- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Manier van communiceren op MM
Manier van communiceren op MM
klute89
-
- 3649 messages
- 0 votes
Wie een put graaft voor een ander, heeft teminste nog werk! 
klute89
-
- 3649 messages
- 0 votes
Wie voor sneeuwman studeert komt vaak in de kou te staan.
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3280 votes
Wie mod is op MovieMeter moet af en toe de bezem door topics halen.
klute89
-
- 3649 messages
- 0 votes
Wie mod is op MovieMeter moet af en toe de bezem door topics halen.
Ik vind hem mooi gevonden 
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Van een Mug een Onderhond maken.
(2e implementatie OH in de Nederlandsche taal)
klute89
-
- 3649 messages
- 0 votes
Van een Mug een Onderhond maken.
Die is ook erg mooi gevonden 
Madecineman (moderator films)
-
- 7484 messages
- 1715 votes
Tijd voor; "Het grote MM-spreekwoorden topic" ?
klute89
-
- 3649 messages
- 0 votes
Tijd voor; "Het grote MM-spreekwoorden topic" ?
Die kan denk ik wel aangemaakt worden, MM-spreekwoorden genoeg 
Linn
-
- 3289 messages
- 3798 votes
Eigenlijk probeerde ik gewoon mijn punt te maken. Maar goed. Ik dacht dat dit topic voor iets anders als flauwekul diende.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Ik vind het wel gezond dat er eindelijk wat relativering in dit topic opbloeit. 
klute89
-
- 3649 messages
- 0 votes
Ik vind het wel gezond dat er eindelijk wat relativering in dit topic opbloeit. 
Net mijn idee.
lucky luc
-
- 44 messages
- 673 votes
Wie iets vindt, heeft slecht gezocht.
wie iets vindt, heeft slechts gezocht 
BASWAS
-
- 985 messages
- 1145 votes
wie iets vindt, heeft slechts gezocht 
Hoewel deze nieuwe tegeltjeswijsheid misschien te gezocht is, vind ik haar toch heel erg leuk. 
sinterklaas
-
- 11813 messages
- 3316 votes
Ik heb hem al gekeken. 
(als dat tenminste verwijderde berichten bij de film TBS waren.
)
Erwinner
-
- 33715 messages
- 3079 votes
Staat het bij TBS?
Ja dus! Is inderdaad niet echt interessant om dat met z'n allen te melden.
Ik heb niet gekeken.
Pastichio Rocker
-
- 6344 messages
- 0 votes
In De Site > Algemeen > Stemmen zegt niets over de film...:
Bij Pulp Fiction (1994):
snap echt niet waarom die zo hoog in de toplijsten staat slechtste film ooit
Altijd lachen die figuren die in een enkele zin precies weten te beschrijven waarom ze het zo'n slechte film vinden.
Eigenlijk zou hier een ban op moeten staan.
GinolaEHV
-
- 2127 messages
- 2611 votes
Altijd lachen die figuren die in een enkele zin precies weten te beschrijven waarom ze het zo'n slechte film vinden.
Eigenlijk zou hier een ban op moeten staan.
Nee, juist op jouw reactie zou een ban moeten staan. Laat andere mensen gewoon hun mening geven. Of ze dat met (sterke) argumenten willen onderbouwen, of niet, dat is aan henzelf.
Als iemand dit gewoon gevoelsmatig een hele slechte film vindt, dan zij het zo.
Ik heb dit al meerdere malen aangegeven: het lijkt wel of iemand die een over het algemeen goed beoordeelde film (zoals deze: 4,27*) een slechte rating geeft, een heel argumentatieschema achter de hand moet hebben om deze mening te ondersteunen.
Maar als iemand een over het algemeen slecht beoordeelde film ('Revenge Of The Nerds', 4 om maar wat te noemen) een slechte rating geeft, dan wordt er ineens niet over geklaagd.
Druist een beetje in tegen de gedachte van je eigen mening geven he...
Pastichio Rocker
-
- 6344 messages
- 0 votes
Nee, juist op jouw reactie zou een ban moeten staan. Laat andere mensen gewoon hun mening geven. Of ze dat met (sterke) argumenten willen onderbouwen, of niet, dat is aan henzelf.
Als iemand dit gewoon gevoelsmatig een hele slechte film vindt, dan zij het zo.
Ik heb dit al meerdere malen aangegeven: het lijkt wel of iemand die een over het algemeen goed beoordeelde film (zoals deze: 4,27*) een slechte rating geeft, een heel argumentatieschema achter de hand moet hebben om deze mening te ondersteunen.
