- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Recensiefilter (forumvervuiling + ideeën)
Recensiefilter (forumvervuiling + ideeën)
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
''Zwaar gehandicapt''.. och och. In 606 zijn geval valt het wel mee hoor. Maargoed, zoals al eerder gezegd werd: het als 'excuus' gebruiken is nooit handig.
Écht zwaar gehandicapten hebben het wel stukken lastiger hoor.
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Ja goed, maar er zijn er meer die dat soort korte stukken als recensie aanvinken. 606 bijvoorbeeld.
Ja en ik zie ineens een hele hoop over mij staan.
Is er een probleem ofzo, dat ik geen hele verhalen schrijf.
Ik kan dat gewoon niet en voel me prettig erbij dat ik überhaupt wat schrijf wat ik van de film vind.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Met slechthorendheid heb je op een internetforum niet veel van doen natuurlijk. En was 606 heeft heb ik al in mijn inbox gekregen van hem zelf en staat ook meer dan één keer op het forum, dus dat is ook bekend.
Vooral doen hoor 606, maar je als mensen zeggen dat ze recensies (dus niet als bericht, maar als aangevinkte recensie) als: ''Leuke film. Spannend. 4.0*'' een beetje onzinnig vinden, mag dat best gezegd worden toch?
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Met slechthorendheid heb je op een internetforum niet veel van doen natuurlijk.
Vooral doen hoor 606, maar je als mensen zeggen dat ze recensies (dus niet als bericht, maar als aangevinkte recensie) als: ''Leuke film. Spannend. 4.0*'' een beetje onzinnig vinden, mag dat best gezegd worden toch?
Ik zeg altijd alles met paar zinnen, niet met 2 woorden.
Maar goed mag best gezegd worden over diegene die werkelijk maar 2 woorden gebruiken ja.
Decec
-
- 6741 messages
- 8582 votes
Tja ik kan wel lange zinnen schrijven, maar dat begrijpen jullie niets van... Daarom heeft moderator iets aangepast...
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Ik bedoelde maar: zo kan iedereen 1500+ 'recensies' aanvinken. (Waar niemand iets aan heeft omdat het amper over de film zelf gaat).
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Er zit blijkbaar veel verschil tussen: ''wat is een mening'' en ''wat is een recensie''.
'' Leuke film, de actie was goed en het was spannend. '' vind ik een mening, geen filmrecensie.
Decec
-
- 6741 messages
- 8582 votes
O, bedoel je dat. Dat kan ik helaas niet, moeilijk voor me...
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
Wie had het vanmiddag nou over mieren neuken, Eline? Kom op zeg, ik snap best dat sommige mensen zich ergeren aan korte recensies. Maar Decec heeft uitgelegd waarom ze er moeite mee heeft, hou er dan gewoon over op. Zo'n hele discussie lijkt me dan sowieso te moeilijk als je een handicap hebt in taal etc. Laat die mensen gewoon hun eigen gang gaan, en anders lezen degene die er zoveel moeite mee hebben maar gewoon over die meningen heen. Zoveel werk is dat nou ook weer niet.
Gezeik om al die kleine dingen.
Decec
-
- 6741 messages
- 8582 votes
Heel goed Riannek_Dan!
Ik ben blij om te weten... 
Einde bericht!
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Het is ook absoluut geen verplichting hoor meid! (Of vrouw, nu begin ik te twijfelen).
Iedereen moet gewoon schrijven wat hij of zij wil, maar over het aanvinken als recensie mag best 2 keer nagedacht worden. (En daar bedoel ik niet alleen jou meer hoor, algemene uitspraak.)
Oei, nu heb ik het gevoel op mijn tenen te moeten lopen voordat ik het straks weer heb gedaan. 
Decec
-
- 6741 messages
- 8582 votes
Ik ben meid, geen heer...
Decec, de eerste (De) is mijn voornaam, cec is mijn tweede naam.. leuk he!
Inland Rabbit
-
- 3286 messages
- 2159 votes
Dat verschil is er wel degelijk tussen mening en recensie. Mening mag natuurlijk een heel stuk korter en bondiger, vandaar dat er voor die bewoording is gekozen op dt forum. Echter de zogezegde 1 zins bewoordingen zijn niet echt nuttig om als mening te noteren.
Heb trouwens erg het idee dat we in een vicieuze cirkel zitten en daar zullen we ook niet snel uitkomen, want wat voor de 1 als nuttig word ervaren vind de an dercompleet onzin.
soom
-
- 24919 messages
- 2751 votes
Mover het aanvinken als recensie mag best 2 keer nagedacht worden.
?
