Share
Genre: Drama
Duration: 135 minuten
Country:
Mexico / United States
Directed by: Alfonso Cuarón
Stars: Yalitza Aparicio, Marina de Tavira and Daniela Demesa
IMDb score: 7,7 (169.350)
Releasedate: 25 August 2018
Roma plot
"There are periods in history that scar societies and moments in life that transform us as individuals."
Set in 1970s Mexico City, 'Roma' paints a portrait of a middle-class family. Over the course of a year, we follow the highs and lows of the family. Central is the maid Cleo.
Social Media
Actors and actresses
Cleodegaria "Cleo" Gutiérrez
Sofía
Toño
Paco
Pepe
Sofi
Adela
Teresa
Antonio
Fermín
Reviews & comments
Onderhond
-
- 87215 messages
- 11970 votes
Stelt niet zoveel voor. Het gejengel over de Netflix release van deze film illustreert wat mij betreft perfect de oubollige state of mind waarin de filmwereld nog steeds vastgeroest zit. Ik ben blij dat ik hier geen cent (extra) aan moeten uitgeven heb, een film als deze in de bios lijkt me een ware verschrikking. Visueel is het redelijk pover. Vee long takes ja, maar tracking shots zou ik het amper durven noemen. Daarvoor moet er wat te tracken zijn. Meestal beweegt de camera zich tergend langzaam over een vastgelegd paadje en past de actie zich aan, da's toch wat anders dan de scenes waar bijvoorbeeld een To of PT Anderson lof mee geoogst hebben. Beetje lui. Het zwart/wit was vooral erg grijs. Nu heeft deze film ook wel een beetje de pech de eerste moderne zwart/wit film na Shadow te zijn (althans, die op mijn menu voorbij kwam), maar ik meen dat je tegenwoordig toch méér met deze stijlvorm kan doen. Cuarón pakt zelden uit met echt mooie shots, veelal is het gewoon grijs geneuzel. Het verhaaltje boeide verder ook niet zo, maar dat heeft er allicht mee te maken dat ik met de stilering erg weinig kon. Tempo is traag, drama ligt er dik bovenop en de personages deden me helemaal niks. Roma is uiteindelijk een uberdoorsnee arthouse filmpje. In plaats van 10EUR aan een kaartje te geven, neem een Netflix abo voor een maand en je krijgt er nog een hoop véél betere films bij. 1.5*
Doesn't represent much.
The whining about the Netflix release of this film perfectly illustrates the old-fashioned state of mind in which the film world is still stuck. I'm glad I didn't have to spend a cent (extra) on this, a movie like this in the cinema seems like a real horror to me.
Visually it is quite poor. Vee long takes yes, but I would hardly dare to call it tracking shots. There has to be something to track for that. Usually the camera moves excruciatingly slowly over a set path and the action adapts itself, which is quite different from the scenes where, for example, a To or PT Anderson have been praised. Bit lazy.
The black and white was especially very gray. Now this film also has the misfortune of being the first modern black and white film after Shadow (at least, the one that passed on my menu), but I think you can do more with this style these days. Cuarón rarely comes out with really nice shots, mostly it's just gray posturing.
The story wasn't very interesting either, but that probably has to do with the fact that I couldn't do much with the stylization. Pace is slow, drama is on top of it and the characters didn't bother me at all. Roma is ultimately an uber-average arthouse film. Instead of giving 10EUR to a ticket, take a Netflix subscription for a month and you get a lot of much better movies.
1.5*
tbouwh
-
- 5650 messages
- 4966 votes
De mooiste film-herinnering in tijden komt van een regisseur die een meester is van het stille vertellen. Kern bij Cuáron is telkens dat de (politieke) waarheid zich in de marge bevindt; op de achtergrond, in de uiterste hoek van het frame. Vrijwel alles verschijnt ons visueel, een grote schoonmaak van narratief waarna de essentie blijft. De urgentie van Cleo's omarmde bestaan wordt gevangen in een werkelijk adembenemende beeldtaal van levend zwart-wit.
The most beautiful movie memory in ages comes from a director who is a master of silent storytelling. The core of Cuáron is always that the (political) truth is to be found in the margins; in the background, in the far corner of the frame. Virtually everything appears to us visually, a major cleaning of narrative, after which the essence remains. The urgency of Cleo's embraced existence is captured in a truly breathtaking imagery of living black and white.
hvdriel
-
- 310 messages
- 301 votes
Prachtig, prachtig, prachtig. Een intiem verteld verhaal over een klein leven in een grote turbulente stad in een turbulent land in een turbulente periode, waarin je langzaam meedeint op de golven van spoelwater uit een schoonmaakemmer en ten slotte onderklotst in de woeste golven van de zee.
Wonderful, wonderful, wonderful.
An intimately told story about a small life in a big turbulent city in a turbulent country in a turbulent period, in which you slowly sway on the waves of washing water from a cleaning bucket and finally slosh in the raging waves of the sea.
Latest News
Josh Hartnett and M. Night Shyamalan to go 'very dark' with new movie Trap
Clarissa Explains It All Streaming UK: How to watch
2024's biggest movies - Everything you need to know about Bad Boys 4
Every Scream movie - RANKED
More to explore
Green Book
Biography / Comedy, 2018
3 comments
Gisaengchung
Drama / Comedy, 2019
3 comments
Three Billboards Outside Ebbing, Missouri
Crime / Drama, 2017
3 comments
Capharnaüm
Drama, 2018
2 comments
Ukigumo
Drama / Romance, 1955
Free Solo
Documentary / Sport, 2018
3 comments
Related keywords
1970smexico city, mexicomiddle classfamily relationshipsblack and whitemaidautobiographicalmaster servant relationshipdomestic worker
Trending Movies
Trending Shows
About MovieMeter
MovieMeter aims to be the largest, most complete movie archive with reviews and rankings, in the World. Our team of journalists delivers the latest news for movies and TV shows. Click here to read more about us.
Social media
- Sign up |
- Contact Us |
- About Us |
- Advertise |
- Privacy |
- Disclaimer |
- RSS Feed
© 2024 MovieMeter B.V.