• 178.075 movies
  • 12.209 shows
  • 33.979 seasons
  • 647.065 actors
  • 9.371.852 votes
Profile

Filmvalley

serpico

• 2900 messages
  • 491 votes

Ik heb hem ook binnen, en dit lijkt me op het eerste gezicht de leukste Filmvalley's in tijden, met ook zeker één van de mooiste covers. Helaas heeft mijn 'It's a Wonderful Life'-recensie het niet tot in het blad gemaakt .

En bedankt voor de toelichting, Woodpecker! Vergeet It's a Wonderful Life niet bij de drama-aflevering!

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

We zijn uitgegaan van een rijtje films die op dit moment de moeite waard zijn om te zien, en die je eigenlijk als beginnende filmliefhebber (dus geen fanaat) gezien zou moeten hebben. Dat daarbij klassiekers buiten de boot vallen is soms inderdaad onterecht, maar dan kiezen we toch liever voor de modernere, voor een groter publiek beter wegkijkende films.

OK, duidelijk. Begrijpelijk zelfs. Maar Cagney met Muni verwarren, dat kan echt niet. Snap dat er foutjes in kunnen sluipen, maar ik neem aan dat je ruim de tijd hebt om dat artikel te kunnen schrijven en desnoods bronnen te raadplegen.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

MAGAZINE #46 SELECTIE DVD:

Syriana

KEUZE DVD'S:

Blade Runner

Batman Begins

2001: A Space Odyssey

Before Sunset

Corpse Bride

Je kunt vanaf 25 oktober je keuze doorgeven.

Ik ben er nog niet uit. Hangt er ook een beetje vanaf om welke versies het gaat. Daar lees ik nog niets over op de website.

http://www.filmvalley.nl/keuzedvd.php

MAGAZINE #47 SELECTIE DVD:

Kiss Kiss Bang Bang

(afbeelding)

serpico

• 2900 messages
  • 491 votes

kappeuter wrote:

Ik ben er nog niet uit. Hangt er ook een beetje vanaf om welke versies het gaat. Daar lees ik nog niets over op de website.

Het betreft de single-disc edities. Ze hadden een enqûete gehouden onder de lezers en ze waren erachter gekomen dat slechts een klein percentage naar de extra's keek, en daarom hebben ze besloten voortaan single-discs bij het blad te doen, zij het wel over het algemeen 'betere' en recentere films.

Mijn keus gaat overigens met afstand naar 2001: A Space Odyssey. Maar ik heb Blade Runner, Before Sunset en Batman Begins dan ook al.

Goto

• 1736 messages
  • 0 votes

Mijn voorkeur gaat uit naar Before Sunset. Lijkt me een mooi filmpje. Syriana kijk ik over een paar jaar wel op TV.

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Ik ga ook voor Before Sunset, de andere interessante titels heb ik al.

*Nientjah*

• 1441 messages
  • 369 votes

Hmm ik ben nu abonnee vanaf 21 oktober maar ik heb het novembernummer nu niet binnen, nu ben ik waarschijnlijk net te laat

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Ik heb het blad ook nog niet en ben al langer abonnee. Dus er is nog hoop.

Martin Van K

• 9050 messages
  • 4553 votes

ik ben nieuw abonnee, en volgens mijn bevestigingsbrief ben ik lid vanaf nr. 45 (dat is dus het huidige nummer). Ik heb het tijdschrift ook nog niet ontvangen, maar het feit dat ze het naar België moeten opsturen zal daar ook wel voor veel tussen zitten

Goto

• 1736 messages
  • 0 votes

heb hem ook nog niet ontvangen. Geen verassing want de service is bij mij al tijden beroerd.

JP

• 620 messages
  • 262 votes

Goto wrote:

heb hem ook nog niet ontvangen. Geen verassing want de service is bij mij al tijden beroerd.

Dit probleem ligt niet bij Filmvalley maar bij de bezorger, Sand.

*Nientjah*

• 1441 messages
  • 369 votes

JP wrote:

(quote)

Dit probleem ligt niet bij Filmvalley maar bij de bezorger, Sand.

dat zou echt gewoon te erg zijn

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Ik had hem gisteren al binnen.

