- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Overmatig smileygebruik
Overmatig smileygebruik
Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
Ik hou niet van smileys. Ik vind het een lelijk en kinderachtig stijlmiddel.
Maar de mate waarin ze hier op de site gebruikt worden gaat wel heel ver.
Ben ik de enige die kriegel wordt van zoveel infantiele postings?
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
Nee hoor. Heb ik ook. Ik zie sommige er werkelijk in ieder bericht 4 of 5 gebruiken. Ik heb zelfde ook maar enkele smilies die ik gebruik en dan al helemaal niet die bewegende cheerleader of die hamerende. en ook niet te veel.
Quentin
-
- 10202 messages
- 8538 votes
Het aantal infantiele posts en topics is inderdaad behoorlijk vervelend en ook toegenomen, niet dat dit altijd samenhangt met overmatig smileygebruik.
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
Dan zie ik liever een paar pagina met wat onzinnige berichten zonder een teveel aan smilies, dan juist wel.
Quentin
-
- 10202 messages
- 8538 votes
Nou het is de laatste tijd weer raak. Oude, niet meer relevante topics worden weer naar boven gehaald en bijzonder onzinnige topics worden geopend. Zijn trouwens vaak dezelfde users, die ook een hoop rotzooi plaatsen in bestaande topics.
Zie ik liever een smiley meer dan die plaatsvervuiling.
Anatolia
-
- 2666 messages
- 1511 votes
Ergste is toch wel wanneer een lap tekst tussen spoilertags staat, waardoor je 20 smilies als eilandjes over de pagina verspreid ziet staan (zonder de tekst eromheen dus). Viel me laatst op: kan het bewuste bericht echter niet meer terugvinden.
Ik vind het
en ook wel een beetje 
Dag allemaal! 
Remi
-
- 6720 messages
- 0 votes
Ik gebruik juist wel veel smileys, maar dat komt omdat ik niet verkeerd wil overkomen. Soms als iemand wat post, dan moet je maar gokken of het sarcasme is of niet. Dat wil ik juist voorkomen. 
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
Zoals Remi het zegt lijkt mij inderdaad een goede manier van gebruik ervan. kan ook gewoon heel komisch werken met smiley erbij (de naam zegt het al). Maar 4 verschillende smileys gebruiken als je punt is dat iets geweldig is bijvoorbeeld...
Quentin
-
- 10202 messages
- 8538 votes
Daarvoor is een smiley uitstekend geschikt, maar in een post als onderstaande is het toch behoorlijk vervelend.
Misschien moeten we een Film-academie student gaan vragen om een docu te maken over Moviemeter.........
De oprichting, het doel van Moviemeter belichten en ook meedelen dat Moviemeter niet alleen goed is voor film-recensies...........

speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Ik hou ook wel op tijd en stond van een smiley. Hij zegt dikwijls meer dan wat je met woorden kunt zeggen. En dat geldt dan zeker voor volgende smiley: 
Freud
-
- 10772 messages
- 1153 votes
Ik merk dat ik als ik typ haast achter elke zin een
zet, als het bericht dan af is haal ik het grootste deel weer weg, maar er blijven er altijd staan. Ik vind het niet erg, en ik zal er ook niet mee ophouden vrees ik.
us_raider
-
- 2034 messages
- 0 votes
Inderdaad heel boeiend om je over smileys druk te maken... 

