• 178.070 movies
  • 12.208 shows
  • 33.978 seasons
  • 647.065 actors
  • 9.371.792 votes
Profile

Filmvalley

Pure

• 770 messages
  • 0 votes

@ maxcomthrilla:

Voor de horror canon zijn geselecteerd:

-Psycho (1960)

-The Excorcist (1973)

- The Texas Chainsaw Massacre (1974)

- Jaws (1975)

- Halloween (1978)

- A Nightmare on Elm Street (1984)

c'est tout

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Wel vreemd dat zelfs in de hele tekst The Shining niet genoemd wordt. Wellicht dat ze hem onder thriller scharen, maar het is op zijn minst opmerkelijk. Ook vreemd is dat tussen de Duitse horrors uit het stomme tijdperk Nosferatu ook niet genoemd wordt. Psycho vind ik dan weer meer thriller dan horror, maar wie ben ik?

Mug

• 13981 messages
  • 5969 votes

Wees blij dat ze een keer veelal oude(re) titels hebben opgenomen ipv de moderne dingetjes die veelal voorbij kwamen in de canons. Te veel klachten gekregen neem ik aan.

Le Edzel

• 879 messages
  • 2624 votes

Maar jaws...

ehm nee, naar mijn mening hadden ze toch wel een iets meer echte 'horror-achtige' film mee kunnen pakken..

Pure

• 770 messages
  • 0 votes

Ach, het horror genre trekt me sowieso totaal niet, en daarmee deze canon ook niet. Enkel Psycho staat op het 'nog te zien' lijstje.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Het Britse blad Empire heeft enkele jaren gelden enkele themanummers met dergelijke canons uitgegeven. In de horror uitgave staan 47 titels (dan wel weer erg veel), verdeeld over:

- creature features

- nightmare movies

- hauntings

- slasher movies

- diabolic

- psychomania

- comedy horror

Martin Van K

• 9050 messages
  • 4553 votes

Mug wrote:

Wees blij dat ze een keer veelal oude(re) titels hebben opgenomen ipv de moderne dingetjes die veelal voorbij kwamen in de canons. Te veel klachten gekregen neem ik aan.

inderdaad, verbaast mij ook. Ik had van Filmvalley The Blairwitch project of Saw verwacht.

Ik heb trouwens gisteren het november-nummer in mijn bus gekregen. Een beetje laat misschien, maar toch een klein applausje

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Mug wrote:

Ik weet niet of het door de klachten komt. Films als Saw gaven ze zelf ook niet zo'n geweldige recensies en ik weet verder niet of er echt veel horrorfilms zijn uitgekomen de laatste 10 jaar die dingen naar een klassiekerstatus. The Blair Witch Project had ik ook wel verwacht al doet het me niets dat ie er niet in staat. Science-fiction was ook een genre dat vooral bestond uit wat oudere films in de canon, met Blade Runner als de meest recente. Bij thriller verwacht ik weer wat meer recente filmpjes.

Het is verder mijn genre ook niet. Psycho en Jaws vind ik allebei heel goed, maar had ik beide dus eerder bij thriller verwacht. Met Halloween heb ik helemaal niets. The Exorcist moet ik nog eens in zijn geheel zien, maar wat ik zag sprak me ook al niet aan. The Texas Chainsaw Massacre en Nightmare of Elm Street zie ik misschien ooit wel eens, maar hebben absoluut geen hoge prioriteit.

Word_Play

• 358 messages
  • 1290 votes

Prachtige cover deze maand trouwens.

Goto

• 1736 messages
  • 0 votes

Heb before sunset nog steeds niet ontvangen, meer mensen die dat hebben?

Pure

• 770 messages
  • 0 votes

Ik ook nog niet, helaas.

BenicioDelToro

• 4178 messages
  • 1391 votes

Ik ook niet...

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Even bellen naar Filmvalley.

Pure

• 770 messages
  • 0 votes

Ach ik wacht geduldig af Het heeft in principe geen haast (mijn kijkachterstand is nog groot genoeg) en ik zie hem vanzelf wel verschijnen.

Goto

• 1736 messages
  • 0 votes

Heb de filmvalley net binnen. Wou alweer m'n keuze voor volgende maand maken maar toen bleek dat de dvd die ik wou (La haine) in HD was. Op King kong na heb ik de rest al en king kong hoef ik dus echt niet. Vervelend dat er al zo snel met HD dvd word gewerkt.

serpico

• 2900 messages
  • 491 votes

Dat lijkt me gewoon een foutje hoor, Batman Begins kon je destijds ook al in HD bestellen, en ik weet niet eens of dat wel de bedoeling was. Misschien gewoon een paar dagen wachten.