Maar als iemand een over het algemeen slecht beoordeelde film ('Revenge Of The Nerds', 4 om maar wat te noemen) een slechte rating geeft, dan wordt er ineens niet over geklaagd.
Druist een beetje in tegen de gedachte van je eigen mening geven he...
Uit het bericht wat je automatisch krijgt toegestuurd wanneer je lid wordt van MM:
'snap echt niet waarom die zo hoog in de toplijsten staat slechtste film ooit' is mijns inziens ook zo'n nietszeggende reactie, aangezien je verder niks te weten komt waarom de desbetreffende user het zo'n slechte film vindt, en is dus iets waar MM niet op zit te wachten. Als je niet kunt beargumenteren wat er zo slecht is aan de film heb je geen recht van spreken en kun je beter je waffel houden.
Er wordt toch wel enigszins verwacht van gebruikers dat ze uitleggen waarom ze het een slechte film vonden, en dat zou moeten gelden bij alle films, goed of slecht.
Madecineman (moderator films)
-
- 7484 messages
- 1715 votes
En heren, laat het wel of niet bannen gewoon aan de mensen over die daar over gaan...
GinolaEHV
-
- 2127 messages
- 2611 votes
Bij Pulp Fiction (1994):
Er wordt ook van gebruikers verwacht dat je de andere gebruikers vrijelijk hun mening laat geven.
De manier waarop 'jullie' mensen afkraken op het geven van een slechte rating voor een over het algemeen goed beoordeelde film, is van een net zo nietszeggend niveau.
En mensen kunnen ook gevoelsmatig een film slecht vinden. Dan is het moeilijk argumenten geven, omtrent het wel of niet 'goed' zijn van een film. Dat jij met je botte kop echter blijft doordrammen over 'argumenten dit, argumenten dat' geeft jou nog minder recht van spreken dan mensen die simpelweg zeggen dat een film slecht is zonder dat te beargumenteren.
Pastichio Rocker
-
- 6344 messages
- 0 votes
En mensen kunnen ook gevoelsmatig een film slecht vinden. Dan is het moeilijk argumenten geven, omtrent het wel of niet 'goed' zijn van een film. Dat jij met je botte kop echter blijft doordrammen over 'argumenten dit, argumenten dat' geeft jou nog minder recht van spreken dan mensen die simpelweg zeggen dat een film slecht is zonder dat te beargumenteren.
Blijven we een beetje rustig? Ik heb je laten zien dat het zwart op wit is vastgelegd in de regels van MovieMeter. Dan moet je ook niet gek opkijken als sommige mensen er eens wat van zeggen als de zoveelste nutteloze opmerking voorbij vliegt.
Dan kun jij wel lekker dat soort figuren gaan verdedigen, maar die 'gevoelsmatige' mensen kunnen allicht proberen om wat argumenten op tafel te gooien, en dat hoeft helemaal niet uitgebreid. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat er uberhaupt mensen zijn die als ze een film kut vinden geen enkel argument kunnen bedenken waarom ze het een kutfilm vinden.
Stel je voor dat iedereen dat zou doen. Dan is MM geen lang leven beschoren als serieus discussieforum voor films en televisie.
Dus, daarom nog een keer:
wibro
-
- 11590 messages
- 4098 votes
Bij Pulp Fiction (1994):
Er wordt ook van gebruikers verwacht dat je de andere gebruikers vrijelijk hun mening laat geven.
De manier waarop 'jullie' mensen afkraken op het geven van een slechte rating voor een over het algemeen goed beoordeelde film, is van een net zo nietszeggend niveau.
Er zijn echter ook MM gebruikers waarvan ik de indruk heb dat zij er alleen op MM zijn om de boel te verzieken. Ze kraken films af alleen om te provoceren. Ze geven elke film een 0,5*. En dan gevolgd met een hatelijke opmerking aan de gebruikers die de film wel goed vinden. Enkele voorbeelden van gebruikers; CineCretic 2517, _dangerous_.
Dus, helemaal ongelijk heeft Pastichio Rocker nu ook weer niet.
GinolaEHV
-
- 2127 messages
- 2611 votes
Blijven we een beetje rustig? Ik heb je laten zien dat het zwart op wit is vastgelegd in de regels van MovieMeter. Dan moet je ook niet gek opkijken als sommige mensen er eens wat van zeggen als de zoveelste nutteloze opmerking voorbij vliegt.
