• 177.954 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.991 actors
  • 9.370.972 votes
Profile

TvMeter.nl

®Tc

• 8212 messages
  • 1087 votes

djelle wrote:

(quote)

Dan liever een aparte TV-meter, anders wordt het weer een stuk onoverzichtelijker. Zou trouwens niet goed passen onder de noemer Moviemeter.

Dan moeten de miniseries hier ook verdwijnen lijkt me.

BlueVelvet

• 1316 messages
  • 785 votes

jumpstylemovie wrote:

Hoezo wil Jordy hier niet mee instemmen? Te veel geld? Te veel moeite?

Misschien even de voorgaande zeven pagina's doorlezen?

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

http://www.mijnmedicijn.nl/

medicijnmeter.nl was ook een goede geweest. .

kaketoe

• 827 messages
  • 1708 votes

Ik ben voor een seriemeter, weer 2 leuke series ontdekt namelijk How I Met Your Mother en The Big Bang Theory. Ik zeg doen! Als er tijd voor is

jumpstylemovie

• 6225 messages
  • 1221 votes

Jordy kan wel zeggen dat het er nooit van komt maar volgens mij hebben wij dat wel vaker gehoord.

Jordy wrote:

helaas, moviemeter en straks musicmeter, daar hou ik het bij

jumpstylemovie

• 6225 messages
  • 1221 votes

Overigens zou TVmeter perfect zijn voor een Rotatielijst. Welke 3 series bekijk je 't meest op dit moment?

tommykonijn

• 5139 messages
  • 2356 votes

Te gek, zou het me lijken. Ook een stuk fijner dan de 'gewone' forums (overigen > Televisie).

matthijs_013

• 3631 messages
  • 5739 votes

Het nadeel van tv-series is dat ze nooit een eerlijke beoordeling zullen krijgen. Dit zie je al duidelijk op IMDb, de meeste series daar hebben een gemiddelde van 8,0 of hoger (met een aantal uitzonderingen natuurlijk). Mensen die een aflevering van een serie zien en er niets aan vinden zullen niet verder kijken. En een tv-serie beoordelen op 1 aflevering is natuurlijk oneerlijk. Van de meeste series heeft elke aflevering een slot, dus in principe kan je na elke aflevering afhaken. Alleen als je (bijna?) alle afleveringen hebt gezien is een beoordeling pas serieus te nemen, en welke gek gaat van een serie nou alle afleveringen kijken terwijl die er niets aan vindt?

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Ik denk dat het een goed concept is om afleveringen, seizoenen en hele series te beoordelen. Precies zoals Jordy het al eens eerder aangaf. Bij alle drie kan het voor problemen zorgen. Losse afleveringen kijken kan bij sommigen met gemak, bij andere mis je een hoop en kan dat je oordeel beïnvloeden. Sowieso is het nooit zuiver. Veel mensen kunnen na gewenning niet meer helder bekritiseren. Maar ik zelf heb dat niet. Bij The X-Files (nu in seizoen 4) heb ik natuurlijk het algemene gevoel dat het een geweldige serie is, maar tussen de losse afleveringen zitten een boel die lang niet zo goed zijn. Er zijn zat series waar ik weleens een aflevering van zie en alles begrijp omdat er niet echt spraken is van veel ontwikkelingen die ik gemist heb. En er zijn ook series die ik helemaal gezien heb maar geen idee hoe te oordelen over afleveringen, seizoen en de hele serie.

Ik heb jaren terug weleens een Italiaanse komedie serie haast helemaal gekeken, zonder dat ik het ook echt leuk vond. Toch kan dat soort dingen je aantrekken omdat het zo slecht is. Neem al die Amerikaanse sitcom nonsens op de commerciëlen. Zelden is het echt leuk, maar mocht ik iemand anders het opzetten blijf ik toch kijken.

jumpstylemovie

• 6225 messages
  • 1221 votes

matthijs_013 wrote:

Het nadeel van tv-series is dat ze nooit een eerlijke beoordeling zullen krijgen. Dit zie je al duidelijk op IMDb, de meeste series daar hebben een gemiddelde van 8,0 of hoger (met een aantal uitzonderingen natuurlijk). Mensen die een aflevering van een serie zien en er niets aan vinden zullen niet verder kijken. En een tv-serie beoordelen op 1 aflevering is natuurlijk oneerlijk.

