• 178.096 movies
  • 12.215 shows
  • 33.986 seasons
  • 647.094 actors
  • 9.373.043 votes
Profile

Recensiefilter (forumvervuiling + ideeën)

Onderhond

• 87594 messages
  • 12842 votes

En eigenlijk, om cru te zijn ...

zelfs al komt er per film van elke BritneyFan een "recensie" door, dan nog zou het gewoon al een hele verbetering zijn. Langlopende discussies en pre-release gebabbel is leuk voor de echte forumgangers hier, maar de casual MM gebruiker heeft daar volgens mij niks aan.

Zelfs met de BritneyFan recensies erbij krijg je een thread die misschien maar half zo lang is, en dus met de helft minder clutter.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Onderhond wrote:

Maar waarom wil BritneyFan volgens jou zo nodig willens nillens zijn zogenaamde "recensie" pushen dan ?

Aandacht, dezelfde reden dat sommigen vroeger constant de helft van hun bericht in bold plaatsten. Ik denk dat veel mensen niet goed met deze verantwoordelijkheid om zullen gaan. En aangezien het een flinke technische aanpassingen is, kunnen we helaas niet makkelijk zeggen "laten we het een tijdje uit proberen".

Ik begrijp dat je een zo hoog mogelijke kwaliteit wil op MM, maar met dit systeem verlaagt de kwaliteit steeds meer

Volgens mij heb ik toch echt al meerdere keren aangegeven het eens te zijn met de noodzaak voor een oplossing, dus nogal overbodige opmerking.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12842 votes

Aandacht, dezelfde reden dat sommigen vroeger constant de helft van hun bericht in bold plaatsten. Ik denk dat veel mensen niet goed met deze verantwoordelijkheid om zullen gaan.

Tja, veel aandacht krijg je er toch niet mee, want niemand reageert doorgaans op die berichtjes ... lijkt me sterk als de meerderheid dat zelf ook niet beseft.

Dan nog blijft het zo dat zelfs met die berichten er binnen het recensiesysteem maar 1 bericht per user rest. En zelfs al zijn de helft van die berichten "vet cool" berichten, dan nog heb je volgens mij al een enorme kwaliteitswinst. Maar wat mij betreft is dit zelfs al een overdreven negatieve visie.

Volgens mij heb ik toch echt al meerdere keren aangegeven het eens te zijn met de noodzaak voor een oplossing, dus nogal overbodige opmerking.

Weet ik wel, maar dan zal je toch ergens een realistisch doel moeten stellen denk ik. Een systeem waarbij voor iedereen de mooie recensies overblijven bestaat niet. Een systeem waarbij alle niet-recensies zonder fout gefilterd kunnen worden ook niet.

Wat wel kan is om elke user één bericht naar voor te laten schuiven dat hij als relevant ziet als mening over een film. Dan kan je nog afwachten of er via meld misbruik of andere wegen aan gesleuteld kan worden, maar zelfs met zo'n systeem heb je al een aanzienlijke kwaliteitswinst.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Onderhond wrote:

zelfs al komt er per film van elke BritneyFan een "recensie" door, dan nog zou het gewoon al een hele verbetering zijn.

Accepteren dat je met het filter aan nog steeds voor de helft "vet koel man" berichten ziet, zou misschien inderdaad de enige oplossing zijn

Onderhond

• 87594 messages
  • 12842 votes

Jordy wrote:

Accepteren dat je met het filter aan nog steeds voor de helft "vet koel man" berichten ziet, zou misschien inderdaad de enige oplossing zijn

Persoonlijk vind ik dat zelfs helemaal geen slecht idee. Als daarmee alle discussies en en andere berichten bij een film al weggefilterd kunnen worden, wordt het volgens mij al meteen een pak overzichtelijker.

timbo_

• 13116 messages
  • 3861 votes

Onderhond wrote:

Persoonlijk vind ik dat zelfs helemaal geen slecht idee. Als daarmee alle discussies en en andere berichten bij een film al weggefilterd kunnen worden, wordt het volgens mij al meteen een pak overzichtelijker.

