- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Recensiefilter (forumvervuiling + ideeën)
Recensiefilter (forumvervuiling + ideeën)
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31144 messages
- 5447 votes
Je bent hier toch om films te beoordelen en niet recensies of gebruikers? Je kan al filteren op recensies zodat je zelfs bij zeer populaire films aan maximum 3 à 4 pagina's zit. Het is een enkeling die er meer heeft. Daarboven kan je via de updates gebruikers met een zelfde smaak perfect opvolgen.
Het risico is dat er geen echte discussies zullen volgen die filmgerelateerd zijn, maar puur over het schrijven van recensies. En zoals Ramon K al aangaf kan het best zijn dat je bij het schrijven van een recensie eerder de publieke opinie gaat volgen om zo in gratie te vallen in plaats van je eigen mening.
speranza
-
- 24668 messages
- 0 votes
En zoals Ramon K al aangaf kan het best zijn dat je bij het schrijven van een recensie eerder de publieke opinie gaat volgen om zo in gratie te vallen in plaats van je eigen mening.
djelle
-
- 6070 messages
- 0 votes
Inderdaad niet zo'n goed idee om bovenstaande redenen. Je kan er ook van op aan dat mensen die een mening hebben die nogal vaak afwijkt sowieso geen kwaliteitslabel zullen krijgen van een hoop mensen die het gewoon niet leuk vinden dat hun films bekritiseerd worden.
Het filtersysteem zoals het nu is vind ik al een prima evolutie. De echte meningen/recensies scheiden van bijkomstige discussies en flutberichtjes met één muisklik, vind ik een erg handige functie waar ik geregeld gebruik van maak. In een oogopslag zie je ook al snel de recensies die je persoonlijk 'waardevol' acht.
narva77 (crew films)
-
- 12723 messages
- 6540 votes
Slecht idee. Dan werk je dat gezever van vriendjespolitiek in de hand. Oh, ik vind jou zo een leuke user, ik ga jouw 'recensies' even een mooie beoordeling geven.
Of je gaat je recensie aanpassen aan wat mensen 'leuk' vinden....
Recensies schrijf je voornamelijk om je eigen mening, beleving en gevoel neer te pennen. Wanneer andere mensen dit leuk vinden is dit mooi meegenomen. Moet geen wedstrijdje worden.
Volledig mee eens! Ben ook faliekant tegen dit idee/voorstel.
soom
-
- 24919 messages
- 2751 votes
De discussie is natuurlijk allang gevoerd, sinds juli 2010, dat ik té persoonlijke dingen schrijf, en daar een handjevol mensen mee lastigval. Ik heb honderden dingen beschreven in de tussentijd. Over het verlies van m'n moeder, de band met mijn broer, de band met m'n vader, vrienden. Ik merk echter dat het niet op prijs wordt gesteld, dat ik zo persoonlijk schrijf. En dat ik off topic dingen beschrijf. Wat mij betreft, kun je dan wel in elk bericht dat ik ooit geschreven heb, gaan zitten knippen en plakken, want ja, ik heb miljarden dingen geschreven, die niet over de film zelf gingen.
Ik vraag me gewoon af, waar je de grens trekt van wat kan, qua off topic. Het was niet eens zo off topic, het ging over iets dat tijdens een voorstelling van the Green Hornet gebeurde. Maar waar je de grens trekt over wat wel en niet in een recensiestukje mag? De discussie over mijn al te persoonlijke schrijven, is al gevoerd natuurlijk, maar toch vraag ik me dat echt af. Waarom zulke censuur bestaat en ik niet eens een beetje off topic mag schrijven. Maar ja, het zal aan mij liggen, denk ik..
Vinokourov
-
- 3143 messages
- 2909 votes
Nooh, zomaar een aantal meningen van mij uitgevinkt, omdat het maar een paar woorden waren! Geen sjieke actie om eerlijk te zijn, al snap ik wel dat zulke meningen niet veel toevoegen in het meningenfilter. Kan iemand me een lijst PM'en van films, waar ik wel op gestemd hebt, maar geen mening heb gegeven? Ik zal kijken of ik dan wat zinnigers kan schrijven.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Werkt http://www.moviemeter.nl/my_mm/my_reviews/ deze link niet meer? Die vond ik altijd wel handig. Maar dat is geloof ik niet waar jij op doelt Vinokourov. Weet niet of er een manier is om een lijst te zien met stemmen + bijbehorende aangevinkte recensies. Volgens mij bestaat die functie niet.