De dvd's voor de aankomende maanden zijn trouwens geweldig! Kijk en zie!

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Goto wrote:

Heb before sunset nog steeds niet ontvangen, meer mensen die dat hebben?

heb jij hem intussen al ontvangen? Ik heb nog steeds niets. En morgen verwacht ik de nieuwe Filmvalley.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

"Niks aan de bladformule veranderen" Volkskrant

Niks aan de dvd formule veranderen!

Kan geen keuze maken dit keer.

Een HD editie waar ik niks mee kan.

Achterhaalde single disc edities die ik juist graag zou vervangen voor betere uitgaves.

Valt me tegen van een blad voor filmliefhebbers.

Pure

• 770 messages
  • 0 votes

The One Ring wrote:

(quote)

heb jij hem intussen al ontvangen? Ik heb nog steeds niets. En morgen verwacht ik de nieuwe Filmvalley.

Same here

FisherKing

• 18696 messages
  • 0 votes

kappeuter wrote:

Valt me tegen van een blad voor filmliefhebbers.

haha

Ik begin langzamerhand te constateren dat FilmValley er niet is voor de filmliefhebbers. Dus dat het een spreekbuis wordt van de hollywood-commercie. Die enkel films wil maken voor puistende pubers... Omdat ze hebben uitgerekend dat die vaak naar de bios gaan....

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

De sluiting van het winkelfiliaal in Utrecht staat dan misschien toch niet op zichzelf? Ook zwaar weer bij FilmValley? En geen leuke dingetje meer inderdaad, maar armzalige goedkope DVD's die voor 2 euro bij de Witte Boekhandels liggen.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

FisherKing wrote:

Ik begin langzamerhand te constateren dat FilmValley er niet is voor de filmliefhebbers. Dus dat het een spreekbuis wordt van de hollywood-commercie. Die enkel films wil maken voor puistende pubers... Omdat ze hebben uitgerekend dat die vaak naar de bios gaan....

Het blad is toch niet zoveel veranderd?

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Ik merk ook niet dat het blad meer gericht is op Hollywood dan toen ik het blad voor het eerst las 2 en een half jaar gelezen. De arthouse-sectie krijgt nog altijd even veel aandacht, daar waar sommige filmbladen niet eens een arthouse-sectie hebben. En arthouse films krijgen evengoed waardering.

De keuzes voor de films die je deze maand hebt zijn ook niet zozeer slecht als wel de uitgaves daarvan. Ik had La Haine maar wat graag gehad, maar niet als HD-DVD. Nu moet ik het met Babel of King Kong stellen. Twee films die ik eigenlijk niet wil hebben. Hopelijk worden de keuzes voor volgende maanden beter. Een dipje kan altijd natuurlijk.

La Haine HD was een vergissing, het is de 2 disc dvd-editie

Goto

• 1736 messages
  • 0 votes

The One Ring wrote:

(quote)

Heb hem nog niet nee. Wel gister een mail gestuurd dus ik wacht het nog maar even af.

La haine staat idd. niet meer als HD op de lijst. Dus net gekozen, een film die ik al lang wil herzien.

Pure

• 770 messages
  • 0 votes

Binnen

Gefeliciteerd met je dvd Rob/ The One Ring!

BenicioDelToro

• 4178 messages
  • 1391 votes

Goto wrote:

Heb hem nog niet nee. Wel gister een mail gestuurd dus ik wacht het nog maar even af.

En... al een reactie op je mail gehad?

Goto

• 1736 messages
  • 0 votes

Nee.

serpico

• 2900 messages
  • 491 votes

Mochizuki Rokuro wrote:

En geen leuke dingetje meer inderdaad, maar armzalige goedkope DVD's die voor 2 euro bij de Witte Boekhandels liggen.

Chille boekhandel moet dat zijn dan . Ik vind de keuzetitels erg mooi, ook al heb ik slechts C'est arrive prez de chez vous en La Haine nog niet. Maar als La Haine ook nog de 2-disc uitgave is heb ik geen reden tot klagen .

MXO

• 1449 messages
  • 532 votes

De 2-disc van La Haine is juist een reden tot klagen. Volgens mij is de enige Nederlandse 2-disc versie van La Haine de lelijke Universal uitgave link. Gelukkig heb ik La Haine al op de mooie 1-disc vandaar dat ik voor C'est Arrive Prez de Chez Vous ga.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.