- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Recensiefilter (forumvervuiling + ideeën)
Recensiefilter (forumvervuiling + ideeën)
mister blonde
-
- 12694 messages
- 5828 votes
Ik ben voor een 'vriendensysteem' waar je een bepaald aantal (stuk of 100) users kan selecteren, waarvan je de mening wilt horen en de rest eruit filteren. Ben in de meeste reacties hier helaas amper meer geintresseerd. Het spijt me vriendelijk.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12842 votes
Ga naar het profiel van een user -> voeg toe aan mijn persoonlijke gebruikersupdates (onder gebruikernaam).
Mallory Destiny
-
- 251 messages
- 986 votes
Nu je het zegt, maar dat werkt dus helemaal niet.
In "Mijn updates -> gebruikers", zie ik niet de berichten van de gebruikers die ik wil volgen, maar alleen die van één persoon, die ik niet heb geselecteerd.
mister blonde
-
- 12694 messages
- 5828 votes
Ga naar het profiel van een user -> voeg toe aan mijn persoonlijke gebruikersupdates (onder gebruikernaam).
Thx. moet ik eens uitzoeken die optie. idd.
Erwinner
-
- 33715 messages
- 3079 votes
Lol, je bent pas 5 jaar member. Dus zo gek is het nog niet. 
mister blonde
-
- 12694 messages
- 5828 votes
Hoe beodel je? Die optie is er nog niet zo lang, dacht ik.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Misschien moeten we dit binnenkort maar eens gaan proberen dan. Ik zal wel bouwen dat je je "vinkje" ook weer kunt weghalen, of naar een ander bericht kunt verplaatsen. En dat je boven de discussie dus een optie hebt: "alle berichten" / "alleen meningen/recensies"
Is dit in praktijk ook haalbaar/doenbaar? Is het de moeite? Zijn jullie hier al mee bezig? Of is dit vanwege de begrijpelijke tegenargumenten toch opzij geschoven?
Met andere woorden: wat is de stavaza? 
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Naast Mijn Films heb ik vorige week nog wat anders lopen knutselen, bij deze dan (in eerste instantie als test) het "recensie/meningen" filter.
Je kunt op dezelfde manier als je priveberichten markeert, ook berichten markeren als jouw recensie/mening. Een klikje op het sterretje linksboven dus.

Hiermee komt er in de "pagina balken" een extra optie waarmee je kunt switchen tussen alle berichten en alleen de recensies.
Mocht je nou je hele historie langs willen lopen om je berichten te markeren, dan kan dat wat makkelijker met behulp van het volgende tijdelijke tooltje:
http://www.moviemeter.nl/my_mm/my_reviews/ (is niet op "drukke" momenten bereikbaar)
Volgens mij een hele leuke en nuttige toevoeging aan de site, laten we kijken hoe het uit pakt. Bedankt voor het meedenken allemaal.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Als ik de bewuste pagina na aanklikken van de recensie ververs, komt er geen tab bij.
Begrijp ik het verkeerd of duurt dit gewoon even?
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Oh ik zie het al, het is geen tab.
Wellicht als aparte 'tab' wat meer in het oog springend.
Als ik niet van dit systeem af wist zou ik er niet zo gauw op klikken denk ik.
Hannibal
-
- 9358 messages
- 3273 votes
Het werkt! Wat leuk zeg 
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Volgens mij is dat probleem wat Hannibal net met screenshots liet zien verholpen
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Oh ik zie het al, het is geen tab.
Wellicht als aparte 'tab' wat meer in het oog springend.
Als ik niet van dit systeem af wist zou ik er niet zo gauw op klikken denk ik.
Mij lijkt het persoonlijk logischer te doen om dit bij de andere "pagina selectie linkjes" te plaatsen
Hannibal
-
- 9358 messages
- 3273 votes
Volgens mij is dat probleem wat Hannibal net met screenshots liet zien verholpen
Ja sorry, ik hoopte al dat je het nog niet gezien had. 
Hij deed het ineens goed toen ik een nieuw screenshot wilde maken.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Mij lijkt het persoonlijk logischer te doen om dit bij de andere "pagina selectie linkjes" te plaatsen
Maar ik vraag me af een willekeurige bezoeker het opvalt dat het een link is.
