• 178.031 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.003 actors
  • 9.371.574 votes
Profile

IMDb

Onderhond

• 87594 messages
  • 12839 votes

Ligt aan je verbinding denk ik.

mister blonde

• 12694 messages
  • 5825 votes

Bij mij is ie juist heel opgewekt.

stinissen (crew films & series)

• 23437 messages
  • 76922 votes

Raar de rest werkt prima

Meneer Bungel

• 13163 messages
  • 0 votes

Mijn eerste review op Imdb is een feit; La morte negli occhi del gatto Reviews & Ratings - IMDb. Ik kan 'm niet rechtstreeks linken (bij mijn weten), maar het is die van punismentpark, voor de eventueel geïnteresseerde(n).

Quido

• 14649 messages
  • 6106 votes

Iemand enig idee hoe je een poster bij een film op IMDB toegevoegd krijgt?

Stephan

• 7890 messages
  • 1387 votes

door te betalen

narva77 (crew films)

• 12724 messages
  • 6540 votes

Hannibal wrote:

Waar zijn ineens de external links, official sites etc. gebleven, oftewel het complete menu anderaan elke filmpagina?

Aan de rechterkant van boven onder "Quick Links", en verder via "Explore More".

Late reactie misschien...

Hannibal

• 9358 messages
  • 3273 votes

narva77 wrote:

Late reactie misschien...

Gelukkig krijgen we nu meldingen als we gequote worden.

Bedankt voor de reactie!

narva77 (crew films)

• 12724 messages
  • 6540 votes

Hannibal wrote:

(quote)

Gelukkig krijgen we nu meldingen als we gequote worden.

Bedankt voor de reactie!

No problem.

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

Hoe kan je de taal van de titels aanpassen?

Als ik de top 250 bekijk staan sommige titels in het Nederlands.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

AGE-411 wrote:

Hoe kan je de taal van de titels aanpassen?

Als ik de top 250 bekijk staan sommige titels in het Nederlands.

Account => Update general site preferences => Title Pages => Title display language en daar Engels pakken

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

Metalfist wrote:

(quote)

Account => Update general site preferences => Title Pages => Title display language en daar Engels pakken

1) Ik heb (nog) geen account.

2) Als je Engels neemt, dan krijg je toch "Once Upon a Time in The West" ipv "C'era Una Volta Il West" en "The Seven Samurai" ipv "Shichinin no samurai "?

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Als je geen account hebt, dan valt er niets aan te doen

Over je tweede punt: dit is inderdaad het geval. Heb wel liever Once upon a Time in the West dan Er was eens in het verre Westen of De zeven samouraï's bij Seven Samurai

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Wat leuk is daar zijn de statistieken, bijvoorbeeld in welke leeftijdsgroep en geslacht de film scoort en ook bij je zelf welk genre en jaar het goed / slecht doen.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Ze hanteren daar ook andere genres. Maar met genres die hier ook worden gebruikt, even een samenvatting van mijn toch meer als 3000 stemmen daar.

Die het best scoren: animatie, familie en muziek

Die het slechts scoren: mysterie, romantiek en horror

De films die ik het meeste heb gezien: komedie, drama en romantiek

De films die het minst heb gezien: western, documentaire en film noir

De jaartallen staan nogal door elkaar, met aantallen die dicht bij elkaar liggen en geen jaartal springt er echt uit.

Harco

• 978 messages
  • 0 votes

Ja, leuke statistieken zijn dat. Mijn statistieken op basis van iets van 1.550 stemmen:

Scoren het best: film noir, history en western

Scoren het slechtst: horror, short, sci-fi

Meest gezien: drama, thriller, crime

Minst gezien: sport, music, muscial

Best scorende filmjaar: 1960, 1958, 1954

Slechtst scorende filmjaar: 1895, 1982, 1996

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Help!

Is er iets veranderd op imdb? Ik gebruikte vaak het sorteren op genre, ratings of votes (in de categorie 'filmographies') en kreeg dan een eenvoudig overzicht van titels. Nu is het een ratjetoe die a) veel meer plek inneemt en b) ook veel meer rommel ertussen heeft staan. Simpel het uitfilteren van shorts gaat niet meer zoals ik gewend was en snel de populairste titels als regisseur uitfilteren gaat ook niet meer.

Of is er een instelling die ik over het hoofd zie?? Of is het een recent doorgevoerde 'verbetering'?

DonPeliculón

• 775 messages
  • 980 votes

Weet iemand waarom op IMDb films/series/docu's vaak een lagere rating hebben als ze in een toplijst staan dan op hun 'persoonlijke' pagina?

