• 177.954 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.947 actors
  • 9.370.964 votes
Profile

BoekMeter.nl

Onderhond

• 87592 messages
  • 12836 votes

Vreemde stelling. Lijkt me niks anders dan een poster of cover van een CD.

Op MM staat de poster van Triumph of the Will toch ook gewoon op de site ?

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

Waarom doe je niet romanmeter (novelmeter)?

Dus geen levensbeschouwelijke boeken of andere niet-fictie.

Dus geen Bijbel, Koran, 10 jaar Ajax, uitspraken van Cruijff, Pim Fortuijn, religieuze teksten, etc.

Of mis je dan zaken als fotoboeken, dichters, filmboeken en ander naslagwerk?

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

FisherKing wrote:

Waarom ?

Net zoals bij muziek en film een promo-artikel. Vooral bij boeken juist typografisch interessant, vind ik.

Mwoa.

En welke uitgave prefereert? Het originele, uit het originele land?

FisherKing

• 18696 messages
  • 0 votes

Ja, zelfde regels als voor posters, zou mijn idee zijn.

Maar we zitten hier wel met vertaalde boeken. Toch wel iets anders misschien.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

FisherKing wrote:

Maar we zitten hier wel met vertaalde boeken..

Is toch ook niet anders? Een boek staat gewoon onder de originele titel op de site, met een afbeelding van het boek in de oorspronkelijke taal. De Nederlandse titel (en vertaler?) kan er dan als alternatief bij.

Angrod_Pallanén

• 6687 messages
  • 1042 votes

Inderdaad, geen grote verschillen met de MM's lijkt me...

Queto Yurlunyur

• 4775 messages
  • 3110 votes

Nederlandse vertaler kan verschillen per (her)uitgave (vooral bij oude boeken), lijkt me ook niet zo'n heel relevant stukje informatie verder.

Boekcovers geven de de entries op de site wat meer een 'gezicht' (vind ik van posters hier ook heel erg), maar bij de meeste oude boeken (plusminus 50 jaar of meer) zijn de covers doorgaans niet al te interessant (kan ook aan de herdrukken liggen, maar oorspronkelijke covers lijkt me moeilijk aan te komen). Maar veel ideeen over hoe de site eruit zouden moeten zien zijn erg afhankelijk van de vraag of je met The Da Vinci Code of met De Bello Gallico in je achterhoofd zit.

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

Angrod_Pallanén wrote:

Inderdaad, geen grote verschillen met de MM's lijkt me...

Met als verschil dat de vertalingen van de titels vaker (dan op moviemeter) bekender zullen zijn.

Queto Yurlunyur

• 4775 messages
  • 3110 votes

Maar daar zal de site dan vanzelf verandering in brengen toch?

Angrod_Pallanén

• 6687 messages
  • 1042 votes

Queto Yurlunyur wrote:

Lijkt me ook niet zo'n heel relevant stukje informatie verder.

Soms worden boeken (vertalingen) aangeprezen omdat het dezelfde vertaler is van een andere smashhit, dus niet relevant geld ook niet 100%, maar BoekMeter zou zonder kunnen.

aegron

• 4030 messages
  • 1265 votes

Ik zit nog even na te denken over het hele religieuze gebeuren. Zou het niet goed zijn om gewoon af te spreken de koran en de bijbel niet op boekmeter te zetten? De meerwaarde van deze titels weegt denk ik niet op tegen alle ellende die je je er mee op de hals gaat halen.

Bovendien zijn deze boeken (denk ik) te moeilijk om te waarderen

En boeken als de puinhopen van 8 jaar paars en moppenboeken kan erg makkelijk ondervangen worden door geen niet-verhalende boeken toe te staan denk ik?

Angrod_Pallanén

• 6687 messages
  • 1042 votes

Idd, alleen boeken met een "verhaal" erin. Want hoe graag je sommige belangijke boeken erin wil hebben, het blijft grenzen verleggen, en terwijl je die grenzen verlegd, komen er verplichtingen van boeken die je níet op de site wil hebben. Kortom; het is het een of het ander. Ik stem voor alleen verhalen.

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

Angrod_Pallanén wrote:

Idd, alleen boeken met een "verhaal" erin.)

De Bijbel wel eens gelezen?

