• 177.925 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.932 actors
  • 9.370.338 votes
Profile

Overmatig smileygebruik

aegron

• 4030 messages
  • 1265 votes

Smileys horen bij internet. Ze vervangen een deel van de non-verbale communicatie die je op internet mist.

Je irriteren aan smileys is dus net zo iets als je irriteren aan mensen die non-verbale signalen uitzenden.

Maar overmaat van smileys is wel net zo irritant als iemand die veels te druk doet tijdens een verhaal dat hij/zij vertelt.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

We zouden hier wel de Nederland-België smileys kunnen gebruiken.

(afbeelding)

(afbeelding)

Of voor de Nederlanders die opnieuw de WK-cup gaan winnen:

(afbeelding)

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Opnieuw?

djelle

• 6070 messages
  • 0 votes

Overmatig smileygebruik? Waar?

tovenaar

• 6723 messages
  • 0 votes

Achter Speedy's bericht moest een knipoog-smilie.

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

aegron wrote:

Maar overmaat van smileys is wel net zo irritant als iemand die veels te druk doet tijdens een verhaal dat hij/zij vertelt.

Je kan vergelijken waarmee je het wil maar dit topic gaat dus enkel over de eventuele smiley irritatie op het internet.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

De Nederlanders winnen toch elke vier jaar de Wereldcup? Buiten de jaren dat ze niet deelnemen natuurlijk.

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

De wereldcup? Die heeft Ajax twee keer gewonnen en Feyenoord 1 keer.

U-96

• 11875 messages
  • 2062 votes

Ik kan Wouter's smilofobie prima begrijpen, althans het overmatig gebruik ervan. Iedereen gebruikt er weleens een (Wouter ook) wegens noodzaak; bij een grap bijvoorbeeld, maar als bij sommige topics lijkt het een norm om er minimaal 5 per bericht aan te slaan. Dat vind ik vrij suf en irritant, Maargoed, ergeren probeer ik maar te vermijden.

Ik zal me er in het verleden vast ook aan overmatig gebruik schuldig hebben gemaakt, maar ik vermijd ze liever ook zoveel mogelijk. Van mij mag het aantal smileys op MM wel beperkt worden tot 2 ofzo, lekker simpel.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Wouter wrote:

De wereldcup? Die heeft Ajax twee keer gewonnen en Feyenoord 1 keer.

En nu een voorbeeld van smiley-gebruik.

Je weet best dat ik het wereldkampioenschap landenploegen bedoel.

Kijk, en daarom zijn de smileys nu gemaakt. Om een extra betekenis mee te geven aan een bericht.

O ja Wouter, het echte berichtje is het eerste hoor.

Mug

• 13981 messages
  • 5969 votes

Een smiley dient functioneel te zijn, en dan nog het liefst op een vriendelijke manier.

wordt vaak gebruikt om iemand uit te lachen, of om discussies te voeren zonder argumenten (zeer irritant).

wordt door een aantal gebruikers voornamelijk gebruikt om een discussie dood te slaan (lees: kan me niks schelen wat je allemaal zegt, ik heb toch 100% gelijk)

is de meest nietszeggende smiley. en is uiterst on-functioneel. Een extraatje voor veel gebruikers om na een uiterst negatieve recensie vol met 'kut' 'ruk' en 'kots' hun punt NOG duidelijker te maken...

en zijn inwisselbaar.

van deze smiley word ik onrustig en sjaggerijnig.

Veel mensen gebruiken de smileys ook niet functioneel en vriendelijk en grossieren in het veelvuldig gebruik van die hulpstukken. Als iemand een bericht afsluit met 10 dezelfde smileys haal ik er 8 a 9 weg. Het heeft totaal geen nut en is alleen maar irritant.

Dan zijn er nog gebruikers die codes gebruiken die niet werken. Zoals ^^ en de meest voorkomende: :S.

Voor de code :S pleit ik voor een passende smiley.

