- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Recensiefilter (forumvervuiling + ideeën)
Recensiefilter (forumvervuiling + ideeën)
djelle
-
- 6070 messages
- 0 votes
Enige correlatie?? Het is (natuurlijk) wel de bedoeling dat zo'n bericht (kort of lang) jou mening weergeeft over de betreffende film, en niet zomaar over 'vanalles' kan gaan.
De eerste misverstanden rond die algemene term 'meningen' komen al boven water...
Maar die toelichting slaat dat dan op de stem
In de eerste plaats op de film natuurlijk. Heb je erop gestemd, geeft dat daarnaast ook nog een stukje klaarheid rond de gegeven stem (mooi meegenomen).
dragje
-
- 5098 messages
- 0 votes
Enige correlatie?? Het is (natuurlijk) wel de bedoeling dat zo'n bericht (kort of lang) jou mening weergeeft over de betreffende film, en niet zomaar over 'vanalles' kan gaan.
De eerste misverstanden rond die algemene term 'meningen' komen al boven water...
Het zou als een prima 'filter' kunnen fungeren tussen een discussie die algemeen over de film gaat maar ook enigszins kan afwijken en een link 'toelichting' die louter over de inhoudelijke aspecten van de film gaan.
BlueVelvet
-
- 1316 messages
- 785 votes
@Nomak
Wel vind ik het 'gepast' dat je dan ook een 'oordeel' velt over hetgeen je hebt geschreven aan de hand van een 05 tot maximaal 5 sterren.
(maar goed, dat is een andere discussie)
OlafK
-
- 955 messages
- 1814 votes
Ben benieuwd wat Jordy van 'toelichting' vindt..
combi
-
- 20609 messages
- 0 votes
gewoon recensie aanhouden of gewoon een goud sterretje plaatsen!
dragje
-
- 5098 messages
- 0 votes
Probleem bij recensies is alleen dat er vaak geen recensies zijn. Ik wil de hele discussie niet opnieuw starten maar mijn mening is dat een recensie toch aan bepaalde criteria moet voldoen, in ieder geval iets meer dan twee regels tekst met commentaar als :" mja, leuke film, aardige shots, kan ik wel iets mee, maar de eindaftiteling vond ik niks"
Dat noem ik geen recensie. Daarom zou 'toelichting' prima kunnen werken.
kos
-
- 46688 messages
- 8845 votes
Ik niet, laat iedereen gewoon een recensie schrijven zoals ze bedoelen.
We zijn geen NRC hier.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Een korte recensie moet evengoed kunnen. Bij de ene film heb je meer te vertellen dan bij een andere en sommige gebruikers kruipen liever in de pen dan anderen. Af en toe een kort en krachtig maar duidelijk statement is even goed als een wat langere recensie.
Nomak
-
- 11634 messages
- 0 votes
Een korte recensie moet evengoed kunnen.
Uiteraard.
Maar 3 of 4 woorden is gewoon te kort. Dat is het woord recensie onwaardig. Als het de bedoeling is dat men zo een dingen gaat aanvinken, dan lijkt "mening" beter.
2 of 3 zinnen schrijven kan toch niet teveel gevraagd zijn als je toch absoluut iets wil aanvinken. Dat is niet teveel om te schrijven en niet teveel om te lezen. Dan is iedereen tevreden.
4 woorden aanvinken komt over als aanvinken om maar iets aan te vinken. Vink dan liever niets aan.
OlafK
-
- 955 messages
- 1814 votes
Kan het dat het zojuist even om is gegaan naar 'recensies'?
Nadat ik mn bericht plaatste bij The Polar Express, sprong ie om naar recensies. Als ik nu kijk, staat er echter weer gewoon 'meningen'.
renske
-
- 1105 messages
- 926 votes
Even zonder in te gaan of een korte 'recensie' ook een recensie is - ik heb er echt grote moeite mee dat als ik meerdere keren serieus iets over een film schrijf, en de tweede keer dat ik 'm zie met nieuwe observaties kom, ik toch maar één van die twee (of meer) keren aan mag duiden als recensie.
