- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Overmatig smileygebruik
Overmatig smileygebruik
us_raider
-
- 2034 messages
- 0 votes
Wat hebben smileys met intelligentie te maken, Wouter?
Yekezzez
-
- 2512 messages
- 1126 votes
Ik snap al die postings met reeksen smileys niet.
Uitleg over de betekenissen staan in de wiki.
mikoz
-
- 11297 messages
- 867 votes
Gelukkig maar, al die nieuwere smilies worden steeds vervelender en schreeuweriger. Vind dit juist de fijnste soort smilies.
Maar wel leuker , dit is toch geen porum , trouwens je kan ook de vervelende uitlokkende smileys weglaten en gewoon wat modernere gebruiken.
Yekezzez
-
- 2512 messages
- 1126 votes
Wat kun je op 15 bij 15pixels nu nog verbeteren aan een cirkel, twee punten en een streep?
Koekebakker
-
- 2540 messages
- 3981 votes
Een smiley dient functioneel te zijn, en dan nog het liefst op een vriendelijke manier.
wordt vaak gebruikt om iemand uit te lachen, of om discussies te voeren zonder argumenten (zeer irritant).
wordt door een aantal gebruikers voornamelijk gebruikt om een discussie dood te slaan (lees: kan me niks schelen wat je allemaal zegt, ik heb toch 100% gelijk)
is de meest nietszeggende smiley. en is uiterst on-functioneel. Een extraatje voor veel gebruikers om na een uiterst negatieve recensie vol met 'kut' 'ruk' en 'kots' hun punt NOG duidelijker te maken...
Ben het hier helemaal mee eens. En dan vind ik de smiley met dat traantje een overtreffende trap van de geeuwende. Daar druipt vaak de arrogantie vanaf.
En met speedy en Onderhond ben ik het eens dat de smileys ook vaak wél functioneel zijn en misverstanden over toon kunnen voorkomen.
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
Die tranende gebruik ik zelf zelden, maar ik zie het vaak als komisch gebruikt. Als je bijvoorbeeld een van bepaalde scene of quote van een reggisseur wilt benadrukken dat je het wel van bedroevend laag niveau vond.. Soms als ik iemand dan die smilie erachter zie zetten dan schiet ik daar van in de lach,, het kan dus benadrukken iets te komisch en eigenlijk te gek voor worden was. Maar als dat tegenover een user is kan dat wordt het vaak wat naarder.
salvatore
-
- 1937 messages
- 3236 votes
ik denk dat de '
' meer wordt gebruikt als mensen iets grappig vinden. Dit kan dat zowel positief als negatief zijn. Vind deze smiley bijna nog het ergst : 
Kunnen we niet gewoon een knock-out doen waardoor 1 smiley moviemeter verlaat. 
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Kunnen we niet gewoon een knock-out doen waardoor 1 smiley moviemeter verlaat. 
Dan mag je van mij gerust deze nietszeggende eruit gooien: 
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
Uitleg over de betekenissen staan in de wiki.
In het geval van overmatif gebruik gaat het daar dus niet om. Iemand die iets wil ophemelen weet heus wel de smilies die daarvoor bedoelt kunnen zijn zijn (bv. de enkele
), maar kiest dan voor:

Yekezzez
-
- 2512 messages
- 1126 votes
Had een smiley (knipoog oid) geholpen bij mijn bericht? Ik vond hem zelf wel leuk zo.
Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
Wat hebben smileys met intelligentie te maken, Wouter?
Volgens mij heb je die infantiele rommel niet nodig om je fatsoenlijk uit te drukken. Sterker nog, ik vind het een zwaktebod. Zeker bij veelvuldig gebruik vind ik de posting lastig serieus te nemen.
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12835 votes
Vraag jij ook aan je acteurs om vooral geen intonatie in hun stem te leggen, of vooral geen mimiek in hun gezicht ? Aangezien dat een redelijk infantiele manier is van uitdrukken ...
Freud
-
- 10772 messages
- 1153 votes
Dat deze smilies ouderwets zouden zijn is nog de grootste onzin van al. Zijn juist de meest vriendelijke en aangename die ik ken, heb je die ondingen van msn al eens bekeken? En dat cheerleader ventje vind ik onweerstaanbaar, geen sprake van dat die weg moet.
