• 178.096 movies
  • 12.213 shows
  • 33.986 seasons
  • 647.094 actors
  • 9.372.990 votes
Profile

Recensiefilter (forumvervuiling + ideeën)

combi

• 20609 messages
  • 0 votes

Onderhond wrote:

Jordy

Zal wel langzaam door m'n filmlijst lopen om de recensies aan te duiden. In ieder geval een erg waardevolle toevoeging voor de site.

mischien wist je het al, maar maakt het wat makkelijker voor je.

Even een herinnering als tip: je kunt dit een stuk gemakkelijker en sneller doen met dit tooltje: http://www.moviemeter.nl/my_mm/my_reviews

BlueVelvet

• 1316 messages
  • 785 votes

Hmm...kappeuter, vind je dit een recensie? Zou haast denken dat het onopzettelijk een ster heeft.

Tayama

• 1102 messages
  • 522 votes

Zo had ik er dus ook een stuk of 20. Random berichtjes van mezelf die ik ineens terug vond tussen de recensies? Heel vreemd, kan ook niet verklaren hoe die aangevinkt zijn als recensie. Ik heb het niet gedaan.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Hmm, die had ik ten onrechte aangeklikt inderdaad.

Ik heb 't even geannuleerd.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

of na het schrijven van een nieuw stuk(je) het meteen aanvinken.

Kijk! Dat wil ik nog wel doen.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12842 votes

Vind het tooltje anders wel handig. Ben de eerste 14000 films al door.

kos

• 46691 messages
  • 8849 votes

Ja, gaat erg gemakkelijk en snel.

Al heb ik niet echt uitgebreid gefilterd. Ik haal later wel weer het 1 en ander weg.

BlueVelvet

• 1316 messages
  • 785 votes

Onderhond wrote:

de eerste 14000 films

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

Die laatste recensie bij CANNIBAL HOLOCAUST. Is geen recensie. Eerder een samenvatting van de 40 pagina's over de film.

Goodfella_90

• 10407 messages
  • 2596 votes

Bemerk dat ik er al gebruik van maak. Als ik bij nieuwe films tussen alle honderden berichten even wil checken of het in potentie ook wat voor mij is, is de recensiepagina uitermate geschikt.

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

Aargh, lastig hoor, wat is een (nuttige) recensie? Deze feature laat ik eerst even links liggen denk ik....

Onderhond

• 87594 messages
  • 12842 votes

Ondertussen ben ik er helemaal door, ook al bij een aantal films geprobeerd en blijf het een erg gave toevoeging vinden

timbo_

• 13116 messages
  • 3861 votes

Onderhond wrote:

Vind het tooltje anders wel handig. Ben de eerste 14000 films al door.

Sta er ook echt van te kijken hoe snel je er doorheen bent.

OlafK

• 955 messages
  • 1814 votes

Geweldig gave toevoeging. Hoewel ik lang niet altijd iets interessants meld, vind ik het wel reuze boeiend om van bepaalde users(o.a. Onderhond en HarmjanStegenga) hun meningen op te zoeken. Nu maar hopen dat alle users van wie ik de berichten vaak opzoek, allemaal gebruik gaan maken van deze functie.

Moet ook zeggen dat ik nu zelf ook eerder geneigd ben iets meer te gaan schrijven over een film.

Nog even over de "isditeenrecensie"-discussie: voor mij zijn het aantal woorden ook niet van belang. Belangrijker vind ik dat de mening fatsoendelijk geformuleerd wordt. Berichten waar geen touw aan vast valt te knopen, zijn vaak hinderlijk in een discussie.

serpico

• 2900 messages
  • 491 votes

Ik zou nog een stap verder gaan en zeggen dat de bekende 'vet cool!!' berichten ook zo hun waarde hebben, aangezien het ontbreken van een onderbouwing en, cru gezegd, het 'soort' user genoeg over het idee achter de beoordeling en daarmee over het 'soort' film zegt.

Maar ik begrijp wel dat niet iedereen dat als recensie aangevinkt wil zien staan.

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

Tja, laat ik mezelf eens nemen bij Iceman:

Klinkt interessant, maar er werd niks uitgehaald. Saaie film.

1*.

Zoiets kan ik toch niet met goed gemoed tussen 'recensies' zetten? Voor mezelf stel ik bij dezen een 10 regel limiet in

serpico

• 2900 messages
  • 491 votes

Dat is het 'm juist. Ik vind 'saai' een prima omschrijving van een film. Als je 10 keer zo'n bericht leest heb je grote kans dat de film saai is, mocht je dat te weten willen komen. En daar heb je allicht meer aan dan de (lange) mening van een paar onderbouwende personen!

