• 177.969 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.997 actors
  • 9.371.038 votes
Profile

Recensiefilter (forumvervuiling + ideeën)

narva77 (crew films)

• 12723 messages
  • 6540 votes

soom wrote:

(quote)
Een recensie is (waarschijnlijk) niet gebaseerd op een mening.

Toch wél!

Een recensie is uiteindelijk óók maar de mening van één persoon, en dus (deels) subjectief!

Het verschil tussen een "mening" en een "recensie" is volgens mij, dat er in een recensie óók een korte samenvatting van het verhaal (korte synopsis) verwerkt zit. Dát deel is dan wél weer objectief, omdat het een feitelijke weergave van het verhaal van een film is.

Vervolgens komt de recensent met zijn eigen mening over die film, of dat boek, dat toneelstuk of die CD enz. (dus subjectief).

Een mening is louter persoonlijk en dus subjectief.

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Ja, dat blijft een doorn in het oog op dit forum.

Mug

• 13981 messages
  • 5969 votes

Het blijft maar moeilijk om dan gewoon een alert in te sturen of een moderator te pm-en...(wat ondertussen dus al is gebeurd).

%%%%%%

• 2543 messages
  • 1234 votes

Mischien kunnen we goeie recenties belonen met een goud randje waarvoor de gebruiker punten kan krijgen. ?

Beetje zoals voetbalzone doet.

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Dan maak je van een mening geven een wedstrijd en krijg je véél meer semi-interessant geneuzel .

wimnoot

• 3963 messages
  • 3922 votes

En wie bepaald wat een goede recensie is en wat niet? Ik vind alleen mijn eigen recensie's goed!

Nomak

• 11634 messages
  • 0 votes

%%%%%% wrote:

Mischien kunnen we goeie recenties belonen met een goud randje waarvoor de gebruiker punten kan krijgen. ?

Beetje zoals voetbalzone doet.

Slechtste idee wat ik hier in tijden heb gelezen. Ik hoop dat MovieMeter zich nooit gaat inlaten met dit soort populariteitswedstrijdjes.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Ben het met Nomak eens, dan krijg je straks een of andere rare competitie hier ofzo.

%%%%%%

• 2543 messages
  • 1234 votes

Jullie hebben gelijk, heb niet echt doordacht geschreven.

Levert aleen maar weer nieuwe onnodige discussies op.

Sorry

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

http://www.moviemeter.nl/user/120890/reviews/

Zulke ''meningen'' zouden eigenlijk niet aangevinkt mogen(!) worden, ze slaan nergens op en gaan het doel van de 'meningen knop' volledig voorbij..

En dan nog het ontbreken van simpele dingen zoals hoofdletters en interpunctie...

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Vind ik ook ja. Zag de zoon (?) van stinissen ook hetzelfde doen, beetje jammer. Meld misbruik knop indrukken en de moderators bepalen dan wel verder.

Had vanochtend ook nog een 'discussie' over het stemmen. Ik vind het niet kunnen dat iemand stemt als hij de film na een kwartier/twintig minuten uit heeft gezet, maar blijkbaar mag dat wel. Wist ik ook niet.

DonOswaldo

• 6430 messages
  • 1931 votes

Is inderdaad toegestaan, al vind ik het zelf ook nergens op slaan.

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

jeroentjuhhhhh wrote:

http://www.moviemeter.nl/user/120890/reviews/

Zulke ''meningen'' zouden eigenlijk niet aangevinkt mogen(!) worden, ze slaan nergens op en gaan het doel van de 'meningen knop' volledig voorbij..

En dan nog het ontbreken van simpele dingen zoals hoofdletters en interpunctie...

Had ik al gemeld nog voor je je bericht hier gepost had.

De mods hebben intussen hun werk al gedaan.

Nomak

• 11634 messages
  • 0 votes

Elineloves wrote:

Ik vind het niet kunnen dat iemand stemt als hij de film na een kwartier/twintig minuten uit heeft gezet, maar blijkbaar mag dat wel. Wist ik ook niet.

Dat is inderdaad belachelijk. Na het kijken van een trailer heb je vaak al een beter beeld dan na het kijken van een kwartier.

Jammer dat een site die zichzelf serieus wil nemen dat soort stemmen weigert te verwijderen.