Ach, zat mensen die op GamesMeter een game voor 10 minuten hebben gespeeld en het een 5* geven omdat ze hem zo fantastisch vinden, terwijl de rest van de game wel veel slechter zou kunnen zijn.

tommykonijn

• 5139 messages
  • 2356 votes

jumpstylemovie wrote:

(quote)

Ach, zat mensen die op GamesMeter een game voor 10 minuten hebben gespeeld en het een 5* geven omdat ze hem zo fantastisch vinden, terwijl de rest van de game wel veel slechter zou kunnen zijn.

Of direct een 0,5* terwijl het nog leuker zou kunnen worden.

film_kaza

• 3140 messages
  • 0 votes

tommykonijn wrote:

(quote)

Of direct een 0,5* terwijl het nog leuker zou kunnen worden.

Dat valt ook wel weer mee. Niet erger als op MM.

jumpstylemovie

• 6225 messages
  • 1221 votes

TvMeter zal toch wel makkelijk een gebruikersaantal van 30.000 tot 90.000 mensen halen. Mensen kijken net zoveel TV als dat ze films kijken en albums beluisteren.

JDSsmetje

• 6568 messages
  • 2312 votes

Hier een paar stukjes gelezen van de beoordeling op de series die verkeerd zouden zijn. Het lijkt me gewoon een goed idee om elke aflevering apart te laten beoordelen.

jumpstylemovie

• 6225 messages
  • 1221 votes

Nee, dat is een achterlijk idee.

tommykonijn

• 5139 messages
  • 2356 votes

Inderdaad, dit zou je toch nauwelijks bij kunnen houden ?

Sanderkeuh

• 582 messages
  • 2953 votes

Keuze op stemmen per serie, seizoen en episode.

En bv. optie om alle stemmen per episode zelfde cijfer te geven als je stemt op een volledig seizoen.

Bv. Je geeft 4* aan Seizoen 1, dan krijgt elke episode 4*. Dan kan je de stem per episode nog aanpassen zonder dat het invloed heeft op het gemiddelde van het seizoen.

Zelfde bij hele serie dan, bv. The Simpsons. Je geeft 4*, dan zet ie bij alle seizoen en episodes 4* en kan je de stem per episode/seizoen nog aanpassen zonder dat het invloed heeft op het gemiddelde van de hele serie.

Zo zou de site wel iets anders werken dan de andere Meter sites.

Als je bij de zoekfunctie een serie ingeeft kan je selecteren welke serie het is, en krijg je dan een overzicht van de seizoenen.

Als je op een seizoen klikt krijg je een overzicht van alle episodes.

Ik zou iig graag een TvMeter.nl zien, en met plezier series (en episodes?) toevoegen.

Reservoir Dogs

• 1393 messages
  • 819 votes

Sanderkeuh wrote:

Ik zou iig graag een TvMeter.nl zien, en met plezier series (en episodes?) toevoegen.

Doe maar, er is al lang genoeg over gesproken.

Film Pegasus (moderator films)

• 31144 messages
  • 5447 votes

Een tvmeter is gewoon onhaalbaar. Als je een reeks als The X-Files (202 afleveringen) of The Simpsons (441 en daar komen er nog bij) heb je al een massa werk. Laat staan dat je een reeks als Neighbours zou toevoegen met momenteel 5776 afleveringen. Veel succes.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Je zou gewoon hetzelfde principe als Musicmeter kunnen toepassen. Neem nu bijvoorbeeld Friends, daar zijn 10 seizoenen van dus voeg je elk seizoen toe met een cover van het seizoen en waar op Musicmeter de tracks staan zet je gewoon de namen van de episodes (TV.com is hier een goede site voor) Zo kun je het seizoen een bepaalde ster geven en kun je een favoriete aflevering aanduiden. Als je dan op de naam van de episode drukt zou je misschien nog een korte inhoud kunnen krijgen al zal dat moeilijk zijn met soaps.

