• 178.031 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.024 actors
  • 9.371.610 votes
Profile

IMDb

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Probleem met topics is, als er veel wordt gereageerd, zakt de informatie naar een volgende pagina. Ook zijn er veel topics waar niet / nauwelijks wordt gereageerd. Ondanks een term als "filmkenner", vind ik de kennis maar matig, treurig zelfs. Als er bekend persoon overleden is, wordt er wel rip geroepen, maar men weet nauwelijks wie het is. Bekende oude actrices mot men hier ook al niet. Voor kennis (opdoen) kan je beter bij IMDb wezen.

Ik kom helaas ook veel mensen tegen, die al lang weg zijn van de site dan wel na enige tijd toch ook afhaken. Ik vind het hier steeds meer een "facebook-achtige site" worden, naast film wordt er over hele andere onderwerpen gesproken. Het aantal mensen wat daadwerkelijk laat weten hoe hij/zij een film heeft ervaren is ook vrij weinig, zeker gezien het aantal aanmeldingen per dag. En vaak zijn het ook vooral recentere produkties. Lijkt ook of men meer met toevoegen bezig is, i.p.v. kijken. Oude films doen het, op een aantal na bijzonder slecht, bijna geen belangstelling voor. Heb bij een (groot) aantal wel berichten neergezet, maar ik vind ook wel zonde van mijn tijd.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Dk2008 wrote:

Probleem met topics is, als er veel wordt gereageerd, zakt de informatie naar een volgende pagina. Ook zijn er veel topics waar niet / nauwelijks wordt gereageerd. Ondanks een term als "filmkenner", vind ik de kennis maar matig, treurig zelfs. Als er bekend persoon overleden is, wordt er wel rip geroepen, maar men weet nauwelijks wie het is. Bekende oude actrices mot men hier ook al niet. Voor kennis (opdoen) kan je beter bij IMDb wezen.

Ik kom helaas ook veel mensen tegen, die al lang weg zijn van de site dan wel na enige tijd toch ook afhaken. Ik vind het hier steeds meer een "facebook-achtige site" worden, naast film wordt er over hele andere onderwerpen gesproken. Het aantal mensen wat daadwerkelijk laat weten hoe hij/zij een film heeft ervaren is ook vrij weinig, zeker gezien het aantal aanmeldingen per dag. En vaak zijn het ook vooral recentere produkties. Lijkt ook of men meer met toevoegen bezig is, i.p.v. kijken. Oude films doen het, op een aantal na bijzonder slecht, bijna geen belangstelling voor. Heb bij een (groot) aantal wel berichten neergezet, maar ik vind ook wel zonde van mijn tijd.

Ik zit naast dit forum ook op een Engelstalig Formule 1 forum. Ik volg deze sport (de enige sport die ik volg trouwens, want ik ben nogal anti-sport) al van toen ik een jaar of 11 was. Daar is er ook wel een off topic sectie maar die is niet erg levendig. Daar wordt vooral over F1 gesproken zoals je het zou verwachten.

Ik begrijp dat je het een zonde van je tijd vindt als je op oudere films reageerde of je mening gaf. Ik ben wel iemand die oudere films kan waarderen en zou zeker eenieders mening appreciëren als ik de film wil zien of ook heb gezien. Ik ben trouwens leuke films aan het ontdekken uit de jaren 50 en 60. MOmenteel ben ik de originele Parent Trap uit 1961 aan het bekijken, ik geniet er van! De remake vond ik ook wel goed maar het origineel heeft een charme die ik in de remake niet terug kan vinden. Ik ben geen fan van misdaad of wie pleegde de moord films doch ik vond het fantastisch hoe Hitchcock met dit thema werkte in Psycho in 1960. Een ander goed voorbeeld is The Bad Seed uit 1956 waar geen enkele moord in beeld is gebracht, maar de spanning te snijden is. Ook Niagara uit 1953 vond ik schitterend. Niet enkel de beelden waren prachtig, maar het verhaal had ook veel spanning en verrassende momenten.

Ik heb over het algemeen niets tegen recente films, maar er komt zoveel uit dat het gewoon niet meer bij te houden is en een hoop interesseert me eigenlijk niet zo. Vooral op vlak van animatiefilms heb ik een beetje afgehaakt. Ik kan volgens mij nog jaren bezig zijn met oudere films te ontdekken en oude favorites te herbekijken. Waarom zou ik dan nieuwe films op de voet gaan volgen of series gaan bekijken? Op imdb zie je ook meeste reacties en stemmen bij recentere of populaire films. Ik denk dan welk nut heeft een zoveel duizendste reactie dan nog? Bij fillms met weinig reacties is de kans wel groter dat een geïnteresseerde wel het merendeel ervan zal lezen, als ze de moeite lonen natuurlijk.

