- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- mini-series (/serials) op de site
mini-series (/serials) op de site
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
En wat doen we dan als er een tweede seizoen komt, Reinbo?
weghalen...
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Ik ben hier een zeer groot voorstander van het zijn gewoon films met een einde en slot.
jij wil gewoon een zo hoog mogelijk nummer achter je naam... 
timbo_
-
- 13116 messages
- 3861 votes
Ik moet er niet aan denken dat we nu een 45-minutenregel hadden, maar er ondertussen bepaalde kortere films op de site stonden omdat die al voor 2003 waren toegevoegd. Dat zou belachelijk zijn.
Helemaal mee eens en datzelfde beleid dient mijn inziens doorgetrokken te worden. En dat er mensen van balen of het ergens niet mee eens zijn dat houd je toch altijd bij verandering van regels.
Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
Als films als Tatort en Polizeiruf 110 (die in elk geval in elke Duitse tv-gids en referentiesite als individuele films worden gemarkeerd) toegelaten kunnen worden op deze site, wordt de hele problematiek stukken eenvoudiger. Hoeven we ook geen slecht gemotiveerde parallellen naar bv. Hornblower meer te trekken. Maar om redenen die ik nooit helemaal begrepen heb is het verzet tegen Tatort vrij groot op deze site.
Volgens mij weten mensen niet waar ze het over hebben. Denken ze aan Derrick. Gewoon toevoegen, zeg ik. het zijn tenslotte gewoon films.
Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
Ik vermoed dat die point-of-no-return inderdaad al gepasseerd is. Het zou in elk geval een serieuze sneer zijn naar de mensen die hun tijd in het toevoegen, beoordelen en becommentariëren van miniseries gestoken hebben.
Je kan de al toegevoegde series laten staan, maar gewoon geen nieuwe meer toevoegen, mocht je dat niet meer willen.
Alastor
-
- 2634 messages
- 3018 votes
Jammer dat Jordy niet vasthield aan zijn principes destijds, want:
Het idee was dat het verschuiven van de grens dit probleem zou oplossen omdat we dit onderscheid niet langer hadden, maar in retrospect moet ik concluderen dat we slechts het probleem verschoven hebben van het tv-film/miniserie-onderscheid naar het miniserie/tv-serie-onderscheid.
Gevolg is dat er flink wat miniseries op de site staan, die vanwege hun lengte veel hogere gemiddeldes hebben dan films.
Ze verstoren daarmee de eenduidigheid en dus de betekenis van stemgemiddeldes op de site. Ik vermoed dat dit ook de reden is dat mini-series uit toplijsten geweerd worden.
Ik mag er verder niet aan denken dat Band Of Brothers hier te boek zou staan als beste "film" ooit.
timbo_
-
- 13116 messages
- 3861 votes
Ze verstoren daarmee de eenduidigheid en dus de betekenis van stemgemiddeldes op de site. Ik vermoed dat dit ook de reden is dat mini-series uit toplijsten geweerd worden.
Vermoed ik ook maar is natuurlijk onzin. Mijn inziens moet je datgene wat hier op de site staat ook in aanmerking laten komen voor de toplijsten. Als ze daaruit geweerd worden zullen ze hier dan wel niet thuishoren.
kos
-
- 46688 messages
- 8845 votes
Volgens mij noemen die het gewoon miniseries.
kos
-
- 46688 messages
- 8845 votes
Nou eh... ze staan in de SPEELFILMencyclopedie...
streeter
-
- 1436 messages
- 6799 votes
Ik ben totaal geen voorstander van mini-series op MM, maar haal verdorie toch wel Rabbits en The Storyteller van de site af. Rabbits was een serie internet shorts die verzameld waren op een DVD. En The Storyteller was een serie die 2 seizoenen had, met afleveringen die een begin en een eind hadden.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Berichten verplaatst naar De Site > Algemeen > genre-indeling
De Mees
-
- 558 messages
- 64 votes
Als je een mini serie aan elkaar plakt heb je gewoon een lange speelfilm, als je tv series neemt zijn het allemaal korte films (begin en einde) ook als er een rode draad in de serie zit. Miniseries gewoon toevoegen en tv series niet. uit
streeter
-
- 1436 messages
- 6799 votes
Als je een mini serie aan elkaar plakt heb je gewoon een lange speelfilm, als je tv series neemt zijn het allemaal korte films (begin en einde) ook als er een rode draad in de serie zit. Miniseries gewoon toevoegen en tv series niet. uit
Niet waar. Er zijn genoeg series die een lang verhaal hebben ipv geisoleerde afleveringen. Lost, Desperate Housewives, Dallas, Dynasty, Prison Break, 24, enz.
De Mees
-
- 558 messages
- 64 votes
Niet waar. Er zijn genoeg series die een lang verhaal hebben ipv geisoleerde afleveringen. Lost, Desperate Housewives, Dallas, Dynasty, Prison Break, 24, enz.
De series die je noemt hebben allemaal seizoenen en die zou ik niet op MM willen hebben. Het wordt allemaal wel moeilijk, neem nou Unit 13 ieder seizoen een verhaal en door alle seizoenen een rode draad.