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Ik dacht dat dat kwam omdat voor de toplijsten alleen de stemmen van 'regular voters' worden meegenomen (en voor het gemiddelde alle stemmen). En ik meen dat ik ergens gelezen heb dat 'regular voters' alleen uit Amerika kunnen komen.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Mochizuki Rokuro wrote:

Help!

Nu is het een ratjetoe die a) veel meer plek inneemt en b) ook veel meer rommel ertussen heeft staan. Simpel het uitfilteren van shorts gaat niet meer zoals ik gewend was en snel de populairste titels als regisseur uitfilteren gaat ook niet meer.

Of is er een instelling die ik over het hoofd zie?? Of is het een recent doorgevoerde 'verbetering'?

Nu ik op alles "wat los en vast zit" heb lopen stemmen is het bij mij wel een rommeltje geworden, dat is wel zo.

Ben benieuwd of iemand het antwoord weet, danwel dat ze deze "verbetering" gaan terugdraaien.

Shorts staan bij mij bovenaan als toprated genre, als genre staan ze onder de film maar als je genres gaat uit selecteren, staat het er niet tussen. Very vreemd.

DonPeliculón

• 775 messages
  • 980 votes

Mochizuki Rokuro Dat zou een verklaring kunnen zijn ja. Op zich wel een merkwaardig beleid vind ik, maar goed.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Dk2008 wrote:

Shorts staan bij mij bovenaan als toprated genre, als genre staan ze onder de film maar als je genres gaat uit selecteren, staat het er niet tussen. Very vreemd.

Niet in genres, maar in tv or movies, daarin staan shorts, afleveringen, ....

Onderhond

• 87594 messages
  • 12839 votes

Well, one thing, not average runtimes(>120 and <70) are correlated high ratings.

Fijn dat ik het nu kan staven met wat data

Rating vs Year is ook een leuke.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Dk2008 wrote:

Ze hanteren daar ook andere genres. Maar met genres die hier ook worden gebruikt, even een samenvatting van mijn toch meer als 3000 stemmen daar.

Die het best scoren: animatie, familie en muziek

Die het slechts scoren: mysterie, romantiek en horror

De films die ik het meeste heb gezien: komedie, drama en romantiek

De films die het minst heb gezien: western, documentaire en film noir

De jaartallen staan nogal door elkaar, met aantallen die dicht bij elkaar liggen en geen jaartal springt er echt uit.

Die het best scoren: 1) shorts 2) geschiedenis 3) animatie 4) familie 5) muziek (1 scoort het best)

Die het slechts scoren: 5) drama 4) romantiek 3) western 2) horror 1) film-noir (1 scoort het slechts)

Het meest gezien: 1) komedie 2) drama 3) romantiek 4) familie 5) animatie (1 het meest)

Het minst gezien: 5) horror 4) film-noir 3) sport 2) documentaire 1) western (1 het minst)

Jaartallen nog steeds door elkaar.

Ik heb daar nu wel op zoveel mogelijk gestemd, dus niet alleen meer films, meer als 4000 stemmen.

Ik zie niet veel verschil.

Hoewel de getallen dicht bij elkaar liggen scoort 1992 het beste en 1936 het slechts. Het meest gezien uit 1956 en 1958 samen, daarna volgt 1957 en dan 1959. Het minst gezien uit 1934 en dan 1932. Maar de jaren '30 scoren nog niet eens zo slecht. Erg verdeeld allemaal.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Hoewel internationaal blijft imdb ook nog steeds erg Amerikaans. Een goed voorbeeld is als je de statistieken van de stemmers er op naslaat dat er nog steeds dat onderscheid is tussen US en non-US voters is zelfs bij niet-Amerikaanse films. Ook blijft het het opvallend dat bij de gemiddelde film veel meer mannelijke filmkijkers stemmen dan vrouwelijke. Nochtans heb ik niet het gevoel dat er een grote ongelijkheid is tussen man en vrouw op gebied van films kijken. Misschien zijn vrouwen minder bezig met erover te discussiëren?

Vervelend is dat bij minder bekende films geen posters zijn toegevoegd. Dat kan je dus blijkbaar enkel als je het betalende imdb pro neemt

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Hoelang zit je daar al?

En zitten daar meer vrouwen dan hier, of is het aandeel in verhouding daar ook zo klein.

Ik meen dat vrouwen vaker naar series kijken.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Dk2008 wrote:

Hoelang zit je daar al?

En zitten daar meer vrouwen dan hier, of is het aandeel in verhouding daar ook zo klein.

Ik meen dat vrouwen vaker naar series kijken.