"Bekende oude actrices mot men hier ook al niet." Het is erg, maar blijkbaar is het hier ook al dat de gemiddelde man hier actrices enkel kan smaken als ze jong en knap zijn. Ik geef toe dat ik ook wel graag naar mooie vrouwen kijk (ongeacht hun leeftijd trouwens) maar ik ga geen film kijken enkel omwille van het vrouwelijk schoon, dan kan ik beter foto's uit een magazine of op het internet gaan bekijken. DOA had mooie vrouwen, maar het bleef naar mijn mening een zwakke film die ik niet meer opnieuw zal kijken. Ik ben vind Jodie Foster trouwens een bom van een actrice. Dat ze nu al op middelbare leeftijd is en lesbisch maakt me niets uit. IK zag haar graag spelen toen ze jong is, en nu nog steeds vind ik haar een geweldige actrice en ze lijkt me ook een heel aangename en down to earth persoon daarbuiten. Er zijn nog wel andere actrices die ik waardeer, maar niemand kan voor mij aan Jodie tippen.

Er wordt hier danig veel over sport gesproken zie ik. Ik vind het vreemd op een filmforum, want voor sport zijn er toch al zoveel andere fora. Ik vind het soms ook zo grappig om dan leden met zo een vrouwelijke avatar en soms vrouwelijke naam over zo een typisch mannelijk onderwerp te zien praten. Naomi Watts bijvoorbeeld blijkt een basketbal fan, iets wat ik nooit achter een avatar als de zijne zou vermoeden.

Dit forum zou inderdaad wat meer vrouwelijke inbreng kunnen gebruiken.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Het is niet als kritiek bedoeld, maar meer mijn ervaring na een aantal jaar. Als site kun je er verder ook niet zo heel veel aan doen. Iedereen kan zich hier inschrijven, bijna alles mag en kan, dus dan kan je ook van alles verwachten. De één is erg serieus bezig, en de ander maakt er een lolletje van. De lijsten werken ook een zekere eerzucht in de hand, om bij de beste te horen. Bepaalde onderwerpen trek ook weer wat meer volk. De identiteit raakt hierdoor wel zoek.

Bij IMDb heb ik helemaal geen idee van fora. Ik stem daar en verder ik lees ik daar veel informatie en meningen. De recensies zijn dan ook aan strengere regels gebonden. Zo moet een bericht uitvoerig zijn. Een zinnetje schrijven van hoe goed of slecht een film was, dat kan dus daar in ieder geval niet.

Verder zal de manier van discussiëren niet zo veel anders zijn. Het lijkt me wel dat ze filmgerelateerd blijven.

Bij de andere meters zie ik, dat ze ook bij het eigenlijke onderwerp blijven.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Laat jij je verleiden door toplijstjes om de film te gaan bekijken? Ik doe dat al lang niet meer. Ik weet toch dat ik het merendeel toch niet zo interessant zal vinden. Ik zou mezelf moeten dwingen om bepaalde films dan uit te kijken en dan is net natuurlijk niet meer leuk.

Zogenaamde topfilms een slechte waardering geven is ook altijd op het risico vervelende kritieken en vragen te gaan krijgen van de fanboys/fangirls en daar heb ik ook geen zin meer in. Ik heb zoiets van what is the point, smaken gaan toch niet snel veranderen.

Ja, ik veronderstel dat mensen het leuk vinden dat hun favoriete films hoog gewaardeerd staan. Natuurlijk worden zulke films meer bekeken als er veel stemmen en een hoog cijfer op staat. Dit werkt natuurlijk te nadelen van de films met weinig recensie en stemmen, ze blijven in de schaduw van de bekendere. Onterecht volgens mij maar ja wat doe je er aan?

Voor mij maakt het nu niet meer zoveel uit of mijn favorieten nu wel of niet in de top 250, 500, 1000 whatever staan. Dat ik al diep moet gaan in de top 250 om te zeggen ja die film vond ik helemaal geweldig, vertelt me dat ik ofwel erg afwijk van de smaak gemiddelde filmkijker of misschien weiger om een kuddedier te zijn. Maar laat ik het uit respect voor de top X houden op dat eerste.

Misschien moeten ze hier ook wel een regel invoeren dat een bericht minstens 5 of 10 regels lang moet zijn, maar ik vrees dat er dan mensen zijn die zouden afhaken. Ik geef toe dat ik ook niet altijd aan 10 regels zou komen.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Na American Beauty, mijd ik de toplijst. Ik heb zelfs films die op tv kwamen en daarin stonden niet gezien. En we zijn dus niet de enige. American Beauty (1999) En fanboys zijn vervelend, die hebben oogkleppen op. Fangirls ben ik hier niet tegen gekomen, misschien op IMDb.

