- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Zoeken op de site
Zoeken op de site
Koekebakker
-
- 2540 messages
- 3981 votes
Ik vind de zoekmachine momenteel vrij kieskeurig. Als je zoekt op "Straight No Chaser" krijg je niet...
Thelonious Monk: Straight, No Chaser (1989)
Alternatieve titel: Straight, No Chaser
... als resultaat. Alleen met die komma krijg je resultaat.
Nederland
-
- 18 messages
- 2 votes
Ik ben het volledig met Koekebakker eens, ik vind de zoekmachine op dit moment ook te kieskeurig. Daarnaast leek het mij een goed idee naast de productie-landen (en co-productielanden) ook de taal waarin de originele productie is gemaakt te vermelden. (via dit kenmerk kan dan ook weer gezocht worden) Ik heb dit idee ook al in ''Het grote opmerkingen / feedback topic'' gesteld, maar daar voelt ene Wouter zich zo belangrijk, dat hij alle aandacht opeist.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Thelonious Monk: Straight, No Chaser (1989)
Alternatieve titel: Straight, No Chaser
gaat op de lijst!
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Daarnaast leek het mij een goed idee naast de productie-landen (en co-productielanden) ook de taal waarin de originele productie is gemaakt te vermelden.
De gegevens op MovieMeter zullen altijd beperkt blijven, voor de volledige informatie van de film kun je bij imdb terecht, sorry.
Goodfella_90
-
- 10407 messages
- 2595 votes
Je bent absoluut niet iemand een excuses schuldig. Aanpassing zoekmachine zou niet meer dan een aardigheidje zijn bij een verder prima site, om maar eens een understatement te gebruiken.
Quido
-
- 14649 messages
- 6106 votes
Als ik zoek op "Zwaard van Krijn" vindt hij de film Sjors en Sjimmie en het Zwaard van Krijn niet. 
Hannibal
-
- 9358 messages
- 3273 votes
En als ik op 'The Holy Grail' zoek, dan vind hij Monty Python and the Holy Grail niet.
Als resultaat krijg ik The Butcher Brothers en The Mallachi Brothers bij regisseurs.
Zelva
-
- 2188 messages
- 2702 votes
Zus & Zo is enkel en alleen te vinden door 'Zus zo' in te typen.
Hannibal
-
- 9358 messages
- 3273 votes
Het '&' teken in de titel geeft sowieso vaak onjuiste resultaten
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Ik heb een paar weken geleden flink wat verbeteringen aangebracht in de zoekscripts. Er zijn mij nu nog 2 minpunten bekend aan de huidige search
- zoeken op alternatieve titels gaan niet goed als ze met "the" beginnen
- het &-teken gaat niet goed
Nu hoor ik heel vaak kritiek op de zoekscripts, dus ik kan me niet voorstellen dat dit de enige problemen zijn. Kunnen jullie nog wat meer feedback geven?
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Als resultaat krijg ik The Butcher Brothers en The Mallachi Brothers bij regisseurs.
Dat is inderdaad heel bizar, die resultaten krijg ik bij elke zoekopdracht die met "the" begint 
Hannibal
-
- 9358 messages
- 3273 votes
Nu hoor ik heel vaak kritiek op de zoekscripts, dus ik kan me niet voorstellen dat dit de enige problemen zijn. Kunnen jullie nog wat meer feedback geven?
Ik heb over het algemeen weinig problemen met het zoeken, behalve bij de bekende, zojuist door jou genoemde probleempjes.
Quido
-
- 14649 messages
- 6106 votes
Als ik zoek op "Zwaard van Krijn" vindt hij de film Sjors en Sjimmie en het Zwaard van Krijn niet. 
Zelva
-
- 2188 messages
- 2702 votes
Wat ik bijvoorbeeld heel irritant vind is dat als ik op 'un long dimanche' zoek, Un Long Dimanche de Fiançailles er niet tussen staat, maar wel andere zoekresultaten met Dimanche.