Ik ben voor functioneel gebruik, maar helaas gebruiken veel mensen die smileys onfunctioneel. En daar mag je je best om maken.

Remi

• 6720 messages
  • 0 votes

Wouter wrote:

(quote)

Wat ik dan toch altijd vind overkomen als lachen om je eigen grap. Het staat dommig en weinig spitsvondig, vind ik.

Ow, zo bedoel ik het helemaal niet, hoor... Maar meer om er voor te zorgen om verkeerde vooroordelen te voorkomen.

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

Mug wrote:

wordt vaak gebruikt om iemand uit te lachen, of om discussies te voeren zonder argumenten (zeer irritant).

wordt door een aantal gebruikers voornamelijk gebruikt om een discussie dood te slaan (lees: kan me niks schelen wat je allemaal zegt, ik heb toch 100% gelijk)

is de meest nietszeggende smiley. en is uiterst on-functioneel. Een extraatje voor veel gebruikers om na een uiterst negatieve recensie vol met 'kut' 'ruk' en 'kots' hun punt NOG duidelijker te maken...

en zijn inwisselbaar.

van deze smiley word ik onrustig en sjaggerijnig.

Erg eenzijdige benadering van een hoop smileys. Die er lijkt vanuit te gaan dat elk gebruikte smiley die niet de happy jolly Kabouter Plop Seal of Approval verdient een ongewenste smiley is.

is even nietszeggend als .

is erg functioneel en vaak ook broodnodig voor gewone users om een discussie lam te leggen

er bestaat een stevig nuanceverschil tussen en en

wordt ook vaak gebruikt om aan te geven dat iets in een film erg grappig was.

Als smileys misbruikt worden (lol - posts en dergelijke) heb je mods om dat te corrigeren. Het is al vervelend genoeg dat ons de bold functie afgenomen werd (en dat wanneer je nu iets wil accentueren je tevreden moet zijn met lelijke onopvallende italic of quotes).

En ik stel voor dat het volgend topic gaat over gebruikers die berichten totaal kapotquoten en daarbij enkel antwoorden met dooddoeners die nooit de hoop koesteren als volzinnen beschouwd te worden. Veel storender dan een paar smileys.

damon

• 1887 messages
  • 0 votes

bold moet weer terug inderdaad

nu moet ik het doen met cursief >

Doom

• 8214 messages
  • 1540 votes

Persoonlijk erger ik me juist aan dit soort onzinnige topics. Je druk gaan maken over het gebruik van smileys. Waar gaat het over? Zo zinloos. Natuurlijk zijn er hier en daar grenzen, maar dit is gewoon mierenneukerij.

Smileys horen thuis op een forum. Mocht je niet tegen het gebruik van smileys kunnen, dan moet je misschien maar niet zoveel gaan surfen op forums. Het is gewoon een manier om extra betekenis te geven aan je verhaal. Daarbij is het smiley gebruik op MovieMeter nog erg braaf, vergeleken met andere forums.

Mug

• 13981 messages
  • 5969 votes

1) Ik zeg ook niet dat die smileys ongewenst zijn / afgeschaft dienen te worden, maar dat ze vaak op een ongewenste manier gebruikt worden. Dat stipte ik dus aan.

2)

is erg functioneel en vaak ook broodnodig voor gewone users om een discussie lam te leggen
Oneens, op een onnette manier beeindig je dan een wellicht voor de andere partij interessante discussie. Een zinsnede als "nou, we komen er niet uit, laten we maar ophouden" is stukken netter en effectiever. En negeren is ook een vak (iets waar veel gebruikers nog duidelijk op moeten oefenen)

3) bold functie is precies hetzelfde verhaal als bij de smileys. Functioneel maar onfunctioneel gebruik. Te veel geschreeuw. Persoonlijk ben ik voor een bold functie, maar het verleden heeft bewezen dat het merendeels onfunctioneel gebruikt werd.