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Wie had het vanmiddag nou over mieren neuken, Eline? Kom op zeg, ik snap best dat sommige mensen zich ergeren aan korte recensies. Maar Decec heeft uitgelegd waarom ze er moeite mee heeft, hou er dan gewoon over op. Zo'n hele discussie lijkt me dan sowieso te moeilijk als je een handicap hebt in taal etc. Laat die mensen gewoon hun eigen gang gaan, en anders lezen degene die er zoveel moeite mee hebben maar gewoon over die meningen heen. Zoveel werk is dat nou ook weer niet.
Gezeik om al die kleine dingen.
Ach ach, heb je weer een aanleiding gevonden? Precies hetzelfde werd al eerder door andere users aangegeven, in bovenstaand bericht leg ik nog uit dat het niet alleen op Decec gericht is, want voor haar toevoegwerk e.d. mag iedereen zeker respect hebben, maar je moet hier wel gewoon kunnen zeggen wat je denkt zonder telkens dit gezeur te krijgen. Feedback is niet zo verschrikkelijk hoor.
Decec
-
- 6741 messages
- 8582 votes
@Inland Rabbit
wat betekent vicieuze cirkel?
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
? Zoals ik dus al eerder aangaf, was ik ook benieuwd naar wat de meeste mensen als mening zien en wat dan precies een recensie is.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Ik ben meid, geen heer...
Decec, de eerste (De) is mijn voornaam, cec is mijn tweede naam.. leuk he!
Ik weet niet hoe oud je bent, vandaar dat ik twijfelde tussen meid of vrouw. 
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Dat verschil is er wel degelijk tussen mening en recensie. Mening mag natuurlijk een heel stuk korter en bondiger, vandaar dat er voor die bewoording is gekozen op dt forum. Echter de zogezegde 1 zins bewoordingen zijn niet echt nuttig om als mening te noteren.
Heb trouwens erg het idee dat we in een vicieuze cirkel zitten en daar zullen we ook niet snel uitkomen, want wat voor de 1 als nuttig word ervaren vind de an dercompleet onzin.
Ik denk dat jij net getypt hebt hoe ik er over denk, want zo te zien wordt het toch verkeerd opgevat.
Decec
-
- 6741 messages
- 8582 votes
Ik weet niet hoe oud je bent, vandaar dat ik twijfelde tussen meid of vrouw.
Oh, goeie vraag, ik ben geen jong meer, ik ben al boven 40 jaar, precies leeftijd schrijf ik niet op..
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Geen meisje meer dus, maar een volwassen vrouw! Of dame.
Ik dacht altijd dat je in dezelfde leeftijd was als ik, vandaar dat ik je meid noemde.
Decec
-
- 6741 messages
- 8582 votes
Geen meisje meer dus, maar een volwassen vrouw! Of dame.
Oké je bent jong en dus meid!
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Een mening vind ik heel duidelijk een paar steekwoorden die vanuit je zelf komen. Woorden als slecht, goed, verschrikkelijk, lachwekkend, tenenkrommend etc kun je dan aan denken.
Een recensie vind ik meer een algemeen van alle kanten bekeken stuk, waar je alle facetten van een film zo'n beetje in meeneemt. Uiteraard ook hier duidelijk uit te halen hoe je er over denkt, maar iets meer uit een helikopter-visie beschreven.
Nomak
-
- 11634 messages
- 0 votes
maar over het aanvinken als recensie mag best 2 keer nagedacht worden.
Daarom staat er ook mening, en niet recensie. Ik heb nog nooit iets als recensie aangevinkt, het is steeds mijn mening. Ik zou ook niet weten waar ik de arrogantie vandaan zou moeten halen om een bericht van mezelf als recensie te durven bestempelen.
Ik zie ook alle aangevinkte berichten van mensen als meningen, en niet als recensies.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Maar wat moviemafketel zegt, klopt toch wel?
Veel mensen leggen veel gevoel in wat ze hier schrijven, en nemen daar ook de tijd voor. Ze bekijken de film dan uit veel verschillende aspecten en invalshoeken. Het licht, de muziek, het camerawerk. Dan kijk je toch veel dieper en kritischer naar een film dan dat je in 1 zin je mening neerpent?
Neem even als voorbeeld Onderhond, wat ik van hem lees, dat zijn voor mij filmrecensies, en geen ''eenvoudige meningen''.
Ik zal dan wel niet helemaal begrijpen wat een recensie precies is, maar wat ik hierboven heb getikt gaat toch meer de richting recensie uit dan gewoonweg een mening.
soom
-
- 24919 messages
- 2751 votes
.Ik zal dan wel niet helemaal begrijpen wat een recensie precies is, maar wat ik hierboven heb getikt gaat toch meer de richting recensie uit dan gewoonweg een mening.