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
Helemaal mee eens, ik wou dat MSN deze smileys gebruikte, ze zijn top!
us_raider
-
- 2034 messages
- 0 votes
Volgens mij heb je die infantiele rommel niet nodig om je fatsoenlijk uit te drukken. Sterker nog, ik vind het een zwaktebod. Zeker bij veelvuldig gebruik vind ik de posting lastig serieus te nemen.
Het is inderdaad niet broodnodig maar het is soms wel handig om vervelende misinterpretatie te voorkomen.
Ik vind het echter totaal geen zwaktebod, net of het van zo´n uitzonderlijke kwaliteit is als je een bericht kan opstellen zonder een smiley erin.
Ik vind het misschien nog wel slim ook om smileys te gebruiken, als iemand een (al dan niet gelukte) grap maakt waarop vervolgens iemand met ´haha´ reageert, kan een smiley het verschil tussen gemeend en sarcastisch aantonen.
En bedoel je met veelvuldig gebruik per post meerdere smileys of in elke post een smiley?
Remi
-
- 6720 messages
- 0 votes
Vraag jij ook aan je acteurs om vooral geen intonatie in hun stem te leggen, of vooral geen mimiek in hun gezicht ? Aangezien dat een redelijk infantiele manier is van uitdrukken ...
Dat is toch anders?
Hier kun je je eigen mening plaatsen (met smileys). Terwijl je je in een film juist in (moet kunnen) leven om de film goed te vinden...
Smileys vind ik opzich helemaal geen probleem, juist zeer makkelijk, omdat je kan laten zien hoe je het bedoelt. 
Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
Ik laat ze in ieder geval nkiet steeds na elke zin uitleggen wat ze bedoelen. In de literatuur gaat het al honderden jaren prima zonder die ongein.
Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
Smileys vind ik opzich helemaal geen probleem, juist zeer makkelijk, omdat je kan laten zien hoe je het bedoelt. 
En waar was deze smiley dan bijvoorbeeld voor nodig.....?
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12835 votes
Ik laat ze in ieder geval nkiet steeds na elke zin uitleggen wat ze bedoelen. In de literatuur gaat het al honderden jaren prima zonder die ongein.
. Ik zie het ook al helemaal voor me, de volgende keer als ik een bericht typ.
Teleurgesteld zet ik me neer. Weer een klassieker die me niet bevalt. Licht verveeld blader ik door de overige paginas maar de kritieken maken me niks wijzer. Licht geïrriteerd, m'n vingers zenuwachtig het toestenbord beroerend denk ik "Weirdos". Wat moedeloos, denkend aan de kritiek die hoogstwaarschijnlijk zal volgen, begin ik aan mijn bericht. Ramon's priemende 5* staren me genadeloos aan. "Shit", denk ik bij mezelf, dit wordt weer werk voor de mods.
De film zelf was kut. Zo bleek ook tijdens het kijken wanneer ik met moeite het kokhalzen kon bedwingen. Lelijke kleuren en mat camerawerk brachten een sippe uitdrukking op m'n gelaat. De soundtrack was zo slecht dat ik een traantje niet kon tegenhouden. Zo zat ik op de bank, als een treurwilg in het putje van de winter, pomponnetjes triest in m'n schoot geworpen.
Gelukkig deed het besef dat er ook voor mij nog zoveel mooie films zijn weer een lach op mijn gezicht verschijnen. "Ach", denk ik wat gelaten bij mezelf, "het zal ook allemaal wel."
Het zou MM er iig veel leuker op maken. 
Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
streeter
-
- 1436 messages
- 6799 votes
dat gaat over foto's. Daar zijn smiley's perfect voor!
moviefreak#1
-
- 14390 messages
- 25163 votes
En dat cheerleader ventje vind ik onweerstaanbaar, geen sprake van dat die weg moet.
Inderdaad 
aegron
-
- 4030 messages
- 1265 votes
. Ik zie het ook al helemaal voor me, de volgende keer als ik een bericht typ.
Teleurgesteld zet ik me neer. Weer een klassieker die me niet bevalt. Licht verveeld blader ik door de overige paginas maar de kritieken maken me niks wijzer. Licht geïrriteerd, m'n vingers zenuwachtig het toestenbord beroerend denk ik "Weirdos". Wat moedeloos, denkend aan de kritiek die hoogstwaarschijnlijk zal volgen, begin ik aan mijn bericht. Ramon's priemende 5* staren me genadeloos aan. "Shit", denk ik bij mezelf, dit wordt weer werk voor de mods.
