• 178.079 movies
  • 12.212 shows
  • 33.983 seasons
  • 647.065 actors
  • 9.372.182 votes
Profile

Filmvalley

catweasel

• 1571 messages
  • 951 votes

Dan denk ik, dat ik dan maar, net zoals deze maand, voor de selectie dvd ga. Of kan iemand Mean Creek aanbevelen?

starbright boy (moderator films)

• 22407 messages
  • 5071 votes

Ik behoor tot de gluksvogels trouwens die hem bijna altijd op dinsdag heeft. En maar heel af en toe later (en dan is het vanwege de twee keer in de week bezorging van Sandd ook meteen vrijdag pas.

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Ik heb hem geloof ik altijd nog op dinsdag gehad. Nu ook weer.

Volgende maand kies ik Kill Bill Vol. 1 overigens.

Word_Play

• 358 messages
  • 1290 votes

Vandaag binnengehad met Broken Flowers. Volgende maand kies ik gewoon Hotel Rwanda.

Prima blad overigens, ik vind naast de recensies vooral de filmcanon erg boeiend om te lezen.

serpico

• 2900 messages
  • 491 votes

Word_Play wrote:

Vandaag binnengehad met Broken Flowers. Volgende maand kies ik gewoon Hotel Rwanda.

Prima blad overigens, ik vind naast de recensies vooral de filmcanon erg boeiend om te lezen.

Dat vind ik de leukste rubriek in het blad. Ik probeer altijd te voorspellen welke film er per genre in zitten, ik had er dit keer 2 goed

BenicioDelToro

• 4178 messages
  • 1391 votes

Gisteren heb ik hem ontvangen - woensdag dus dit keer.

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

serpico wrote:

(quote)
Dat vind ik de leukste rubriek in het blad. Ik probeer altijd te voorspellen welke film er per genre in zitten, ik had er dit keer 2 goed

Ik vond hem dit keer eigenlijk vrij onzinnig. Een leuke rubriek, daar niet van, maar er zitten altijd wel 1 of 2 keuzes tussen die volslagen bealchelijk zijn. Dit maal gaat het wat ver door Seven Samurai in het lijstje van beste westerns te zetten. Ze kunnen zeggen wat ze willen, maar Seven Samurai is gewoon totaal geen western en zal het ook nooit worden. De uitleg dat Seven Samourai een gevecht is tussen goed en kwaad en dat soort dingen zegt natuurlijk niets, want dat geld ook voor Die Hard, een aantal Disneyfilms en nog veel meer films. Verder stoppen ze er geen enkele Ford in (met Stagecoach, The Searchers en My Darling Clementine hadden ze met gemak iets moois kunnen uitzoeken). Verder hadden ze Butch Cassidy and the Sundance Kid beter weg kunnen laten en er The Wild Bunch uit hetzelfde jaar neer kunnen zetten. De keuzes voor Once Upon a Time in the West, Unforgiven en High Noon vond ik wel logisch.

Wouters

• 2665 messages
  • 1837 votes

Seven samurai heeft wel degelijk western elementen in zich, maar het is idd de vraag of hij er tussen hoorde.

Het ontbreken van een Ford of Huston is idd jammerlijk, The searchers is mijns inziens de beste western na Once Upon.

Butch Cassidy is wel begrijpelijk dat ze die neerzetten, was toch een western van een heel andere orde dan wat normaal was. Humor in westerns was iets zeldzaams en deze film was daarin vrij uniek.

The Wild Bunch stond er wel tussen trouwens(dacht iig iets gelezen te hebben over het absurde geweld van Peckinpah)

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Wouters wrote:

Seven samurai heeft wel degelijk western elementen in zich, maar het is idd de vraag of hij er tussen hoorde.

Ik vind die westernelementen nogal twijfelachtig. Er komt ook nog het epos-genre in de canon en daar hadden ze Seven Samurai beter tussen kunnen stoppen. Een beetje vreemd dat in een lijst over een genre uit en over Amerika er ineens een Japanse Samouraifilm inzit.

Butch Cassidy is wel begrijpelijk dat ze die neerzetten, was toch een western van een heel andere orde dan wat normaal was. Humor in westerns was iets zeldzaams en deze film was daarin vrij uniek.

