• 178.094 movies
  • 12.213 shows
  • 33.984 seasons
  • 647.094 actors
  • 9.372.816 votes
Profile

Recensiefilter (forumvervuiling + ideeën)

Onderhond

• 87594 messages
  • 12841 votes

Vind het ook maar een redelijk nutteloze toevoeging.

Ik zou zelfs zeggen, "forumvervuiling"

Spetie

• 38871 messages
  • 8149 votes

Mee eens, voegt i.m.o. ook maar weinig toe.

combi

• 20609 messages
  • 0 votes

zo maakt het de filter onnodig lijkt wel.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12841 votes

combi wrote:

zo maakt het de filter onnodig lijkt wel.

Je kan het natuurlijk ook opblazen enige wat veranderd is, is de naam.

Maar veel belangrijk verschil zie ik niet tussen een recensie en een mening bij een film, behalve dan voor mensen met een stevige mierenneukaandoening.

combi

• 20609 messages
  • 0 votes

nu blaas ik het op!!

zet dan iets neer van non discussies ofzo, voor recensies en meningen heb je de updates zelf al. (of gewoon recensie aanhouden) maar goed heb er zelf geen last van.

soit

kos

• 46690 messages
  • 8847 votes

Non-discussies zijn er ook genoeg, zoals nu weer hier. .

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Ik zie dat bij bv. The Dark Knight de paginalinkjes nu "uit de balk lopen" omdat er teveel tekst in de balk staat. Ik haal het woord mening weer weg, en dat is het laatste dat ik over deze non-issue zeg, jullie zien maar wat jullie met deze functionaliteit doen verder.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12841 votes

Recensies en andere literair verantwoorde stukjes die de film in al zijn facetten beschrijven zit er dus niet meer in

Blijft gewoon een prachtige functionaliteit, laat die MuMMer maar memmen.

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

Idd een zeer leuke functie. Al dat gezever er weer rond is ook maar discussieren om te discussieren.

Zien dat ik in het weekend verder men lijst kan overlopen om bij de films die ik gezien heb m'n recensie aan te duiden.

Zuzuu

• 557 messages
  • 757 votes

In De Site > Algemeen > Vraagje over nieuw element: 'recensies':

Wat maakt het zo belangrijk dat het op de site komt. Eigen mening kan toch ook geplaatst worden bij een film. Wat houdt dit nieuw element precies in. Wat is de reden dat dit element geïnstalleerd is op de site. Kan iemand mij dat vertellen?

Onderhond

• 87594 messages
  • 12841 votes

Meer uitleg staat in dit topic.

Maar kort gezegd, de recensies zijn ook gewoon meningen van de leden op MM. Iedereen kan voor zichzelf één bericht kiezen bij een film en die als "recensie" aanduiden. Het zijn dus geen recensies van buitenaf ofzo.

Reden voor deze functie is dat bij sommige films (met erg veel berichten) er teveel "andere" zaken staan (discussies, releasedata, dvdinfo etc etc. Je kan als geinteresseerde in zo'n film dus nog amper terugvinden wat mensen nu over de film denken. Daarom is er dus een recensiefilter waarbij je enkel de recensie van de users krijgt.

Verder kan je je eigen berichten als recensie aanduiden door op het sterretje naast je cijfer te drukken. Zijn ook verder geen voorwaarden aan verbonden, mag dus 3 regels zijn, maar ook 100.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

100 regels dan wordt het wel ge-OH.

(geouwehoer)

Onderhond

• 87594 messages
  • 12841 votes

Och, MM is een smal siteje

aire.

• 376 messages
  • 111 votes

Hé slim dat je nu eerst een waarschuwing krijgt voordat je een bericht als recensie kan markeren. Eenvoudige toevoeging, maar zeker handig. Ben namelijk al flink wat posts tegengekomen die per ongeluk als recensie zijn gemarkeerd.

Over de filter zelf. Ik heb het zelf nog weinig (eigenlijk helemaal niet) gebruikt, maar ik geloof best dat het een waardevolle toevoeging kan zijn. Het ziet er namelijk goed uit, al die recensies onder elkaar. Je kunt nu in een oogopslag zien wat men van de film vindt. Lekker overzichtelijk dus. Daar tegen over staat dat je een interessante discussie kunt missen. En ik zit vooral met het punt wat The One Ring ook aangeeft; veel berichten die samen je mening je mening vormen, maar apart genomen geen duidelijk aanwijsbare recensies zijn. Daarom houdt ik het voorlopig bij de reguliere pagina. Al kan dat best nog eens veranderen.