Vinokourov
-
- 3143 messages
- 2909 votes
Werkt http://www.moviemeter.nl/my_mm/my_reviews/ deze link niet meer? Die vond ik altijd wel handig. Maar dat is geloof ik niet waar jij op doelt Vinokourov. Weet niet of er een manier is om een lijst te zien met stemmen + bijbehorende aangevinkte recensies. Volgens mij bestaat die functie niet.
De grap dat een mening van mij uitgevinkt was en ik wou weten welke film dat was, is wel vaker voorgekomen. Maar toen kon me wel verteld worden welke film dat was
.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Oh de moderators hadden ze uitgevinkt? Ik dacht dat je het zelf handmatig deed. Verkeerd begrepen dan.
Krijg je geen toelichten van een modje dan, bij een dergelijke actie? Normaal staat er bij het bericht toch iets bij in de zin van 'Je bericht bij de film ... '
Vinokourov
-
- 3143 messages
- 2909 votes
Oh de moderators hadden ze uitgevinkt? Ik dacht dat je het zelf handmatig deed. Verkeerd begrepen dan.
Krijg je geen toelichten van een modje dan, bij een dergelijke actie? Normaal staat er bij het bericht toch iets bij in de zin van 'Je bericht bij de film ... '
Ja bij één film is het gemeld, maar het is bij een stuk of 20 films gedaan. Ik vind het een beetje suffig om eerlijk te zijn. Nog erger vind ik dat Soom hierboven aangeeft dat in haar meningen geknipt wordt, omdat ze allerlei niet film-gerelateerde dingen schrijft. Ikzelf zou het niet doen omdat ik het onzinnig vind, maar ik kan me dr ook niet aan ergeren wanneer anderen dat wel doen.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Ah oke, ik ken jouw stukjes niet zo om eerlijk te zijn. Heb zelf nog nooit gehad dat een mening/recensie van mij verknipt/uitgevinkt werd. Maar wel vervelend dat jij het overzicht van jouw films kwijt bent. Al denk ik dat moderators niet 'zomaar' iets doen, en anders kun je altijd de desbetreffende moderator er over aanspreken lijkt me.
wimnoot
-
- 3963 messages
- 3922 votes
Haar niet film gerelateerde dingen gaan altijd over een gebande user, en dat weet ze zelf ook wel. Probeer het maar eens, een leuk stukje schrijven over Rob Muntz (laatst gebande user) en voor je het weet gaat de bezem er doorheen. Maakt niet uit wie je bent. En terecht.
Mug
-
- 13981 messages
- 5969 votes
Moderatoren behoren niet te knippen in berichten, tenzij er in de berichten verwijzingen stonden naar politieke discussies etcetera (oftewel, die niet 'done' zijn op MovieMeter). Iets wegknippen bij een door een user aangevinkte recensie/mening wat blijkbaar off topic is, is NOT DONE. Ik zou eens op hoge poten gaan staan.
een handjevol mensen mee lastigval
wimnoot
-
- 3963 messages
- 3922 votes
Dat is het probleem van dat handjevol idioten die hier de site vervuilen met nog meer nonsens, en juist geen reet te zoeken hebben alhier (ook al vinden ze zichzelf helemaal geweldig en populair). Doe wat je zelf wil, schrijf wat je zelf wil, en negeer die idioten.
De gebande user waar Soom het over had in haar recensie is misschien wel de grootste idioot en vervuiler, en daarom werd hij gebanned.
Verder heb ik Soom al vaak genoeg complimenten gegeven over haar typische recensie's, maar niet als die gebande user via haar nog steeds om aandacht zit te vragen.
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
He ja laten we die discussie nog weer een keer gaan voeren met z'n allen. Word het vast gezelliger van op de site. 
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Waarom zou je er überhaupt over beginnen? Laat iedereen lekker z'n ding doen hier, als hij/zij zoiets wilt vertellen mag dat, zolang het volgens de regels is toegestaan uiteraard. Verder behoor je er gewoon je mond over te houden, zijn geen punten die ter discussie hoeven te staan. Of zie ik dit verkeerd
?