Dat een mening wordt herzien en dat dan de laatste blijkbaar geldt, daar kan ik nog e-nigs-zins inkomen, maar zelfs daar gaat het vaak om nuances waardoor een mening kan kantelen. Een aanvulling op een eerder geschreven recensie, is wat mij betreft net zoveel waard als het eerst geschreven stukje.
Is hier niet iets op te vinden? Bijvoorbeeld: dat je bij je laatst geschreven stukje altijd de herschrijfoptie (het 'bewerksymbooltje' bedoel ik) houdt en dan middels knippen en plakken het eerste geschreven deel voor het laatst geschreven deel kan plakken alvorens je het in de meningensectie plaatst. Maar ja, god, dan nóg kan het natuurlijk gebeuren dat je weer met een aanvulling komt. Jezus wat ingewikkeld....
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Zie het punt niet zo. Bij herkijken typ je een nieuwe recensie lijkt me die dan als enige geldt voor je mening over die film. En wil je het oude erbij gebruiken, dan knip en plak je je oude stuk in een nieuwe post en vul je die aan en vink je hem aan als recensie.
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Als je een stuk tekst in het forum schrijft bij het overige films gedeelte, kun je dit dan als een mening markeren?
Tep Zepi
-
- 13 messages
- 966 votes
In De Site > Algemeen > Meningen:
Ik hoop dat deze op het juiste forum staat. Het is de eerste keer dat ik het forum gebruik.
Mijn vraag: bij sommige films zie ik naast berichten ook meningen staan (voor 'recensies'). Hoe kan ik mijn bericht bij meningen krijgen? Ik heb de wiki al gecheckt maar heb daar niet echt iets gevonden.
Alvast bedankt.
Halcyon
-
- 9952 messages
- 0 votes
Bovenaan je bericht staat een blanco (wit) sterretje. Als je er op klikt wordt het geel. Geel betekent dat het gemarkeerd staat als mening. Als je er opnieuw op klikt, wordt het terug wit en wordt je mening terug een gewoon bericht.
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
Als je gestemd hebt en je schrijf een bericht kan je naast het cijfer een sterretje aanvinken.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Rare vraag misschien maar wat is het verschil tussen deze mening en een mening in je bericht.
starbright boy (moderator films)
-
- 22403 messages
- 5070 votes
Rare vraag misschien maar wat is het verschil tussen deze mening en een mening in je bericht.
Geen. Het idee is dat je een bericht met je mening over de film daarin (dus niet een reactie in een discussie ofzo) aanvinkt. Dan komt dat bericht ook bij meningen te staan. Een handigheidje voor mensen die wel snel wat meningen over de film willen lezen, maar geen uitgebreide discussies.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Toegeven, ik vroeg me eerst af wat het nut van de meningenknop was maar ik vind het echt fantastisch. Ik check altijd voordat ik een dvd ga kijken even het topic van de film en dan via de meningenknop overall de meningen. Zo schat ik echt heel snel in hoe goed de film zal zijn. Zeker ook omdat ik ook goed in kan schatten bij de meeste users welke mening ik belangrijk vind.
Nomak
-
- 11634 messages
- 0 votes
Na maandenlang twijfelen heb ik dan toch maar eens enkele berichten aangevinkt als mening. Omdat ik sowieso graag iets bij een film schrijf als ik de film gezien heb.
Ik dacht altijd dat een mening definitief is, maar blijkbaar kan je het weer net zo makkelijk verwijderen.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Als er heel veel berichten zijn bij een film kan het handig zijn je mening aan te vinken. Bij weinig berichten heeft het niet zoveel nut. En te veel meningen bij een film is ook niet erg overzichtelijk.
Halcyon
-
- 9952 messages
- 0 votes
Omdat mijn bericht elders verwijderd is wegens offtopic, plaats ik het hier nog even.
