• 177.896 movies
  • 12.199 shows
  • 33.965 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.369.876 votes
Profile

Geweld in films

combi

• 20609 messages
  • 0 votes

Adrenal

• 1381 messages
  • 0 votes

Volgens mij is het niet zo dat films, games of boeken mensen gewelddadig maken maar dat gewelddadig ingestelde mensen (natuurlijk niet alleen zij) vaak erg houden van gewelddadige films, games, boeken.

Niet meer dan logisch, toch?

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

Tis gewoon een pussy. Mentaal te zwak om te denken voor zichzelf, laat zich te gemakkelijk beïnvloeden.

Nomak

• 11634 messages
  • 0 votes

Het ergste vind ik nog de ooggetuigen die achteraf met hun kop op tv komen beweren dat ze het allemaal hebben gezien. Doe dan iets eraan!

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

Nomak wrote:

Het ergste vind ik nog de ooggetuigen die achteraf met hun kop op tv komen beweren dat ze het allemaal hebben gezien. Doe dan iets eraan!

Ik weet niet of je duidelijk het nieuws gezien hebt?

- Een oudere dame die er iets aan wou doen werd doodgestoken

- Die 16-jarige stagair moest rennen voor haar leven en kon nog net 1 kindje redden van The Joker.

- En die andere getuigen (Buren en andere kennisen die gewoon op TV willen komen) zeggen gewoon dat hij vroeger zo'n braaf ventje was maar nooit iets zei.

djelle

• 6070 messages
  • 0 votes

Adrenal wrote:

Volgens mij is het niet zo dat films, games of boeken mensen gewelddadig maken maar dat gewelddadig ingestelde mensen (natuurlijk niet alleen zij) vaak erg houden van gewelddadige films, games, boeken.

Klopt. Het is zo dat dergelijke geestesgestoorden in elk geval vaak inspiratie opzoeken. Zij het in boeken, zij het in films. En het is effectief zo dat die zich dan als het ware een identiteit kunnen aanmeten van bepaalde fictieve slechterikken waar ze naar opkijken (terwijl wij er juist altijd een zekere afschuw van hebben). Het is dus allesbehalve uitgesloten dat die moordenaar inderdaad zijn mosterd haalde bij figuren als The Joker of iets dergelijks. Geweld in films heeft dus wel degelijk invloed op mensen, maar dan op zieke mensen die er doelbewust naar op zoek gaan.

Het maximale dat men daar tegen zou kunnen doen is alle media waar geweld inzit verbannen, maar dat is zowel compleet onrealistisch als onwenselijk; Het kan niet de bedoeling zijn dat iedereen moet opdraaien en in een gecensureerde wereld leven vanwege een paar gekken die er verkeerd mee omgaan.

Als die aanleg voor geweld er is, zal het zich toch sowieso ontwikkelen vroeg of laat. Inspiratiebronnen voorhanden of niet.

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Eens. Ik snap niet hoe hier overigens nog altijd een discussie over kan zijn. Zit er al een steekje nij je los, dan heb je dankzij een film alleen een ''leuke'' inspiratiebron, of dat nu Pipo de clown is of de Joker.

Mescaline

• 7089 messages
  • 3218 votes

Dat hij ziek in zijn hoofd was dat is wel duidelijk.. een film kan mij alleen op een goede manier beinvloeden.. en mijn kijk op dingen anders maken..

sinterklaas

• 11813 messages
  • 3316 votes

We mogen blij wezen dat het maar films zijn. Voor het zelfte geld slachte we elkaar af in een arena in Rome.

FilipSTG

• 229 messages
  • 34 votes

Nomak wrote:

Ik vind de media-berichtgeving verschrikkelijk, er is zelfs een soort van show geweest hier op VTM, "verloren onschuld", met oa Jef Vermassen, de man die nota bene ooit nog Freddy Horion wou vrij krijgen...

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

Er is de laatste dagen veel onzin verschenen in de media over deze kwestie. Pijnlijk hoe gediplomeerde mensen zich zo kunnen vergrijpen aan volksverlakkerij. Ach ja, zolang het maar verkoopt zeker.

missl

• 3866 messages
  • 5796 votes

Ik denk dat het vooral ligt aan de persoon zelf. Natuurlijk zien de jongelui van tegenwoordig meer dan de jongelui van 50 jaar geleden. Maar het is aan hen om er wel of niet wat mee te doen. Komt ook wel wat opvoeding bij kijken. Als ik vanuit mezelf kijk dan kan ik me niet voorstellen dat ik me anders ga gedragen, rebels word of dingen in elkaar ga slaan omdat ik dat in de film heb gezien. Maar er zullen altijd mensen zijn die het verschil tussen goed en kwaad of mensen die gewoon willen experimenteren, die het cool lijken om ook eens te doen wat ze in games en in films allemaal doen.

