• 178.104 movies
  • 12.215 shows
  • 33.986 seasons
  • 647.155 actors
  • 9.373.128 votes
Profile

Manier van communiceren op MM

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

@ Jason28: 't Is inderdaad een probleem. Inherent aan MM zou je zeggen, maar eigenlijk is het gewoon inherent aan mensen. Persoonlijk vind ik dat de mods het hier vrij goed in de hand hebben. En stoor je je aan een discussie of scheldpartij die uit de hand loopt? Dan is er de "meld misbruik"-knop die, wat mij betreft, z'n nut wel degelijk bewijst.

Maar vergeet toch ook de positieve punten niet. MM is een community met veel vaste users die dagelijks hun interessante visie op film communiceren. Soms heftige discussies, maar meestal correct en rijk aan inhoud. Veel kenners ook hier en users die zich toespitsen op een welbepaald genre. Zo zul je zien dat je na verloop van tijd bij je favoriete films steeds dezelfde users tegenkomt met wie je boeiende tips kan uitwisselen.

In de dikke twee jaar dat ik op MM kom is m'n filmbeleving toch sterk veranderd moet ik zeggen. M'n voorliefde voor bepaalde genres is vesterkt, ik ben een pak kritischer geworden (soms ook een vloek) en heb puur op kennisgebied enorm veel bijgeleerd.

Dus laat je niet ontmoedigen zou ik zeggen, want MM is wel degelijk het beste filmforum. Ook al begrijp ik je bezorgdheid, ik heb niet voor niets dit topic opgestart in m'n beginperiode bij MM .

kos

• 46692 messages
  • 8849 votes

Amen!

Jason28

• 222 messages
  • 116 votes

Halcyon wrote:

@ Jason28: 't Is inderdaad een probleem. Inherent aan MM zou je zeggen.....

Klopt, het is ook niet alleen kommer en kwel. Ik moest het gewoon even kwijt. Verder blijf ik al die mooie recensies lezen van de meeste filmliefhebbers hier die toch nog met inhoudelijke reacties discussies kunnen voeren.

djelle

• 6070 messages
  • 0 votes

Wat mij hier ook een beetje irriteert (al is dat een groot woord) is dat er hier vaak opmerkingen staan in de trant van: "Goeie film van... (een zekere acteur)", terwijl die acteur niks of weinig te maken had met regie of verhaal.

Schrijf dan "Goeie film MET".

Groot verschil.

Van Nunen

• 791 messages
  • 0 votes

Ik lees hier soms zinnen waar ik na drie keer herlezen nog steeds geen logica uit kan halen...

klute89

• 3649 messages
  • 0 votes

Van Nunen wrote:

Ik lees hier soms zinnen waar ik na drie keer herlezen nog steeds geen logica uit kan halen...

Het toch vaak moeilijk om wat je denkt in woorden om te zetten ( typen)

Goodfella_90

• 10407 messages
  • 2596 votes

Tuurlijk niet.

klute89

• 3649 messages
  • 0 votes

Goodfella_90 wrote:

Tuurlijk niet.

Nou, ik vind het af toe nog best lastig.

Apollinisch

• 21297 messages
  • 0 votes

Goodfella_90 wrote:

Tuurlijk niet.

Psst.

Goodfella_90

• 10407 messages
  • 2596 votes

Dat heeft toch geen bal te maken met of het wel of niet moeilijk is een zin te constructueren waar enige logica in zit?

Apollinisch

• 21297 messages
  • 0 votes

Goodfella_90 wrote:

Dat heeft toch geen bal te maken met of het wel of niet moeilijk is een zin te constructueren waar enige logica in zit?

Tja, daar gaat het hier ook niet om. Jij beweert dat het niet moelijk is je gedachten te verwoorden.

V

• 8369 messages
  • 3365 votes

Goodfella_90 wrote:

constructueren

Que? Als je dat 24-gedeelte weglaat, klopt het.

Linn

• 3289 messages
  • 3798 votes

In De Site > Gebruikers > Afscheid:

Ik kan best wel eens begrijpen dat mensen zich hier uitschrijven. Respect voor meningen van anderen is hier een woord dat voor velen op deze site uiterst vreemd is.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Overdrijven is ook een vak..

En daarbij, so what? Als iemand mijn mening niks vind, ik slaap er niet minder om. Zoals anderen er vast niet minder om slapen als ik het niet met hun mening eens ben.

Lord Flashheart

• 6454 messages
  • 2375 votes

Een aantal mensen op Moviemeter zouden er goed aan doen dit filmpje (of anders het filmpje van Hans Teeuwen + de meiden van Halal) eens te bekijken. Je beledigt voelen is een keuze en een toonbeeld van zwakte. Respect is in deze context het meest verkrachtte woord op aarde.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12842 votes

Je beledigt voelen is een keuze en een toonbeeld van zwakte.

Zo ook het beledigen van mensen, en al helemaal mensen beledigen omdat je weet dat je hen dan op een zwakke plek raakt.

