• 178.030 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.002 actors
  • 9.371.366 votes
Profile

Zoeken op de site

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Spartaan1986 wrote:

Het kopje 'Nog te zien' kan je dan ook net zo goed van de site af halen als je niet meer kan zoeken op films die uit gaan komen binnen 1/1,5 jaar.

hoe bedoel je?

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

WhoKnowZ wrote:

Ja dat vraag ik mij ook af. Je kan enkel de films opzoeken waarop je niet hebt gestemd.

Het is volgens mij ook niet mogelijk om alle films met een bepaald acteur/actrice waarop je hebt gestemd, op te zoeken.

Geef mij maar de oude zoekmachine dan

Aanpassingen waren helaas nodig ivm de zware belasting die de oude zoekmachine had op de server.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Bubblez wrote:

Begrijp ik goed dat je met de nieuwe zoekfunctie niet meer in de filmbeschrijving, maar alleen titels kan zoeken?!

Kan binnenkort weer

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Waarom heb je gekozen voor de optie films waarop je niet hebt gestemd i.p.v. wel heb gestemd?, want de laatste vind ik handiger.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Zoals gezegd, dit is ivm de belasting op de server die sommige zoekopdrachten hebben.

Bubblez

• 2057 messages
  • 2497 votes

Jordy wrote:

(quote)

Kan binnenkort weer

Ah! opluchting-galore!

abeltjuh 25

• 123 messages
  • 1270 votes

Zonde dat de zoekmogelijkheid weer veranderd is. Altijd als ik bij een bepaalde film waar ik nieuwsgierig was een acteur zag staan, wilde ik graag kijken of ik al meer films van betreffende acteur gezien had. Nu kan ik helaas niet meer onder het kopje "films die ik gezien heb'' zoeken en is het minder makkelijk om te zien welke films ik al van de acteur gezien heb...

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Wat je wel kunt doen, tenminste zo doe ik het, eerst zoeken op bijvoorbeeld acteur en dan met de muis de lijst langs lopen, zo kan je toch ook nog wel vrij snel zien welke films je gezien hebt. Daarom is het stemmen ook wel belangrijk.

Spartaan1986

• 3612 messages
  • 2167 votes

Jordy wrote:

(quote)

hoe bedoel je?

Je wil bijvoorbeeld de misdaadfilms opzoeken die in 2012 of 2013 uit komen maar je kan niet op 1 jaar zoeken. Dit maakt dat een pagina sneller vol is en je je zoekopdracht sneller aan moet passen. Ik begrijp dat het nodig is wegens overbelasting maar het maakt het er niet overzichtelijker op. Je hebt het idee dat je niet alles op kan zoeken.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Je hebt nu vervolgpagina's dus dat is een vooruitgang, tot 1000 films kan je zoeken.

Spartaan1986 wrote:

Je wil bijvoorbeeld de misdaadfilms opzoeken die in 2012 of 2013 uit komen maar je kan niet op 1 jaar zoeken.

Van 2006 tot en 2013 = 895 films met genre misdaad.

FillumGek

• 8987 messages
  • 3398 votes

Nog over het nieuwe zoeksysteem:

Als ik zoek op 'Horror' en dan 'Stemgemiddelde: 2,5 t/m 5 sterren' krijg ik alleen films die schommelen rond de 2,5 - 3 sterren. Terwijl er toch ook films moeten zijn die zeker hoger scoren. Hoe kan dat?

En kun je alleen maar met de balkjes schuiven? Want als ik films wil zoeken met minimaal 20 stemmen dan is dat een aardig gedoe met schuiven aangezien het balkje tot de 15000 gaat.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Spartaan1986 wrote:

Je wil bijvoorbeeld de misdaadfilms opzoeken die in 2012 of 2013 uit komen maar je kan niet op 1 jaar zoeken.

dat kan dus juist net wel

schram101

• 16683 messages
  • 2293 votes

FillumGek wrote:

Nog over het nieuwe zoeksysteem:

Als ik zoek op 'Horror' en dan 'Stemgemiddelde: 2,5 t/m 5 sterren' krijg ik alleen films die schommelen rond de 2,5 - 3 sterren. Terwijl er toch ook films moeten zijn die zeker hoger scoren. Hoe kan dat?

En kun je alleen maar met de balkjes schuiven? Want als ik films wil zoeken met minimaal 20 stemmen dan is dat een aardig gedoe met schuiven aangezien het balkje tot de 15000 gaat.

Dat eerste komt gewoon omdat je zoekopdracht niet precies genoeg is denk ik. Er zijn duizenden horrors met een beoordeling tussen de 2,5 en 5. En waarschijnlijk sorteer je het op ''beoordeling'' waardoor je alleen de resultaten met een lage beoordeling ziet.