4) kapotquoten. Geheel mee eens. Zeker met dooddoeners als een 'tja', 'omg', 'tssss', of zo'n misbruikte smiley. Geheel onnodig en zonder argumenten (zoals ik ook duidelijk probeerde te maken met mijn eerdere post omtrent smiley-gebruik). Gelukkig zijn er ook gebruikers die 'kapotquoten' wel op een fatsoenlijke manier gebruiken om daarmee een grote lijn te trekken in de discussie.

5) ik doe liever alles punt-gewijs...dan dat kapot-quoten.

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

1) Mag, uiteraad, maar ik vind het redelijk nutteloos. Ook de mogelijkheid om tekst te typen wordt vaak op ongewenste manier gebruikt. Dient niet speciaal aangestipt te worden.

2) Oneens. Het is inderdaad niet meteen een nette manier, maar ik zie de smiley vooral gebruikt worden waar commentaar/kritiek ook niet meteen erg net of to the point is. Voornamelijk bij persoonlijke kritiek kan je zo makkelijk aangeven dat je er kennis van genomen hebt maar niet geïnteresseerd ben om er op in te gaan.

3) Ik ken het verhaal rond de bold functie, ik vind het alleen geen gepaste taktiek. Het is als alcohol verbieden vanwege de weekend ongevallen. Zij die met mate en overdacht gebruiken worden "gestraft".

mikoz

• 11297 messages
  • 867 votes

Smileys horen gewoon op een forum.

Wel vind ik dat er nieuwe moeten komen , omdat deze echt niet meer kunnen.

Hannibal

• 9358 messages
  • 3273 votes

Hoezo? Zijn ze ouderwets ofzo?

Yekezzez

• 2512 messages
  • 1126 votes

Yep, blauw is het nieuwe geel

(afbeelding)

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Of deze voor MovieMeter.

(afbeelding)

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

speedy23 wrote:

(quote)

En nu een voorbeeld van smiley-gebruik.

Kijk, en daarom zijn de smileys nu gemaakt. Om een extra betekenis mee te geven aan een bericht.

O ja Wouter, het echte berichtje is het eerste hoor.

Die smileys maken het er alleem maar dommer op. beter was dit geweest:

Je weet best dat ik het wereldkampioenschap landenploegen bedoel...

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

Waaruit je de toon van het bericht dus helemaal niet kan afleiden. Klinkt best bitsig zo, terwijl Speedy het redelijk luchtig opvat.

Forumdiscussies draaien al genoeg op misverstanden, het nog lastiger maken lijkt me niet verstandig.

mikoz

• 11297 messages
  • 867 votes

Hannibal wrote:

Hoezo? Zijn ze ouderwets ofzo?

Ja en niet zo een beetje ook.

aegron

• 4030 messages
  • 1265 votes

Onderhond wrote:

Waaruit je de toon van het bericht dus helemaal niet kan afleiden. Klinkt best bitsig zo, terwijl Speedy het redelijk luchtig opvat.

Forumdiscussies draaien al genoeg op misverstanden, het nog lastiger maken lijkt me niet verstandig.

Inderdaad. Zonder smileys kunnen dingen ontzettend verkeerd worden opgevat.

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3279 votes

mikoz wrote:

(quote)

Maar goed ook, gelukkig geen MSN toestanden hier waar de gigantische smileys zo ongeveer de tekst onleesbaar maken. Simpel maar doeltreffend, zoals heel MM. Perfect.

Cosoco

• 10908 messages
  • 5185 votes

mikoz wrote:

(quote)

Gelukkig maar, al die nieuwere smilies worden steeds vervelender en schreeuweriger. Vind dit juist de fijnste soort smilies.

Leno

• 5921 messages
  • 4399 votes

Wat een irritant topic dit, veel te veel smileys!

Leno

• 5921 messages
  • 4399 votes

Toch maar een

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

Onderhond wrote:

Ik vind dat luchtige infantiel, maar goed tegen een smiley hier en daar kan ik nog wel. Ik snap al die postings met reeksen smileys niet. Nergens voor nodig.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.