Ik begrijp niet waarom die dan wel boven komen drijven, en een andere resultaat met Dimanche niet.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Aan de hand van deze opmerkingen weer wat verbeteringen kunnen doorvoeren in het zoekgebeuren, ik hoor graag weer voorbeelden van dingen die niet gevonden kunnen worden.
Goodfella_90
-
- 10407 messages
- 2595 votes
Ik weet niet of het verholpen kan worden, maar ik vind het nog steeds een beetje hinderlijk dat wanneer je op het pijltje van uitgebreid zoeken klikt je ook direct zoekt op de titel 'zoeken'.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Waarom ook al weer? wat verwacht je dan dat er gebeurt?
Goodfella_90
-
- 10407 messages
- 2595 votes
Als ik bijvoorbeeld eronder zoek (in de vakjes mbt jaartallen, speelduur etc.) wil ik het wel eens over het hoofd zien waardoor ik ook nog steeds op 'zoeken' zoek en nog een keer overnieuw alles moet intypen. Ik snap dat het aan mezelf ligt, maar het kan wel makkelijker. 
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Ik snap dat het aan mezelf ligt
mooi 
Ik vind de resultaten momenteel trouwens soms nog iets te los. Zo geeft een zoekopdracht "The Last Crusade" ook "Her Last Chance" als resultaat. Een spelfout opvangen okee, maar dit gaat wat ver, zal er nog even naar kijken eerdaags.
Koekebakker
-
- 2540 messages
- 3981 votes
Het gebeurt mij regelmatig dat ik in de zoekbalk bovenin klik, dat het woordje 'zoeken' verdwijnt, maar dat toch de cursor niet in dat veld wordt geplaatst.
BlueVelvet
-
- 1316 messages
- 785 votes
Ja, dat heb ik - volgens mij sinds het nieuwe design? - heel erg vaak! Erg irritant, omdat je nu tweemaal moet klikken om te zoeken.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Ik merk het soms ook, zal er eens naar kijken
Goodfella_90
-
- 10407 messages
- 2595 votes
Wanneer je op omen zoekt, krijg je
Exacte matches:
Sung Horn (2003)
Alternatieve titel: Omen
Zoekresultaten in films:
Ono (2004)
Alternatieve titel: Stranger
Oyun (2005)
Alternatieve titel: The Play
in plaats van een van de delen uit de The Omen reeks.
Koekebakker
-
- 2540 messages
- 3981 votes
Erg fijn dat het zoeken op een alternatieve titel nu ook goed gaat als je zoekt zonder het lidwoord.
Koekebakker
-
- 2540 messages
- 3981 votes
Klopt het dat de film Die Fälscher niet te vinden is op titel?
Ik zou het erg fijn vinden als de film ook gevonden zou worden als je zoekt op "Falscher". En bovendien accepteert het zoekscherm geen "ä"?
thomzi50
-
- 1991 messages
- 2527 votes
Als je gewoon Die Fälscher intypt geeft hij toch meteen de film? (of is het intussen aangepast?)
Quido
-
- 14649 messages
- 6106 votes
Als ik boven in het zoekvakje zoek op De Zaak MP kom ik ergens in het forum uit in een topic over een of andere cd-zaak in plaats van bij de film De Zaak M.P. Vanzelfsprekend kom ik wel bij de film uit wanneer ik een puntje achter de 'M' en 'P' plaats, maar eigenlijk zou ie de filmtitel zonder die puntjes ook moeten kunnen vinden, toch? 
Koekebakker
-
- 2540 messages
- 3981 votes
Als je gewoon Die Fälscher intypt geeft hij toch meteen de film? (of is het intussen aangepast?)
En hoe typ jij dan die ä? Ik heb nog steeds hetzelfde probleem; zonder alt-codes of knippen en plakken lukt het mij niet.