• 178.031 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.059 actors
  • 9.371.622 votes
Profile

Filmvalley

*Nientjah*

• 1441 messages
  • 369 votes

Nou bij mij is het net zoals bij serpico: geen dvd erbij en met de boodschap dat ik een ex-abonnee ben. Ook staan er bij keuzedvd's voor de volgende maand exact dezelfde titels als 2 maanden geleden: 2001:a space odyssey, batman begins, corpse bride, before sunset en I, claudius. Lichtpuntje is wel dat mijn recensie over Mulholland drive erin staat , die weer wordt beloond met een dvd van Alles is liefde (das dan weer minder, maar ik geef hem wel aan mijn zusje ofzo).

Binnenkort maar eens even bellen wat er allemaal aan de hand is.

serpico

• 2900 messages
  • 491 votes

Oh, die recensie heb ik nog gelezen, mooie

En voor zover ik weet hebben ze het nog nooit nagelaten iets na te sturen als ze een fout hadden gemaakt, dus ik denk dat het allemaal wel goed komt. Maar dat je het vorige nummer nog niet hebt vind ik wel zorgelijk, Martin Van K, hun nieuwe nummer is onderhand alweer uit!

starbright boy (moderator films)

• 22403 messages
  • 5070 votes

Ik ben een ex-abonnee en heb ook die filmvalley met de brief gehad.

serpico

• 2900 messages
  • 491 votes

Cool he?

Woodpecker

• 10 messages
  • 0 votes

*Nientjah* wrote:

Ook staan er bij keuzedvd's voor de volgende maand exact dezelfde titels als 2 maanden geleden...

Klopt... Onze excuses hiervoor... Maar heb je de nieuwe ruiltitels voor de rest van het jaar al gezien? Dat maakt toch een hoop goed, dunkt me

serpico

• 2900 messages
  • 491 votes

Leuk idee, zoveel keus . Mooie films ook.

Martin Van K

• 9050 messages
  • 4553 votes

serpico wrote:

Maar dat je het vorige nummer nog niet hebt vind ik wel zorgelijk, Martin Van K, hun nieuwe nummer is onderhand alweer uit!

Ik had hen hiervoor al gebeld, ze gingen een exemplaar nasturen en gisteren heb ik hem in de bus gekregen.

zoals ik al zei, ik heb al iedere keer moeten bellen om een tijdschrift nagestuurd te krijgen, want nog nooit een normale levering gehad. Ik vraag mij af of dit probleem zich voor doet met meerdere Belgische abonnees?

FisherKing

• 18696 messages
  • 0 votes

Martin Van K wrote:

Ik heb wat problemen gekend met de betaling van mijn lidgeld

Daar kan ik me iets bij voorstellen

Ik heb dan mazzel, gister lag ie met de dvd van Babel in de bus.

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Woodpecker wrote:

(quote)

Klopt... Onze excuses hiervoor... Maar heb je de nieuwe ruiltitels voor de rest van het jaar al gezien? Dat maakt toch een hoop goed, dunkt me

Leuk: erg veel variatie en elke maand wel een film die ik wil hebben. Ziet er goed uit.

cinema.

• 230 messages
  • 0 votes

starbright boy wrote:

Ik ben een ex-abonnee en heb ook die filmvalley met de brief gehad.

Bij mij hetzelfde verhaal. Opzich een leuk intiatief van filmvalley, ook al betreft gewoon een marketing campagne ter promotie van de HD en Blu-ray. Toch wel sympathiek van ze om niet om niet op een vervelende manier toch maar weer een abonnement af te dwingen. Gewoon een duidelijke brief inclusief de meest recente uitgaven van het blad. Zou het nog bijna gaan missen, maar helaas het was niet helemaal hoe ik het graag zou willen zien. Ik was daarom nogal teleurgesteld en heb het abonnement toentertijd afgesloten.

Grootste minpunt is toch de weinig gedurfde recensies, de opmaak van het blad maar buiten beschouwing gelaten. Altijd maar weer die nuance en relativering. Tuurlijk kunnen er in een 'slechte' film altijd 'goede' (lees ook: interessante) punten zitten (en vice versa), maar durf het nou eens om kritisch te zijn. Daardoor wordt het ook veel minder persoonlijk en vooral saai. Geen grote contrasten in cijfers, nee vaak wordt er gewoon gekozen voor een veilige score binnen de context van de film. Ik kan dan ook vaak voorspellen wat bepaalde films krijgen itt tot filmsite digg.be wat op eenzame hoogte kwa (nederlandstalige) recensies staat. Op een enkele momenten ontbreekt daar misschien wel de nuance, maar er wordt tenminste met passie geschreven! Vaak prachtige recensies en veel meer to te point dan de wat samenvatting-achtige verhaaltjes die te vaak in filmvalley staan. Had dan 10 recenies weggeschrapt en andere juist wat meer uitgesponnen. Bijkomend probleem / dé valkuil, is dat daarom het vaak zo weinig overtuigd. Ik heb vaak meer het gevoel dat het gewoon ordinaire vaklui zijn ipv filmliefhebbers wat alleen maar afdoet bij een recensie over welk onderwerp dan ook - nogmaals digg.be!

edit: en natuurlijk alle lof voor movie- en andere meters. Geloof me ik lees vaak liever recensies op deze site dan in een of andere quasi-professioneel filmblad.

