• 177.945 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.602 votes
Profile

Zoeken op de site

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

Min of meer hetzelfde met Friday The 13th eigenlijk.

Mienod

• 5 messages
  • 3 votes

Zou het ook niet handig zijn om op 'keywords' te zoeken?

Als ik een film wil zoeken en ik ken de titel niet is het knap lastig om het te vinden natuurlijk

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

In het "uitgebreid zoeken" scherm kun je op plot zoeken, of bedoel je iets anders?

Ka26

• 2 messages
  • 4 votes

Als je wilt zoeken in een bepaald genre. Dan krijg je maar een klein gedeelte te zien van alle films. Ik wil graag alle films zien in een bepaalde genre. Of doe ik iets fouts?

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

De "films zoeken" mogelijkheid is bedoeld om films te zoeken, het is inderdaad niet gebouwd om complete overzichten van genres te krijgen.

ik ben de films een beetje aan het doorbladeren zeg maar.

maar nu ben ik eigenlijks op zoek naar een lijst van disney films of warner bross, hoe kan ik dat invullen zodat ik daar een lijst van krijg....

of wil dat niet op moviemeter ???

wie helpt.

alvast bedankt

Mug

• 13981 messages
  • 5969 votes

Dat gaat niet, aangezien produktie-maatschappijen en of iets van Disney is, niet bij de filminfo is opgenomen.

Dustyfan

• 5607 messages
  • 0 votes

Dat gaat wel op IMDb.

MIsStenVelde

• 57 messages
  • 23 votes

dankje dan zal ik daar even kijken.

thaw04

• 2 messages
  • 355 votes

Het zoeken van de meeste films op deze site vind ik eerlijk gezegd dramatisch slecht. Elke keer wanneer ik een bepaalde film zoek door de hele titel in te vullen als zoekopdracht, krijg ik een lijst van 100 films onderelkaar waaruit ik dan moet kiezen. Als er dan toch zo nodig een nederlandse kopie van imdb moet worden gemaakt doe het dan op z'n minst goed met een werkende zoekmachine die ook delen van titels kan lezen zonder eerst 10 minuten uit een lijst van 100 films te moeten kiezen. Erg frusterend moet ik zeggen.

Quido

• 14649 messages
  • 6106 votes

Snap wel wat je bedoelt ja. Sommige exacte matches worden niet weergegeven. Op die momenten gebruik ik dan maar CRTL+F om in die lange resulatenlijst snel de film te vinden die ik zoek.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Ik weet niet wanneer er geclaimd is dat dit de Nederlandse imdb zou zijn (imdb = onderdeel van een miljoenenbedrijf, moviemeter = hobbyclubje).

Kun je even een voorbeeld geven van een zoekopdracht (op een volledige titel) die de betreffende film niet als exacte match geeft? Het zoeken kan inderdaad altijd beter, maar kom dan gewoon even met een voorbeeld ipv gelijk zo te gaan lopen zeiken.

Djeckson

• 58 messages
  • 323 votes

ik vind het toch jammer dat moviemeter 1 van de belangrijkste en beste zoek opties niet heeft.

het zoeken op genre en waardering bijv

misdaad

3,5*

nu krijg je alleen maar 1 pagina

het zou echt super fijn zijn als die optie er kwam.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Quido wrote:

Snap wel wat je bedoelt ja. Sommige exacte matches worden niet weergegeven. Op die momenten gebruik ik dan maar CRTL+F om in die lange resulatenlijst snel de film te vinden die ik zoek.

Ik hoor nog steeds graag welke exacte matches er niet gevonden kunnen worden, maar ik ben het eens met de opmerking dat de resultaatlijst te lang is. Ik heb het wat scherper afgesteld, ik hoor graag of er nu (en zo ja welke) gevallen zijn van films die niet meer goed gevonden kunnen worden.

Quido

• 14649 messages
  • 6106 votes

Probleem is inderdaad die resultatenlijst. Exacte matches vindt ie wel gewoon. Heb me verkeerd uitgedrukt. Maar wanneer ik bijv. zoek op 'a lonely place' (film: in a lonely place) staat de gezochte film enkel in die lange resultatenlijst ergens in het midden, dat is dan wel zonde.

Edit: Hmm, ik zie nu dat ie hem nu wel vindt op die manier. Iets veranderd? Zo ja, dan is het nu wellicht weer iets te scherp, aangezien ik - wanneer ik zoek op 'lonely place' - de film niet tegenkomt, en enkel deze resultaten te zien krijg:

-Zoekresultaten in regisseurs:

Lou Place

-Zoekresultaten in films:

Lonely Hearts (1982)

Lonely Hearts (2006)

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Quido wrote:

Iets veranderd?

