- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Geweld in films
Geweld in films
combi
-
- 20609 messages
- 0 votes
Tuurlijk, neem ik m'n camera mee om mooie plaatjes te schieten.
Erwinner
-
- 33715 messages
- 3079 votes
Nee, eentje met supersnelle sluitertijd, want die bejaarden kunnen snel zijn!
Nu maar weer normaal doen. 
Adrenal
-
- 1381 messages
- 0 votes
is rambo ooit wel is als voorbeeld geweest 
Ja, serieus. Jaren geleden is in Belgisch Limburg een man geweest die een jeugdbeweging in een bos met een mes aanviel. Het fijne weet ik er niet meer van (was maar een jaar of 7) maar nichtjes en neefjes van mij woonden destijds in die streek.
Martijnnn
-
- 2248 messages
- 2407 votes
Jup die werd nog aangehaald in (volgens mij de spits)
Vrij onzinnig als je het mij vraagt, al die vergelijkingen. Maar ja de kranten verkopen en de klanten kopen maar al te graag drama's als dit.
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Die mafkees Kim uit belgie (baby moordenaar)
wordt vergeleken met The joker uit batman film.
Vanwege de smink op zijn gezicht.
Adrenal
-
- 1381 messages
- 0 votes
wordt vergeleken met The joker uit batman film.
Vanwege de smink op zijn gezicht.
Zo ver zaten we ook al wel
.
®Tc
-
- 8212 messages
- 1087 votes
Ik vind de media-berichtgeving verschrikkelijk, er is zelfs een soort van show geweest hier op VTM, "verloren onschuld", met oa Jef Vermassen, de man die nota bene ooit nog Freddy Horion wou vrij krijgen...
Die hypocriete Vermassen is inderdaad om van te kotsen. Komt nu een beetje de moraalridder uithangen terwijl hij er van overtuigd was dat Horion niet in de cel moest.
Oha De Gelder heeft nog een moord bekend van enkele dagen terug.
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Zo ver zaten we ook al wel
.
Dat is nou ook toevallig zeg. 
Pastichio Rocker
-
- 6344 messages
- 0 votes
Als blijkt dat hij Heath Ledger als grote voorbeeld heeft genomen voor het plegen van deze gruwelijke misdaad dan zou deze acteur zich moeten verantwoorden en zijn excuses moeten aanbieden. Tevens zou de film The Dark Knight uit de schappen moeten worden gehaald.
Die malloot uit Dendermonde ziet er trouwens uit als een emo. Het zal me dan ook niks verbazen dat dit soort muziek de aanleiding vormde tot het plegen van deze gruwelijkheden. Het wordt tijd dat ook onze regering eens gaat kijken of ze dit soort naargeestige muziek niet kunnen verbieden.
Ik weet zeker dat er een stuk minder geweld zal worden gepleegd wanneer geestdodende muziek zoals Marilyn Manson (die duidelijk aanzet tot haat en geweld, want die jochies uit Columbine hadden ook een aantal cd's van die schreeuwende travestiet in de kast) uit onze fragiele samenleving is verbannen!
SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
Als blijkt dat hij Heath Ledger als grote voorbeeld heeft genomen voor het plegen van deze gruwelijke misdaad dan zou deze acteur zich moeten verantwoorden en zijn excuses moeten aanbieden.
Grapjas! Dat kan natuurlijk niet.
Verder heb ik zelden zoveel onzin in één bericht gehoord. Het is zelfs te belachelijk om er verder op in te gaan.
Drs. DAJA
-
- 4355 messages
- 4515 votes
Ik ben het helemaal met Pastichio eens. Ik moet zeggen dat The Dark Knight in het onderbewustzijn ook wel heel erg aandringt op het plegen van massamoorden.
V
-
- 8369 messages
- 3362 votes
Mmm, ik luister voornamelijk naar nihilistische, deprimerende, diabolische black metal. Dan zal ik zo wel de keel van m'n vriendin doorsnijden, m'n twee katten ritueel slachten (plus hun bloed drinken uiteraard) en de lokale kerk in de hens zetten. Typisch gevalletje van 1+1 = 2. Onvermijdelijk, helaas. Satan for the win, YO!. 
Don Dijk
-
- 7079 messages
- 0 votes
Mmm, ik luister voornamelijk naar nihilistische, deprimerende, diabolische black metal. Dan zal ik zo wel de keel van m'n vriendin doorsnijden, m'n twee katten ritueel slachten (plus hun bloed drinken uiteraard) en de lokale kerk in de hens zetten. Typisch gevalletje van 1+1 = 2. Onvermijdelijk, helaas. Satan for the win, YO!. 

