- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Recensiefilter (forumvervuiling + ideeën)
Recensiefilter (forumvervuiling + ideeën)
Halcyon
-
- 9952 messages
- 0 votes
Valt er iets te winnen voor degene met de meeste berichten, ofzo???
Wist je dat dan niet? Wie eind 2008 de meeste berichten heeft mag meespelen in de nieuwste film van Uwe Boll.
Goodfella_90
-
- 10407 messages
- 2595 votes
Mwoa...je stelt je een beetje aan Matthijs. Als ik van een nieuwe film (bijvoorbeeld The Dark Knight) wil zien wat men er zoal van vindt, en dus een kijkje neem onder het tabblad recensies, zie ik enkel relatief lange berichten waarin ongetwijfeld een mening verwoord staat. Dat er wellicht eentje tussen staat waarbij dat niet het geval is....boeiend? 
starbright boy (moderator films)
-
- 22407 messages
- 5071 votes
En je kan bij driekwart van de 'recensies' op moviemeter wel zeggen dat het zijn titel niet waard is, want dat is dus inderdaad een klein zinnetje.
Sorry, maar ik vind dat je zelf behoorlijk overdreven reageert. Er zijn heel erg weinig berichten als recensie aangemerkt die in de buurt komen van je omschrijving en 75% is zelfs tò-taal ovetrokken. Ik heb net nog even de filmhype van 2008 gecheckt en geen enkel van de 41 als recensie aangemerkte berichten zit daar onterecht tussen. Sterker nog: geeneen bestaat uit minder dan 10 regels. De nummer 1 van de top 250: geen bericht in de trant van coole film te bekennen. Lord of the Rings deel 1 dan? Weer geen. Waar zie je die 75%? Ik heb zelfs moeite één zo'n bericht te vinden.
Nomak
-
- 11634 messages
- 0 votes
Ik heb zelfs moeite één zo'n bericht te vinden.
De 17de recensie bij Scarface moet je eens bekijken. Dat iemand zoiets als recensie durft aan te vinken.
En de laatste recensie bij Titanic. Kan misschien wel een mooi bericht zijn, het stoort mij niet ofzo maar is het wel een recensie? Iemand noemde het een liefdesbrief, daarna ontstond daar een soort van discussie rond. Oordeel zelf maar.
starbright boy (moderator films)
-
- 22407 messages
- 5071 votes
Dat scarfacebericht heb ik als recensie verwijderd, met die van Titanic is helemaal niks mis vind ik. Hij is anders, maar haar mening over de film blijkt er voldoende uit. Vind 'm wel leuk zelfs. Persoonlijker dan veel andere berichtjes.
Er zijn vast onterecht als recensie aangemerkte berichten, maar ik vind dat het er verrassend weinig zijn. En die paar die je dan af en toe tegenkomt, stuur daar dan maar gewoon een alert voor in.
Nomak
-
- 11634 messages
- 0 votes
Ok starbright boy, dat is duidelijk. Bedankt voor de info.
Ik hoop wel dat er niet teveel mensen zijn die enkel gebruik maken van die recensiefilter want die missen heel wat mooie berichten. Ik zoek vaak informatie als ik geïnteresseerd ben in een film en er zijn veel leden die zelden of nooit iets als recensie aanvinken. Die leden hebben wel heel vaak erg zinnige dingen te vertellen waar je vaak echt iets aan hebt. Iedereen zijn eigen keuze natuurlijk maar ik zou iedereen willen aanraden om zoveel mogelijk te lezen en niet enkel de recensies.
Grindhouse
-
- 828 messages
- 1686 votes
Sorry, maar ik vind dat je zelf behoorlijk overdreven reageert. Er zijn heel erg weinig berichten als recensie aangemerkt die in de buurt komen van je omschrijving en 75% is zelfs tò-taal ovetrokken. Ik heb net nog even de filmhype van 2008 gecheckt en geen enkel van de 41 als recensie aangemerkte berichten zit daar onterecht tussen. Sterker nog: geeneen bestaat uit minder dan 10 regels. De nummer 1 van de top 250: geen bericht in de trant van coole film te bekennen. Lord of the Rings deel 1 dan? Weer geen. Waar zie je die 75%? Ik heb zelfs moeite één zo'n bericht te vinden.
75% is inderdaad zwaar overdreven, maar bij de films die jij noemt zie ik toch wel een aantal 'recensie's' staan waar ik m'n twijfels bij heb. Maar goed, ik kan me er verder ook niet echt aan storen...
OlafK
-
- 955 messages
- 1814 votes
[...]want die missen heel wat mooie berichten. Ik zoek vaak informatie als ik geïnteresseerd ben in een film en er zijn veel leden die zelden of nooit iets als recensie aanvinken. Die leden hebben wel heel vaak erg zinnige dingen te vertellen waar je vaak echt iets aan hebt.
Klopt! Ik vind het juist erg jammer dat die mensen de recensiefilter niet gebruiken, want daardoor zul je zien dat die berichten steeds minder vaak gelezen worden..
Ik vind t iig retehandig dat veel mensen gebruik maken van de filter, zodat ik niet meer op die namen apart hoef te zoeken.
JJ_D
-
- 3815 messages
- 1344 votes
Ik weet niet of het al gevraagd is, maar komt er eigenlijk een toplijst "recensies" (onder het tabblad 'gebruikers' wel te verstaan)? Lijkt me wel een interessante lijst eigenlijk...