Ik merk bij herkijken, dat juist de films die ik leuk vind hier niet zo (hoog) gewaardeerd worden. B-films, tv-films zijn leuker dan die al te bekende dingen. Ook is er voor veel films geen belangstelling, zodat je automatisch naar IMDb moet uitwijken.

Familiefilm-liefhebbers zullen het vaak ook niet zo gemakkelijk hebben hier, zie floplijst. Bij IMDb zijn ze vaak wat positiever daarover.

Ik zou het ook niet gemakkelijk kunnen, steeds 10 regels. Over veel films valt gewoon niet zo veel te schrijven.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Gezien dat discussies over films hier dreigt uit te sterven, vraag ik me af of ik misschien toch een ander filmforum moet zoeken. Is IMDB misschien een plaats waar je wat beter je ei over film kwijt kan of zijn er nog andere filmfora die je kan aanbevelen?

American Beauty, tja ja dat is denk ik wel de slechts gekozen titel ooit voor een film, tenzij deze sarcastisch was bedoeld Dat er mensen zijn die dat oprecht mooi vinden, dat gaat mijn verstand echt te boven., maarja wie ben ik hé...

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Als je graag wilt discussiëren zou ik gewoon hier blijven. De meeste discussies zitten wel vooral bij die toplijstfilms en recente films, verder is het niet zo veel anders, als bij IMDb, waar mensen wat berichten neerschrijven of stemmen. Die laatste categorie, dus die alleen een stem neerzetten is wel de grootste groep, een online mogelijkheid om films bij te houden die je hebt gezien. Niet iedereen kan voldoende Engels, IMDb blijft ook erg onoverzichtelijk door de vele informatie.

Het nieuwe design kan ook een rol spelen.

Vraag het anders hier

Film >> Toplijsten en favorieten >> Favoriete filmsites

Film >> Algemeen >> Filmsites (algemeen topic)

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Geen idee of het een (bijzonder flauwe) 1 april grap moet voorstellen, maar geen enkele acteur/actrice pagina werkt nog op IMDB:

Al Pacino - imdb.com

http://i.imgur.com/ZSP4fLY.png

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

En Pulp Fiction verdwenen, dat zal ook geen groot verlies zijn voor de mensheid ...

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Bij mij is het inloggen sinds ? (eer)gisteren verscherpt. Ik moet nu naast email/wachtwoord ook nog een film/acteur intypen.

Jullie ook?

stinissen (crew films & series)

• 23437 messages
  • 76922 votes

Dk2008 wrote:

Bij mij is het inloggen sinds ? (eer)gisteren verscherpt. Ik moet nu naast email/wachtwoord ook nog een film/acteur intypen.

Jullie ook?

Nee ik niet maar ik log dan ook nooit uit.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Zelfde hier, dus zou het niet weten.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

stinissen wrote:

Nee ik niet maar ik log dan ook nooit uit.

Nu je zegt begrijp ik eigenlijk ook niet waarom steeds in en uitlog. Meer dan stemmen doe ik daar toch niet.

stinissen (crew films & series)

• 23437 messages
  • 76922 votes

Dk2008 wrote:

(quote)

Nu je zegt begrijp ik eigenlijk ook niet waarom steeds in en uitlog. Meer dan stemmen doe ik daar toch niet.

Precies

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

Vind IMDb nog steeds erg traag met updates; ligt misschien ook aan de filmmaatschappijen, maar steeds vaker moet aan candid-shots van acteurs en actrices en info op Twitter en Facebook ontnomen worden, dat zij aan een nieuwe film werken en wie ook deel van de cast uitmaken.

Ook met overlijdensberichten is IMDb vrij traag; vermoedelijk vanwege double-check, maar toch....

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Nog mensen bij wie de IMDB zoekfunctie niet deftig werkt? Naar aanleiding van Film >> Cast en crew >> Yun-Fat Chow wou ik even een overzicht genereren van mijn geziene films genereren. De film A Better Tomorrow II komt echter niet in de lijst voor terwijl deel 1 en 3 dat wel doen. En ja, ik heb op ABT II gestemd

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

Daar heb ik ook last van Metalfist, ben langzaam mijn stemmen richting imdb aan het overzetten en films zoeken op imdb is vaak een drama. Ik open ze voortaan via de MM-link. Het zou geweldig zijn trouwens als Jordy een keertje aan de csv-exports van MM ook het MM-nummer en het IMDb-nummer als kolom zou kunnen toevoegen. Daar kun je veel mee doen (exporteren van MM naar icheckmovies bijvoorbeeld), en ik mis die twee nummers echt in de csv-exports van MM.

