• 178.104 movies
  • 12.217 shows
  • 33.988 seasons
  • 647.155 actors
  • 9.373.245 votes
Profile

Manier van communiceren op MM

sinterklaas

• 11816 messages
  • 3317 votes

djelle wrote:

Je misvatting zit hem vooral in het feit dat je een onderscheid lijkt te maken tussen entertainment en zogenoemde 'klassiekers' met kwaliteit.

Ik beschouwde op dat moment even de vermakelijke actiefilms als entertainment en de zogenaamde klassiekkers als kwaliteit. tuurlijk zit er kwaliteit in bepaalde actiefilms maar soms bekijk ik het gewoon op een andere manier. Met andere worden: dat entertainment is de kwaliteit in de actiefilms. (IMO dan)

En je hebt toch een eigen mening? Waarom zou alles dat in de 250 staat en de stempel klassieker toegewezen krijgt voor jou kwalitatief zijn?

Die top 250 gebruikte ik als voorbeeld. er zijn ook klassiekers die niet in de top 250 maargoed.

En waarom zouden kwaliteiten als mooi gefilmde, leuke en originele vuurgevechten, vlijmscherpe humor en creatieve carchases minderwaardig zijn aan mooi gefilmd gangstergeweld??? Omdat het ene een klassieker genoemd wordt en het andere niet? Of omdat het ene in de top 250 staat?? Of nee, je vindt het uberhaubt niet echt kwaliteitsvol zeker...

Jawel, maar dan op een andere manier. (zie hierboven)

Ik snap er niks van hoor, sinterklaas. Ik dacht dat je een echte actieliefhebber was, maar je lijkt neer te kijken op je eigen genre.

Tuurlijk ben ik een echte actieliefhebber. Maar ik schuif ze ook wel eens even opzij. (Ik hou namelijk van heel veel verschillende gernes)

djelle wrote:

(al lijkt sint vooral actie minderwaardig te vinden).

Wie zegt dat? Anders had ik Bad Boys 2 niet in mijn top 10 staan.

Ik vind het hoedanook trieste misvattingen. Ik kom ze wel vaker tegen hier, maar zelden bij actiefans.

Even alles terugdraaien:

sinterklaas wrote:

Zoals gezegt ik ben eigenlijk een beetje hier op afgegaan:

djelle wrote:

Veel te veel users kijken niet verder dan een top 10

sinterklaas wrote:

Toen dacht ik dat je die top 10 alleen maar bedoeld was voor je favoriete actiefilms en entertainment. Dat je meedere films beter vond dan oa Judge Dredd, Point Blank enz. Want je zei ook eens (bij Transformers) Ze moeten echt eens een MM beginnen voor Actie Junkies, toen dacht ik ook: Djelle heeft daarom die top 10 gemaakt.

.

Maargoed, het is me inmiddels al duidelijk dat Judge Dredd je ALLERbeste film is. Die Hard is ondanks ik hem een beetje tegen vond vallen toch een topfilm, das waar. Ik weet nu alles. Ik wilde geen ruzie opstarten (Al helemaal niet met gebruikers die ik mag)

Het is me nu allemaal duidelijk. Met mijn bericht van zondag gaf ik alleen even een mening en hoe het bij mij allemaal in elkaar zit (over dat entertainment enzovoort...)

sinterklaas

• 11816 messages
  • 3317 votes

Goto wrote:

Al bestaat natuurlijk best de kans dat Sinterklaas de klassiekers ook gewoon echt beter vind.

Kijk jij hebt hem.

timbo_

• 13116 messages
  • 3861 votes

Onderhond wrote:

Toch heel wat horror films die goed gebruik maken van hun potentieel. Al moet je wat buiten de marges zoeken, en is het erg moeilijk om op MM daarrond tips op te doen. Zelfs genre meesterwerkjes raken hier amper boven de 3.5*

Halcyon wrote:

@ timbo: Genoeg speciale horrorfilms die het onderste uit de kan halen wat ideeën en financiële middelen betreft. Je bent de juiste misschien nog niet tegengekomen .

Ik kan zo als ik even nadenk alleen The Thing, Nigthwatch en Haute Tension noemen als horrorfilms die ik echt hun potentieel vond uitbuiten. Misschien Dead Man's Shoes en Irrivirsible nog want die hebben als genre aanduiding ook horror maar ik vind dat eigenlijk geen echte horror.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12842 votes

The Thing en Nightwatch vind ik dan al films die falen.

Zijn er verder nog films als Calvaire natuurlijk, die zo doordrijven in hun zwarte humor dat het horror wordt. Een film als Ils is de perfecte nagelbijter. A l'Intérieur heb ik nog niet gezien maar moet één van de bloederigste stijlvolle films van vorig jaar zijn.

Heb je nog een film als Rampo Jigoku die veel moois met het genre doet zonder binnen de lijntjes te blijven. Zelfde geldt voor een film als The Living and the Dead.