Scheelt denk ik inderdaad bij bijna iedere film meer dan de helft aan reacties.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12842 votes

Misschien eens een leuke snelle test Jordy? Even kijken bij een paar recente films met veel berichten wat het aantal unieke users is dat gepost heeft tov het totaal aantal berichten

(het geval dus waar elke user die gepost heeft één bericht als recensie zou aanduiden)

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Er is bij The Dark Knight door 458 gebruikers een bericht geplaatst

Onderhond

• 87594 messages
  • 12842 votes

Van de 2100 (?) berichten die er in totaal staan ... dus zelfs al plaatst iedereen 1 bericht van hem als recensie, ga je van 70 paginas berichten naar 15 paginas aan recensies ...

0vertuigend ?

kos

• 46691 messages
  • 8849 votes

Je zal maar Britney fan zijn hier . .

Wel een interessante discussie om te volgen, maar vind het ook gigantisch moeilijk er iets werkelijk concreets over te zeggen.

Toch is een bepaalde scheding van 'gebabbel' en echte 'recensies' toch wel iets wat aandacht moet hebben.

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

De optie zou dan ook vooral toegepast moeten worden bij die lange lijsten en niet perse bij elke film. Een optie die je enkel actief maakt vanaf een bepaald aantal berichten. Zo vermijd je ook dat iemand met een 2000-tal stemmen 2000 recensies moet aanduiden.

Het idee van Onderhond is in elk geval het beste tot nu toe. Met een kleine filter zoals ik voorstel, vanaf een bepaald aantal berichten, moet dat qua hoeveelheid films waar je dit moet toepassen wel meevallen. Enkel de vraag nog of het haalbaar is, wat een eventuele meerwerk er meebrengt en hoe de crew er over denkt natuurlijk.

SilverGun

• 1151 messages
  • 818 votes

Is het een goed idee om het bericht dat je als recensie hebt aangeduid dan onbeperkt te kunnen wijzigen, i.t.t. de gewone berichten? Op die manier voorkom je denk ik dat users telkens een geupdate resensie gaan plaatsen.

gotti

• 14075 messages
  • 5886 votes

Dat lijkt me niet het grootste probleem denk ik. Het komt niet zo heel veel voor dat mensen meerdere malen een recensie zullen plaatsen...

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Misschien moeten we dit binnenkort maar eens gaan proberen dan. Ik zal wel bouwen dat je je "vinkje" ook weer kunt weghalen, of naar een ander bericht kunt verplaatsen. En dat je boven de discussie dus een optie hebt: "alle berichten" / "alleen meningen/recensies"

Anatolia

• 2666 messages
  • 1511 votes

Ik wil dan weer niet de spelbreker zijn, maar wat zijn de criteria voor een 'recensie' dan? Vaak kom ik namelijk vrij korte berichten tegen bij een film die me veel meer aanspreken dan berichten die een halva pagina beslaan. Het aanduiden van eerstegenoemden als 'recensies', wat mij toch overkomt als een gewichtige term, kan soms moeilijk zijn.

serpico

• 2900 messages
  • 491 votes

Geweldig Jordy

Ik sta compleet achter Onderhond wat dit betreft, lijkt me een prachtige toevoeging. Kunnen blijven updaten (zoals SilverGun zegt) lijkt me handig, maar moeilijk haalbaar. Misschien het beste om dan alleen in het recensie-topic je bericht te kunnen updaten, niet bij de discussie zelf.

timbo_

• 13116 messages
  • 3861 votes

Anatolia wrote:

Ik wil dan weer niet de spelbreker zijn, maar wat zijn de criteria voor een 'recensie' dan? Vaak kom ik namelijk vrij korte berichten tegen bij een film die me veel meer aanspreken dan berichten die een halva pagina beslaan. Het aanduiden van eerstegenoemden als 'recensies', wat mij toch overkomt als een gewichtige term, kan soms moeilijk zijn.

Dat beslist de schrijver neem ik aan voornamelijk zelf. Wanneer hij/zij vindt dat een bericht zijn of haar mening over die film weergeeft klinkt hij het vakje recensie aan. Mocht dat een bericht zijn over wanneer de film uitkomt dan zal er snel genoeg iemand even zeggen dat dat geen recensie is.

• 31148 messages
  • 5448 votes

Geen slecht idee om eens uit te proberen. Je MOET ook niet perse een bericht kiezen als recensie. Als er pakweg 20 gebruikers dat doen heb je als nieuwe kijker toch al een eerste overzicht aan de hand van die 20 recensies. Verdere beoordelingen en discussies daarover kan je dan nog gewoon altijd volgen via het gewone kanaal.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Ik zie dit nu pas, interessant topic.