kimberlyVD

• 5946 messages
  • 1567 votes

missl wrote:

Ik denk dat het vooral ligt aan de persoon zelf. Natuurlijk zien de jongelui van tegenwoordig meer dan de jongelui van 50 jaar geleden. Maar het is aan hen om er wel of niet wat mee te doen. Komt ook wel wat opvoeding bij kijken. Als ik vanuit mezelf kijk dan kan ik me niet voorstellen dat ik me anders ga gedragen, rebels word of dingen in elkaar ga slaan omdat ik dat in de film heb gezien. Maar er zullen altijd mensen zijn die het verschil tussen goed en kwaad of mensen die gewoon willen experimenteren, die het cool lijken om ook eens te doen wat ze in games en in films allemaal doen.

Precies hoe ik er ook over denk!

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3278 votes

Die kerel had rood haar en zwart omrande ogen. Hoe komen ze dan in godsnaam bij The Joker uit? Alleen de zwart omrande ogen komen overeen.

missl

• 3866 messages
  • 5796 votes

Ze moeten toch iemand de schuld geven?

Erwinner

• 33715 messages
  • 3079 votes

Er zijn meerdere overeenkomsten.

The Joker gaat met een mes een ziekenhuis binnen (weet ik niet zeker) maar laat wel een ziekenhuis ontploffen toch?

In de naam van de dader komen de letters Heather in voor.

De dader is een film freak......

Ik trek geen conclusies verder, zijn gewoon aanwijzingen.

kos

• 46685 messages
  • 8843 votes

Dat er letters in zijn naam overeenkomen is een aanwijzing? .

Don Dijk

• 7079 messages
  • 0 votes

Ja dat vond ik ook al een drogreden... Kan die kerel toch niks aan doen, aan zn naam?

Erwinner

• 33715 messages
  • 3079 votes

Misschien eerder een verwijzing naar. Tuurlijk kan niemand daar wat mee. Maar het is wel toevallig.

mikey

• 28986 messages
  • 5136 votes

Ah complottheorien?

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3278 votes

The Joker gaat met een mes een ziekenhuis binnen (weet ik niet zeker) maar laat wel een ziekenhuis ontploffen toch?

Die snap ik ook niet. Een ziekenhuis laten ontploffen is nogal wat anders dan in een kinderdagverblijf huishouden. Goed, hij gebruikte een mes, maar dat is ook weer niet zo ongebruikelijk bij een moord om er een link in te zien.

Het lijkt er meer op dat er weer eens conclusies getrokken worden voordat iemand ook maar iets weet.

Erwinner

• 33715 messages
  • 3079 votes

Nee, zijn geen conclusies. Eerder theorien. Een conclusie is te definitief.

combi

• 20609 messages
  • 0 votes

is rambo ooit wel is als voorbeeld geweest

Erwinner

• 33715 messages
  • 3079 votes

Dat zou je aan Rambo moeten vragen.

Erwinner

• 33715 messages
  • 3079 votes

Rambo kwam op voor zijn rechten. The Joker wil juist chaos stichten tegen de maatschappij.

Don Dijk

• 7079 messages
  • 0 votes

Erwinner wrote:

Nee, zijn geen conclusies. Eerder theorien. Een conclusie is te definitief.

Een conclusie is dat de psychiatrie weer eens ernstig tekort is geschoten zonder hierbij te wijzen naar hulpverleners in eerste instantie.

Die arme jongen had ernstige psychiatrische problemen die met het negeren ervan bepaald niet opgelost werden.

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

Dit soort onzin bedoelde ik dus met m'n bericht. Heeft erg veel weg van riooljournalistiek bij sensatiemedia.

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Gaat ook helemaal nergens over. De dader krijgt nog meer aandacht dat de slachtoffers bij dit drama.

combi

• 20609 messages
  • 0 votes

Erwinner wrote:

Rambo kwam op voor zijn rechten. The Joker wil juist chaos stichten tegen de maatschappij.

dus als ik 50 ettertjes neerknal die oude vrouwtjes beroven juich je me toe.

Erwinner

• 33715 messages
  • 3079 votes

combi wrote:

(quote)
dus als ik 50 ettertjes neerknal die oude vrouwtjes beroven juich je me toe.

Tuurlijk, neem ik m'n camera mee om mooie plaatjes te schieten.

Trieste conclusie maar soit.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.