MoFeDu

• 2946 messages
  • 0 votes

Heb hier volgens mij wel eens gezien dat een stem toen werd verwijderd.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Ze hebben hierover niet echt een duidelijke regel, dus het zou kunnen dat het een andere keer in een andere situatie wel verwijderd wordt. Maar de stelregel is wel om het te laten staan, behalve als het te gek wordt. Dat vertelde een moderator me toen ik hem er over aansprak.

Jawaddedadde

• 5348 messages
  • 2196 votes

Dat klopt inderdaad. Enkel in flagrante gevallen (slechts 5 minuutjes van de film gezien) wordt er opgetreden, anders is het aan de user zelf om te bepalen of hij/zij stemt of niet.

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Wat is de reden daarachter? Het is namelijk strontvervelend om een discussie over de film met zo iemand te beginnen, maar wel een trolbericht te zien staan van "god, wat was dit saai na 10 minuten afgezet". Moviemeter mag zichzelf inderdaad serieuzer gaan nemen op dit vlak.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Op die manier heb je ook veel onnodige 0,5* stemmen.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12837 votes

De redenering erachter is dat je een film niet zomaar afzet. Als je na 20 minuten al geeneens zin meer hebt om verder te kijken heeft de film echt wel serieus gefaald.

Het verschil met een trailer is dat je daar een aantal hoogtepunten voorgeschoteld krijgt, dus eigenlijk niet vergelijkbaar. Ik kijk normaal gezien ook alles af, maar heb op zich niet echt iets tegen mensen die een 0.5* uitdelen bij het afzetten. Vraag is natuurlijk wanneer ze de film echt een kans hebben gegeven.

Jawaddedadde

• 5348 messages
  • 2196 votes

Tja, 5, 10, 15 minuten, zal wat afhangen van de lengte, maar sowieso moet je natuurlijk ergens een grens trekken. Je kan het ook anders zien: waarom heeft iemand de film niet helemaal uitgezeten? Wellicht omdat hij/zij hem niet goed vindt. In die zin is een mindere waardering wel geoorloofd.

Persoonlijk zit ik elke film ook uit, hoe slecht hij ook is, maar niet iedereen denkt er zo over blijkbaar.

Edit: wat OH dus zegt.

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Ja, maar het is voor geen mens na 10 minuten al te bepalen of de rest van de film ook zo slecht zal zijn en misschien heeft het slechte begin zelfs een reden en zie je de uitleg pas in minuut 40.

Ik blijf het irritant vinden.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12837 votes

Niet iedereen kijkt een film voor "de uitleg". Als je na 20 minuten het al niet meer ziet zitten om een film verder af te kijken dan is die film toch echt behoorlijk slecht. Daarbij zijn er weinig films die na het eerste half uur nog echt van stijl wisselen, dus daar hoef je doorgaans ook niet op te wachten.

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Laten ze er dan gewoon niks neerzetten. Geef die 0,5 en ga weer weg.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Maarja dan krijg je weer ; '' Iemand die hem goed vindt mag wel iets plaatsen, waarom iemand die er niks aan vond dan niet? ''

Nomak

• 11634 messages
  • 0 votes

Een film van 140 minuten na een kwartier afzetten is onmogelijk goed te praten. Dat soort stemmen zouden gewoon verwijderd moeten worden. Alsof je na een kwartier al kan weten dat de film in de resterende 2 uur niet beter zal worden.

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Iemand die hem uitkijkt en verrot vindt stemt maar lekker 0,5. Verder 0,5 en niks zeggen ook prima, zie ik dan niks van. Maar 0,5 en ook nog even erbij zeggen dat je maar 10 minuten hebt gekeken, wat voor doel dient dat?

Onderhond

• 87594 messages
  • 12837 votes

Nomak wrote:

Alsof je na een kwartier al kan weten dat de film in de resterende 2 uur niet beter zal worden.

Weten kan je het nooit maar in de meederheid van de gevallen kan je een aardig goeie gok doen.

Nomak

• 11634 messages
  • 0 votes

Ik wist niet dat dit een goksite was. Ik dacht altijd dat dit een discussiesite was om op een fatsoenlijke manier films te beoordelen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.