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

He, tof. Heb dit gemist wegens vakantie... Leuke tool, vergt alleen wat inspanningen, maar dit mag voor de toegewijde gebruiker geen probleem zijn .

Onderhond

• 87594 messages
  • 12841 votes

Ik ben al een tijdje volledig bij, al moet ik toegeven dat ik bij het schrijven van een recensie achteraf nog niet echt de gewoonte heb om meteen dat sterretje aan te vinken.

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

Ziezo, mijn lijstje is afgewerkt. Blijkbaar minder nuttige berichten gepost dan ik had gedacht, want ik was er vrij snel mee rond .

Martijnnn

• 2248 messages
  • 2409 votes

Volgens mij missen wel meer mensen deze functie, misschien handig om het op de voorpagina te gooien als berichtje. Ik kwam er ook pas laatst achter.

Zuzuu

• 557 messages
  • 757 votes

combi wrote:

(quote)
mischien wist je het al, maar maakt het wat makkelijker voor je.

Even een herinnering als tip: je kunt dit een stuk gemakkelijker en sneller doen met dit tooltje: http://www.moviemeter.nl/my_mm/my_reviews

Waar op de site kom je eigenlijk op die link?

Observator

• 18281 messages
  • 3579 votes

Zuzuu wrote:

Waar op de site kom je eigenlijk op die link?

Behalve in dit topic nergens, is een van de verborgen functionaliteiten. Geloof dat deze wel van tijdelijke aard is.

Doom

• 8214 messages
  • 1540 votes

Doordat ik de laatste tijd niet zo veel aanwezig ben op MovieMeter.nl heb ik geen idee sinds wanneer de recensiefilter is ingevoerd, maar ik wil bij deze toch even melden dat ik deze filter van toegevoegde waarde vind. Super.

italian

• 1391 messages
  • 262 votes

Na de gebruikersupdate, de beste vernieuwing!

Nu nog een middagje vrijmaken om al mijn recensies te 'sterren'... of ik moet te weten komen of dat allemaal wat sneller kan

Iemand misschien ?

Erwinner

• 33715 messages
  • 3079 votes

combi wrote:

(quote)
mischien wist je het al, maar maakt het wat makkelijker voor je.

Even een herinnering als tip: je kunt dit een stuk gemakkelijker en sneller doen met dit tooltje: http://www.moviemeter.nl/my_mm/my_reviews

Doom

• 8214 messages
  • 1540 votes

Handig tooltje. Bedankt.

Sportingerke

• 341 messages
  • 335 votes

Ik heb ook net al mijn recensies aangesterd. Mochten er toch nog reacties als "mooie film, 3 sterren" ontsnapt zijn aan mijn alziend oog, moet je me maar een pb'tje sturen.

De meeste die ik aangeduid heb, omhelzen alleszins een onderbouwde mening

italian

• 1391 messages
  • 262 votes

Bedankt Erwinner !

Nomak

• 11634 messages
  • 0 votes

In De Site > Algemeen > Forumvervuiling:

Erwinner wrote:

Oh ja, het zou eerlijker zijn als die berichtenaantallen worden vervangen door het aantal recencies. Al eens eerder voorgesteld maar daar kwam weinig reactie op.

Vind ik niet. Je hebt van hier van die mensen die 1 zin schrijven en dat noemen ze dan een recensie.

En de "recensie" van josseheijmen (niet slecht bedoeld, gewoon een voorbeeld), bij Titanic, is dat wel een recensie?

Ik weet het niet hoor. Maar volgens mij is een recensie een kritische bespreking van iets, waar je de positieve als wel de negatieve punten aanhaalt. Een recensie wordt volgens mij dan ook ondersteund met argumenten.

Om maar weer een voorbeeld te nemen het volgende. Bij scarface kwam ik de volgende "recensie" tegen.

Vette film, iedereen kent deze film. Je moet hem gewoon gezien hebben. Hoort bij je opvoeding:p

Sorry hoor, maar noem ik geen recensie. En zo zijn er talloze voorbeelden.

Als je de berichtenaantallen gaat vervangen door recensies, krijg je nog meer van dit soort oneliners die als "recensie" gebruikt worden.

Aan de andere kant heb je iemand als Weertenaar, die ik regelmatig betrap op mooie lange stukken tekst waarin hij een film kritisch volledig probeert te ontleden. Maar deze persoon duid zijn berichten niet eens aan als recensie. Hij zal het wel niet nodig vinden, en tja dat is ook niet nodig want een recensie is op deze site vaak helemaal niets meer waard dan een gewoon bericht.