Mijn top 10 nog een keer

01. 4.5* - Rampo Jigoku

02. 4.5* - Zhixi

03. 4.5* - Ils

04. 4.5* - Calvaire

05. 4.5* - Mon Seung

06. 4.5* - Hyn Huet Ching Nin

07. 4.5* - Trouble Every Day

08. 4.5* - Haze

09. 4.5* - Akumu Tantei

10. 4.5* - Braindead

timbo_

• 13116 messages
  • 3861 votes

Nightwatch vind ik ook wat minder maar The Thing vind ik fantastisch. Ils afgelopen week nog in de hand gehad maar toch niet gedaan want kende hem eigenlijk niet. Maar ja erg off topic dit

mikey

• 28986 messages
  • 5138 votes

djelle wrote:

North by Northwest...... staan allen in deze top 250 hier, worden aanschouwd als klassiekers en zijn ook gewoon 'alleen maar' entertainment.

En ik maar denken dat het kunst was... Naast Lotr nota bene, maar toegeven, Alfred is voornamelijk een publiek-regisseur

dragje

• 5098 messages
  • 0 votes

timbo_ wrote:

The Thing vind ik fantastisch.

Idem, 1 van de weinige Horrors c.q. Science Fiction film met daadwerkelijk een sterk script en met een uitstekende cast. Een combinatie die in dat genre zelden voorkomt.

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

@ timbo_: Films als Nekromantik, Dellamorte Dellamore, Baby Blood, Brain Damage, House of 1000 Corpses, Re-Animator ... maken hun veelbelovende synopsis/reputatie helemaal waar.

En dan zijn er nog genoeg genrepareltjes zoals Zombi 2, Altered, Shutter, Dead End, My Little Eye, Intruder, The Burning, enzovoort enzovoort.

sinterklaas

• 11816 messages
  • 3317 votes

Maar dit is geen stem topic.

djelle

• 6070 messages
  • 0 votes

sinterklaas wrote:

Jawel, maar dan op een andere manier. (zie hierboven)

Het is me nog steeds erg vaag hoor. Maar goed.

Wie zegt dat? Anders had ik Bad Boys 2 niet in mijn top 10 staan.

sinterklaas wrote:

Als ik zo'n film echt helemaal te gek vind komt ie wel in mijn top 10 maar dan achteraan. (neem bv Bad Boys 2)

... Je liet duidelijk weten dat je wel degelijk de kwaliteiten die bepaalde entertainmentfilms (en dan vooral actiefilms) je weten te bieden, als minderwaardig aanschouwt aan de kwaliteiten die je in 'klassiekers' ziet.

En deze misvatting is voor mij voelbaar te wijten aan sociale druk, eigen imago op de site etc... Maar dan zou ik weer een aloude discussie opstarten die allang onder het stof begraven ligt.

Ik hou het hier maar bij. Teleurgesteld, maar er zijn ergere dingen in het leven.

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Eigen imago, sociale druk? Lol. Probeer gewoon te begrijpen dat er mensen zijn die films die meer te bieden hebben als enkel vermaak kwalitatief hoger waarderen. Ik hoop alleen niet dat je voor iedereen die vermaaksfilms 'minderwaardig' vindt dezelfde twee argumenten klaar hebt liggen, want dan zit je goed mis bij een boel mensen.

timbo_

• 13116 messages
  • 3861 votes

Halcyon wrote:

@ timbo_: Dellamorte Dellamore, Shutter, Dead End

Die drie klinken wel veelbelovend.

djelle

• 6070 messages
  • 0 votes

neo wrote:

Eigen imago, sociale druk? Lol. Probeer gewoon te begrijpen dat er mensen zijn die films die meer te bieden hebben als enkel vermaak kwalitatief hoger waarderen. Ik hoop alleen niet dat je voor iedereen die vermaaksfilms 'minderwaardig' vindt dezelfde twee argumenten klaar hebt liggen, want dan zit je goed mis bij een boel mensen.

Dat zijn geen argumenten. Het is iets wat ik aanvoel bij sommigen op basis van een heleboel dingen, maar het staat los van het feit dat ik het sowieso een hele rare misvatting vind om kwaliteiten die iemand ervaart bij een entertainment-gerichte film, om een of andere reden als minderwaardig aanschouwd aan (soms zelfs gelijkaardige) films die een klassiekersstatus hebben.

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Ik denk dat je even voorbij de term klassieker moet kijken, want ook klassiekers kunnen puur vermaak zijn. Of je wilt zeggen dat mensen een klassieker al hoger waarderen dan een vermaakfilm, ondanks identieke kwaliteiten? Dat kan natuurlijk wel, maar ik denk dat er veelal wel meer achter zit. Acteur a kan even goed acteren in een entertainment film alsmede in een film die meer wil bieden. Beiden kunnen spannend zijn, fantastisch camerawerk hebben etc. Allemaal van identieke kwaliteit, maar de ene heeft meer te bieden zoals diepgang. Dan zijn er mensen die op dat punt de vermaakfilm als minder beschouwen. Lijkt mij geen vreemde misvatting.

mikey

• 28986 messages
  • 5138 votes

neo wrote:

Allemaal van identieke kwaliteit, maar de ene heeft meer te bieden zoals diepgang. Dan zijn er mensen die op dat punt de vermaakfilm als minder beschouwen. Lijkt mij geen vreemde misvatting.