Martin Van K

• 9050 messages
  • 4553 votes

je hebt volledig gelijk wat die recensies betreft. Er is zelden iets te vinden met een sterk kritische inslag in Filmvalley. Op internet zijn er zeker betere recensies te vinden (oa http://www.moviegids.be/), het is wel soms gewoon leuker om iets op papier te lezen dan op het scherm en daarom neem ik er toch een abonnement op (en omwille van de dvd's ook natuurlijk)

serpico

• 2900 messages
  • 491 votes

Vandaag een tweede Filmvalley mét La Haine ontvangen.

deTuinman

• 1186 messages
  • 0 votes

deze week een exemplaar ontvangen

ik vind de recensies in het blad precies mij passen, ik hou wel vna dat kort door de bocht beweringen die de mainstreamfilms in een hempie laten staan

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

cinema. wrote:

edit: en natuurlijk alle lof voor movie- en andere meters. Geloof me ik lees vaak liever recensies op deze site dan in een of andere quasi-professioneel filmblad.

Gaat voor mij ook helemaal op. Genoeg boeiende users hier met een scherpe pen. Spijtig dat het soms bij vluchtige reviews blijft en niet overal dieper op in wordt gegaan. Maar alle begrip hiervoor, we zijn geen professionals, maar gewoon gepassioneerde filmliefhebbers met weinig tijd .

*Nientjah*

• 1441 messages
  • 369 votes

Woodpecker wrote:

(quote)

Dat dan weer wel

*Nientjah*

• 1441 messages
  • 369 votes

Ik heb overigens vandaag ook de goede versie met dvd gekregen.

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Wat een vreemde ruiltitels deze maand. 4 films konden we 3 maanden terug ook kiezen

Zit echt niets bij wat ik nog niet heb en ook wil hebben. Batman Begins dan maar...

Pure

• 770 messages
  • 0 votes

The One Ring wrote:

Wat een vreemde ruiltitels deze maand.

En wat een goede titels deze maand ! Ik ben maar voor 'Ober' gegaan; dat lege vakje in mijn van Warmerdam box moet ook maar eens opgevuld worden.

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Inderdaad, deze week erg sterke keuzes. Ik ben voor Paris, Texas gegaan. Prachtfilm!

Pure

• 770 messages
  • 0 votes

The One Ring wrote:

Inderdaad, deze week erg sterke keuzes. Ik ben voor Paris, Texas gegaan. Prachtfilm!

Van de keuzetitels heb ik er momenteel vier (o.a. Paris, Texas), de andere zes zou ik stuk voor stuk graag nog willen hebben. Om het mezelf niet te lastig te maken heb ik dus maar 'Ober' gekozen met bovengenoemd zwak argument .

serpico

• 2900 messages
  • 491 votes

Wat zo jammer is aan de huidige keuzetitels is dat er maanden voorbijkomen dat je eigenlijk alles wel wilt hebben, en maanden dat er weinig tot niks tussen zit wat je wilt hebben. Niet dat ze gewoon alle titels op een hoop gooien en dat je dan een lijstje mag maken...

Ik ga voor de keuzetitels dit keer, ook al is er eentje al in huis. Ik ben wel benieuwd naar wat voor boxje dat is.

Pure

• 770 messages
  • 0 votes

serpico wrote:

Wat zo jammer is aan de huidige keuzetitels is dat er maanden voorbijkomen dat je eigenlijk alles wel wilt hebben, en maanden dat er weinig tot niks tussen zit wat je wilt hebben.

Dat lijkt verleden tijd.

serpico

• 2900 messages
  • 491 votes

Nee dude, dat bedoel ik net. Bij #52 zit bijvoorbeeld weinig wat ik echt wil hebben, maar bijvoorbeeld deze maand weet ik wel 5 titels.

Misschien aanstellerij, maar toch zou het vet zijn als ze je gewoon 100 titels zouden geven en je er zelf 10 mag uitkiezen voor de komende maanden of iets dergelijks. Nu gebeurt het dat je een titel kiest die je meteen zou inruilen voor een titel die je vorige maand niet koos omdat daar een nóg betere tussenzat.

Japie Mol

• 354 messages
  • 1995 votes

Iemans de nieuwe filmvalley al gehad? Ik niet, terwijl je alweer je keuze DVD voor het volgende nummer kunt wijzigen?

Goto

• 1736 messages
  • 0 votes

Ik heb hem ook nog niet ontvangen.

Japie Mol

• 354 messages
  • 1995 votes

Goto wrote:

Ik heb hem ook nog niet ontvangen.

Okee, dan zal die in dezer dagen wel op de deurmat vallen .

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Hoort hij niet pas volgende week te komen?

JP

• 620 messages
  • 262 votes

The One Ring wrote:

Hoort hij niet pas volgende week te komen?

21 maart pas in de winkel... De 18e in de bus?

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Ja, volgende week dus.

Japie Mol

• 354 messages
  • 1995 votes

Vreemd alleen dat je op de site al kan kiezen uit de DVD's voor het aankomende nummer.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.