Het zou wel erg prettig zijn ja, om alleen recensies uit een bepaald topic te selecteren maar ook de optie hebben om alles te lezen.

Het lijkt me alleen enorm veel werk, er zijn wel honderdduizend recensies op MM gezet door de jaren heen.

• 31148 messages
  • 5448 votes

The Oceanic Six wrote:

Het lijkt me alleen enorm veel werk, er zijn wel honderdduizend recensies op MM gezet door de jaren heen.

Het idee om enkel bij films vanaf een bepaald aantal berichten dat toe te passen, kan dat grote werk wat verminderen. Het zal ook moeten groeien. Ik zie het wel zitten om even te kijken naar de films waar ik al op gestemd heb en die een groot aantal berichten krijgen. Al zal dat niet in één week gedaan zijn misschien. Er is sowieso geen waterdicht systeem, maar stelselmatig zal dat wel groeien. Achteruit zal het niet gaan, de site kan er enkel beter mee worden denk ik. In elk geval de moeite om eens te proberen. Lukt het niet kan het nog altijd afgeschaft worden.

Legan

• 18121 messages
  • 4947 votes

Voor mij is zo'n optie 'recensie' overbodige luxe.

Ik heb er totaal geen probleem mee om bij films 20 pagina's terug te bladeren op zoek naar interessante recensies. Ditzelfde geldt voor films waar veel onzin berichten staan (The Dark Knight bv). En als dat niet werkt, dan zoek ik gewoon even een paar users op om te kijken wat zij ervan vonden. Kost mij totaal geen moeite of tijd, hoewel ik begrijp dat het voor de informele (niet-geregistreerde) MMgebruiker soms wat vervelend is).

Wat is een recensie? Voorbeeld:

een vetcoole film waarin er echt super geacteert wordt. Er zit volop actie in de film en natuurlijk is Depp om van te smullen.

Dit is voor mij gewoon een recensie ook al zal het sommigen niet bevallen. M.b.t. de invulling van de randvoorwaarden voor een recensie plaats ik ook vraagtekens. Bijv op IMDB moet een recensie minimaal 10 regels bevatten, wat vaak gewoon extra onzin oplevert. En aangezien iedere gebruiker een andere opinie heeft over wat nu een recensie is of niet, is een soort meldsysteem richting de crew om de 'recensie' over te plaatsen ook niet nuttig.

Daarnaast, wie leest nu echt de recensies van anderen? Slechte enkelen aangezien het bij de meesten puur gaat om het uiten van hun mening.

Verder vind ik de discussie volgend op een recensie vele malen interessanter dan een recensie zelf. En door het filteren verlies je juist deze waarde.

Voor mij persoonlijk zou ik er heel (heeeeeeel) misschien gebruik van maken als het komt te bestaan naast het huidige systeem. Dus als de huidige discussiestructuur (incl recensies) bij een film gewoon intact blijven en er een aparte tabblad komt waar alleen de 'recensies' staan.

Eerlijk waar, in mijn gevoel waan ik mijzelf soms echt in de ambtenarijwereld waar men met allerlei onzinnige dingen komt om zogenaamd de kwaliteit omhoog te krijgen. Al dit gedoe om uiteindelijk slechts een enkele film van de vele tienduizenden op MM .

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Legan wrote:

Voorbeeld:

een vetcoole film waarin er echt super geacteert wordt. Er zit volop actie in de film en natuurlijk is Depp om van te smullen.

Dit is voor mij gewoon een recensie

Dit zal in het voorstel dan waarschijnlijk ook gewoon in de gefilterde weergave te zien zijn, lijkt me geen probleem

M.b.t. de invulling van de randvoorwaarden voor een recensie plaats ik ook vraagtekens.

Welke invulling? We gaan dus geen randvoorwaarden creeren.

Verder vind ik de discussie volgend op een recensie vele malen interessanter dan een recensie zelf. En door het filteren verlies je juist deze waarde.

Interessante mening of recensie in de gefilterde resultaten? klik op de permalink om de reacties te lezen

Dus als de huidige discussiestructuur (incl recensies) bij een film gewoon intact blijven en er een aparte tabblad komt waar alleen de 'recensies' staan.

