- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Filmvalley
Filmvalley
serpico
-
- 2900 messages
- 491 votes
In dat geval zou mijn naam wel in dat historische laatste nummer geprint staan. Wicked.
Ik zou nog een nummer of 2 ontvangen hebben, dus ik vind het vooral jammer. Wel vreemd dat ik gisteren ofzo nog een email van dvdvalley.nl kreeg. Met reclame. Die blijft dus gewoon bestaan?
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Op de Filmvalley site nog steeds 0,0 duidelijkheid. 
IcU
-
- 6783 messages
- 3051 votes
Dan waren ze wel ontzettend despered voor leden, en achteraf terecht. Ik werd dus gebeld en ik kon met geen mogenlijkheid het blad in de winkel kopen, dus om hem te krijgen moest ik lid worden.
Gelukkig heb ik dat niet gedaan...
Pastichio Rocker
-
- 6344 messages
- 0 votes
'Despered'? Je bedoelt zeker 'desperate'.
LEIDENAAR187
-
- 993 messages
- 0 votes
Dan waren ze wel ontzettend despered voor leden, en achteraf terecht. Ik werd dus gebeld en ik kon met geen mogenlijkheid het blad in de winkel kopen, dus om hem te krijgen moest ik lid worden.
Gelukkig heb ik dat niet gedaan...
Alsof ze wisten dat ze failliet gingen,snel proberen veel leden te krijgen,want al het geld dat daarvan binnenkomt kunnen ze dan houden,gluiperig allemaal....
serpico
-
- 2900 messages
- 491 votes
Het lijkt me ook sterk dat ze het niet aan zagen komen.
matthijs_013
-
- 3631 messages
- 5736 votes
Nouja zeg ik heb net m'n abbonement verlengd : 
Is het echt gestopt?
LEIDENAAR187
-
- 993 messages
- 0 votes
yep je bent dus hard gezegt flink genaaid
matthijs_013
-
- 3631 messages
- 5736 votes
En ze hebben me 31 maart nog instructies gegeven hoe ik het kon verlengen. Het is onmogelijk dat ze toen niet al wisten dat de stekker er uit zou gaan. Wat een naaiers. Ik kan er nieteens wat aan doen is me verteld. Dat wordt dus boycotten als ze ooit terugkomen.
LEIDENAAR187
-
- 993 messages
- 0 votes
En ze hebben me 31 maart nog instructies gegeven hoe ik het kon verlengen. Het is onmogelijk dat ze toen niet al wisten dat de stekker er uit zou gaan. Wat een naaiers. Ik kan er nieteens wat aan doen is me verteld. Dat wordt dus boycotten als ze ooit terugkomen.
Mag ik vragen wat je betaald hebt?
matthijs_013
-
- 3631 messages
- 5736 votes
Een jaarabbonement kostte 100 euro. En geloof me, dat was niet niets voor iemand van mijn leeftijd.
LEIDENAAR187
-
- 993 messages
- 0 votes
Nee dat geloof ik,zonde van je zakgeld,laat je moeder dit maar niet horen.
Ach,je bent niet alleen genaaid...(ik kocht hem zelf gelukkig in de winkel)
starbright boy (moderator films)
-
- 22396 messages
- 5068 votes
Een jaarabbonement kostte 100 euro. En geloof me, dat was niet niets voor iemand van mijn leeftijd.
Heb je het automatisch laten afschrijven of met een accept giro betaald? Als het het eerste is kun je je geld gewoon terughalen via de bank. Bij een accept-giro kan dat helaas niet.
-
- 22396 messages
- 5068 votes
Update Filmvalley - FilmTotaal nieuws
Vreemd en dat veranderd de zaak nogal voor mensen die betaald hebben en niet alle nummers hebben ontvangen. Als de uitgever niet failliet is, maar gewoon de stekker uit het blad heeft getrokken stinkt het heel wat meer en zijn er kansen om je geld terug te krijgen. Bij een faillissement gaat alles naar de curator en worden er de schulden van het bedrijf van betaald (en kun je in de praktijk gewoon naar je geld fluiten, want dat komt bij andere schuldeisers terecht). Als het blad gewoon is gestopt heb je iets betaald dat vervolgens niet (helemaal) geleverd wordt en heb je gewoon recht op teruggave van het deel van je abonnementsgeld waarvoor je nog geen tijdschrift hebt gekregen. Juridisch een heel groot verschil.
serpico
-
- 2900 messages
- 491 votes
En hoe krijg je dat geld dan terug? Een mailtje sturen?
LEIDENAAR187
-
- 993 messages
- 0 votes
@ star Ja ik vind er ook een luchtje aan zitten...
Ik hoor van veel mensen dat ze op hun huid werden gezeten voor een abbo,erg opvallend.
