• 177.896 movies
  • 12.199 shows
  • 33.965 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.369.876 votes
Profile

Geweld in films

sinterklaas

• 11813 messages
  • 3316 votes

Ik zou over de kinderen zeggen: laat ze lekker hun eigen films uitzoeken. Als ze nachtmeries krijgen of moeten huilen bij een schokkende scene is het hun eigen schuld.

Gizzmann wrote:

Je moet niet vergeten dat er in de UK volgens mij ook nog een tussenstap is: de 15+

Dat zijn meestal van die saaie zeikfilms.

aunuscus

• 591 messages
  • 115 votes

er was al geweld voordat de film werdt uitgevonden.

Pastichio Rocker

• 6344 messages
  • 0 votes

Geweld in games en films is de as van al het kwaad in de wereld.

djelle

• 6070 messages
  • 0 votes

Volgens Mediawatchuk alvast.

Leuk stukje uit het artikel:

The worst offenders were films such as Hard Target, New Jack City and Raw Deal on BBC1, Cliffhanger on ITV1, Natural Born Killers on Channel 4, Bad Boys, Dirty Harry, Heat and Young Guns on Five all repeatedly shown on the five terrestrial channels in recent years."

"We believe that this level of fictional violence shown on television, which is consistent with our findings for the last 12 years, is unacceptable and irresponsible".

Die Britten toch .

Het veelvuldig uitzenden van actiefilms als Dirty Harry en Hard Target (waarbij vooral wapengeweld verheerlijkt wordt) wordt ook gelinkt met recentelijke gewelddadige schiet-accidenten (2007). Er is een petitie voor minder geweld en gevloek op de buis (en ze zijn daar sowieso al erg bekrompen op dat vlak)... Blij dat ik daar niet leef.

starbright boy (moderator films)

• 22396 messages
  • 5066 votes

Tsja, Altijd makkelijk, om films de schuld te geven. Da's een makkelijk punt om je afkeer tegen te richten en vervolgens hoef je niet meer na te denken over de echte oorzaken.

En niet gezien zelf, maar Cliffhanger? Da's toch een vrij brave film?

Goodfella_90

• 10407 messages
  • 2595 votes

Wel zo veilig, komt men aldaar tenminste niet in de verleiding elkaar van bergen naar beneden te donderen.

djelle

• 6070 messages
  • 0 votes

starbright boy wrote:

Tsja, Altijd makkelijk, om films de schuld te geven. Da's een makkelijk punt om je afkeer tegen te richten en vervolgens hoef je niet meer na te denken over de echte oorzaken.

Vind ik ook. Het is op zijn minst kort door de bocht om zomaar dat soort conclusies te trekken, en daar dan meteen dergelijke drastische maatregels voor te eisen. Het is natuurlijk wel een eeuwenoude discussie wereldwijd, het verband tussen mediageweld en dat in de maatschappij. Niets daarvan is echter ooit bewezen.

En niet gezien zelf, maar Cliffhanger? Da's toch een vrij brave film?
Cliffhanger valt goed mee ja, al heeft het wel zo zijn fragementen. Een film als Hard Target daarintegen is inderdaad erg gewelddadig te noemen... Maar goed, nog steeds geen reden om het daarom meteen als 1 van de oorzaken van het geweld uit onze samenleving te zien natuurlijk.

The Last

• 7169 messages
  • 0 votes

Cliffhanger is toch redelijk gewelddadig hoor. En braaf is het verre van.

CTK

• 141 messages
  • 1002 votes

Bij Dark Knight, The (2008):

The Joker zou wel eens het voorbeeld geweest kunnen zijn voor de gruwelijke moorden van gisteren in Dendermonde.

Die zot was wit geschminkt en had zwart rond zijn ogen.

88Fabian

• 1527 messages
  • 0 votes

CTK wrote:

The Joker zou wel eens het voorbeeld geweest kunnen zijn voor de gruwelijke moorden van gisteren in Dendermonde.

Dat dacht ik ook meteen.in de engelse pers krijgt de dader al de bijnaam "The Joker" omdat het zoveel gelijkenissen heeft.echt erg.

helleke

• 967 messages
  • 1168 votes

CTK wrote:

Is dan ook de enige gelijkenis dat hij mogelijks hetzefde geschminkt was, voor de rest is er hoegenaamd geen verband.

Zelfs the joker in de batmanfilms is zo gene lafaard als diene gast in Dendermonde

88Fabian

• 1527 messages
  • 0 votes

Is dan ook de enige gelijkenis dat hij mogelijks hetzefde geschminkt was, voor de rest is er hoegenaamd geen verband.

Zelfs the joker in de batmanfilms is zo gene lafaard als diene gast in Dendermonde

Er zijn nog twee gelijkenissen.1:de dader gebruikte een mes.2:de dader lachte de ondervragers uit.

helleke

• 967 messages
  • 1168 votes

88Fabian wrote:

(quote)

Er zijn nog twee gelijkenissen.1:de dader gebruikte een mes.2:de dader lachte de ondervragers uit.

Wauw, wat een adelbrieven dat diene babymoordenaar kan voorleggen.

Best doodzwijgen zo'n pipo's en ergens in een vergeetput stoppen of tussen de andere gedetineerden plaatsen!

CTK

• 141 messages
  • 1002 votes

helleke wrote:

(quote)

Wauw, wat een adelbrieven dat diene babymoordenaar kan voorleggen.

Best doodzwijgen zo'n pipo's en ergens in een vergeetput stoppen of tussen de andere gedetineerden plaatsen!

Idd, hem best negeren en ons concentreren op de slachtoffers. Zij verdienen de aandacht en ons medeleven. De tranen rollen gewoon over mijn wangen bij het lezen van de nieuwsberichten.

dulcinea

• 923 messages
  • 818 votes

CTK wrote:

Volgens andere bronnen was hij helemaal niet geschminkt maar gewoon heel bleek met zware wallen onder z'n ogen, ze zijn héél karig met het prijsgeven van details.

