- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- BoekMeter.nl
BoekMeter.nl
Freud
-
- 10772 messages
- 1153 votes
Maar het ging BoekenMeter worden denk ik, of vergis ik me?
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Vind romanmeter beter dan boekenmeter.
De naam wordt in ieder geval BoekMeter.nl, maar het idee om alleen romans toe te laten is iets waar ik op eerste gezicht geen problemen mee heb, anderen wel?
Dustyfan
-
- 5607 messages
- 0 votes
Roman: prozaverhaal waarin lotgevallen en karakter, resp. karakterontwikkeling van een of meer personen beschreven worden.
Naar mijn mening wel te beperkt, want je sluit dan veel uit waaronder ook poëzie bijvoorbeeld. Ik zou willen voorstellen om voorlopig alleen fictie toe te laten en de non-fictie uit te sluiten. Hoewel, daarmee sluit je de biografiën weer uit. Of dan zou het moeten zijn: fictie + (auto)biografiën. Moeilijk dit...
Leno
-
- 5921 messages
- 4399 votes
Het lijkt me makkelijker om in het begin de toe te laten soorten boeken vrij beperkt te houden en dan later steeds meer toe te laten mocht dat gewenst zijn, dan achteraf te zeggen dat bepaalde boeken er niet meer op mogen. Scheelt een hoop geklaag en is duidelijker.
Freud
-
- 10772 messages
- 1153 votes
Begin maar met enkel romans, dan kan je dat na een tijdje altijd nog veranderen. Andersom is natuurlijk veel moeilijker.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Graphic novels excluded?
Omdat jij er toevallig van houdt? 
Nee, dat lijkt me nou uitgerekend zo'n voorbeeld van iets dat we in eerste instantie even niet doen, en waar we dan in de loop van de tijd naar gaan kijken, waar we de grens kunnen leggen.
Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
Omdat jij er toevallig van houdt? 
Eh... ja.
...maar ik hou ook van fotoboeken en filmnaslagwerken en die doe je vooralsnog ook niet op, toch?
Nee, ik wil dolgraag praten over de Preacher-boeken, Domu en Barefoot Gen en liever op een literatuursite dan tussen de Suske en Wiske-lezers...
Nee, dat lijkt me nou uitgerekend zo'n voorbeeld van iets dat we in eerste instantie even niet doen, en waar we dan in de loop van de tijd naar gaan kijken, waar we de grens kunnen leggen.
Okay.
gotti
-
- 14075 messages
- 5883 votes
Hoe zit het eigenlijk met kinderboeken? Komen die er ook op?
pascal83
-
- 2736 messages
- 2480 votes
Lijkt me wel, ik wil toch wel alle Griezelbussen grondig becommentariëren.
mikoz
-
- 11297 messages
- 867 votes
Als ik me er ooit voor aanlmeld zal mijn aantal stemmen blijven steken op 2 .. 
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
Hoe zit het eigenlijk met kinderboeken?
Als ik Harry Potter niet mag becijferen en Alleen op de Wereld geen 5 mag geven word dat een hele teleurstelling. Dan kan ik nauwelijks nog boeken becijferen op BM. Ik héb alleen maar kinderboeken gelezen, op enkele uitzondering na. 
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Hoe zit het eigenlijk met kinderboeken? Komen die er ook op?
Lijkt me wel, we moeten alleen even op zoek naar de grens (Donald Duck heeft meer tekst dan Nijntje Viert Kerst, wat staan we wel en wat niet toe?)
gotti
-
- 14075 messages
- 5883 votes
Ik bedoelde meer waar je de grens moet trekken. HP is voor de iets oudere kids meen ik, maar boeken van Carry Slee en Guus Kuijer en dan hebben we ook nog ene Dick Bruna die wat boekjes gemaakt heeft. Waar wil je hier de grens gaan leggen. Boeken vanaf die vanaf een bepaalde leeftijd te lezen zijn? Een minimaal aantal bladzijden (maar dit lijkt me niet echt haalbaar) of uberhaupt geen kinderboeken?
gotti
-
- 14075 messages
- 5883 votes
Lijkt me wel, we moeten alleen even op zoek naar de grens (Donald Duck heeft meer tekst dan Nijntje Viert Kerst, wat staan we wel en wat niet toe?)
Freud
-
- 10772 messages
- 1153 votes
Veel mensen hebben van die kinderboeken die ze honderden keren gelezen hebben en die bijna mythische proporties hebben aangenomen, het zou zonde zijn om die niet toe te laten. Ik denk trouwens niet dat er zich een echt probleem stelt hiermee, als iemand per sé Tiny op de boerderij wilt toevoegen mag hij van mij. Grens trekken is erg moeilijk, dat levert sowieso discussies op (ik zou me er niet mee kunnen verzoenen mocht Toon Tellegen of Joke Van Leeuwen er niet op mogen, ook al kun je ze lezen vanaf je zes jaar)
T.O.
-
- 2414 messages
- 2792 votes
Stripboeken komen er toch überhaupt niet op?
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
En boeken óver Donald Duck? Mogen die wel, lijkt me toch wel hé? 
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
Donald Duck is een weekblad. Is toch erg onrealistisch om dat op de site te zetten? Hetzelfde geldt voor al die pockets.
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
Zou ik erg jammer vinden. Kuifje zou ik er wel graag op willen zetten. Zijn maar 24 albums.
Yekezzez
-
- 2512 messages
- 1126 votes
Ik zou de grens in het begin bij verhalende boeken houden. Prentenboekjes als de Donald Duck niet en Kruistocht in Spijkerbroek wel. Botjes niet en Sjakie en de Chocoladefabriek wel. Luistersprookjes van Lecturama niet en Beekman en Beekman wel. Goed modden op gevoel en juiste afwegingen maken.
Timmy757
-
- 3365 messages
- 598 votes
Kuifje hoort er gewoon op (vind ik dan
).
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Nee. Het ging mij echter om het feit dat het verschil tussen een kinderboek en een stripboek op een gegeven moment (bij het niveau Nijntje) misschien moeilijk aan te geven is.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Donald Duck is een weekblad. Is toch erg onrealistisch om dat op de site te zetten?
Waren (vroeger iig) ook gewone stripalbums van.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Boeken die te lezen zijn vanaf een bepaalde leeftijd (jaar of 10 oid) dan een goed idee?
Tja, een slimme 9-jarige leest op een niveau van een minder slimme 12-jarige. Lijkt me lastig. Of is dat een officieel "keurmerk" soms?
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Ik zou de grens in het begin bij verhalende boeken houden.
Hoeveel procent van de pagina's mag van jou een afbeelding bevatten? 
gotti
-
- 14075 messages
- 5883 votes
Heb geen idee. Ik deed maar een voorstel. Lijkt me namelijk niet dat je de boeken van Nijntje echt kan vergelijken met (ik noem maar wat) de boeken van Brett Easton Ellis. Op dat gebied moet er wel een lijn worden getrokken, denk ik dus.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Op dat gebied moet er wel een lijn worden getrokken, denk ik dus.
Precies, dat zei ik dus ook 
Yekezzez
-
- 2512 messages
- 1126 votes
Hoeveel procent van de pagina's mag van jou een afbeelding bevatten? 
Goed modden op gevoel en juiste afwegingen maken.