Freud

• 10772 messages
  • 1153 votes

Van mij mag de bijbel er in hoor, die heeft toch niemand gelezen.

Pieter Montana

• 6678 messages
  • 2286 votes

Freud wrote:

Van mij mag de bijbel er in hoor, die heeft toch niemand gelezen.

De bijbel is het meest verkochte boek maar ook het minst gelezen boek.

aegron

• 4030 messages
  • 1265 votes

Er kan natuurlijk ook voor gekozen worden om alle bijbelboeken apart toe te voegen

Angrod_Pallanén

• 6687 messages
  • 1042 votes

kos wrote:

De Bijbel wel eens gelezen?

Nope, ben het ook niet van plan. Maar wat ik bedoelde is een verhaal zoals Harry Potter. Niet zoals de Bijbel waar een hele leefstijl op gebaseerd is. Dat brengt te veel "heisa" met zich mee. En dan gaat het al snel niet meer over wat er in het boek gebeurt. Snap je? Maar dit heb ik neit in mijn vorige bericht uitgelegd omdat vele mensen voor mij dat al hadden gedaan.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Maar goed, om als criterium te stellen dat iets een verhaal moet hebben houdt de bijbel er dus niet uit.

aegron

• 4030 messages
  • 1265 votes

daarom blijf ik het een goed idee vinden om twee uitzonderingen te maken en de bijbel en de koran gewoon niet toe te voegen.

Angrod_Pallanén

• 6687 messages
  • 1042 votes

Jordy wrote:

Het lijkt me onmogelijk om een grens vast te stellen. Ik zit meer aan het volgende te denken:

Bij toevoegen van de Bijbel, of een Pim Fortuyn-boek, vinkt de toevoeger een vinkje aan met de strekking "kan potentieel vervelende discussies opleveren". Bij boeken met dit vinkje is er geen "quickreply" formuliertje, maar moet je echt op de "nieuw bericht" tab klikken. Hier zie je kort een mededeling "svp alleen je mening over het boek, we zijn niet geínteresseerd in je politieke of religieuze opvattingen". Je moet bij het plaatsen een checkboxje aanvinken met de tekst "ik ga akkoord met bovenstaande tekst".

We zouden kunnen besluiten om bij elk boek waar dit tóch vervelende discussies oplevert, een week lang de mogelijheid tot discussie uit te schakelen.

Ik vind dit nog steeds de beste oplossing tot nu toe.

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

Ik ook. Hopelijk valt de schade mee. Heb het idee dat er op een boekensite misschien minder snel schreeuwlelijks komen.

Yekezzez

• 2512 messages
  • 1126 votes

Schreeuwlelijks kennen geen kaste als het om politiek of religie gaat.

(Dus ook in de boekenkaste )

Pieter Montana

• 6678 messages
  • 2286 votes

aegron wrote:

daarom blijf ik het een goed idee vinden om twee uitzonderingen te maken en de bijbel en de koran gewoon niet toe te voegen.

Denk maar eens wat voor een discussie dat zal krijgen als de bijbel/koran meer stemmen dan een andere godsdienst heeft?

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Wat me in ieder geval verstandig lijkt om in de eerste weken ELK controversieel boek voorlopig maar even te mijden. Er zullen in het begin genoeg andere dingen zijn om ons druk over te maken

Angrod_Pallanén

• 6687 messages
  • 1042 votes

O, dat zeker. Maar vooruit denken kan nooit kwaad, beter nu dan straks voor verschillende conflicten tussen users en problemen komen te staan.

Lukt het al een beetje met MusicMeter of heb je de laatste tijd weinig tijd.

T.O.

• 2414 messages
  • 2792 votes

Wouter wrote:

Ik zou dit eigenlijk prima vinden.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Angrod_Pallanén wrote:

Lukt het al een beetje met MusicMeter of heb je de laatste tijd weinig tijd.

Gaat goed, half september online

Angrod_Pallanén

• 6687 messages
  • 1042 votes

Wouter wrote:

De naam spreekt me niet aan, het uiteindelijke doel wel.

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

Vind romanmeter beter dan boekenmeter.

Angrod_Pallanén

• 6687 messages
  • 1042 votes

Aan BoekMeter ben ik nou gewend...vandaar... denk ik.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.