Of zo'n gek zich nu al dan niet heeft laten inspireren door een film het maakt de feiten er niet minder op. Ik ben opgegroeid in Dendermonde, dat zoiets daar gewoon kan gebeuren is onvoorstelbaar, dat zoiets 'ergens' kan gebeuren kan ik zelfs niet vatten, ik ben nog altijd in shock

Kevin13

• 14947 messages
  • 0 votes

Op het nieuws hebben ze gezegd dat het een Filmfreak was

JoeCabot

• 2682 messages
  • 1785 votes

Dit "nieuws" haalde zelfs CNN (zojuist gezien)

apolicum

• 451 messages
  • 5035 votes

JoeCabot wrote:

Dit "nieuws" haalde zelfs CNN (zojuist gezien)

grappig é dat zo'n banaal nieuwsje CNN haalt. gebeurt toch dagelijks dan zo'n gek een creche binnenstapt en er wat babytjes bewerkt met een mes?

lykathea

• 1872 messages
  • 684 votes

Ik heb zo'n idee dat het ging om het feit dat 'ie een "filmfreak" is...

serpico

• 2900 messages
  • 491 votes

Toch moet je ver heen zijn als je moorden gaat plegen door The Dark Knight.

E2K

• 113 messages
  • 75 votes

AGE-411 wrote:

(quote)

Het was een filmfreak en zijn PC stond vol met dingen over deze film.

En enkele van de slachtoffertjes hadden snijwonden van uit hun mond tot aan hun oren...

Ik heb wat foto's van het voorval, en ze zijn gewoon in hun gezicht gestoken hoor, niet in het bijzonder bij hun mondhoeken.

Jullie moeten niet gaan overdrijven he.

Dadelijk gaan jullie nog vertellen dat hij de burgemeester van belgie wilde vermoorden ofzo, en dat hij voor de maffia werkte.

Film Pegasus (moderator films)

• 31144 messages
  • 5447 votes

apolicum wrote:

(quote)

grappig é dat zo'n banaal nieuwsje CNN haalt. gebeurt toch dagelijks dan zo'n gek een creche binnenstapt en er wat babytjes bewerkt met een mes?

Los van de invloed door The Joker die er al dan niet is, hoop ik dat je hier sarcastisch bent. Zo banaal lijkt me dit allemaal niet echt...

E2K

• 113 messages
  • 75 votes

Film Pegasus wrote:

(quote)

Los van de invloed door The Joker die er al dan niet is, hoop ik dat je hier sarcastisch bent. Zo banaal lijkt me dit allemaal niet echt...

filmpegasus, ik raad je aan een te googlen naar "documenting reality" forum, hier zie je regelmatig fotos van kleuter-achtige kinderen die, zelfs door hun eigen moeders, in stukken gehakt zijn of zelfs opengesneden om op te eten. Het gebeurt inderdaad. Google het als je dit niet wil geloven.

FilipSTG

• 229 messages
  • 34 votes

Beste collega-forumleden,

Het drama dat in de kindercreche "het fabeltjesland" plaatsvond vrijdag is met geen pen te beschrijven. Ik woon rechtover de grootouders van een van de vermoorde kindjes, en de creche zelf ligt op zo'n 5 minuten van hier. Echter, véél mensen hebben The Dark Knight gezien, en/of luisteren naar gothic metal, dus dan zouden er constant dergelijke gruwelijkheden gebeuren. Die jongen is gewoon ZIEK.

starbright boy (moderator films)

• 22396 messages
  • 5066 votes

Enkele opmerkingen over de doodstraf verwijderd. Geen Politieke discussies A.U.B.

FilipSTG

• 229 messages
  • 34 votes

starbright boy wrote:

Enkele opmerkingen over de doodstraf verwijderd. Geen Politieke discussies A.U.B.

Geen probleem, maar is gewoon een mening, ik hou mij op dergelijke fora ver af van politiek

FilipSTG

• 229 messages
  • 34 votes

90% van de films die ik heb bevatten veel of zelfs heel veel geweld (neem reservoir dogs). Ja en dan?

Film Pegasus (moderator films)

• 31144 messages
  • 5447 votes

E2K wrote:

(quote)

filmpegasus, ik raad je aan een te googlen naar "documenting reality" forum, hier zie je regelmatig fotos van kleuter-achtige kinderen die, zelfs door hun eigen moeders, in stukken gehakt zijn of zelfs opengesneden om op te eten. Het gebeurt inderdaad. Google het als je dit niet wil geloven.

Het gebeurt dan wel, maar wil niet zeggen dat dit banaal is.

Dergelijke feiten zullen niet door films veroorzaakt zijn, een moordenaar gebruikt hoogstens een type van film of muziek om een andere identiteit aan te nemen. En het zal ook wel zijn dat mensen altijd zoeken naar vergelijkingen met een figuur uit de film- of muziekwereld om te zoeken naar redenen. En met alle karikaturen die er bestaan, is er altijd wel één die past bij dergelijke figuren. In dit geval komt The Joker ter sprake. Met of zonder die film had Kim De Gelder ook wel op moordtocht gegaan.

Seifer

• 805 messages
  • 356 votes

Als gewelddadige films een negatieve invloed op je hebben, waardoor je zelf geweld gaat gebruiken, dan ben jij eigenlijk een zwakkeling met een zieke geest. Een kijkwijzer doet hier niks tegen, en je kan moeilijk films gaan verbieden omdat er een paar mensen niet tegen kunnen.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Kun je het journaal verbieden, en de krant, en boeken, en.... etc.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.