Je moet er eerst met de muis overheen gaan voordat dat opvalt.
Erwinner
-
- 33715 messages
- 3079 votes
Moest ook even zoeken wat de verandering was, ik zat bij iedereen op een sterretje te klikken, maar het werkt dus alleen bij je eigen recensie. Waarom dan niet bij andere recensies?
Lui (crew films)
-
- 3491 messages
- 11880 votes
Net bij Saw 5 staat er alweer een recensie van mij, terwijl ik toch zeker weet dat ik dat bericht niet opzettelijk aan heb gevinkt als recensie...
Goodfella_90
-
- 10407 messages
- 2596 votes
Bijzonder mooie toevoeging, complimenten!
Heb wel het idee dat het nog niet 100% soepel werkt, aangezien ik ook al een onopzettelijke recensie van mijzelf tegenkwam.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Bijzonder mooie toevoeging, complimenten!
Heb wel het idee dat het nog niet 100% soepel werkt, aangezien ik ook al een onopzettelijke recensie van mijzelf tegenkwam.
bij een eigen bericht "per ongeluk" op het sterretje klikken lijkt een gevaar bij de huidige opzet, laten we kijken hoe groot die issue blijkt te zijn als we het een paar dagen gebruikt hebben.
Lui (crew films)
-
- 3491 messages
- 11880 votes
Volgens mij wel aardig groot, want ik zag bij Saw V al 18 'recenties' staan, toen ik even later keek was het al gedaald naar nog maar 2! Misschien een bevestigingschermpje?
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Het lijkt in ieder geval mogelijk om meerdere berichten van jezelf aan te vinken per film, dat zal ik gelijk verhelpen.
Goodfella_90
-
- 10407 messages
- 2596 votes
Het lijkt in ieder geval mogelijk om meerdere berichten van jezelf aan te vinken per film, dat zal ik gelijk verhelpen.
Bevestigingsschermpje (2 posts hierboven) lijkt me overigens een uitstekend idee. Zodoende gaat het niet per ongeluk, en zou het door de langere duur te irritant zijn om al je posts als recensie te bestempelen doordat het te tijdrovend is.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Aan de ene kant kan het misbruik tegen gaan, aan de andere kant komt het regelmatig voor dat users meerdere recensies bij een film schrijven (bv. 1e maal een 2.5*, na herziening een 4.0*).
Het lijkt me in dat geval gewoon het beste dat je je laatste recensie aanvinkt.
Als users meerdere berichten kunnen aanvinken lijkt me dat niet bevorderlijk voor de kwaliteit.
Goodfella_90
-
- 10407 messages
- 2596 votes
Hmm, heb je ook wel gelijk in; na een verandering van gedachten is die eerste recensie natuurlijk ook redelijk waardeloos.
Erwinner
-
- 33715 messages
- 3079 votes
Aha, het kwartje valt nu helemaal. Je ziet nu dus andere users met hun recensie bij een film. Toffe toevoeging, maar eigenlijk alleen nuttig voor film's met veel pagina's.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Het duurde bij mij ook even voordat ik nu precies snapte wat nu het nut was om een sterretje geel te maken en het zo als persoonlijke recensie aan te duiden, maar nu zie ik dat er dan een pagina een ontstaat met alle persoonlijke recensies en dat is inderdaad wel een fijne toevoeging.
Hopelijk zullen veel vaste gebruikers er dan ook gebruik van maken, want vooral zo'n verzameling recensies gefilterd is wel mooi. Ik zelf zal er nog wel wat werk aan hebben om al mijn recensies te zoeken, want ik heb bij iedere film die ik zag, op The Others na, een recensie geplaatst.
L_T_B
-
- 266 messages
- 504 votes
Prachtig! Hopenlijk ook snel te gebruiken op de andere meters. 
Maar wat nu als er een bericht als recensie wordt aangeklikt dat eigenlijk geen recensie is. Kan de crew dit dan aanpassen of kan enkel de gebruiker zelf dit weer weg klikken?