De film zelf was kut. Zo bleek ook tijdens het kijken wanneer ik met moeite het kokhalzen kon bedwingen. Lelijke kleuren en mat camerawerk brachten een sippe uitdrukking op m'n gelaat. De soundtrack was zo slecht dat ik een traantje niet kon tegenhouden. Zo zat ik op de bank, als een treurwilg in het putje van de winter, pomponnetjes triest in m'n schoot geworpen.
Gelukkig deed het besef dat er ook voor mij nog zoveel mooie films zijn weer een lach op mijn gezicht verschijnen. "Ach", denk ik wat gelaten bij mezelf, "het zal ook allemaal wel."
Het zou MM er iig veel leuker op maken. 
Om het maar eens met een smiley te zeggen 
kijkert
-
- 3584 messages
- 0 votes
Harry Mulisch heeft al eens gepleit voor invoering van een 'ironie-teken', als aanvulling op het 'vraagteken' en het 'uitroepteken'. Die laatste twee zijn ook interpretatietekens, net als 'smiley's'.
Remi
-
- 6720 messages
- 0 votes
En waar was deze smiley dan bijvoorbeeld voor nodig.....?
Het was niet nodig, maar ik wil niet verkeerd overkomen. Als ik een '!' had gebruikt, dan kwam het veel deconstructiever over in mijn ogen.
Maar ik zie soms wel eens berichten waar bijvoorbeeld in staat 'grapjas', zonder smiley. Ik weet dan niet of het sarcastisch of leuk bedoelt is, dus vandaar zet ik automatisch een smiley neer.
tegen een smiley hier en daar kan ik nog wel.
Maar waar ligt bij jou de grens dan? Wanneer kan het wel en wanneer niet?
want nu ik geen smileys gebruik, heb ik echt het gevoel dat ik heel bot en lullig over wil komen...
Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
Het was niet nodig, maar ik wil niet verkeerd overkomen. Als ik een '!' had gebruikt, dan kwam het veel deconstructiever over in mijn ogen.
Onzin, natuurlijk.
Maar ik zie soms wel eens berichten waar bijvoorbeeld in staat 'grapjas', zonder smiley. Ik weet dan niet of het sarcastisch of leuk bedoelt is, dus vandaar zet ik automatisch een smiley neer.
Juist tegen dat automatische ageer ik.
Maar waar ligt bij jou de grens dan? Wanneer kan het wel en wanneer niet?
Mensen zetten tegenwoordig bijna standaard die krengen erbij. Vaak meerdere in een posting.
Ik ga dan altijd een beetje twijfelen aan de verstandelijke vermogens van de poster.
want nu ik geen smileys gebruik, heb ik echt het gevoel dat ik heel bot en lullig over wil komen...
Volslagen onterecht.
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12835 votes
Zegt iemand die:
* Forumpostings vergelijkt met literatuur.
* Het vertikt in te zien dat smileys het equivalent zijn van intonatie en mimiek.
* Niet eens een welgeformuleerd antwoord kan vormen maar elke vijf woorden doodquote.
Smileys zijn een noodzakelijk kwaad op forums. Dat je je stoort aan overmatig gebruik wil ik best aannemen, maar het is al even erg er geen te gebruiken.
soom
-
- 24919 messages
- 2751 votes
Mensen zetten tegenwoordig bijna standaard die krengen erbij. Vaak meerdere in een posting.
Ik ga dan altijd een beetje twijfelen aan de verstandelijke vermogens van de poster.
met verstandelijke vermogens ofzo...
Het enige wat jij zou moeten doen, is gewoon niet vallen over die smiley's en eroverheen lezen. 
Remi
-
- 6720 messages
- 0 votes
Als je met iemand aan het praten bent, dan zie je hoe iemand iets bedoelt en dus ook beter begrijpt wat de ander bedoelt 
Als je iets vriendelijks bedoelt, dan glimlach je. Als je iets vervelend bedoelt, kijk je ook ernstiger. Ik vind dat deze smileys voor mij erg fijn zijn. Het zijn moderne emotieversterkers.
Ik snap dat alleen maar smileys best irritant kunnen zijn, maar als we dan zo ver terug naar de tijd willen gaan, kunnen we net zo goed weer beginnen met het spijkerschrift..