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
Nooh, zomaar een aantal meningen van mij uitgevinkt, omdat het maar een paar woorden waren! Geen sjieke actie om eerlijk te zijn, al snap ik wel dat zulke meningen niet veel toevoegen in het meningenfilter. Kan iemand me een lijst PM'en van films, waar ik wel op gestemd hebt, maar geen mening heb gegeven? Ik zal kijken of ik dan wat zinnigers kan schrijven.
Ik vind het behoorlijk flauw dat je dit nu hier plaatst. Ik heb duidelijk aangegeven aan de hand van een voorbeeld welke soort ''meningen'' ik ongedaan heb gemaakt. Om nog een voorbeeld te geven van bij World Trade Center: ''Twee sterren voor de opplaksnor van dhr. Cage''. Dat had je aangevinkt als mening.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Waarom zou je er überhaupt over beginnen? Laat iedereen lekker z'n ding doen hier, als hij/zij zoiets wilt vertellen mag dat zolang het volgens de regels mag. Verder behoor je er gewoon je mond over te houden, zijn geen punten die ter discussie hoeven te staan. Of zie ik dit verkeerd
?
Soom begint er deze keer toch zelf over? Niemand had er hier iets over gezegd. Ze had beter een moderator aan kunnen spreken, want nu is zij degene die weer een discussie op gang bracht. Verder hou ik me er deze keer maar eens wijs buiten. (Wil niet weer de boosdoener zijn.) Deze discussie is inderdaad al vaker gevoerd.
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Hmm ja dat is waar
. Alsof ze er zelf weer commentaar op wilt hebben. Maar dan alsnog, het is wijs om niet meer op zulke kwesties in te gaan. Vorige keer was gezellig genoeg om het maar niet meer te doen.
Mug
-
- 13981 messages
- 5969 votes
Blijkbaar heb ik iets gemist (wat de rest vd oh zo zichzelf bestempelende gezellige gebruikers blijkbaar weer niet is ontgaan), wat nog niet goed is uitgesproken. Houd inderdaad eens je muil dicht als je geen ene flikker te melden hebt! Hoe moeilijk kan het zijn soms. Ga eens zieken op andere sites, dank u.
narva77 (crew films)
-
- 12723 messages
- 6540 votes
De discussie is natuurlijk allang gevoerd, sinds juli 2010, dat ik té persoonlijke dingen schrijf, en daar een handjevol mensen mee lastigval.
Maar waarom zou je dat wíllen? Als er iets gevaarlijk is op Internet, is om maar al te persoonlijk te worden! Dan kan altijd tegen je worden gebruikt.
Dat soort dingen die ik via PM met jou heb besproken bv., zou ik écht niet in het openbaar schrijven. Maargoed, it's your call...
Mug
-
- 13981 messages
- 5969 votes
Tegen wie heb je het Mug?
Ik neem aan dat ik geen namen hoef te noemen van hen die de afgelopen minuten een medegebruiker van de site alweer vastnagelen aan de publieke schandpaal. Opzouten met dit soort gebruikers dus.
wimnoot
-
- 3963 messages
- 3922 votes
Maar die medegebruiker geeft zelf aan dat ze niet begrijpt waarom er in haar recensie geknipt is. Als ik dat dan uitleg, is dat aan de publieke schandpaal nagelen? Ik denk dat jij een groter drama maakt dan dat er is. Ik denk dat jij zelf een soort antipatie tegen bepaalde gebruikers hebt.
Verder wil ik er ook op wijzen dat er een Moderator aanwezig was op deze tread, die niets van dit grote onrecht gezien heeft. Oftewel er wordt hier niets onrechtmatigs gedaan.
Mug
-
- 13981 messages
- 5969 votes
Ik val jou toch niet aan? Gossiemikkie. De pot verwijt de ketel...? Verder is er voor die reactie van neo al een alert ingestuurd, over het gekke knipwerk van de mods, die nog onbeantwoord is. Dus, daar sla je de plank ook al mis. Feli.
wimnoot
-
- 3963 messages
- 3922 votes
Excuus Mug ik ben de draad inderdaad een beetje kwijt, ik dacht echt dat ik iemand aan de schandpaal aan 't nagelen was. Sorry dat ik een beetje prikkelbaar reageerde, (je kent dat wel!