Nomak
-
- 11634 messages
- 0 votes
Lijkt me niets, dan krijg je van die gebruikers die zoveel mogelijk als recencie willen aanvinken.
Dat heb je nu ook al met die toplijst berichten.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12841 votes
Lijkt me geen probleem met de recensielijst, maar met toplijsten in het algemeen dan? Lijkt me op zich best leuk om die lijst eens een keertje te zien.
Nomak
-
- 11634 messages
- 0 votes
@ Onderhond
Altijd leuk als je bovenaan de lijst staat natuurlijk. 
JoeCabot
-
- 2682 messages
- 1785 votes
Lijkt me niets, dan krijg je van die gebruikers die zoveel mogelijk als recencie willen aanvinken.
Dat heb je nu ook al met die toplijst berichten.
Langs de andere kant zou zo'n toplijst de users wel meer motiveren om recensies te schrijven, en daar zal naast prul ook wel wat goeds tussen zitten mag ik hopen 
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
een vaste lijst vind ik wat overdreven, maar voor een keertje...
Onderhond 1972
gotti 1403
starbright boy 1082
otherfool 1057
kappeuter 997
Mug 959
kos 843
Chainsaw 809
maxcomthrilla 786
Film Pegasus 642
Madecineman 587
bioscoopzaal 564
danuz 509
Halcyon 500
HarmJanStegenga 440
Vinokourov 436
Jordy 394
Macmanus 387
Freud 386
BoordAppel 386
stephan73 367
tsjidde 312
Quentin 306
Quido 299
Knisper 296
Spetie 267
Linn 259
neo 245
Pastichio Rocker 239
Demoniac 225
JJ_D
-
- 3815 messages
- 1344 votes
Ah, bedankt.
edit: Al vind ik het wel jammer dat zo'n lijst er niet komt. Ze zegt wat mij betreft namelijk meer dan de berichten-toplijst...
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
Ik heb ondertussen weer een boel aangevinkt. Zit nu op 904 recensies. Het vervelende van het recensie systeem (en al je berichten nalopen) is dat er zoveel oudere recensies zijn die je nu eigenlijk anders en beter zou willen schrijven. Alleen de tijd en zit ontbreekt. Erg hinderlijk!
Sinds een tijd vink ik in ieder geval al automatisch elke nieuwe geschreven stukje aan.
speranza
-
- 24668 messages
- 0 votes
Ik heb tot nu toe geen enkel bericht als recensie aangevinkt, omdat ik niet weet hoe dat moet. Ik zou graag met terugwerkende kracht een beperkt aantal van mijn berichten tot recensie willen promoveren. Kan iemand zo vriendelijk zijn mij uit te leggen hoe ik dat moet doen? Alvast bedankt voor de moeite!
JJ_D
-
- 3815 messages
- 1344 votes
Ik heb tot nu toe geen enkel bericht als recensie aangevinkt, omdat ik niet weet hoe dat moet. Ik zou graag met terugwerkende kracht een beperkt aantal van mijn berichten tot recensie willen promoveren. Kan iemand zo vriendelijk zijn mij uit te leggen hoe ik dat moet doen? Alvast bedankt voor de moeite!
Je klinkt op het sterretje links boven in je bericht, dus dat sterretje dat links staat van de datum en het uur waarop je het bericht hebt gepost. Dit moet je bij elk bericht afzonderlijk doen, dat je als recensie wilt markeren...
Nomak
-
- 11634 messages
- 0 votes
Kan je als je iets als recensie aanvinkt dat daarna ook weer ongedaan maken? Misschien na herziening ofzo wil je een ander stuk schrijven wat beter is en dan wil je dat als recensie aanvinken?
Is dat mogelijk?
serpico
-
- 2900 messages
- 491 votes
Ja. Gewoon dat andere bericht aanvinken, dan wordt de eerdere automatisch uitgevinkt.
JJ_D
-
- 3815 messages
- 1344 votes
Hoe gaat dat trouwens als je je uitschrijft of wordt geband van de site? Blijven de berichten die je hebt aangevinkt als recensie dan staan bij de "filtered messages"?
@speranza: Graag gedaan. 
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
Hoe gaat dat trouwens als je je uitschrijft of wordt geband van de site? Blijven de berichten die je hebt aangevinkt als recensie dan staan bij de "filtered messages"?
Tarkus
-
- 6409 messages
- 5315 votes
In De Site > Algemeen > Berichten of meningen:
Bovenaan de reacties bij de filmen staat altijd xxxBerichten/xxxmeningen.
Wat is nu eigenlijk het verschil ? En wanneer wordt een bericht een mening ??
Als ik iets bericht is dat over het algemeen mijn mening over een film, maar toch staat dat niet bij meningen ....
Iemand die hier meer duidelijkheid over kan geven aub ?
Hartelijk dank bij voorbaat
Groetjes Tarkus
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Die mening is eigenlijk in één bericht wat je van de film vindt. Als je dat aan vinkt aan het sterretje kan iedereen die wil apart de meningen opzoeken. Zo kan je die berichten er tussen de discussies uit halen. Met de gewone berichten krijg je alles te zien, zowel discussies, antwoorden op iemands mening, meningen vooraf, verwachtingen, ...
kos
-
- 46688 messages
- 8846 votes
Is het al lang dat er 'berichten' staat ipv recensies?
Beetje jammer!
Kevin13
-
- 14947 messages
- 0 votes
Sinds gisteravond.