- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Manier van communiceren op MM
Manier van communiceren op MM
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12842 votes
Ruikt naar racisme...
Racisme binnen hetzelfde ras ?
Gewoon een geagiteerde post. Misschien als je enorm hard tussen lijntjes doorleest 
Halcyon
-
- 9952 messages
- 0 votes
Racisme binnen hetzelfde ras ?
Gewoon een geagiteerde post. Misschien als je enorm hard tussen lijntjes doorleest 
Goh, het ruikt er in elk geval naar vind ik. Ben op dat vlak redelijk gevoelig. Ben me ervan bewust dat elke nationaliteit een eigen culturele geschiedenis heeft en in dat opzicht verschilt van een andere nationaliteit, maar om nu de afkomst van iemand te gaan aanwenden als oorzaak van problemen...? Gaat me te ver!
djelle
-
- 6070 messages
- 0 votes
Bwa, heb er ook niet teveel problemen mee hoor. Is idd meer een geagiteerde post, klein persoonsgebonden grapje (tvalt nu eenmaal op dat sommige figuren uit Belgie komen) die wel moet kunnen vind ik. Tis niet dat hij zegt dat alle Belgen klootzakken zijn oid. Laat staan dat er ernstige anti-Belgische motieven achter zouden schuilen.
Halcyon
-
- 9952 messages
- 0 votes
Is waar, allicht wat overdreven van mijn kant.
Linn
-
- 3289 messages
- 3798 votes
Origineel toch Belse wafel? Mja bij Djelle past nu eenmaal beter Krapuul

Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Deze discussie neigt in mijn ogen naar een kinderachtig heen en weer slingeren van verwijten.
Ik lees alles wat in mijn oude updates verschijnt. En ik erger me er zeker aan. Ik erger me ook aan Nazi's die haatdragende leuzen op een forum verspreiden. Negeren omdat ik mij er aan erger? Nee, aanpakken die hap. Dat werkt helaas niet. De discussie begint zich een beetje op mij te spitsen, alsof ik de enige ben die deze kritiek heeft, maar 't blijkt toch dat ik niet de enige ben die zich er aan stoort. Verder geen probleem. Wie geen respect toont, hoeft het ook niet van me terug te verwachten. En een 'Belse Wafel' valt toch nog wel mee? Heel mooi verbloemd ook.
Halcyon
-
- 9952 messages
- 0 votes
Ik lees alles wat in mijn oude updates verschijnt. En ik erger me er zeker aan. Ik erger me ook aan Nazi's die haatdragende leuzen op een forum verspreiden.
Betreurenswaardige vergelijking.
Maar hiermee speel je op de man, niet op de bal. Spijtig dat je dat onderscheid nog steeds niet kan maken.
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Waarom? Het gaat mij erom dat dat neerbuigende gewoon niet nodig is.
Ik kan dat onderscheid juist heel goed maken. Ik vind dat je in het andere geval ook op de man speelt. Hij gaat ermee door en ik begin ermee. Schluss!
kos
-
- 46692 messages
- 8850 votes
En dan hebben we nog Kos die met veel plezier vol denigrerende smileys, neerbuigende vergelijkingen en op spottende toon (hoe durft ie!!) Transformers uitmaakt voor een kinderfilmpje.
Anyhoe, ik weet ook wel dat je het er om doet omdat jouw filmpjes het er van langs krijgen en je daarom andere films die als 'goed' bekend staat zo afkraakt, daar hoef je niet bepaald een atoomwetenschapper voor te zijn, maar goed, ieder z'n meug.
En als ik al denigrerend tegenover andere filmliefhebbers zou zijn (wat ik bestrijdt overigens) dan was het omdat de sfeer hier door onder meer jou al zo gcreerd was, daarvoor was dat nooit het geval.
Dus bespaar me je (zoveelste) kulexcuses.
kos
-
- 46692 messages
- 8850 votes
En al helemaal beter dan die vreselijke zichzelf verontschuldigende recensies, waarbij mensen zichzelf al 10 keer indekken en plechtig beloven de film zeker nog een keer een tweede kans te geven omdat er op 44:26 net een vlieg voorbij het scherm kwam en ze daarom misschien niet de volledige impact hebben meegekregen.
.
lol .
djelle
-
- 6070 messages
- 0 votes
Dus bespaar me je (zoveelste) kulexcuses.
Je mist het hele punt van die post (zie trouwens niet in waarvoor ik me zou moeten excuseren?):
Dit soort berichten zijn vrijwel dagelijkse kost op MM. Het enige verschil is dat ik welicht meer opval omdat het bij mij meer bij populaire films ook gebeurd dan de doornsee user. We moeten gewoon dat soort dingen relativeren.
En ook:
Vooral dat laatste is erg belangrijk. Is dat nu zo moeilijk te begrijpen? 
djelle
-
- 6070 messages
- 0 votes
Dat klopt toch ook 
De spoken blijven maar komen...