Een erg kleine canon deze keer (maar 4 films), maar wel allemaal logische keuzes en films die in zo'n toplijst passen. E.T. is niet de eerste film waar ik aan denk als ik aan avonturenfilms denk, maar aangezien er geen Familiefilm-canon is wel acceptabel.

Wel jammer is wederom het ontbreken van wat oudere films, misschien hier nog wel meer dan ooit aangezien de oudste film ditmaal uit 1981 komt. Rekening houdend met het gegeven dat de films die gekozen worden voor beginnende kijkers ook interessant moeten zijn dan zou ik juist zeggen dat The Treasure of the Sierra Madre en The Adventure of Robin Hood (al zag ik die zelf nog niet, maar ik verwacht geen ontoegankelijke film) erg toegankelijk zijn. Maar vooral North by Northwest (die eventueel nog bij thriller zou kunnen zitten) is als avonturenfilm nog steeds prima te doen zou ik zeggen.

Martin Van K

• 9050 messages
  • 4553 votes

The One Ring wrote:

Wel jammer is wederom het ontbreken van wat oudere films, misschien hier nog wel meer dan ooit aangezien de oudste film ditmaal uit 1981 komt.

Bij elk filmgenre komt ditzelfde gegeven terug. Als de lijst van 111 films uiteindelijk compleet zal zijn, zal wellicht de helft van de films van 1990 of later zijn. Dat vind ik ook een spijtige beslissing.

Japie Mol

• 354 messages
  • 1995 votes

The One Ring wrote:

Ik had hem gisteren al binnen.

Een erg kleine canon deze keer (maar 4 films), maar wel allemaal logische keuzes en films die in zo'n toplijst passen. E.T. is niet de eerste film waar ik aan denk als ik aan avonturenfilms denk, maar aangezien er geen Familiefilm-canon is wel acceptabel.

Wel jammer is wederom het ontbreken van wat oudere films, misschien hier nog wel meer dan ooit aangezien de oudste film ditmaal uit 1981 komt. Rekening houdend met het gegeven dat de films die gekozen worden voor beginnende kijkers ook interessant moeten zijn dan zou ik juist zeggen dat The Treasure of the Sierra Madre en The Adventure of Robin Hood (al zag ik die zelf nog niet, maar ik verwacht geen ontoegankelijke film) erg toegankelijk zijn. Maar vooral North by Northwest (die eventueel nog bij thriller zou kunnen zitten) is als avonturenfilm nog steeds prima te doen zou ik zeggen.

Wat mij betreft had The Treasure of the Sierra Madre er absoluut bij moeten staan. Dit is tevens een van Bogart's beste rollen, wat mij betreft.

serpico

• 2900 messages
  • 491 votes

Er viel mij zonet iets op toen ik mijn dvdkeuze voor het volgende nummer doorgaf. Er staan op de keuzepagina nl. 2 versies van Batman Begins om te kiezen, zowel de gewone dvd als de HD-dvd! Ik weet niet of dat een foutje is of niet, maar misschien betekent dat dat je voortaan, voorzover dat mogelijk is, kunt kiezen tussen dvd en de nieuwe platformen.

Niet dat mij dat veel uitmaakt, ik blijf nog altijd trouw aan mijn dvdspelertje (niet in de laatste plaats vanwege mijn beurs hoor ). Maar toch wel cool.

BenicioDelToro

• 4178 messages
  • 1391 votes

The One Ring wrote:

Ik ga ook voor Before Sunset, de andere interessante titels heb ik al.

Dat geldt ook voor mij.

Martin Van K

• 9050 messages
  • 4553 votes

Een lidmaatschap aanvragen bij Filmvalley loopt toch niet al te soepel hoor. Begin oktober stuurde ik mijn mail om een abonnement aan te vragen, vervolgens duurde het vrij lang tegen dat ik een antwoord kreeg van hen. In die brief kreeg ik vervolgens te horen dat ik vanaf nr. 45 lid was (dat is het huidige nummer). Het tijdschrift heb ik nog altijd niet ontvangen. Wachten ze tot ze het geld effectief op hun rekening hebben staan? (ook dat is nochtans vorige week al in orde gebracht...) Ik stuurde hen al een mail, maar ook daar geen antwoord op...

Pff, allemaal vrij frustrerend eigenlijk. Ik wil gewoon het blad in mijn bus vinden en lekker uitlezen...

hadden andere gebruikers ook zo'n moeilijke start met Filmvalley?