FillumGek

• 8987 messages
  • 3398 votes

schram101 wrote:

(quote)

Dat eerste komt gewoon omdat je zoekopdracht niet precies genoeg is denk ik. Er zijn duizenden horrors met een beoordeling tussen de 2,5 en 5. En waarschijnlijk sorteer he het op ''gemiddelde'' waardoor je alleen de resultaten met een lage beoordeling ziet.

Ja klopt trouwens wel. Ik had ook nog 'alleen films waarop ik niet heb gestemd' aangevinkt en het blijkt gewoon dat ik zowat alle hoogscorende horrors uit die jaren al heb gezien

Rest mij alleen nog de vraag over het schuiven met die balkjes...

FillumGek wrote:

Spetie

• 38871 messages
  • 8146 votes

Even wennen die nieuwe zoekfunctie, maar op zich ziet het er wel goed uit.

Is het trouwens ook niet meer mogelijk om films met een bepaalde lengte te zoeken, of zie ik dat over het hoofd?

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

FillumGek wrote:

Rest mij alleen nog de vraag over het schuiven met die balkjes...

Voor nu kan het alleen met de schuifjes, met de pijltjestoetsen kun je deze precies verplaatsen. Zal op de ideeenlijst zetten om ook invoer via tekstvelden weer mogelijk te maken.

FillumGek

• 8987 messages
  • 3398 votes

Jordy wrote:

(quote)

Voor nu kan het alleen met de schuifjes, met de pijltjestoetsen kun je deze precies verplaatsen. Zal op de ideeenlijst zetten om ook invoer via tekstvelden weer mogelijk te maken.

Met de pijltjestoetsen is het in elk geval al een eind opgelost.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

kappeuter wrote:

Worden drama / komedie films wel getoond trouwens als ik op komedie zoek?

Genre's liggen namelijk vaak dicht tegen elkaar, dus 2e genre is ook zeker relevant.

Ik vind zoeken op twee genres ook wel handig. Heel veel films hebben toch minstens twee genres. Romantische komedie (romantiek / komedie) en zo ook romantisch drama, actiekomedie, oorlogsdrama, musical, .....

Komt die mogelijkheid er niet of is dat ook te belastend

Syntran

• 8 messages
  • 9 votes

Als ik een titel intik en druk op enter gebeurd er niks.

Hij begint niet eens eens te zoeken.

Hoe kan dit?

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Nu is dit niet alleen op deze website het geval maar vervelend vind ik het wel.

Eerst krijg ik na het zoeken een lijst met films. Ik kies daar een film uit. Als ik daarna dan op pijltje bovenaan klik om terug te gaan, ben ik uit de lijst en moet ik opnieuw de zoekactie starten. Is daar nog wat tegen te doen of ben ik de enige.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Misschien is daat wel iets aan te doen. Voor nu raad ik je aan op de films in een nieuw venster te openen.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

In een nieuw venster gaat goed. Bedankt.

sinterklaas

• 11813 messages
  • 3316 votes

In De Site > Algemeen > Het grote opmerkingen / feedback topic #2:

Vind dat die "alleen films waarop ik gestemd heb" ook weer terug moet bij de zoekmachine.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Jordy wrote:

(quote)

Ik heb vanwege de belasting op de server van sommige zoekopdrachten helaas consessies moeten doen aan wat er wel en niet mogelijk is bij het uitgebreid zoeken.

Zal dus niet gaan Sinterklaas.

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

Ik vind de nieuwe zoek functie erg slecht, vind gewoon de films niet die erop staan.

Ook de regisseurs niet die op de site staan.

Het liefste heb ik de oude weer terug, want et toevoegen van films op de site werkt de huidige zoekfunctie niet mee.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Welke films en regisseurs kun je niet vinden? Dan kijk ik daar even naar.

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

Jordy wrote:

Welke films en regisseurs kun je niet vinden? Dan kijk ik daar even naar.

Vanmorgen vond ik niet:

Frank Coraci

Onder regisseurs, heb verschillende manieren gedaan en ineens ging het.

Maar daar moest ik erg veel moeite voor doen.

Het gaat niet vlekken loos.

Of ik voer een naam in, daarna op zoeken en vervolgens Regisseur verplicht !!!!!

Terwijl ik net een naam het ingevoerd en dan krijg ik het gewoon niet voor elkaar.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Aha. Zoeken naar regisseurs werkt hetzelfde als het zoeken rechtsboven, of het invoeren van je top 10. Je moet even de regisseur selecteren in het lijstje met namen dat onder het invoerveld verschijnt.

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

Jordy wrote:

Aha. Zoeken naar regisseurs werkt hetzelfde als het zoeken rechtsboven, of het invoeren van je top 10. Je moet even de regisseur selecteren in het lijstje met namen dat onder het invoerveld verschijnt.

Ah oke dan lukt het wel

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Voorheen kon je rechtsboven bij intypen van 'IFFR' het IFFR topic vinden. Ook als je op enter drukte.

Dat kan nu niet meer (niks gevonden behalve een user).

Bij Rotterdam wordt het topic wel gevonden.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.