv meter hoort als geen ander in dat rijtje 
Charmides
-
- 414 messages
- 1304 votes
TV(serie(s))meter.nl Hmm kan.. Of Sportmeter.nl
Maar een idee. .. 
Billy-Pilgrim
-
- 356 messages
- 620 votes
Sport is non fictie (tenminste dat nemen we nog altijd maar aan) en bij de meter sites ga je uit van fictionele media. Zo zouden dingen als theatermeter of stripmeter (incl. manga) weer wel kunnen in theorie. tv meter lijkt me erg leuk maar ik denk dat het (net als de klassiekmeter discussie op MuMe) gewoon te lastig is om goed te organiseren, in ieder geval wel in dit format. Bovendien lijkt het me beter als men eerst eens ging zorgen dat Boek- en Games- meter goed gaan lopen. Met name van Games meter had ik wel verwacht dat er populair zou worden. Maar aan de andere kant zijn er ook al meer dan genoeg game sites in Nederland. Wat dat betreft is Boekmeter meer welkom, maar ook die heeft nog lang niet te status van de twee grote Metersites.