Dan kun jij wel lekker dat soort figuren gaan verdedigen, maar die 'gevoelsmatige' mensen kunnen allicht proberen om wat argumenten op tafel te gooien, en dat hoeft helemaal niet uitgebreid. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat er uberhaupt mensen zijn die als ze een film kut vinden geen enkel argument kunnen bedenken waarom ze het een kutfilm vinden.
Stel je voor dat iedereen dat zou doen. Dan is MM geen lang leven beschoren als serieus discussieforum voor films en televisie.
Dus, daarom nog een keer:
Ik blijf altijd rustig. Dat ik 'botte kop' in mijn reactie zet, zegt niets over mijn gemoedstoestand.
Een opmerking als 'ik vind het gewoon een slechte film' of de opmerking in kwestie 'snap echt niet waarom die zo hoog in de toplijsten staat slechtste film ooit' is alles behalve nutteloos. Het is een mening, wiens enige manco is dat er geen argumenten voor zijn gegeven. Maar dat gebeurt bij zoveel films.
Verder is dit niet enkel een discussie-site, maar een website waar mensen hun mening geven over films. Sommigen doen dat door enkel te stemmen en geen commentaar te geven, sommigen doen dat door enkel commentaar te geven en niet te stemmen (dat vind ikzelf weer irritant, maar je hoort mij niet klagen), sommigen doen dat door te stemmen en gewoon kort en krachtig in één zin aan te geven dat ze de film niks vonden (of juist heel goed) en anderen stemmen en geven uitgebreid (of uitgebreider dan de derde groep personen) hun mening door middel van het plaatsen van een bericht.
Alle 4 de manieren zijn goede manieren om een mening te geven (alhoewel ik manier 2 wat minder vind).
Verder ga jij steeds in op dat, een klein beetje denigrerende (''voor de 'kids' onder ons''; het zijn vaker de ouderen die fout Nederlands gebruiken), regeltje over hoe een gebruiker moet reageren.
Enigszins correct taalgebruik en wat meer goedlopende zinnen zie ik ook liever dan het gemiddelde taalgebruik wat hier gebezigd wordt. Ik heb daar al een aantal keren iets over gezegd, wat mij tot nu toe enkel op vermaningen kwam te staan (van de altijd briljante en redelijke Madecineman).
En zoals ik al aangaf, je mening geven kan hier op verschillende manieren. Het regeltje 'als je iets te melden hebt' is dan ook gewoon van toepassing op een reactie als 'snap echt niet waarom die zo hoog in de toplijsten staat slechtste film ooit'. Hij heeft namelijk te melden dat hij de film niets aan vindt.
Tenslotte vind ik een reactie als 'De regisseur zat duidelijk in zijn midlife-crisis toen hij dit prutswerk regisseerde.' (http://www.moviemeter.nl/film/1999) niet veel meer interessant dan het al eerder aangehaalde zinnetje waar jij je zo druk over maakt.
GinolaEHV
-
- 2127 messages
- 2611 votes
Er zijn echter ook MM gebruikers waarvan ik de indruk heb dat zij er alleen op MM zijn om de boel te verzieken. Ze kraken films af alleen om te provoceren. Ze geven elke film een 0,5*. En dan gevolgd met een hatelijke opmerking aan de gebruikers die de film wel goed vinden. Enkele voorbeelden van gebruikers; CineCretic 2517, _dangerous_.
Dus, helemaal ongelijk heeft Pastichio Rocker nu ook weer niet.
Ik zie juist meestal het omgekeerde gebeuren, namelijk dat mensen die een over het algemeen goed beoordeelde film een slechte rating geven voor rotte vis worden uitgemaakt door mensen die de film wel goed vinden.
Maar helemaal ongelijk heeft -ie ook niet. Er zullen inderdaad wel mensen tussen zitten die enkel en alleen hier de boel op willen jutten.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12841 votes
Een opmerking als 'ik vind het gewoon een slechte film' of de opmerking in kwestie 'snap echt niet waarom die zo hoog in de toplijsten staat slechtste film ooit' is alles behalve nutteloos. Het is een mening, wiens enige manco is dat er geen argumenten voor zijn gegeven.
Indien de gebruiker gestemd heeft is zo'n opmerking wel degelijk nutteloos. Je leert namelijk niks meer tov wat z'n stem al zegt.
Ik blijf er voor ijveren dat zulke opmerkingen niet thuishoren op MM, alleen ligt dat blijkbaar gevoelig.