Genoeg westerns bevatten humor. Ik heb er verder niet iets tegen dat Butch Cassidy de lijst haalt, maar meer dat deze film er wel in zit en veel belangrijkere westerns niet.

The Wild Bunch stond er wel tussen trouwens(dacht iig iets gelezen te hebben over het absurde geweld van Peckinpah)

Klopt, de film werd genoemd, maar haalde niet de eindlijst. Daar gaat het mij meer om.

serpico

• 2900 messages
  • 491 votes

Je kunt sowieso nooit met die 111 films álle films die er echt toe doen omvatten. Ik hecht er dan ook niet teveel waarde aan welke er wel en welke er niet tussen zitten (ze zeggen bij Titanic dat het eigenlijk niet zo'n goede film is, maar omdat veel mensen hem hebben gezien staat hij er toch tussen ). Maar ik vind het wel een leuke lijst.

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

serpico wrote:

Je kunt sowieso nooit met die 111 films álle films die er echt toe doen omvatten.

Dat kan niet, nee, maar je kunt wel een zo goed mogelijke poging doen natuurlijk. Ik neem de lijst ook niet al te serieus, maar een beetje kritiek moet toch kunnen. En Seven Samurai hoort wat mij betrefd wel bij die 111 films, maar gewoonweg niet als western.

Ook vreemd waren trouwens twee keuzes bij de komediecanon. Anchorman haalt de lijst, terwijl ik geloof ik nog nooit iemand iets positiefs heb horen zeggen over die film. En eerder werd er gezegd dat bepaalde komedies (zoals screwball-comedies) weggelaten werden omdat ze veroudert zouden zijn (een gewaagde uitspraak), maar een Team America wordt wel toegelaten. Team America zal echter sneller verouderen dan de screwball-comedies aangezien die film alleen leuk is als je de verwijzingen naar de moderne tijd meekrijgt.

JP

• 620 messages
  • 262 votes

[quote]The One Ring wrote:

(quote)

Duidelijk een persoonlijke favoriet op de FV redactie. Film kreeg ook een debiel lyrische beoordeling in het blad en was film van de maand...

maxcomthrilla

• 15578 messages
  • 2843 votes

The One Ring wrote:

Ook vreemd waren trouwens twee keuzes bij de komediecanon. Anchorman haalt de lijst, terwijl ik geloof ik nog nooit iemand iets positiefs heb horen zeggen over die film. En eerder werd er gezegd dat bepaalde komedies (zoals screwball-comedies) weggelaten werden omdat ze veroudert zouden zijn (een gewaagde uitspraak), maar een Team America wordt wel toegelaten.

Inderdaad vreemd. Ron Burgundy stond ook al in de top 50 van beste opwachtingen in films. Ik begrijp echt niet waarom iemand die film perse zou moeten zien. De redacteuren daar duwen die irritante film door ieders strot heen. En voor Team America hadden ze beter South Park kunnen nemen.

Zo `n lijst zou een beetje een afspiegeling moeten zijn van wat er in komedie land allemaal te halen valt. Daarom vind ik het ontbreken van His Girl Friday en een Billy Wilder film ( Some Like it Hot? ) opmerkelijk.

Met Tati heb ik niks, maar wel leuk dat ze de film opnoemen. Wijkt immers aardig af van veel andere komedies.

Air Plane vind ik persoonlijk ook wat minder, maar hij vertegenwoordigt weer de Naked Gun en de Hot Shots films. Zeg maar de eighties.

En voor Ferris Bueller hadden ze beter een Kusturica of Kikujiro no Natsu kunnen nemen. Echt divers is het allemaal niet zo.

Maar ja, dat is te verwachten van zo `n onwetende redactie. Bij de oorlogsfilms zullen ze Idi i Smotri, Ivan Detstvo, Hotaru no Haka en The Cranes are Flying ook wel over het hoofd zien.

Wouters

• 2665 messages
  • 1837 votes

af en toe maken ze wel missers idd. Interviews zijn altijd goed/interessant en wel leuke rubrieken. Maar voor de echte filmfanaat/filmfreak valt er weinig te halen uit het blad. Ze proberen natuurlijk ook voor een zo breed mogelijk publiek te schrijven. Als je aziatische cinema en noevelle vague titels gaat belichten haken veel mensen af. Daarom is Empire ook beter, koop ik ook elke maand.

maxcomthrilla

• 15578 messages
  • 2843 votes

Wouters wrote:

Maar voor de echte filmfanaat/filmfreak valt er weinig te halen uit het blad.