De laatste tijd worden veel oneliners als mening aangevinkt, tot ongenoegen van sommige users en ook wel van mezelf. Niet dat een mening persé duizend woorden moet bevatten, maar als je een nietszeggend zinnetje van vijf woorden als mening markeert, schiet deze geweldige functie haar doel compleet voorbij vind ik. Nu begrijp ik dat hier moeilijk tegen op te treden is, want hoe definieer je het begrip "mening" en hoe lang moet een mening zijn? Ik kan er geen zinvol antwoord op verzinnen, maar toch lijkt het mij nuttig om een oplossing te zoeken voor dit probleem(pje).
Wat bijvoorbeeld met een minimumlengte van 25 woorden? De drempel blijft zo laag genoeg voor users die weinig tijd of inspiratie hebben, maar toch in enkele regels hun mening willen neerpennen. Langs de andere kant worden opmerkingen als "geweldige film, 5*" geweerd uit de recensiefilter.
Rick18
-
- 232 messages
- 5295 votes
Een mening bij een film zou in mijn ogen op zijn minst film gerelateerd moeten zijn. De volgende recensie bij Ben-Hur is een voorbeeld van een mening waarvan ik mij afvraag wat iemand er aan heeft.
Alle mensen die wapengeil zijn vind ik flapdrollen,ik heb zelf met wapengekletter te maken gehad en sindsdien staan dat soort idividuen mij zeer tegen en trouwens, ik hoef hem niet persoonlijk te kennen om een mening over hem te hebben, hij was een publiek figuur en in die hoedanigheid is er een mening over hem te vormen.
En dan een vraag aan jou, vind jij die NRA een normale organisatie dan?
Om steeds, als er iemand door een vuurwapen is omgekomen te komen lobbyen voor wapenbezit, zie jij zoiets al voor je in Nederland?
C. Heston was een republiekein(en over het algemeen zijn de republiekeinen de vroegere slavenbezitters die na de onafhankelijksheidsoorlog in de vs als de dood waren voor al die bevrijde slaven, vandaar dat ze wapens wilde blijven dragen )en die betekenen in positieve zin niks voor afro-amerikanen, dat doen de democraten weer wel.
Dus die republiekein zou wat betekent hebben voor de afro-amerikanen? Laat me niet lachen.
Als dat wel zo zou zijn tekent dat zijn kromme kijk op de wereld.
Daarnaast zou een mening in mijn ogen onderbouwt moeten zijn met argumenten. Als ik vooraf meningen lees wil ik graag weten of een film voor mij de moeite waard zou kunnen zijn. Argumenten in de meningen kunnen daarbij helpen.
Bij het lezen van de meningen na afloop van een film kunnen argumenten van andere lezers mij wellicht bewegen mijn waardering iets bij te stellen omdat ik wellicht dingen over het hoofd heb gezien tijdens het kijken naar een film.
Een mening zonder argumenten voegt in mijn ogen dus niets toe.
chevy93
-
- 12753 messages
- 1323 votes
Korte moeten er ook zijn, maar dit mag volgens mij überhaupt niet eens als bericht geplaatst worden.
Knisper
-
- 13038 messages
- 1278 votes
Tja, er zijn ook wel kortere meningen. Veel hebben andere users er niet aan, maar ik zie het kwaad er niet van in.
chevy93
-
- 12753 messages
- 1323 votes
In de regels staat toch woord voor woord vermeldt dat we aan dergelijke zinnen niks hebben? Overleg:Hoofdpagina - MovieMeterWiki - wiki.moviemeter.nl
GEEN ONZINNIGE BERICHTEN. Alleen een bericht plaatsen als je écht iets te melden hebt. Aan berichten als "mee eens" of "Goede film, 4 sterren" hebben we niets.
Martijnnn
-
- 2248 messages
- 2409 votes
Tja, er zijn ook wel kortere meningen. Veel hebben andere users er niet aan, maar ik zie het kwaad er niet van in.
Tja als ze het er neer zet geen probleem, maar om het nou als recensie aan te vinken.