Dat is nou juist precies het voorstel, maar dan waarschijlijk met een knop filter aan/uit ipv een apart tabblad.

Legan

• 18121 messages
  • 4947 votes

Jordy wrote:

[Dat is nou juist precies het voorstel, maar dan waarschijlijk met een knop filter aan/uit ipv een apart tabblad.

Je bedoelt zoiets als wat het plaatje liet zien, dus in je profiel? Of eerder bij de film zelf met de mogelijkheid het telkens aan en uit de doen? Als het de eerste is, dan zal ik er geen gebruik van maken. Als het de 2e is, dan is het weer wel interessanter.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Dat tweede, dat plaatje is niet door mij gemaakt.

Jordy wrote:

Misschien moeten we dit binnenkort maar eens gaan proberen dan. Ik zal wel bouwen dat je je "vinkje" ook weer kunt weghalen, of naar een ander bericht kunt verplaatsen. En dat je boven de discussie dus een optie hebt: "alle berichten" / "alleen meningen/recensies"

Zavo

• 6392 messages
  • 1616 votes

Volgens mij is het probleem vooral de hoeveelheid reacties bij populaire films. Zou het niet beter zijn de mogelijkheid te hebben per film meerdere topics te kunnen maken? Niemand heeft zin honderden pagina's terug te lezen en daardoor herhalen dezelfde discussies zich vaak. Het zou prettiger zijn als dit gewoon opgedeeld zou worden in verschillende topics. Er kan dan één algemeen topic zijn voor standaard reacties en voor meer specifieke discussies kun je een nieuw topic openen. Het wordt dan ook veel makkelijker te zien of een bepaalde discussie al eens gevoerd is.

Persoonlijk ben ik niet zo geinteresseerd in een optie om alleen de recensies te zien, want je filtert daarmee ook discussies weg over een bepaalde recensie en juist die discussies zijn het interessante aspect van deze site, vind ik.

Ik ben vaak op zoek naar informatie/meningen over een bepaald aspect van de film die ik net gezien heb en met 300 pagina's reacties is het soms moeilijk te vinden of daar al iets over gezegd is (bijvoorbeeld over een bepaalde scene of acteur of zo), door de reacties onder te verdelen in meerdere threads/topics wordt het veel overzichtelijker denk ik.

Legan

• 18121 messages
  • 4947 votes

Jordy wrote:

Dat tweede, dat plaatje is niet door mij gemaakt.

(quote)
In dat geval .

Apollinisch

• 21297 messages
  • 0 votes

Zavo wrote:

Persoonlijk ben ik niet zo geinteresseerd in een optie om alleen de recensies te zien, want je filtert daarmee ook discussies weg over een bepaalde recensie en juist die discussies zijn het interessante aspect van deze site, vind ik.

Jordy wrote:

Interessante mening of recensie in de gefilterde resultaten? klik op de permalink om de reacties te lezen

Komt er ook een optie waarmee inmiddels irrelevante berichten gefilterd kunnen worden?

Zavo

• 6392 messages
  • 1616 votes

Apollinisch wrote:

(quote)
(quote)

Komt er ook een optie waarmee inmiddels irrelevante berichten gefilterd kunnen worden?

Dit (wat Jordy aangaf) is geen oplossing, want ik weet niet of er een interessante discussie op basis van iemands reactie was, dat is immers gefiltert.

Apollinisch

• 21297 messages
  • 0 votes

Oh kijk, als het inderdaad te veel gevraagd is om bij die paar berichten op de permalink te klikken, dan is dat inderdaad lullig voor je.

Zavo

• 6392 messages
  • 1616 votes

Apollinisch wrote:

Oh kijk, als het inderdaad te veel gevraagd is om bij die paar berichten op de permalink te klikken, dan is dat inderdaad lullig voor je.

Dan moet ik dus bij elke recensie ergens op klikken om te kijken of er een interessante discussie is ontstaan? Dat is meer werk dan alle pagina's doorspitten. Of ik begrijp het systeem niet goed of het voegt gewoon niks toe (voor mij). Maar in plaats vaan hierop te reageren, reageer liever op mijn voorstel om per film meerdere topics te kunnen openen, want daar was het mij om te doen, dit lijkt mij een veel grotere verbetering (het sluit elkaar trouwens niet uit).

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.