Lijkt toch alsof ze snel zoveel mogelijk wilden cashen voordat de stekker eruit ging...
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
@ star Ja ik vind er ook een luchtje aan zitten...
Ik hoor van veel mensen dat ze op hun huid werden gezeten voor een abbo,erg opvallend.
Lijkt toch alsof ze snel zoveel mogelijk wilden cashen voordat de stekker eruit ging...
Cashen? Als ze failliet gaan mogen ze dat geld toch niet houden. Het lijkt toch duidelijk meer op een wanhoopspoging om het blad te redden.
-
- 22396 messages
- 5068 votes
Cashen? Als ze failliet gaan mogen ze dat geld toch niet houden. Het lijkt toch duidelijk meer op een wanhoopspoging om het blad te redden.
Precies. Bij een faillissement hebben ze uiteindelijk helemaal niks aan extra abonnee's.
Maar de vraag is nu dus: Is filmvalley wel failiet?
-
- 22396 messages
- 5068 votes
En hoe krijg je dat geld dan terug? Een mailtje sturen?
Lijkt me sterk, zal niet beantwoord worden ben ik bang. Ik denk dat je dan toch een aangetekende brief met handtekening bij ontvangst moet gaan sturen. En dat kost wel wat meer dan een mailtje. In ieder geval wordt het, als de uitgever niet failliet is, misschien ook interessant om iets te gaan proberen met een groep gedupeerden.
Nogmaals: Dat is alleen interessant als er echt geen faillissement is. Als dat er toch wel is of nog komt dan kun je naar je geld fluiten, wat je ook probeert.
Quido
-
- 14649 messages
- 6106 votes
Op andere fora is Kassa! reeds ingelicht ...
matthijs_013
-
- 3631 messages
- 5736 votes
Ik snap niet dat er in een land als Nederland geen wetten bestaan die men verplicht om geld terug te storten. Ik bedoel, er zijn hier miljoenen regels in dit land voor alle mogelijke overtredingen. En ja, ik zie dit als een overtreding, want dit is gewoon geld stelen. Wat voor dure woorden ze ook willen gebruiken, het is geld jatten.
-
- 22396 messages
- 5068 votes
Die wetten zijn er wel hoor. Het is alleen heel moeilijk om je recht te halen. Jij hebt betaald en Filmvalley heeft niet geleverd waarvoor je betaalde, dus heb je recht op je geld terug. Als je naar de rechter gaat krijg je gelijk. Niemand doet dat natuurlijk voor zo'n relatief klein bedrag. Maar ze moeten het wel van de wet.
Als ze failliet zijn ligt alles anders. Want dat betekent dat er te weinig geld is om alle schulden (waaronder de schuld aan jou) te kunnen betalen. Dan wordt er met wat er nog wel is zoveel mogelijk betaald. Als je dan buiten de boot valt heb je pech.
Martin Van K
-
- 9050 messages
- 4553 votes
Als ze failliet zijn ligt alles anders. Want dat betekent dat er te weinig geld is om alle schulden (waaronder de schuld aan jou) te kunnen betalen. Dan wordt er met wat er nog wel is zoveel mogelijk betaald. Als je dan buiten de boot valt heb je pech.
Met wat er nog wel is aan geld worden de voornaamste schuldeisers betaald, want in casu altijd neerkomt op de bank waar ze leningen af te betalen hebben.
patjenmgn
-
- 153 messages
- 6348 votes
Zojuist een mailtje ontvangen....
---------- Forwarded message ----------
From: DVDValley
Drie weken geleden hebben diverse media gemeld dat het blad FilmValley opgehouden is te bestaan. Omdat de webshop DVDVALLEY.NL in iedere nummer van FilmValley lezersaanbiedingen plaatst leek het ons van de filmshop gewenst om u deze mail te sturen om aan de hand van het antwoord op een aantal vragen meer duidelijkheid te verschaffen. Voor de goede orde: wij vertegenwoordigen noch het blad FilmValley, noch de uitgever, maar vinden het onze verantwoordelijkheid om bij gebrek aan informatie vanuit die hoek u informatie te geven. U kunt echter geen rechten aan deze informatie ontlenen.
Met vriendelijke groet,
team DVDVALLEY.NL filmshop
Is de uitgever gestopt met het blad FilmValley?
Ja. De uitgever heeft de redactie van het blad op 1 April j.l. meegedeeld, dat de productie en voorbereiding van het blad met onmiddellijke ingang is gestopt.
Is FilmValley failliet?
Wij hebben begrepen dat de uitgever het faillissement heeft aangevraagd, maar dat de zitting van de rechtbank nog steeds niet heeft plaatsgevonden. Pas op de zitting wordt een eventueel faillissement uitgesproken en een curator aangewezen. Die laatste zal bekijken hoe hij de boedel gaat afwikkelen en of het mogelijk is een doorstart met het blad te maken.