Ik duid mijn berichten trouwens ook nooit aan als recensie, vanwaar zou ik de arrogantie vandaan halen dat ik goed genoeg zou kunnen schrijven om als recensent door het leven te gaan?

Om nog te reageren op topics als de beste of slechtste film in je voorgangers top 10 moet ik zeggen dat ik het wel leuke topics vind.

De spelletjes waarin er met berichten als +2, -1,+1,..... wordt gereageerd, doe ik zelf zelden tot nooit aan mee. Gewoon omdat ik het niet helemaal snap. Heb je een hele lijst met regisseurs, acteurs of films en dan?? Ik weet niet wat ik er verder mee moet.

En ja, de moderators zijn hier toch bekwaam genoeg om nutteloze topics te laten verdwijnen.

Trouwens, wie geeft er wat om die statistieken wie er de meeste berichten heeft? Maakt toch niet uit, laten we gewoon lekker verder discussiëren over films en dergelijke.

Apollinisch

• 21297 messages
  • 0 votes

Ik duid mijn berichten trouwens ook nooit aan als recensie, vanwaar zou ik de arrogantie vandaan halen dat ik goed genoeg zou kunnen schrijven om als recensent door het leven te gaan?
Ik ben arrogant.

Dat ik bepaalde berichten als recensie aanvink wil uiteraard niet zeggen dat ik meteen solliciteer bij de filmsectie van het NRC. Een beetje nuance is er wel, maar "als puntje bij paaltje komt" blijkt een recensie ook niet veel meer te zijn dan de woordelijke beoordeling van een kunstwerk. Op MM zien die recensies er anders uit dan in het NRC, en dat verschil, die "veelzijdigheid", dat is toch alleen maar wenselijk?

Nomak

• 11634 messages
  • 0 votes

Apollinisch wrote:

Ik ben arrogant.

Dat ik bepaalde berichten als recensie aanvink, wil uiteraard niet zeggen dat ik meteen solliciteer bij de filmsectie van het NRC. Een beetje nuance is er wel, maar "als puntje bij paaltje komt" blijkt dat een recensie ook niet veel meer is dan de woordelijke beoordeling van een kunstwerk. Op MM zien die recensies er anders uit dan in het NRC, en maakt die veelzijdigheid het niet zo mooi?

Tja, arrogant was misschien wel in sommige opzichten een verkeerde woordkeuze van me.

Zelfzekerheid of zelfvertrouwen zou misschien beter klinken.

Ik heb best wel respect voor mensen die hun best doen om een mooi stukje tekst proberen neer te zetten waarin ze de film beoordelen of ontleden en daarbij dus de sterke en zwakke punten van een film blootleggen. Als iemand de film dan nog niet gezien heeft, kan die persoon tenminste weten waaraan hij of zij zich enigszins kan verwachten.

Jou recencies beantwoorden meestal eigenlijk wel aan de criteria waar ik het over heb. Het zijn tenminste geen onzinnige oneliners waar niemand iets aan heeft. En als jij dat dan aanvinkt als recencie, dan mag dat, omdat je die optie nu eenmaal hebt.

Maarja, ik snap eerlijk gezegd niet hoe iemand zo een domme oneliner als recensie durft aan te vinken. Mensen moeten een onderscheid kunnen maken tussen een normaal bericht (wat uit 1 zin of een paar woorden kan bestaan) en een recencie (iets met inhoud, kritisch,....). En dat kunnen sommigen hier niet.

tukkerstein

• 2216 messages
  • 3467 votes

In De Site > Algemeen > Het grote opmerkingen / feedback topic:

Opmerking:

kunnen de eisen voor markering als recensie niet wat omhoog? Iemand plaatste bij een film het bericht "Echt een geweldige western. [ ...] en [...] speelden geweldig. Ben het helemaal eens met bovenstaand commentaar "

Ik stuurde een berichtje naar een moderator om te vragen of het wel een recensie is, en hij zei dat elk bericht waarin de mening van een gebruiker naar voren komt een recensie is. Op die manier lijken mij vrijwel alle berichten in aanmerking te komen om gemarkeerd te worden, in vrijwel elk bericht komt wel een mening over de film naarvoren.

Dat noem ik geen recensie, en het zorgt in mijn ogen voor verloedering van de recensiesectie.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.