Share
Genre: Drama / Romance
Duration: 127 minuten
Country:
France / Germany / Austria
Directed by: Michael Haneke
Stars: Jean-Louis Trintignant, Emmanuelle Riva and Isabelle Huppert
IMDb score: 7,9 (105.398)
Releasedate: 20 September 2012
Amour plot
Georges (Jean-Louis Trintignant) and Anne (Emmanuelle Riva) are in their eighties. They are decent retired music teachers. Their daughter Eva (Isabelle Huppert) lives abroad with her family. One day Anne suffers a stroke that puts the bond of love within the family to the test.
Actors and actresses
Georges Laurent
Anne Laurent
Eva Laurent
Alexandre
Geoff
Concierge's husband
Concierge
Nurse #1
Nurse #2
Police Officer #1
Reviews & comments
De filosoof
-
- 2023 messages
- 1405 votes
Haneke vind ik vaak tegenvallen maar deze film vond ik wel erg goed. De film laat echte liefde c.q. zorgzaamheid zien zonder sentimentaliteit, hetgeen al een prestatie van formaat is, maar – anders dan sommige andere films van Haneke – kent de film ook een schokkende climax, ook al komt die mede al direct aan het begin als gevolg van een circulaire vertelling. Op een gegeven moment zegt Anne tegen Georges: ‘je bent een monster maar wel aardig’ en dat vat Georges en wellicht Haneke’s visie op de mensheid goed samen. Een indrukwekkende film; een ruime vier sterren.
I often find Haneke disappointing, but I really liked this film. The film shows real love or care without sentimentality, which is already a major achievement, but - unlike some of Haneke's other films - the film also has a shocking climax, even if it comes right at the beginning as a result of a circular narrative. At one point Anne says to Georges: 'you are a monster but nice' and that sums up Georges and perhaps Haneke's vision of humanity. An impressive movie; a generous four stars.
IH88
-
- 8752 messages
- 3080 votes
“It's beautiful.” “What?” “Life. So long.” Moeilijke film om te beoordelen. Het is mooi en tegelijkertijd afschuwelijk om te zien hoe een ouder echtpaar omgaat met lichamelijke en geestelijke aftakeling als de vrouw een herseninfarct krijgt. De liefdevolle verzorging, maar ook de frustratie bij de man wordt realistisch neergezet, en Riva en Trintignant acteren het allemaal fenomenaal. Ingetogen, maar toch voel je de emoties en liefde wel. Ook bij de dochter (Huppert). Het probleem van de film is de manier waarop Haneke het allemaal in beeld brengt, en ook de speelduur is problematisch. De film is ongelooflijk traag, en scènes worden tot het uiterste uitgesponnen. Het heeft een doel en de film kruipt ook langzaam onder je huid, maar voor mij duurde het allemaal te lang. Ik had ook het gevoel dat Haneke de kijker bewust op afstand houdt door de personages weinig emotie te laten tonen. Ik wil ze ook weer niet onsympathiek noemen, maar echt een band bouw je niet met ze op. Dit soort films vind ik meestal best aangrijpend, maar het laatste gedeelte deed me verrassend weinig. Jammer, want de film doet ook heel veel goed.
“It's beautiful.”
“What?”
“Life. So long.”
Difficult movie to rate. It is beautiful and at the same time horrific to see how an elderly couple cope with physical and mental deterioration when the woman has a stroke. The loving care, but also the frustration with the man is realistically portrayed, and Riva and Trintignant act phenomenally. Subdued, but you still feel the emotions and love. Also with the daughter (Huppert).
The problem with the film is the way Haneke portrays it all, and the running time is also problematic. The movie is incredibly slow, and scenes are stretched to the limit. It has a purpose and the film also slowly gets under your skin, but for me it all took too long. I also had the feeling that Haneke deliberately keeps the viewer at a distance by letting the characters show little emotion. I don't want to call them unsympathetic, but you don't really build a bond with them. I usually find these kinds of movies quite gripping, but the last part did surprisingly little for me. Too bad, because the movie does a lot of good.
Black Math
-
- 5390 messages
- 1735 votes
Een typische film met veel aandacht voor karakters en het plot en weinig voor het audiovisuele aspect. Dit betekent niet zozeer dat er geen filosofie achter de stijlkeuze zit. De film is erg minimalistisch geschoten, met veelal statische camerastandpunten. We zien karakters in een kamer verdwijnen, de camera volgt ze niet, maar we horen ze nog steeds praten, waardoor je een beetje een documentaire gevoel krijgt. Het voelt "echt" aan, maar het is verre van mijn favoriete stijl. Veel aandacht dus voor plot en karakters. We zien een oudere vrouw aftakelen na enkele beroertes. Het is herkenbaar, want zoiets heb ik ook in mijn familie meegemaakt. Het wordt goed uitgewerkt, zowel door Riva die de vrouw speelt, als door Trintignant, die haar verzorgende echtgenoot speelt. Maar uiteindelijk is het niet veel anders dan de tragedie die in zoveel families plaatsvindt. Je vraagt je ergens af of deze film een pamflet is voor een zelfgekozen waardige dood, euthanasie is immers verboden in veel landen, maar de film gaat toch te weinig in op de consequenties. Uiteindelijk is de film qua plot interessant, maar de film weet op dit vlak niet "the way beyond" te gaan, terwijl de stijl van de film ook niet de mijne is, waardoor de film op 2,5* blijft steken.
A typical film with a lot of attention for characters and plot and little for the audiovisual aspect. This does not mean that there is no philosophy behind the choice of style. The film is shot in a very minimalistic way, with mostly static camera angles. We see characters disappear into a room, the camera doesn't follow them, but we still hear them talking, giving you a bit of a documentary feel. It feels "real" but it's far from my favorite style.
So much attention to plot and characters. We see an elderly woman deteriorate after several strokes. It is recognizable, because I have also experienced something like this in my family. It's worked out well, both by Riva who plays the wife, and Trintignant, who plays her nurturing husband. But in the end, it's not much different from the tragedy that happens in so many families. You wonder somewhere whether this film is a pamphlet for a self-chosen dignified death, after all, euthanasia is prohibited in many countries, but the film does not elaborate enough on the consequences.
Ultimately, the film is interesting in terms of plot, but the film does not go "the way beyond" in this area, while the style of the film is not mine either, which means that the film is stuck at 2.5*.
Latest News
Clarissa Explains It All Streaming UK: How to watch
2024's biggest movies - Everything you need to know about Bad Boys 4
Every Scream movie - RANKED
Liam Neeson 'nervous' about following in Leslie Nielsen's footsteps with Naked Gun reboot
More to explore
Jagten
Drama, 2012
3 comments
La Vie d'Adèle
Drama / Romance, 2013
3 comments
Mar Adentro
Drama, 2004
3 comments
Le Scaphandre et le Papillon
Drama / Biography, 2007
3 comments
Samsara
Documentary, 2011
2 comments
Incendies
Drama / Mystery, 2010
3 comments
Related keywords
nursemusic teachermarried couplepiano lessonsagingdaughtermusicloveretiredillnesspigeonstrokeoctogenarian old couple
Trending Movies
Trending Shows
About MovieMeter
MovieMeter aims to be the largest, most complete movie archive with reviews and rankings, in the World. Our team of journalists delivers the latest news for movies and TV shows. Click here to read more about us.
Social media
- Sign up |
- Contact Us |
- About Us |
- Advertise |
- Privacy |
- Disclaimer |
- RSS Feed
© 2024 MovieMeter B.V.