Nuja ik gebruik de site al van zolang dat ik internet heb denk ik, dus meer dan 10 jaar. Maar ik heb jaren gewacht om er een eigen account te maken. Eigenlijk heb ik er nooit zo vaak gepost, het is me een beetje te groot. Ik gebruik het vooral om informatie te bekomen over de films niet zozeer als discussie of ratingsysteem. Hun manier van lijstjes maken vind ik maar niks eigenlijk.

Ja, mij valt het ook op dat vrouwen hier toch niet zo actief zijn op het forum wellicht omdat ze meer naar series kijken. Het zegt al veel dat ik eigenlijk geen enkele serie volg omdat ik eigenlijk niet zo hou van feuilletons die tot in het oneindige blijven doorgaan of waarop je telkens moet wachten om vast te stellen dat er weer niet zo veel is gebeurd of dat steeds maar weer dezelfde dingen worden herhaald maar dan een variatie erop. Een miniserie spreekt me meer aan. Harry Potter met 7 of 8 films kan me ook niet boeien omdat die avonturen ook steeds volgens een vast stramien verlopen en het thema boeit me zo al niet.

Ik vind het ook nogal saai om dag in dag uit of week na week de avonturen van steeds dezelfde karakters te volgen., maar dat ben ik natuurlijk. Ik ontdek liever steeds nieuwe "helden".

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Ik vind het wel jammer dat er weinig vrouwen zijn. Alleen bij Dirty Dancing ben ik hier erg veel tegengekomen (en dat is bij IMDb niet anders), hoewel ik het niet bepaald een vrouwenfilm vind. Maar zodra er romantiek aan te pas komt wordt die term al gauw gebruikt. Best vreemd.

Bij IMDb ben ik vrij veel vrouwen tegenkomen, maar kan liggen aan mijn genre-voorkeur.

Bij IMDb zijn de statistiekjes erg leuk, leeftijd, geslacht,....

Korte films van bijvoorbeeld 30 minuten zijn vaak ook leuker. De langere Laurel en Hardy films zijn veel minder dan hun shorties. Ook cartoons, en kortere animaties zijn amusanter. De familie-animatiefilms, duren vaak ook niet zo lang, een uur en een kwartier, maar mij duren ze vaak toch net iets te lang. Over het algemeen zijn bijna alle speelfilm-versies, van bijvoorbeeld series ook al minder. Hoewel ik ook niet zo'n serie kijker meer ben.

Ik vind ze hier anders ook erg Amerikaans. Als ik alleen al commentaren lees over hoe men hier over Nederlandse films spreekt....en zie die toplijst eens.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Dk2008 wrote:

Ik vind het wel jammer dat er weinig vrouwen zijn. Alleen bij Dirty Dancing ben ik hier erg veel tegengekomen (en dat is bij IMDb niet anders), hoewel ik het niet bepaald een vrouwenfilm vind. Maar zodra er romantiek aan te pas komt wordt die term al gauw gebruikt. Best vreemd.

Bij IMDb ben ik vrij veel vrouwen tegenkomen, maar kan liggen aan mijn genre-voorkeur.

Bij IMDb zijn de statistiekjes erg leuk, leeftijd, geslacht,....

Korte films van bijvoorbeeld 30 minuten zijn vaak ook leuker. De langere Laurel en Hardy films zijn veel minder dan hun shorties. Ook cartoons, en kortere animaties zijn amusanter. De familie-animatiefilms, duren vaak ook niet zo lang, een uur en een kwartier, maar mij duren ze vaak toch net iets te lang. Over het algemeen zijn bijna alle speelfilm-versies, van bijvoorbeeld series ook al minder. Hoewel ik ook niet zo'n serie kijker meer ben.

Ik vind ze hier anders ook erg Amerikaans. Als ik alleen al commentaren lees over hoe men hier over Nederlandse films spreekt....en zie die toplijst eens.

Weet je ik zou geen problemen hebben met Nederlandse, Vlaamse of Belgische cinema op te waarderen, ze komen mij als heel professioneel over. Mijn probleem is dat de thema's te lokaal zijn en mij nauwelijks boeien.

Ik vind het soms leuk om meningen te gaan lezen bij een bepaalde film op imdb, dan kies ik expres wel eens om om meningen te lezen van mensen die een hoog beoordeelde film een slechte score hebben gegeven. Ook leutig is om te kijken welke vrouwelijke kijkers nu eens een slechte beoordeling aan een romantische film hebben gegeven of een goede beoordeling aan een mindless actiefilm.

Maar kijk eens waar hier vooral over wordt gediscussieerd. Als ik de updates forum pagina open, zie ik een heleboel discussies mbt series en dan de sporttopics (argh) en dit op een filmforum. Is de meerderheid van de leden dan al uitgepraat over het topic film na enkele jaren? In elk geval reageer jij toch nog veel op filmtopics ondanks dat je hier toch al erg lang bent.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.