Ik wil voorbeelden

timbo_

• 13116 messages
  • 3861 votes

Daarbovenop komt nu nog dat menig actiefilm zich heel erg fixeert op de actie. Te vaak lijdt het acteren, het script of de cinematografie daaronder.

mikey

• 28986 messages
  • 5138 votes

Dat kan je over alle genres zeggen: 'horror fixeert zich op horror' 'drama fixeert zich op drama'.

sinterklaas

• 11816 messages
  • 3317 votes

djelle wrote:

Ik hou het hier maar bij. Teleurgesteld, maar er zijn ergere dingen in het leven.

Je hoeft niet teleurgesteld te zijn (kijk maar eens in mijn stemlijstje hoeveel standaard-actiefilm al goede cijfers geef). Ik was al jaren zo. Ik hou altijd van actie. Natuurlijk heb ik bij alle films verwachtingen: dus als er een film is dat bedoeld is voor actie: verwacht ik ook dat er coole en goed verzorgde actie-scene's inzitten. Als ik een ouderwetse film ga zien, heb ik als verwachting: weinig actie, maar wel veel mooie sfeer, verhaallijn enz. Ik ga immers ook op de sfeer af. (en inderdaad zoals je bij La Strada al zegt: dan kan ik er nog wel 100den opnoemen) laten we het gewoon hierbij houden: bij mij ligt dat anders.

En als je eens met een actiefilmtip komt, sla ik die ook echt niet af.

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Ik wil voorbeelden[/quote]

Het woord identiek was verkeerd gekozen, maar zou zo even niks weten. Punt is wel dat er zoveel redenen kunnen zijn om 2 films met veel dezelfde kwaliteiten (zowel een pure vermaakfilm als een film met meer dan enkel vermaak) te doen onderscheiden. Dat kan zo'n grote variatie aan redenen zijn.

timbo_

• 13116 messages
  • 3861 votes

mikey wrote:

Dat kan je over alle genres zeggen: 'horror fixeert zich op horror' 'drama fixeert zich op drama'.

Nee ben ik niet helemaal met je eens in horror, komedie en actiefilms wordt voor mijn gevoel relatief minder aandacht besteed aan zaken als acteerwerk en cinematografie dan in andere genres. Vele uitzonderingen daargelaten.

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Juist komedies steunen vaak voor een groot deel op acteerwerk, hoor. Wel een ander soort acteerwerk dan in drama.

timbo_

• 13116 messages
  • 3861 votes

Zijn inderdaad genoeg komedies waar het wel in orde is maar relatief minder vind ik.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12842 votes

Horror is anders één van de meest cinematografische genres. Veel meer dan drama ed. Acteerwerk is inderdaad vaak van minder niveau.

timbo_

• 13116 messages
  • 3861 votes

Yep ik doel dan er dan ook op dat in die genres volgens mij niet alles in balans is en dat er sommige belangrijke onderdelen vaak worden verwaarloosd.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12842 votes

Maar dat is toch in elk genre wel zo ? Drama steunt vaak op verhaal en acteerwerk, maar cinematografisch vaak ook een "drama". Over de soundtrack nog maar te zwijgen.

Denk niet dat er een genre is dat over de gehele lijn een beetje in balans is. Alleen denk ik wel dat er een meerderheid is die acteerwerk en verhaal hoger in het vaandel dragen.

timbo_

• 13116 messages
  • 3861 votes

Misschien is dat het inderdaad wel.

mikey

• 28986 messages
  • 5138 votes

timbo_ wrote:

Nee ben ik niet helemaal met je eens in horror, komedie en actiefilms wordt voor mijn gevoel relatief minder aandacht besteed aan zaken als acteerwerk en cinematografie dan in andere genres. Vele uitzonderingen daargelaten.

Tuurlijk! De uitzonderingen. Maar vertel, welke genres doen het dan wel goed?

timbo_

• 13116 messages
  • 3861 votes

mikey wrote:

Tuurlijk! De uitzonderingen. Maar vertel, welke genres doen het dan wel goed?

Heb mezelf al gecorrigeerd ga dat niet nog een keer doen

mikey

• 28986 messages
  • 5138 votes

Ah je onthoudt ons van je mening, jammer hoor.

timbo_

• 13116 messages
  • 3861 votes

Helemaal niet. ik zeg alleen recht boven je vraag dat het waarschijnlijk inderdaad zo is dat de meerderheid acteerwerk hoger aanslaat. De goede lezer begrijpt dan dat dit ook voor mijzelf geldt. Kortom mijn stelling klopte niet maar komt door mijn eigen keuze om acteerwerk hoger aan te slaan. Ik denk dat ik daardoor een drama wat cinematografisch niet speciaal is toch fantastisch kan vinden terwijl ik een komedie, horror of actiefilm over het algemeen minder kan waarderen omdat ik daar vaak het acteerwerk minder goed vind.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.