Zie mijn bericht

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

nog wat aanpassingen gedaan zodat het "lonely place" voorbeeld gevonden wordt

Djeckson

• 58 messages
  • 323 votes

Djeckson wrote:

ik vind het toch jammer dat moviemeter 1 van de belangrijkste en beste zoek opties niet heeft.

het zoeken op genre en waardering bijv

misdaad

3,5*

nu krijg je alleen maar 1 pagina

het zou echt super fijn zijn als die optie er kwam.

en Mods wat vinden julie van dit?

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Ik deel je mening niet dat dat een van de belangrijkste of beste zoekopties zou zijn, je bent volgens mij de eerste die dit wil. De zoekmogelijkheid heeft als doel om specifieke films te vinden, inderdaad niet om lange lijsten uit te spugen met films die aan bepaalde eigenschappen voldoen, sorry.

Quido

• 14649 messages
  • 6106 votes

Wanneer ik zoek op "bokkerijders" vindt ie niks. Terwijl er in dat kleine tabblad dat verschijnt tijdens het tikken wel de titel geeft.

DieGo

• 5808 messages
  • 2365 votes

Weet niet of het eerder is aangegeven maar de zoekfunctie werkt bij mij niet optimaal.

Als ik bijvoorbeeld naar de film Das Fräulein (2006) wil zoeken en ik tik alleen fraulein (zonder puntjes dus) dan krijg ik wel andere films met het woord fräulein erin maar niet Das Fräulein, daarvoor moet ik echt fräulein met puntjes voor intikken.

Ander voorbeeld als ik wil zoeken naar the big lebowski en ik tik alleen lebowski in dan vindt ie niks maar als ik the big lebowski tik weer wel.

Hebben meer mensen dit of ligt dit aan mij(n computer)?

Wouters

• 2665 messages
  • 1837 votes

punt is zeg maar dat als je een term intikt...hij in het tabblad wel het goede vindt maar dat zodra je em doorklikt hij specifiek een titel gaat zoeken.

Vb,

ik tik Lebowski in...dan komt in het tabblad wel Big Lebowski, The te staan. En zodra je em doorklikt staat Lebowski als titel in het zoekveld en die film bestaat inderdaad niet.

Als je Bokkerijders intikt...dan komt er in het tabblad wel Legende van de bokkerijders, de (1994) te staan en zodra je em doorklikt weer niet.

Simpel gezegd als je een deel van een titel intikt dan krijg je in het tabblad de beste matches en zodra je doorklikt alleen de exacte matches. Lijkt mij vrij duidelijk...gewoon niet meteen doorklikken maar eerst kijken of de film er in het tabblad al tussenstaat.

DieGo

• 5808 messages
  • 2365 votes

Ja dat is ook wel zo en op zich werkt dat ook wel alleen niet optimaal dus. Daarnaast zoek ik ook vaak onder het tabje Zoeken in het menu en dan gaat die vlieger sowieso niet op.

Trouwens komt Das Fräulein niet in dat zoekveld te staan..

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Ik ga er eerdaags naar kijken, de "normale" zoekresultaten moeten natuurlijk ook goed zijn.

Koekebakker

• 2540 messages
  • 3981 votes

Als je zoekt op "White Masai" vindt-ie niks. Op "The White Masai" verschijnt de titel in het dropdownboxje bij het typen.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Die titel staat fout ingevoerd (lidwoorden moeten achteraan), dus daar rekent het zoekscript niet op.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Verder zijn er weer aanpassingen gedaan, dus ik hoor graag evt. nieuwe problemen

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

Zocht daarnet op "white hair"

Vond jammer genoeg niks, terwijl ik deze film toch echt wel verwacht had.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Zoeken op een of meer korte woorden in een alternatieve titel, inderdaad nog een zwak punt van de huidige search.

Koekebakker

• 2540 messages
  • 3981 votes

Jordy wrote:

Die titel staat fout ingevoerd (lidwoorden moeten achteraan), dus daar rekent het zoekscript niet op.

"The White Massai" is de alternatieve titel (waaronder-ie in NL is uitgebracht) en die horen toch wel het lidwoord vooraan te hebben?

Ik zou het toch wel netjes vinden als die zoekterm wel resultaten op zou leveren.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.