Knisper
-
- 13038 messages
- 1278 votes
om even in jullie termen te denken
Niet om afbreuk aan de discussie te doen, maar wie bedoel je precies met 'jullie', Djelle? Ik heb toch het idee dat iedereen zijn eigen mening heeft, het is toch niet de ene groep tegen de andere?
djelle
-
- 6070 messages
- 0 votes
Ik vind dat je in het andere geval ook op de man speelt.
Ik zie dat je Mrs Doubtfire er van langs gegeven hebt (eerder om een statement te maken, maar goed), maar ik voel me absoluut daardoor niet persoonlijk beledigd.
--- > Nu jij nog.
(En zoals ik al zei daar, hoop ik zelfs dat je zo verder blijft doen en eens grondig je lage cijfers toelicht. Ben best nieuwsgierig.)
djelle
-
- 6070 messages
- 0 votes
wie bedoel je precies met 'jullie', Djelle?
Halcyon
-
- 9952 messages
- 0 votes
Ik snap niet dat dat er niet ingaat...
Empathie djelle
.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 messages
- 5448 votes
(reactie op volgende quote: En een 'Belse Wafel' valt toch nog wel mee? Heel mooi verbloemd ook.)
Maar hiermee speel je op de man, niet op de bal. Spijtig dat je dat onderscheid nog steeds niet kan maken.
Ik voelde mij nochtans als Belg niet perse aangevallen.
Er is nog altijd een vorm van humor. Als je hier problemen mee hebt lijkt het wel op de reacties van een Mohammed-cartoon. (met respect voor de moslims uiteraard)
Misschien dat het gebruik van de smiley's bij ironische zinnen of goed bedoelde 'grappige' oneliners veel kan voorkomen. Er zijn blijkbaar gebruikers die soms echt wel alles serieus nemen. Om het voorbeeld van kos te nemen die Man on fire een saaie videoclip vindt, dan is dat toch gewoon z'n mening over die film? Ik vind de film niet slecht eigenlijk, maar als kos daar niets méér in ziet is dat toch een perfecte mening. Dat is gewoon een reactie op een voor hem slechtere film en heeft niets met persoonlijke aanval te maken. Ik vind zelf Moulin Rouge een hyperkinetische MTV-clip. Beledig ik daar dan ook iemand mee? Ik hoop het niet...
Linn
-
- 3289 messages
- 3798 votes
Waarom? Het gaat mij erom dat dat neerbuigende gewoon niet nodig is.
Ik kan dat onderscheid juist heel goed maken. Ik vind dat je in het andere geval ook op de man speelt. Hij gaat ermee door en ik begin ermee. Schluss!
Neerbuigende toon? Het gaat in de berichten toch niet over jou, maar over de film. Laat iedereen gewoon zijn zegje doen en voel je niet zo persoonlijk aangevallen. IMO zou je dat alleen kunnen voelen als je regisseur zou zijn van desbetreffende film en anders waar maak je je in godsnaam zo sappel om?
FisherKing
-
- 18696 messages
- 0 votes
Wat een curieuze toon. Het gaat juist in de toon waarin die films neergesabeld worden. Want en passent worden de liefhebbers van dat soort films door het slijk gehaalt. Lees maar eens goed terug.
Dat is pure manipulatie. (en ik ben het met Ramon eens: dat is absolute dictatoriale sneer naar liefhebbers van die film) En naar mijn mening reden om dat soort non-figuren te verbieden deel te nemen aan een serieus filmforum, omdat je daardoor op voorhand elke discussie dood maakt.
Alastor
-
- 2634 messages
- 3018 votes
Je de discussie doodmaakt? De discussie wordt juist aangewakkerd door dit soort recensies.
Wanneer je een recensie leest bij een film die lijnrecht tegenover jouw visie staat, word je geprikkeld om je standpunt t.o.v. de film te herzien en evt. te verdedigen. Lijkt me niet meer dan gezond.
Linn
-
- 3289 messages
- 3798 votes
Wat een curieuze toon. Het gaat juist in de toon waarin die films neergesabeld worden. Want en passent worden de liefhebbers van dat soort films door het slijk gehaalt. Lees maar eens goed terug.
Dat is pure manipulatie. (en ik ben het met Ramon eens: dat is absolute dictatoriale sneer naar liefhebbers van die film) En naar mijn mening reden om dat soort non-figuren te verbieden deel te nemen aan een serieus filmforum, omdat je daardoor op voorhand elke discussie dood maakt.
Wat een ontzettende onzin. Hoe kun je je nu zelf door het slijk gehaald voelen als iemand het over een film heeft? Man wat zullen jullie dan een vervelend leven hebben. Als iemand je interieur niet mooi vind voel je je dan ook persoonlijk aanvallen? Pas op als je je zo druk maakt om elk klein ding en denk maar aan je bloeddruk. Het lijkt of sommigen hier de betekenis van het woord filmforum helemaal kwijt zijn.