Inderdaad.

Daarom is Empire ook beter, koop ik ook elke maand.

Nog nooit van gehoord. Maar je maakt mij wel benieuwd. Ligt ook gewoon in de supermarkt?

Wouters

• 2665 messages
  • 1837 votes

http://www.empireonline.com/

ligt niet bij de gemiddelde supermarkt. koop hem zelf altijd bij de AKO op het station. Bij een goede boekenwinkel kan je hem ook wel tegenkomen. Goede interviews en meer inside stuff, en bovenal: niet alleen maar hollywood

http://www.totalfilm.com/ --> Total Film wil ik ook nog wel eens kopen. Ook een goed blad. Heel informatief. Koop meestal 1 van de twee, net welke interessanter is.

Filmvalley heb ik meer vanwege de dvd's en het feit dat het ook wel eens lekker is om in het Nederlands te lezen (lees voor mijn studie namelijk alleen maar engels)

maxcomthrilla

• 15578 messages
  • 2843 votes

Wouters wrote:

http://www.empireonline.com/

ligt niet bij de gemiddelde supermarkt. koop hem zelf altijd bij de AKO op het station. Bij een goede boekenwinkel kan je hem ook wel tegenkomen. Goede interviews en meer inside stuff, en bovenal: niet alleen maar hollywood

Total Film wil ik ook nog wel eens kopen. Ook een goed blad. Heel informatief. Koop meestal 1 van de twee, net welke interessanter is.

Filmvalley heb ik meer vanwege de dvd's en het feit dat het ook wel eens lekker is om in het Nederlands te lezen (lees voor mijn studie namelijk alleen maar engels)

Ziet er eigenlijk wel interessant uit. Zal ook eens een keer een exemplaar kopen.

Verder vind ik Filmvalley wel aardig. Maar het is mij eigenlijk net wat teveel Hollywood. De recensies zijn inderdaad altijd wel leuk om te lezen.

Pure

• 770 messages
  • 0 votes

Die filmcanon-rubrieken moeten ook niet al te series genomen denk ik; bovendien brengen ze wel een discussie op gang wat alleen maar goed is

Ik ben zelf ook lid van Filmvalley en moet toegeven dat de kwaliteit van sommige rubrieken wel eens tegenvalt. Bovendien zijn de recensies van de ene recensent van het blad (Koen van Otterdijk, Robbert Blokland, Guy van der Hoop) vakkundiger en interessanter dan van de andere (met name de recensies van Ellen van Slagmaat vallen mij erg vaak tegen). Maar over het algemeen vind ik de recensies een goed beeld geven van wat je kan verwachten van de film.

P.S. het valt mij ook op dat de recensies van de arthouse films vaak beter in elkaar zitten dan de recensies over de 'gewone (lees: Hollywood) films. Een goede zaak!

Martin Van K

• 9050 messages
  • 4553 votes

Ik koop nu al een vijftal maand elke keer het boekje in de winkel. Ik vind het wel een leuk tijdschrift, inderdaad wel jammer dat er misschien iets teveel aandacht gaat naar de Hollywood-projecten. Nu ja, die mannen willen dat hun tijdschriftje goed verkoopt zeker ?

Ik zou eigenlijk wel een abonnement willen nemen, maar ik betrouw het systeem met de post niet zo goed. Wij wonen in een vrij drukke stad (Gent), en elke mens die langs ons deur passeert kan eigenlijk, mits een beetje handigheid gerief uit onze postbus halen. Omdat ik nu éénmaal geen blind vertrouwen heb in de eerlijkheid van velen, betrouw ik het zaakje niet zo goed. Ik zie het al voor mij dat ik om de twee maanden mag constateren dat de dvd (en in het slechtste geval dvd en tijdschrift) verdwenen zijn.

Weet iemand of er een mogelijkheid is om het tijdschrift iedere maand op een vaste plaats op te halen (bijv. krantenwinkel)?