Ook bij MM gaat het trouwens niet goed met zoeken naar X-Men: First class. Als je op "X-Men" zoekt verschijnt het niet. Het verschijnt wel bij het intypen, maar niet als je uitgebreid zoeken (op titel) gebruikt.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Ik heb een tijd geleden ook alles overgepompt naar IMDB (was een huzarenstukje, maar wel waard voor onder andere ICM) en dit is de eerste keer dat me zoiets is opgevallen. Al vind ik het ook wel raar dat Reservoir Dogs verschijnt bij Chow-Yun Fat, maar dat is blijkbaar omdat Tarantino in de credits een thanks heeft geschreven..

Je linkt trouwens naar de verkeerde Jordy

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

Oeps... gecorrigeerd Bedankt

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Ja staat op de wensenlijst om csv export configureerbaar te maken inderdaad.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Oh de keren dat ik bij het zoeken op imdb een titel ingaf (er zijn ondertussen heel wat films met dezelfde titel) en ik bij een remake of een totaal andere film uitkwam dan degene ik wilde, I have lost count. Het zou beter zijn moest ik gewoon meteen een lijst krijgen van de titels in plaats van dat imdb me wat hij denkt het meeste relevante resultaat is, geeft.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Maar het gaat nu niet om het zoeken van een titel. Dat dat al vaker fout gaat is al lang bekend, dit is volgens mij iets recent.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Het probleem met het zoeken in eigen ratings is nog altijd niet opgelost. Je krijgt ook totaal geen feedback oid terwijl je zou denken dat het toch wel iet of wat prioriteit krijgt, want nu is heel die functie niet meer bruikbaar.

Panta Rei

• 507 messages
  • 7 votes

Zo te zien is de optie om afleveringen van een serie te zoeken ook verdwenen.

En ik baal daar behoorlijk van.

tbouwh

• 5809 messages
  • 5400 votes

Panta Rei, ik merkte het ook en vind dat ook behoorlijk irritant.

Rechts bij ´quick links´ op Episode List klikken is echter een alternatief, dan kom je ook in het gebruikelijke menu

Panta Rei

• 507 messages
  • 7 votes

Dank je, tbouwh, gelukt.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Pfff, IMDB begint toch meer en meer achteruit te gaan precies.

Wou ik bij Board: François Truffaut - IMDb een topic openen of iemand daar nog verdere informatie had over Los 4 golpes - Film Fest Gent - filmfestival.be en dan moet je blijkbaar je account nog verder authenticeren. Niet meteen een probleem, maar je hebt enkel de keuze om je creditcard gegevens in te vullen of een SMS te versturen.

Ik selecteer SMS en dan zou je binnen luttele seconden een bericht moeten krijgen. We zijn ondertussen al een uur verder en nog steeds niets gekregen...

PS: het zoeken in mijn ratings is ook nog niet opgelost. Een maand geleden kreeg ik onderstaande mail:

I have alerted our technical staff and they will take a look as soon as they can. Once I hear any updates I will post the information here

Vraag me af wanneer ik er iets van ga horen

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Je kunt bij imdb niet meer inloggen met alleen gebruikersnaam en wachtwoord. Ik bleef in principe altijd ingelogd, maar ik heb net een nieuwe iMac en moet opnieuw inloggen en dat gaat dus niet meer.

Ik moet allerlei verificaties ingeven, maar ik heb geen flauw benul meer met welk e-mail adres ik me heb ingeschreven. Blijkbaar niet mijn usual hotmail adres. Ik las ook al dat je eventueel telefoonnummers, adres- en cc-gegevens moet achterlaten?? Dat lijkt me helemaal de bloody limit.

Maar goed, ik stemde er toch niet al te veel, maar ik had wel persoonlijke zoekinstellingen en die kan ik nu niet meer gebruiken.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Mochizuki Rokuro

Vreemd. Bij mij werkt dat nog steeds wel.

Je moet tegenwoordig wel een code erbij invoeren, daar staat meestal een titel van een film of een naam van een acteur of regisseur in een plaatje, dat je simpelweg moet overtypen.

Maar dat is gewoon een eenvoudige extra beveiliging die je op andere sites ook wel ziet.

Of bedoel je ook dat je je wachtwoord kwijt bent en vanwege gewijzigd e-mailadres niet meer kunt opvragen?

Je kunt een berichtje sturen naar de helpdesk.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Nee, ik moet een emailadres invoeren en niet mijn gebruikersnaam.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.