Als iemand Kikujiro niet goed vind zal ik daar nog geen seconde mijzelf door het slijk gehaald voelen..Ik heb namelijk wel wat beters te doen.
us_raider
-
- 2034 messages
- 0 votes
De enige discussie die dood is, is deze. Elke maand wordt er weer hetzelfde gezegd en zelfs in de discussie die nu gaande is wordt elk stantpunt voortdurend herhaald. Dit leidt nergens toe! Hoewel... het zijn wel telkens dezelfde gebruikers die alle aandacht krijgen. Het is pas leuk om een recensie te schrijven als erop gereageerd wordt. Misschien is het zelfs verstandig om lekker fel te schrijven. Het heeft slechts twintig minuten geduurd voordat ik bij Ikiru van een beperkt voorstellingsvermogen beschuldigd werd. 
FisherKing
-
- 18696 messages
- 0 votes
Wat een ontzettende onzin. Hoe kun je je nu zelf door het slijk gehaald voelen als iemand het over een film heeft?.
Dat bepaalt al het gebrekkige gevoel dat je hebt bij beleving van een film. Dat maakt op voorhand discussies al zinloos.
FisherKing
-
- 18696 messages
- 0 votes
Misschien is het zelfs verstandig om lekker fel te schrijven. Het heeft slechts twintig minuten geduurd voordat ik bij Ikiru van een beperkt voorstellingsvermogen beschuldigd werd. 
Waarom ben ik hier een half jaar niet meer geweest ? Om dit soort onzin niet meer onder mijn ogen te krijgen, waarschijnlijk.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12842 votes
dan was het omdat de sfeer hier door onder meer jou al zo gcreerd was, daarvoor was dat nooit het geval.
Ik heb de indruk dat het net dit soort "jij bent begonnen dus doe ik het ook" redeneringen zijn die het verzieken. Vooral als mensen het "jij bent begonnen" stuk niet eens juist kunnen interpreteren.
Ik erger me ook aan Nazi's die haatdragende leuzen op een forum verspreiden.
En dat soort mensen wordt dan ook door de mods aangepakt en van het forum gegooid.
Punt is wel zo dat de recensies waarop hier zoveel kritiek is door MM getolereerd worden. Dat wil zeggen dat mensen de film mogen afkraken zonder daarbij personen of groepen van personen direct aan te vallen. De film zelf echter heeft geen bescherming.
Dat kan je dan enorm storen, maar dat blijft wel MM policy. En zolang daar niks aan verandert hoeft niemand wat dat betreft zijn schrijfstijl aan te passen zolang het binnen de grenzen van het toegelatene valt.
Kan je wel persoonlijk terugreageren maar op die moment ga je wel voorbij de lijn van fatsoen die getrokken wordt door de mods op MM (en indirect Jordy).
Dit leidt nergens toe!
Nou ja, wat mij betreft is dit topic een goeie bliksemafleider. Is een discussie die best gevoerd mag worden maar liefst niet bij de films in kwestie.
Dat bepaalt al het gebrekkige gevoel dat je hebt bij beleving van een film. Dat maakt op voorhand discussies al zinloos.
Eerst een beetje lopen mekkeren dat men een film met respect moet behandelen omdat je anders de liefhebbers krenkt en dan even zelf keihard op de man spelen.
Ik noem het typerend.
Halcyon
-
- 9952 messages
- 0 votes
Ik voelde mij nochtans als Belg niet perse aangevallen.
Er is nog altijd een vorm van humor. Als je hier problemen mee hebt lijkt het wel op de reacties van een Mohammed-cartoon. (met respect voor de moslims uiteraard)
Ik had nochtans sterk de indruk dat het niet komisch bedoeld was, vandaar dat ik er niet om kon lachen. Maar ben het verder 100% met je eens, humor moet kunnen, zolang het maar duidelijk humor is en geen spot.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Ik had nochtans sterk de indruk dat het niet komisch bedoeld was, vandaar dat ik er niet om kon lachen. Maar ben het verder 100% met je eens, humor moet kunnen, zolang het maar duidelijk humor is en geen spot.
Vandaar dat ik ook voorstander ben om in zo'n geval smiley's te gebruiken zodat het duidelijk is met welke intensie het geschreven is. Serieus of met een kwinkslag. Je merkt vast ook wel in dit geval dat het voor interpretatie vatbaar is.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12842 votes
Alleen is het wel zo dat wanneer je smileys gebruikt droge humor en ironie vaak compleet vernietigd worden. Veel dingen zijn grappig zonder smiley, maar niet met ...
Verder uiteraard "al lachend zegt de gek de waarheid". Al meerdere malen gezien dat mensen gewoon uithalen, er een smiley achterzetten en zodoende denken dat het wel oké is.