Daarbij zijn veel mensen niet eens bijdehand genoeg om op de mening van een ander te kunnen reageren. Het enige waar ze toe in staat zijn is laf op de man af beledigen. Over tekenen van zwakte gesproken ...

Erg dom filmpje trouwens.

Phoenix

• 7846 messages
  • 1418 votes

Dominee Gremdaat is ook een beetje een vaag figuur . Hans Teeuwen verwoordde het beter.

Boeiend onderwerp, aangezien ik met school het nu onder andere over hatespeech heb met alle taaltheorieën die er bij komen kijken.

Lord Flashheart

• 6454 messages
  • 2375 votes

Onderhond wrote:

Zo ook het beledigen van mensen, en al helemaal mensen beledigen omdat je weet dat je hen dan op een zwakke plek raakt.

Nee, dat heet humor. Maar uiteraard zijn er van die fascisten die alles zouden willen verbieden.

Daarbij zijn veel mensen niet eens bijdehand genoeg om op de mening van een ander te kunnen reageren. Het enige waar ze toe in staat zijn is laf op de man af beledigen. Over tekenen van zwakte gesproken ...
Noem me 1 voorbeeld op deze site waar 'laf op de man' beledigd wordt. Kun je niet, want dan hadden de mods allang ingegrepen. Het niet eens zijn met iemands mening is niet hetzelfde als beledigen. Maar misschien gelden er in België andere definities...

Erg dom filmpje trouwens.
Jouw mening. Komt waarschijnlijk voort uit een gebrek aan humor. Of heb ik je nu beledigd?

Kijk liever dit filmpje. Al zal jij geen fan van Hans Teeuwen zijn.

Mug

• 13981 messages
  • 5969 votes

Je bent anders een meester in persoonlijke aanvalletjes plaatsen en die snel weer weghalen zodat de mods niet kunnen ingrijpen.

Lord Flashheart

• 6454 messages
  • 2375 votes

Dat is 1 keer gebeurd.

Mug

• 13981 messages
  • 5969 votes

Dat is dan ook 1 keer te veel. Dubbel zo laf.

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

Lord Flashheart wrote:

(quote)
Nee, dat heet humor. Maar uiteraard zijn er van die fascisten die alles zouden willen verbieden.

Leuk gevoel voor humor heb jij .

Lord Flashheart

• 6454 messages
  • 2375 votes

Aansteller. Het was ten eerste niet op jouw gericht en het was ten tweede een flauw grapje, dat ik bij de battle had willen plaatsen. Battle was echter al over en het grapje niet meer van toepassing. Heb ik gisteren ook gezegd. Blijkbaar erg moeilijk te begrijpen. Errare humanum est, mea culpa.

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

Danku. Al een geluk dat ik er een smiley had bijgezet hé?

combi

• 20609 messages
  • 0 votes

Halcyon wrote:

(quote)
Danku. Al een geluk dat ik er een smiley had bijgezet hé?
hij reageert op mug.

Mug

• 13981 messages
  • 5969 votes

Het gaat er niet over of het op mij is gericht of een ander. Asociaal kutgedrag dat niet thuishoort op de site. Je neus blijft maar doorbloeden, bah. Gedraag je normaal en houd op met je getroll (iets wat je al meerdere keren hebt beloofd, maar je beloften zijn ondertussen ook geen kont waard).

Lord Flashheart

• 6454 messages
  • 2375 votes

Halcyon wrote:

Leuk gevoel voor humor heb jij .

Niet anders dan de gemiddelde cabaretier in Nederland. En hoewel ik geen cabaretier ben, mag ik best grapjes maken. En die zijn ook helemaal niet op de man; je kan de site afpluizen naar voorbeelden, maar je zal niets vinden. Totaal besides the point overigens, kijk liever naar het filmpje van Hans Teeuwen.

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

combi wrote:

(quote)
hij reageert op mug.

Hehe. Verwarring alom .

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

Lord Flashheart wrote:

Totaal besides the point overigens, kijk liever naar het filmpje van Hans Teeuwen.

Ik hoef geen filmpje van Hans Teeuwen te zien om te weten dat mensen beledigen verwerpelijk is.

Lord Flashheart

• 6454 messages
  • 2375 votes

Mug wrote:

Het gaat er niet over of het op mij is gericht of een ander. Asociaal kutgedrag dat niet thuishoort op de site. Je neus blijft maar doorbloeden, bah. Gedraag je normaal en houd op met je getroll (iets wat je al meerdere keren hebt beloofd, maar je beloften zijn ondertussen ook geen kont waard).

Ik heb de laatste keer (1april (geen grapje, voel je niet beledigd)) een mailtje van Kappeuter gehad en hem beloofd niet meer te trollen. Dat is genoeg en blijkbaar heb ik me eraan gehouden, want ik heb geen nieuwe mail meer ontvangen. Dat jij (en anderen) mijn aanwezigheid al opvatten als getroll is hun probleem. Ik ga me echt daarvoor niet uitschrijven.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.