Niets tegen lange recensies en het filter verder, maar ik vind überkorte berichten gewoon wél een meerwaarde hebben, juist omdat ze bijna alleen maar de hoofdgedachte en het overheersende gevoel bij een film uitspreken.

Respekked

• 6286 messages
  • 1229 votes

Ik heb af en toe wel eens een bericht van 2 á 3 regels aangemerkt als 'recensie'. Staat soms beter de essentie in van wat ik ervan vond, dan in mijn langere verhikels.

BlueVelvet

• 1316 messages
  • 785 votes

serpico wrote:

Ik zou nog een stap verder gaan en zeggen dat de bekende 'vet cool!!'

Over de waarde van die berichten zullen we het maar niet hebben (ik ben het niet met je eens, maar het is een andere discussie), maar markeer deze alsjeblieft niet als recensie. In dat geval kan namelijk zo'n 90% van alle berichten gemarkeerd worden, en op die manier heeft het hele filter geen bestaansrecht meer: je kijkt dan gewoon naar de pagina's zoals ze zijn.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12842 votes

je kijkt dan gewoon naar de pagina's zoals ze zijn.

Zelfs mét die berichten heeft de functie nog nut, aangezien elk persoon maar 1 bericht per film kan aanduiden als recensie. Da's net het mooie van de hele zaak

BlueVelvet

• 1316 messages
  • 785 votes

Daar heb je gelijk in. Maar hopelijk ben je het met me eens dat 'vet cool' idealiter niet als recensie wordt bestempeld.

gotti

• 14075 messages
  • 5886 votes

Maar ik geloof niet dat de 'vet cool' posters massaal aan het recensie aanvinken slaan.

BlueVelvet

• 1316 messages
  • 785 votes

Ik weet niet wat serpico allemaal van plan is

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

gotti wrote:

Maar ik geloof niet dat de 'vet cool' posters massaal aan het recensie aanvinken slaan.

Ik zie de 'vet cool' gebruikers nog niet moeite doen om door al hun stemmen door te worstelen enkel om één zinnetje als recensie te markeren.

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Nee, maar die zouden wel zo'n bericht tunnen aanvinken als ze toevallig ergens iets tegen komen van zichzelf of ze het net geschreven hebben.

serpico

• 2900 messages
  • 491 votes

BlueVelvet wrote:

Ik weet niet wat serpico allemaal van plan is

Ik was niet van plan om bij 1-zin recensenten te gaan lobbyen ofzo, maar ik vind het (nogmaals) niet direct een ramp als die berichten ook als recensie aangevinkt zouden worden. Puur omdat ze mijns inziens tóch een accurater beeld van een film geven in combinatie met de langere berichten.

Ik denk overigens ook niet dat er dan 90% gemarkeerd zou worden, discussie's e.d. nemen ook veel plek in beslag. Bovendien verschilt het per film hoeveel van dat soort berichten er zijn. En de 1-zin recensenten gaan toch niet al hun berichten aanvinken. Maar voor mijn part zouden ze dat allemaal gewoon doen ...

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Het woordje "recensie" is hierbij vervangen door het lelijkere "recensie / mening", op z'n minst todat deze functionaliteit een beetje ingeburgerd is.

Vooral op MusicMeter begonnen er hele discussies te ontstaan over het litaraire gehalte van berichten voor ze een vinkje mochten krijgen het moet naar mijn mening duidelijk(er) zijn dat dit puur een functionaliteit is om meningen van rand-discussies te scheiden, en niet om eventuele "hoogstaande" recensies te filteren.

BlueVelvet

• 1316 messages
  • 785 votes

Oei, ik vind "mening" wel een dubieuze keuze.

"De film is stom, 0.5*" is een mening, maar zou ik niet graag tegenkomen in het filter.

"Jij praat onzin" is trouwens ook een mening; hopelijk begrijpt men dat de mening op zijn minst over de film moet gaan

serpico

• 2900 messages
  • 491 votes

Ik vind het wat rommelig staan eigenlijk. Het is toch duidelijk wat er met de recensies bedoeld wordt? Ik denk niet dat dit veel duidelijker wordt door er "meningen" bij te zetten, eerder verwarrender. Zie BlueVelvet.

kos

• 46691 messages
  • 8849 votes

Ik denk niet dat er een betere term te vinden is dan recensie. Laat die MuMe'ers maar wat anders verzinnen dan voor hun eigen site als ze zo moeilijk doen om niks.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.