De Mees
-
- 558 messages
- 64 votes
Ik begrijp ook niet dat de miniserie (dat ik vindt) Najib & julia niet op MM staat, Medea staat er toch ook op.
timbo_
-
- 13116 messages
- 3861 votes
Heel simpel gewoon alle lange mini series eraf. Zeker degene die niet in de bioscoop zijn geweest maar als tv serie zijn uitgezonden.
De Mees
-
- 558 messages
- 64 votes
De eerste die mij te binnen schiet is Band of brothers ook weg dus. De afleveringen kan je haast niet los zien, ik bedoel begin en einde dus als een geheel.
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Heel simpel gewoon alle lange mini series eraf. Zeker degene die niet in de bioscoop zijn geweest maar als tv serie zijn uitgezonden.
nee daar ben ik geheel op tegen gewoon laten staan het behoort ook gewoon onder films.
dan moet je wel erg veel verwijderen.
NEE gewoon LATEN STAAN.

FisherKing
-
- 18696 messages
- 0 votes
Geef dan eens werkbare regels aan (ivm IMDB) hoe we die goed-af kunnen keuren ipv meningen geven. Want anders vlot deze discussie niet echt.
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Geef dan eens regels aan (ivm IMDB) hoe we die goed-af kunnen keuren ipv meningen geven. Want anders vlot deze discussie niet echt.
er moet niks afgekeurd worden laten staan aub

FisherKing
-
- 18696 messages
- 0 votes
Dat is geen regel maar wederom een mening.
Hoe moet 't dan met nieuwe toevoegingen ? Nee, ik wil geen "alles" horen. 
starbright boy (moderator films)
-
- 22403 messages
- 5070 votes
Inderdaad het dreigt nu een discussie zonder einde te worden.
Ik zou zeggen zoiets:
Miniseries mogen op de site en zijn series die
-Niet uit meerdere seizoenen bestaan
-Een afgerond verhaal hebben.
Een uitzondering op die regel kun je maken als
-De verschillende reeksen ook in de bioscoop te zien waren (en niet eenmalig voor hobbyisten, maar serieus) (bijvoorbeeld Heimat). Ander moeilijk punt vind ik de vraag of je series verwijderd als er ineens toch een tweede seizoen komt.
Je kunt hier ook een maximale tijdsduur aan hangen, maar dan verliest de site o.m. Berlin Alexanderplatz, Heimat en Band of Brothers. Tenzij je iets doet met een regisseur die ook speelfilms maakte-regel.
Individuele afleveringen van TV-series of series TV-films mogen op de site als:
-De personages, acteurs en verhaallijnen in elke aflevering anders zijn. Dus geen in elke aflevering terugkerende karakters of vervolgverhalen.
-Elke aflevering minimaal 45 minuten duurt.
(misschien: -De regisseur heeft ook "gewone" bioscoopfilms gemaakt)
-In alle gevallen geldt dat de bewijslast bij toevoeger ligt.
Ik stel voor dat we dit aanhouden als basis. Ik roep iedereen op om met titels te komen die niet door deze regels gevangen worden.
Praktisch betekent dat het einde voor een paar miniseries die nu op de site staan (bijv. La Piovra, Queer as Folk 2, V), maar het meeste kan blijven staan.
Dustyfan
-
- 5607 messages
- 0 votes
Ik vind dit een erg helder idee.
Deze regel, al eerder aangehaald door queto, wil ik daar graag bij hebben, aangezien dat een snel na te trekken criterium is.
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Praktisch betekent dat het einde voor een paar miniseries die nu op de site staan (bijv. La Piovra, Queer as Folk 2, V), maar het meeste kan blijven staan.
la piovra en V zou ik graag behouden die serie heb ik graag in mijn lijst het staat er op dus laten staan.
maar je verhaal is vrij helder.
streeter
-
- 1436 messages
- 6799 votes
Ik vind dit een erg helder idee.
Deze regel, al eerder aangehaald door queto, wil ik daar graag bij hebben, aangezien dat een snel na te trekken criterium is.
Ik ben het daar totaal niet mee eens. Precies het tegenovergestelde. Ga je nu opeens mini-series selecteren omdat ze door een bepaalde regisseur zijn gemaakt? Dat slaat nergens op.
Ik heb het al duidelijk gemaakt dat ik tegen mini-series op MovieMeter ben, maar ik kan net zo goed tegen de muur praten. Maar als jullie toch doorgaan met mini-series, waarom niet exclusief mini-series waar alle afleveringen van dezelfde regisseur zijn? Dat vind ik in ieder geval een redelijk criterium.
tsjidde
-
- 2112 messages
- 4038 votes
Miniseries als bijv. Pride and Prejudice (1995) en Tinker, Tailor, Soldier, Spy (1979) heten welliswaar miniseries, maar de afleveringen (of beter gezegd: hoofdstukken, in deze gevallen) worden op IMDb niet eens als losse afleveringen gezien.
Misschien valt er dus iets te doen met het verschil tussen miniseries waarbij de afleveringen cq. hoofdstukken níet en miniseries waar deze wél gedefinieerd worden?