Wouters

• 2665 messages
  • 1837 votes

die is er niet voor zover ik weet. Blad incluis dvd is wel te koop in de winkel maar dan heb je niet de mogelijkheid tot keuze dvd's. En ik zie niet in waarom mensen dingen uit je brievenbus lichten ? Al vaker gebeurd ? En dan moeten ze ook wel precies weten welke dag dat blad binnenkomt en dat het blad uberhaupt binnenkomt. Een andere brievenbus is ook een optie ?

Martin Van K

• 9050 messages
  • 4553 votes

We wonen in een iets ouder appartementsgebouw (20 appartementen), met allemaal een gelijke brievenbus. Alle brievenbussen zijn vrij klein en om welke reden dan ook helemaal niet diep, waardoor alleen postkaartjes en kleine brieven er volledig invallen. Vanaf het een iets groter formaat heeft, blijft de brief (of tijdschrift) er ferm uitsteken. Als voorbijganger zou je dan ook goed kunnen zien dat er een dvd ligt te blinken in de bus...

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

De dvd zit onder een papier en zakt naar beneden in de folie.

Aan het uitsteeksel is het dus niet te zien.

Pure

• 770 messages
  • 0 votes

Of misschien wil de postbode zo vriendelijk zijn om het blad dubbel 'gevouwen' in de bus te doen (niet te hard natuurlijk).

serpico

• 2900 messages
  • 491 votes

Martin Van K wrote:

We wonen in een iets ouder appartementsgebouw (20 appartementen), met allemaal een gelijke brievenbus. Alle brievenbussen zijn vrij klein en om welke reden dan ook helemaal niet diep, waardoor alleen postkaartjes en kleine brieven er volledig invallen. Vanaf het een iets groter formaat heeft, blijft de brief (of tijdschrift) er ferm uitsteken. Als voorbijganger zou je dan ook goed kunnen zien dat er een dvd ligt te blinken in de bus...

Bij mij wordt altijd aangebeld als er een Filmvalley komt. Al kan dat ook wel aan het formaat van onze brievenbus of de postbode liggen...

Pure

• 770 messages
  • 0 votes

En inmiddels weer ontvangen met Hotel Rwanda erbij. 'Extra dik zomer nummer!' prijkt er op de voorkant, maar de 146 pagina's die het blad deze keer telt, zijn er toch echt maar 16 meer als #42. Ach het is ze vergeven.

Beetje zonde dat Ratatouille op de cover staat, beduidend mindere cover dan die van het afgelopen half jaar (zaten paar erg mooie bij).

De meetlat valt deze maand een beetje tegen, maar de filmcanon is daarentegen wel heel leuk

Veel leesplezier mensen.

serpico

• 2900 messages
  • 491 votes

Ik vind het juist een ontzettend leuke cover . Ik heb me trouwens over mijn haat tegen sudoku's heen gezet en de puzzel achterin opgelost.

Een dvd kiezen wordt moeilijk dit keer, Kill Bill en Sin City heb ik al, dat regiedebuut van Clooney lijkt me het interessantst. Al maken Chicago en misschien ook Ladies in Lavender ook wel een kans.

Nouja, ik heb toch tijd zat om erover na te denken.

Pure wrote:

De meetlat valt deze maand een beetje tegen, maar de filmcanon is daarentegen wel heel leuk

Van mij hadden ze toch wel iets meer mogen uitweiden over Lord of the Rings, ze vertellen alleen maar over technische details...

Pure

• 770 messages
  • 0 votes

serpico wrote:

Een dvd kiezen wordt moeilijk dit keer, Kill Bill en Sin City heb ik al, dat regiedebuut van Clooney lijkt me het interessantst. Al maken Chicago en misschien ook Ladies in Lavender ook wel een kans.

Ik heb Sin City nog niet Makkelijke keuze dus.

BenicioDelToro

• 4178 messages
  • 1391 votes

Ben benieuwd of die van mij weer morgen komt (vorige maand kwam ie ook op woensdag). Voor de volgende editie is de keuze makkelijk: Sin City heb ik nog niet!

serpico

• 2900 messages
  • 491 votes

Als DelToro-fan zal de film je zeker bekoren

BenicioDelToro

• 4178 messages
  • 1391 votes

Ja, ik heb hem al in de bios gezien (uiteraard! ) De film wilde ik graag hebben maar hij bleef maar zo duur... Vandaar dat het wel goed uitkomt dat hij volgende keer bij FilmValley zit!

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.