)
Knisper
-
- 13038 messages
- 1278 votes
Inmiddels hebben we via pm contact met soom opgenomen om op haar bericht te reageren en haar vragen te beantwoorden.
In het kort komt het er op neer dat wij geen problemen hebben met berichten van persoonlijke aard (we hebben die immers nog niet eerder (deels) verwijderd), maar het verschil lag hierin dat de eerdere berichten vaak bestonden uit ervaringen waar de film haar aan deed denken, terwijl dit bericht grotendeels bestond uit een ervaring in de bioscoopzaal (en de gedachten daarbij), die an sich niets met de film zelf te maken hadden (en waaruit ook een off-topic discussie uit ontstond). Hierop is besloten om dit stuk weg te knippen, met de suggestie om het eventueel in het relevant forumtopic te plaatsen, mocht de user dat willen.
De moderators staan achter die actie, omdat het onderdeel van de taken is om off-topic discussies weg te halen, dan wel te verplaatsen, wat hier ook als optie is aangeboden.
soom
-
- 24919 messages
- 2751 votes
Dat soort dingen die ik via PM met jou heb besproken bv., zou ik écht niet in het openbaar schrijven. Maargoed, it's your call...
. Ik heb er geen problemen mee om te schrijven over mijn thuissituatie en dergelijke. Dat zijn nu eenmaal dingen waar ik mee te dealen heb, evenals het tragische verlies van m'n moeder. Niemand heeft er verder iets mee te maken, dat is wel waar, maar ik beleef een film op een bepaalde manier, en naderhand schrijf ik erover op wat ik wil, hoe persoonlijk en off topic het ook mag zijn. Niemand krijgt er iets van als ik beschrijf hoe de man naast mij en Jesse zei dat hij wel zou opschuiven, zodat we konden zoenen. Ik vind dat dat soort anekdotes gewoon zou moeten kunnen, want het is wel iets dat tijdens het kijken van the Green Hornet gebeurde. Hoe off topic men 't ook vind. Aan de andere kant, natuurlijk zijn er moderators die ervoor moeten zorgen dat de dingen niet al te ver uit de hand gaan lopen. Maar ik blijf 't jammer vinden.
Nomak
-
- 11634 messages
- 0 votes
Ik vind dat dat soort anekdotes gewoon zou moeten kunnen, want het is wel iets dat tijdens het kijken van the Green Hornet gebeurde.
Je zegt nu zelf dat je het over allerlei dingen hebt die er gebeurden tijdens het kijken van The Green Hornet. Maar dat heeft dan eigenlijk niets te maken met de film zelf, dat hoeft wat mij betreft dan ook niet als mening te worden aangevinkt. Natuurlijk is het interessant als je iets over jouw gevoelens ofzo erbij schrijft. Maar het is allemaal onbelangrijk als iemand in zijn/haar mening erbij gaat schrijven dat de vriendin die langs je zat een rood jasje aanhad en dat de jongen met de mooie blauwe ogen die achter je zat op je vriendin ging slaan omdat hij niet graag rode jasjes ziet, en.....
Je weet wel wat ik bedoel.
Voor de rest maakt het me weinig uit wat je wel of niet schrijft. Maar mijn persoonlijke mening is dat hetgeen je aanvinkt ook wel filmgerelateerd zou moeten zijn. Om toch een beeld te krijgen van jouw berichten heb ik net een mening opgezocht bij Inglourious Basterds. Lang bericht, altijd leuk om zoiets te lezen. Maar het is wel jammer dat je je als lezer eerst door maar liefst drie alinea's over een meeting, eten, drinken, etc. moet heenworstelen vooraleer dat je iets over de film kan lezen.
Ik veroordeel niemand, en misschien vinden anderen dit heel leuk om te lezen. Maar zelf ben ik afgehaakt en heb ik het niet volledig gelezen.
wimnoot
-
- 3963 messages
- 3922 votes
En van mijn plaats excuses aan alle betrokkenen, ik had een ander idee over de regels van MM mbt leden die gebanned zijn, hoewel ik nog steeds bij mijn standpunt sta, zal ik er niet meer voor op de misbruik-knop drukken.