• 177.962 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.997 actors
  • 9.370.978 votes
Profile

Recensiefilter (forumvervuiling + ideeën)

Onderhond

• 87592 messages
  • 12836 votes

Tja, daar kan je dan ook weer verder in gaan. Er zijn tal van zaken die een filmbeoordeling kunnen beïnvloeden. Imax, gewone bioscoop, blu-ray, dvd of gewoon op de commerciële zender met 10 reclameblokken? Dubs, slechte cam rips, vervelende randfactoren tijdens het kijken ... Elk cijfer blijft een "gokje".

Punt is gewoon dat het aan een film is om je geboeid te houden tijdens het kijken. Als het na 20 minuten zo erg gesteld is dat je niet meer wil verderkijken is de film in alles gefaald. Daar is een 0.5* waardering dan niet zo vreemd bij.

Er zijn trouwens niet veel films die bij een 0.5* na 20 minuten tot veel hoger zijn uitgekomen. Misschien een half, uitzonderlijk een volledige ster erbij.

Apollinisch

• 21297 messages
  • 0 votes

En door de film vooruit te spoelen kan je een eventuele stijlbreuk probleemloos uitsluiten.

riesma

• 3706 messages
  • 3082 votes

moviemafketel wrote:

Ja, maar het is voor geen mens na 10 minuten al te bepalen of de rest van de film ook zo slecht zal zijn en misschien heeft het slechte begin zelfs een reden en zie je de uitleg pas in minuut 40.

Wat definiëer je dan als 'slecht'? Als het filmtechnisch slecht is, dat wil zeggen het camerawerk, acteerwerk, sets, ongepaste muziek et cetera, dan heb ik het vaak ook na een klein half uurtje gezien. Als het begin als 'slecht' bedoeld is, mag dat filmtechnisch wel duidelijk gemaakt worden.

Vooral het begin moet je direct in de film slepen. Als dat al niet lukt, zal de rest van de film je mening niet meer veranderen.

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Ok, dan verschillen we van mening. Ik bijt me er zelf doorheen. Gisteren nog bij Hoodwinked gedaan en dat werd inderdaad niet meer beter. Maar ik geef geen 0,5 na 10 minuten.

chevy93

• 12753 messages
  • 1323 votes

Er wordt meer onbeargumenteerd gestemd geloof ik. Hoe kun je van dat soort mensen bepalen hoeveel ze hebben gezien?

Nomak

• 11634 messages
  • 0 votes

chevy93 wrote:

Hoe kun je van dat soort mensen bepalen hoeveel ze hebben gezien?

Niet. Het gaat hier nu puur om mensen die een 0,5* uitdelen, maar wel in een bericht aangeven dat ze maar ± een kwartiertje van de film gezien hebben.

chevy93

• 12753 messages
  • 1323 votes

Ja, dat snap ik, maar door die stemmen weg te halen, schiet je volgens mij weinig op. In het vervolg zullen mensen gewoon stemmen en geen bericht achterlaten.

Wat heb je liever? Persoonlijk prefereer ik de stem mét berichtje. Op die manier kan ik zo'n 0,5* inschatten en beoordelen in hoeverre ik die serieus neem (niet dus).

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Ik irriteer me er meer aan als ik lees dat iemand een film na 10 minuten heeft afgezet.

Laat ze dan maar gewoon 0,5 stemmen en verdwijnen.

chevy93

• 12753 messages
  • 1323 votes

Ben ik zeker met je (= Nomak, maar bericht is verwijderd) eens, maar in dat geval moeten dit soort berichten ook verwijderd worden:

Spannende film erg leuk moet je gezien hebben.

Gewoon een goeie film, leuke special effects 3 sterren

1woord LOL leuke film

top film ik geef n 8 o n 5 danmaar

Leuke film. Mooie special effects.

En dit is op het randje:

Topfilm, een lekker denkfilm. Daarnaast soeelt Dicaprio uitmuntend.

Deze ga ik morgen nog eens lekker kijken in HD. Mooi om het weekend mee te beginnen.

Typische Nolan film met een typische Nolan einde. Geef hem op het nippertje een 5*

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Je hebt altijd van die etterbakken die het er om doen. Ik kan nu ook elke dag bij een aziatische film zetten: ''Rot film, 10 minuten gekeken en toen afgezet, 0.5*'' maar bij de meeste mensen komt het (gelukkig) niet vaak voor. Als iemand het nou keer op keer doet, dan moet er sowieso ingegrepen worden.

Nomak

• 11634 messages
  • 0 votes

Eens met moviemafketel.