Inderdaad zulke onzin. De jongen had gewoon flinke psychische problemen, maar ja..als je die gaat negeren..
Het is meer de schuld van de psychiatrische zorg dan van de jongen.
combi
-
- 20609 messages
- 0 votes
het verhaal gaat, dat zijn ouders hebben gezegd dat hij hulp nodig heeft(aantal jaren geleden) en de psychiater vond dat het niet zo is, maar goed er zijn zoveel verhalen!
Don Dijk
-
- 7079 messages
- 0 votes
Maar dit lijkt me een belangrijkere reden dan dat ie zulke dwaze plannen heeft gekregen door Batman te kijken.
FilipSTG
-
- 229 messages
- 34 votes
Als blijkt dat hij Heath Ledger als grote voorbeeld heeft genomen voor het plegen van deze gruwelijke misdaad dan zou deze acteur zich moeten verantwoorden en zijn excuses moeten aanbieden. Tevens zou de film The Dark Knight uit de schappen moeten worden gehaald.
Die malloot uit Dendermonde ziet er trouwens uit als een emo. Het zal me dan ook niks verbazen dat dit soort muziek de aanleiding vormde tot het plegen van deze gruwelijkheden. Het wordt tijd dat ook onze regering eens gaat kijken of ze dit soort naargeestige muziek niet kunnen verbieden.
Ik weet zeker dat er een stuk minder geweld zal worden gepleegd wanneer geestdodende muziek zoals Marilyn Manson (die duidelijk aanzet tot haat en geweld, want die jochies uit Columbine hadden ook een aantal cd's van die schreeuwende travestiet in de kast) uit onze fragiele samenleving is verbannen!
Neen, die film moet niet uit de schappen worden gehaald, want dan geef je toe aan hem.
FilipSTG
-
- 229 messages
- 34 votes
Die snap ik ook niet. Een ziekenhuis laten ontploffen is nogal wat anders dan in een kinderdagverblijf huishouden. Goed, hij gebruikte een mes, maar dat is ook weer niet zo ongebruikelijk bij een moord om er een link in te zien.
Het lijkt er meer op dat er weer eens conclusies getrokken worden voordat iemand ook maar iets weet.
En zie je hem iets gruwelijks doen met zijn mes? Ik dacht het niet.
Don Dijk
-
- 7079 messages
- 0 votes
Neen, die film moet niet uit de schappen worden gehaald, want dan geef je toe aan hem.

combi
-
- 20609 messages
- 0 votes

Pastichio Rocker 
edit Don Dijk. lol
Meneer Bungel
-
- 13163 messages
- 0 votes
En zie je hem iets gruwelijks doen met zijn mes? Ik dacht het niet.
Ik zag in DWDD wel een fragment waar The Joker uitweidt over het 'voordeel' van het gebruiken van een mes. Een aantal overeenkomsten/details(Gelder als anagram voor Ledger) zijn inderdaad behoorlijk spooky.
Don Dijk
-
- 7079 messages
- 0 votes
Nogmaals, wat heeft zijn naam hier mee te maken?
Als er een superheldenfilm komt met Kid J. die aan het moorden slaagt, ga ik toch ook niet mn lot verbinden aan die van Kid J.?
Waarom niet? Omdat ik een ''gezond verstand'' heb.
Deze jongen was gewoon ziek, ernstig ziek.
Meneer Bungel
-
- 13163 messages
- 0 votes
Ik reageerde dus op de opmerking dat The Joker in de film niets met messen zou hebben en beweer simpelweg dat bepaalde details spooky zijn.
Drs. DAJA
-
- 4355 messages
- 4515 votes
Ik wil niet leven in een wereld waarin je een dusdanig gevaarlijke film nog gewoon kunt krijgen. The Dark Knight moet net als Mein Kampf verboden worden, en het bezitten ervan moet bestraft worden. Op deze manier blijven zulke zieke denkbeelden overgaan op verschillende generaties.
combi
-
- 20609 messages
- 0 votes
in de middeleeuwen was er nog geen film en toen waren mensen net zo ziek zoniet zieker , onzin dus!
Drs. DAJA
-
- 4355 messages
- 4515 votes
Toen waren er ook nog geen kinderdagverblijven dus dat kun je niet vergelijken.
combi
-
- 20609 messages
- 0 votes
hele scholen werden platgebrand, wat is daar niet aan te vergelijken.
Erwinner
-
- 33715 messages
- 3079 votes
Volgens mij staat het zelfs in de Bijbel dat er kinderen vermoord werden.
djelle
-
- 6070 messages
- 0 votes
in de middeleeuwen was er nog geen film en toen waren mensen net zo ziek zoniet zieker!
Maar verder ben ik het wel met je eens hoor.