Ik ben abonnee van het blad en heb nog een aantal nummers tegoed
Het is zeer onwaarschijnlijk dat er nog nieuwe nummers (met gratis DVD’s) zullen uitkomen. Mocht er, nadat o.a. de curator, de belasting en UVW zijn betaald, nog geld in de boedel over zijn, dan wordt dit in bepaalde verhoudingen aan de crediteuren (personen/organisaties waar geld aan schuldig is) uitgekeerd. Theoretisch is het mogelijk dat een andere uitgever het blad met alle verplichtingen voortzet. Waarschijnlijk stuurt de curator de abonnees een brief o.i.d. zodra hij meer inzicht heeft over de afwikkeling.
Ik heb bij DVDVALLEY.NL recent een bestelling geplaatst. Wordt die geleverd?
Ja. DVDVALLEY.NL staat 100% los van FilmValley en haar uitgever. Het faillissement van de bladuitgever heeft geen enkele invloed op het functioneren van de DVDVALLEY.NL shop. Wij hebben geen aandelen in het bedrijf achter het blad, noch is dat omgekeerd het geval.
Wie zit er achter DVDVALLEY.NL?
Het bedrijf Movie Moguls in Weesp bestaat sinds 2003 en houdt zich bezig met de verkoop en verhuur van DVD’s via het Internet. Naast diverse online shops zoals DVDVALLEY.NL en ElsevierFilmshop.nl is het bedrijf ook bekend van Keeno, waar men voor een vaste maandprijs onbeperkt DVDs en Blu-Ray DVDs kan huren.
Hoe gaat DVDVALLEY.NL verder?
DVDVALLEY.NL gaat door, met wekelijkse aanbiedingen en een shop die nu inmiddels meer dan 31.000 DVDs omvat (zo’n beetje alles dat in Nederland te krijgen is). Wat er met het blad FilmValley gaat gebeuren weten wij helaas ook niet.
Kan ik nog in contact komen met FilmValley?
We hebben begrepen dat alle communicatie, van telefoon tot mail en website, zijn afgesloten. Mogelijk dat dat verbetert als eenmaal de curator aan het werk is gegaan.
-
- 22396 messages
- 5068 votes
Vreemd aan het verhaal is de tijd tussen het blad dat stopt en het uitspreken van het faillissement. Volgens mij is de normale tijd tussen het aanvragen van een faillissement en het uitspreken ervan door een rechtbank meestal een paar dagen en niet drie weken. Geeft te denken. Opvallend dat de communicatie van een ander bedrijf moet komen ook.
patjenmgn
-
- 153 messages
- 6348 votes
Ja en dat niet alleen..... de domeinnamen staan gewoon op naam van dezelfde bedrijven, personen, bv's ... heel vies luchtje aan dit geheel!!!
Domeinnaam filmvalley.nl
DVD Valley
Belgielaan 63 D
2034AW HAARLEM
Netherlands
Caroline Verboom
+31 (0)235401520
Deelnemer in2IP B.V.
Fruitweg 36 A
2321DH LEIDEN
Netherlands
Datum registratie 16-12-2004
Datum laatste wijziging 16-02-2008
Domeinnaam dvdvalley.nl
DVD Valley
Spuistraat 137
1012SV AMSTERDAM
Netherlands
Ralph Boccalini
+31 (0)235221070
Deelnemer in2IP B.V.
Fruitweg 36 A
2321DH LEIDEN
Netherlands
Datum registratie 05-08-2002
Datum laatste wijziging 16-02-2008
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Filmvalley heette voorheen DVD Valley.
Kraay
-
- 6190 messages
- 1474 votes
Ik heb niet het idee dat film- en dvdvalley nou bepaald los van elkaar staan, ik heb het idee dat tussen de onduidelijke scheiding van de twee veel zwart geld past.
Bart Simpson
-
- 2153 messages
- 0 votes
De site van filmvalley doet het al een aantal weken niet, maar ik heb wel een abonnement genomen op filmvalley sinds kort geleden. Ik zou het tijdschrift en de 2 dvd's voor april, rond de 25e ontvangen maar nog steeds niets ontvangen. Wie weet meer?
--
Edit:
! Faillet. Nee maar, die lelijkerds bellen mij dus een paar dagen voor dat ze failliet gaan op om een abonnement te nemen (ik had een blad gratis gekregen als een soort van proef) dus ik neem dat abonnement. Ik betaal het geld en nu hoor ik dat ze failliet zijn. Ik wil mijn geld terug, €100,- is niet niks.. jezus. Vuile stinkerds!