Nomak

• 11634 messages
  • 0 votes

chevy93 wrote:

Ben ik zeker met je (= Nomak, maar bericht is verwijderd) eens

Bizar. Zal wel komen omdat ik tegelijkertijd Street Fighter aan het spelen ben op ps3. Maar goed, je hebt het in elk geval gelezen.

chevy93 wrote:

maar in dat geval moeten dit soort berichten ook verwijderd worden:

Hoeft niet hoor. Is jammer (vervelend) dat ze niet meer te vertellen hebben, maar het lijkt me wel dat ze de volledige film hebben gezien.

Het gaat hier trouwens om de stemmen die verwijderd zouden moeten worden. De berichten in de trant van "afgezet na een kwartier" mogen wat mij betreft blijven staan. Dan weet iedereen dat ze het stemgedrag van die persoon al niet meer serieus hoeven te nemen.

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

Buono, il Brutto, il Cattivo, Il (1966)

Wat vinden jullie van zulke reacties?

Er staat wel wat uitleg in, maar ik vind het nogal kort.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Ik vind het weergaloos.

Nomak

• 11634 messages
  • 0 votes

Prima reactie. Hoeft ook geen uitleg te geven, hij is geen recensent. Het is gewoon zijn beknopte mening, en die mag hij aanvinken.

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

Vind het nogal vaag.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Ik vind het prima als bericht, maar niet als aangevinkte mening zijnde. Hier zijn echter geen regels voor, dus dat het geaccepteerd wordt snap ik wel.

Big-T

• 556 messages
  • 395 votes

moviemafketel wrote:

Ik irriteer me er meer aan als ik lees dat iemand een film na 10 minuten heeft afgezet.

Laat ze dan maar gewoon 0,5 stemmen en verdwijnen.

dan ga jij Small Town Folk maar eens kijken

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

Elineloves wrote:

Ik vind het prima als bericht, maar niet als aangevinkte mening zijnde. Hier zijn echter geen regels voor, dus dat het geaccepteerd wordt snap ik wel.

Daar gaat het nu net om. Moeten zulke meningen nu per sé aangevinkt worden?

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Ik vind van niet, jij blijkbaar ook niet, maar als diegene het een mening wil noemen.. What can you do about it?

Nomak

• 11634 messages
  • 0 votes

Hij zegt in één zin wel meer dan sommige users in 10 zinnen.

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

Ik bracht het gewoon even ter discussie, om te zien wat jullie er van dachten.

Of mag dat ook al niemer?

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Jawel hoor AGE, maar dit is ondertussen al zo vaak besproken en er iets aan doen kun je toch niet. Het is maar wat je leuker vind om te lezen, heel kort, kort en krachtig, of een persoonlijker verhaal waarbij de beleving centraal staat.

In De Site > Algemeen > Recensie van recensie:

L.S.

Ik ben van mening dat moviemeter een fantastisch bruikbare site is waar je altijd wel een relevante (mini)recensie kan vinden over een bepaalde film. Moviemeter zit inmiddels zo in mijn systeem dat ik, voordat ik een film kijk, eerst even kijk op moviemeter rondneus om te kijken wat men er van vindt. Maar toch mis ik iets aan Moviemeter.

Zou het niet een ontzettend grote meerwaarde als reacties van gebruikers met een simpele klik beoordeeld kunnen worden (met sterren oid) door andere gebruikers?

Volgens mij heeft dit de volgende voordelen:

-Gebruikers gaan meer nadenken over hetgeen ze posten.

-Je krijgt uiteindelijk een top 100 van gebruikers waarvan men altijd snel weet waar men moet zijn voor een kwalitatief goede reactie op een film.

- je zou aan de hand van statistieken in je profiel kunnen zien wie je zelf de hoogste boordeling hebt gegeven waardoor je dus van te voren kan zien of een gebruiker die dezelfde smaak heeft als jou zelf een film hoog heeft beoordeeld.

Ik ben benieuwd hoe het forum hier over denkt.

Vr. gr.

Nomak

• 11634 messages
  • 0 votes

Slecht idee. Dan werk je dat gezever van vriendjespolitiek in de hand. Oh, ik vind jou zo een leuke user, ik ga jouw 'recensies' even een mooie beoordeling geven.

speranza

• 24668 messages
  • 0 votes

Ik sluit me volledig bij Nomak aan.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Of je gaat je recensie aanpassen aan wat mensen 'leuk' vinden....

speranza

• 24668 messages
  • 0 votes

Dat is nog een goede reden om hier niet aan te beginnen.

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Heb dit topic al eens willen openen, maar werd een slotje op gezet. Helaas

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Recensies schrijf je voornamelijk om je eigen mening, beleving en gevoel neer te pennen. Wanneer andere mensen dit leuk vinden is dit mooi meegenomen. Moet geen wedstrijdje worden.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.