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Je kunt ze beter even bellen. De medewerkers zijn erg vriendelijk en kunnen je snel de status kenbaar maken.

023 5402533

JP

• 620 messages
  • 262 votes

kappeuter wrote:

Je kunt ze beter even bellen. De medewerkers zijn erg vriendelijk en kunnen je snel de status kenbaar maken.

023 5402533

Klopt inderdaad. Bovendien een beetje gek dat het je zo frustreert terwijl je vorige week pas geld overgemaakt hebt. Denk je dat ze daar elke dag checken wat voor geld er binnen is gekomen?Volkomen logisch toch dat je nog geen nummer ontvangen hebt?

Martin Van K

• 9050 messages
  • 4553 votes

JP wrote:

Klopt inderdaad. Bovendien een beetje gek dat het je zo frustreert terwijl je vorige week pas geld overgemaakt hebt. Denk je dat ze daar elke dag checken wat voor geld er binnen is gekomen?Volkomen logisch toch dat je nog geen nummer ontvangen hebt?

ik kon ook maar geld storten vanaf het ogenblik ik van hen een bankrekening-nummer had gekregen hé

de dag nadat ik de bevestigingsbrief heb gekregen, was mijn geld al gestort. Het feit dat je een abonnement aanvraagt en pas meer dan twee weken later gegevens krijgt om alles in orde te maken, sorry maar dat ik niet volkomen logisch...

Pure

• 770 messages
  • 0 votes

Ik kan me nog herinneren dat het bij mij allemaal heel soepel verliep (via mail). Binnen 24 uur kreeg ik een reactie op mijn gestelde vragen. Het eerste nummer ontving ik voordat het geld overgemaakt was.

Het verbaast me dus enigszins dat je het blad niet ontvangen hebt, Martin. Zeker als ze via mail aangegeven hebben dat je Filmvalley vanaf dit nummer zou moeten ontvangen.

*Nientjah*

• 1441 messages
  • 369 votes

Ik heb hem ook nog steeds niet binnen, maarja ik heb de bevestigingsbrief pas gister gekregen (hoewel er wel in stond dat de filmvalley rond 25 oktober zou komen).

Harco

• 978 messages
  • 0 votes

Hoe zit dat met FilmValley? Je krijgt er een een dvd bij, en als deze je niet bevalt, kun je hem inruilen voor een ander?

Pure

• 770 messages
  • 0 votes

Je krijgt een week of twee de tijd om een keuze te maken uit een vijf- of zestal keuzedvd's. Het is ruim van tevoren bekend welke dvd's er met het blad meegeleverd gaan worden en uit welke alternatieven je kan kiezen. Het is het makkelijkst om de keuze gewoon via de site van het blad te maken; binnen een minuutje ben je klaar.

BenicioDelToro

• 4178 messages
  • 1391 votes

Gisteren het decembernummer ontvangen, zonder dvd van Before Sunset. Wel netjes met een briefje erbij dat deze later komt. Ben benieuwd hoe lang zoiets gaat duren...

Pure

• 770 messages
  • 0 votes

BenicioDelToro wrote:

Gisteren het decembernummer ontvangen, zonder dvd van Before Sunset. Wel netjes met een briefje erbij dat deze later komt. Ben benieuwd hoe lang zoiets gaat duren...

Zelfde hier, ik zie hem wel verschijnen

serpico

• 2900 messages
  • 491 votes

Dinsdag heb ik de Filmvalley zelf ontvangen, en daarnet kwam 2001: A Space Odyssey aan. Prima service zeg .

maxcomthrilla

• 15578 messages
  • 2842 votes

Welke films zitten er allemaal in de horror canon? Ik denk Psycho, The Exorcist, Halloween, A Nightmare on Elmstreet, Scream, Saw.......

Ben niet van plan om het blad deze maand te kopen. Een soort boycot tegen die George Clooney voortrekkerij. Bah, eerst Good Night en dan Syriana.

Le Edzel

• 879 messages
  • 2624 votes

Nog geen abonnee, maar elk maand kopende.

In de horror cannon zal Friday the 13th ook niet ontbreken denk ik.

Misschien nog stukje over Frankenstein, als ze historisch willen doen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.