Dat is wel een goed idee, Metalfist. Ik ben ook nog altijd voor de tv-meter, lijkt me een geweldige toevoeging.

Reservoir Dogs

• 1393 messages
  • 819 votes

Albus Dumbledore wrote:

Dat is wel een goed idee, Metalfist. Ik ben ook nog altijd voor de tv-meter, lijkt me een geweldige toevoeging.

Er is hier al meerdere malen gezegt dat tv-meter er NIET zal komen, waarom blijven jullie er dan over discussiëren?

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Omdat Gamesmeter er ook nooit ging komen

Reservoir Dogs

• 1393 messages
  • 819 votes

Metalfist wrote:

Omdat Gamesmeter er ook nooit ging komen

We spreken hier al jaren over en ik heb er nog niet veel van gezien, Jordy heeft ook al gezegt dat het er niet gaat komen.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Van Gamesmeter was er zelfs al in 2003 sprake en je moet maar eens op Jordy's naam zoeken.

De Site >> Algemeen >> GamesMeter.nl (nu online!)

timburton

• 1296 messages
  • 632 votes

Metalfist wrote:

Je zou gewoon hetzelfde principe als Musicmeter kunnen toepassen. Neem nu bijvoorbeeld Friends, daar zijn 10 seizoenen van dus voeg je elk seizoen toe met een cover van het seizoen en waar op Musicmeter de tracks staan zet je gewoon de namen van de episodes (TV.com is hier een goede site voor) Zo kun je het seizoen een bepaalde ster geven en kun je een favoriete aflevering aanduiden. Als je dan op de naam van de episode drukt zou je misschien nog een korte inhoud kunnen krijgen al zal dat moeilijk zijn met soaps.

Ja, en dat de series als het waren de 'artiesten' zijn, zoals bij MusicMeter. Een regisseur op zijn beurd dan weer niet op zijn plaats, aangezien bij vele series iedere aflevering wordt bijgedragen door een andere regisseur. Ik ben ook nog altijd voor TVMeter. Maar zoals Jordy al eerder zei op het GamesMeter forum: het is makkelijk te zeggen dat er perse zo'n site moet komen terwijl je zelf toekijkt met de armen in elkaar. Ik hoop nog steeds dat er toekomst in het plan zit, maar een site zelf bouwen zou ik nooit kunnen.

nLs

• 3 messages
  • 121 votes

ik wacht ook al jaren op die TV-meter, zou echt heel erg leuk zijn, en zou er net zoveel opzitten als hier op moviemeter !

Helaas is seriemeter.nl geregistreerd (evenals tvmeter.nl, dvdmeter.nl en nog een paar mindere keuzes. dus houdt het daarmee op

Maar het zou wel leuk zijn inderdaad. En je kunt een beoordeling natuurlijk altijd laten meetellen aan de hand van aantal bekeken afleveringen. Iemand die Friends 0.5 sterren geeft na een halve aflevering kun je nu eenmaal minder serieus nemen dan iemand die alle tien seizoenen gezien heeft.

Knisper

• 13038 messages
  • 1278 votes

Het domein tvmeter.nl is trouwens door Jordy zelf geregistreerd.

jumpstylemovie

• 6225 messages
  • 1221 votes

nLs wrote:

ik wacht ook al jaren op die TV-meter, zou echt heel erg leuk zijn, en zou er net zoveel opzitten als hier op moviemeter !

Ik denk de meerderheid wel.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.