mikoz
-
- 11297 messages
- 867 votes
Ik irriteer me er niet echt aan , soms staat het wel lelijk maar dat komt meer omdat MM smileys gebruikt uit jaar 0.
Neway soms versterkt het iets , of laat het zien dat het sarcasme is , voor mij geen probleem. 
FisherKing
-
- 18696 messages
- 0 votes
Wat mij betreft mogen alle smileys afgeschaft worden. Begin ze steeds irritanter te vinden, vooral omdat het door mensen wordt door misbruikt die taalkundig weinig kunnen uitdrukken.
Ik gebruik ze sporadisch, qua onderwerp.. Maar echt nodig vind ik ze niet.
kijkert
-
- 3584 messages
- 0 votes
Ik gebruik soms de
en soms de
. Zou ook wel zonder kunnen, maar vooral de laatste kan nog wel eens wat miscommunicatie en irritatie voorkomen.
kijkert
-
- 3584 messages
- 0 votes
Wat mij betreft mogen alle smileys afgeschaft worden. Begin ze steeds irritanter te vinden, vooral omdat het door mensen wordt door misbruikt die taalkundig weinig kunnen uitdrukken.
als die mensen taalkundig weinig *kunnen* uitdrukken, zie ik niet in waarom het misbruik zou zijn. Dan liever een duidelijke smiley dan een taalkundig onduidelijk misbaksel.
maxcomthrilla
-
- 15578 messages
- 2842 votes
Sommige smileys mogen wat mij betreft best afgeschaft worden. De kotssmiley en de slaapsmiley gebruik ik toch nooit. Vind ik onrespectvol t.o.v. andere gebruikers die de film wel goed vinden. Ik kan ook met woorden uitdrukken waarom hij voor mij niet boeiend is. Ik gebruik eigenlijk nooit smileys in een recensie, wel in een reactie of zo. Anders kunnen berichtjes soms raar of bot overkomen. Maar mezelf ergeren aan smileys? Nee absoluut niet.
En wat betreft de topics die er af en toe geopend worden. Leuk toch? Ze zijn er tenslotte voor en ze bijten niet hoor! Nee, geen smiley vooruit. Maar serieus, waarom zou je je er druk over maken? Als het niet van jouw gading is dan hoef je het niet te lezen. Ik open ook alleen maar interessante topics.
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
als die mensen taalkundig weinig *kunnen* uitdrukken, zie ik niet in waarom het misbruik zou zijn. Dan liever een duidelijke smiley dan een taalkundig onduidelijk misbaksel.
Het gaat er dus om dat dat regelmatig niet met 1 smiley gebeurt. FK heeft het liever helemaal niet, dat is weer wat anders.
Stel ik zeg dat ik een film graag wil zien en erg benieuwd ben (en dan dit typ):
Deze wil ik graag zien
Wanneer komt ie uit?

kos
-
- 46687 messages
- 8844 votes
kijkert
-
- 3584 messages
- 0 votes
Het gaat er dus om dat dat regelmatig niet met 1 smiley gebeurt. FK heeft het liever helemaal niet, dat is weer wat anders.
Stel ik zeg dat ik een film graag wil zien en erg benieuwd ben (en dan dit typ):
Deze wil ik graag zien
Wanneer komt ie uit?

Net zo lelijk als: Deze film lijkt me vet cool en wreed, ik moet deze masterlijke film zien, 1 toppertje! Wie kan me ff zeggen wanneer deze gigafilm uitkomt, ik kan niet wachten.
(En dan nog iets dikker aangezet, ik kan dat allemaal niet, maar je snapt wat ik bedoel, denk ik).
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
waar kan je je al niet druk om maken zeg.
kijkert
-
- 3584 messages
- 0 votes
waar kan je je al niet druk om maken zeg.
Wie maakt zich druk?
Dustyfan
-
- 5607 messages
- 0 votes
Smileys? Het zal me worst wezen....
/me zoekt de worst-smiley 
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3279 votes
Ik heb wel een banaan smiley in de aanbieding:

Ring ring ring ring bananaphone.
Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
Ik gebruik juist wel veel smileys, maar dat komt omdat ik niet verkeerd wil overkomen. Soms als iemand wat post, dan moet je maar gokken of het sarcasme is of niet. Dat wil ik juist voorkomen. 
Wat ik dan toch altijd vind overkomen als lachen om je eigen grap. Het staat dommig en weinig spitsvondig, vind ik.
us_raider
-
- 2034 messages
- 0 votes
Wat ik dan toch altijd vind overkomen als lachen om je eigen grap. Het staat dommig en weinig spitsvondig, vind ik.
Als jij iets 'grappigs' vertelt is er waarschijnlijk ook wel enige uitdrukking van je gezicht af te lezen, en als er een
-smiley in een post staat vind ik dit niet lachen om jezelf, het is gewoon een smiley die het goed bedoelt zonder dat er enige sarcasme mee is gemoeid.
salvatore
-
- 1937 messages
- 3236 votes
Het gaat er denk gewoon om dat je zinnen op verschillende manieren kan interpreteren. Smileys helpen dan om een juiste indruk te geven.