- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Filmboeken
Filmboeken
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
Haha, nee niet als in een oorzakelijk verband op die wijze 
Toen ik even mijn stukje over dat boek wilde linken, zag ik dat hij offline was. Daar was ik dus zonder jouw berichtje niet achter gekomen. Het was een gemeend bedankje 
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
Oeh Thanks! Ja die gaat meteen in het mandje!
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
winkelmandje 
Zo Grunt, heb Meer Verhoeven gelijk maar even besteld, samen met:
http://ecx.images-amazon.com/images/I/51tUjseFbfL._SY344_BO1,204,203,200_.jpg
The Good, the Bad and the Multiplex (Mark Kermode)
Cary Grant
Ik moest natuurlijk weleven boven de twintig euro uitkomen 
Mijn stukkie doet het weer trouwens, mocht je nog benieuwd zijn.
Als ik Volgens Verhoeven ergens tegenkom, dan sein ik je. Erg van dat boek genoten en ga hem vanavond nog maar weer eens lezen denk ik.
j0enne
-
- 9606 messages
- 3775 votes
https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/large/FC/7/9/4/1/9200000036331497.jpg
Deze van de week aangeschaft.
Geen idee of hierin dezelfde films worden besproken als in die 2 dikke boeken in een box, ook de 100 All-Time Favorite Movies van Taschen.
Roger Thornhill
-
- 6012 messages
- 2446 votes
Vast wel: elk decennium in dat "duo-boek" krijgt een inleiding aan de hand van een karakteristieke film uit dat tijdvak, en bij de jaren 80 is dat Blade runner, dus aan de omslag te zien... en dan heb je een èrg leuk (duo-mono)boek in huis.
j0enne
-
- 9606 messages
- 3775 votes
Dat dacht ik dus ook al, gewoon een hernieuwde uitgave aangezien je die oudere versie niet meer vaak tegenkomt in de winkel.
Ook de prijs is veel lager, €15 voor deze.
j0enne
-
- 9606 messages
- 3775 votes
Zelfs op Bol staat die voor €15,50.
Sla je slag zou ik zeggen.
bol.com | 100 All-Time Favorite Movies, Jurgen Muller & Jurgen Muller | 9783836556187...
Roger Thornhill
-
- 6012 messages
- 2446 votes
Ja, nee, ik heb die oorspronkelijke duo-box dus al... maar dank voor je tip, en het is mooi om als cadeautip te onthouden!
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
Jup, ik heb ook de duo. Niet de eerste (grotere) helaas, maar de iets kleinere...
Nog op de verlanglijst:
- Film Noir. 100 All-Time Favorites
- The Making of Stanley Kubrick’s '2001: A Space Odyssey'
En Tsja, eigenlijk wil ik deze prachtuitgave over Mad Men ook hebben. Maar 150 vind ik simpelweg teveel. Ik wacht wel of hij net als bij Bond in een 50 euro editie komt. Zelfde geldt voor Chaplin trouwens.
Roger Thornhill
-
- 6012 messages
- 2446 votes
John Milton, ken jij toevallig ook dit boek over 2001 ? Al uit 1970, dus zonder "the benefit of hindsight", en ook meer over de ideeën achter de film dan over het technische proces (zie de recensie van Stephen J. Baldassarre op de Amazon-pagina). Maar omdat het boek vlak na de film uitkwam leven alle medewerkers nog, dus er staan veel openhartige overdenkingen van en gesprekken met Kubrick en Clarke in, recensies, trivia, interviews met astrofysici enz., èn Clarke's korte verhaal The sentinel. Al met al meer een scrapbook dan een systematische verkenning van de wereld van de film, maar juist daardoor ook veel facetten van de film belichtend en verhelderend. Tegelijk onderhoudend en informatief (maar een oude pocketuitgave met alleen zwart-wit-foto's [dan wel weer 96 pagina's!] en dus zonder de technische mogelijkheden van moderne kleurenuitgaves).
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
Nee ik ken die niet, maar klinkt goed. Mooie aanwinst als je die ergens betaalbaar op kunt snorren!
Roger Thornhill
-
- 6012 messages
- 2446 votes
Drie interessante namen, ik ken alleen het eerste boek. Ben wel benieuwd in hoeverre de ideeën van Tarkosvki en Bresson overeenstemmen en je dus misschien in plaats van één van hen een boek van een heel ander soort cineast zou willen aanwijzen om zoveel mogelijk verschillende opvattingen te kunnen laten zien... maar ja, zo'n soort advies is het natuurlijk niet. Mooi praatje van een bevlogen filmmaker.
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Laatste nieuwe aanwinsten op het Boekenfestijn (vond het beter dan andere jaren):
Hollywood Foto-Rhetoric: The Lost Manuscript:
Foto's van Hollywood gecombineerd met gedichten van Bob Dylan. The best of both worlds combined als je het mij vraagt. Al eens vluchtig doorgenomen en lijkt een erg mooi coffee table boek te zijn.
Serenity Official Visual Companion
Zie top 10, zegt al genoeg. Joss Whedon = God
Paris by Hollywood:
De duurste aanschaf van de dag (maar had nog een bon van 20% korting dus er is nog 3 euro afgegaan) en gaat over de evolutie hoe Hollywood in de loop der jaren Parijs heeft behandeld in de cinema. Van de silents tot aan moderne films.
Niet filmgerelateerd (al zijn ze wel in Magic Trip (2011) te zien):
Live Dead: The Grateful Dead Photographed by Bob Minkin
Daarnet doorgebladerd in het zonnetje en een must voor elke Deadhead.
Brix
-
- 19677 messages
- 5113 votes
http://i66.tinypic.com/zx39le.jpg
Zeer verrassende verhalen over de man die vroeger in iedere Nederlandse film leek te zitten.
Een bio-pic lijkt mij wel iets.
Roger Thornhill
-
- 6012 messages
- 2446 votes
Mooie en veelzijdige acteur, lijkt me een leuk boek!
Brix
-
- 19677 messages
- 5113 votes
En kost ook nog bijna niks (Amazon)
Al had ik er best wat voor over gehad, want Quayle staat al héél lang op mijn lijstje van favoriete acteurs.
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
Ik moest hem eerlijk gezegd googelen. En ik heb toch best wat films gezien 
Maar van hem zo te zien alleen Lawrence of Arabia.
Brix
-
- 19677 messages
- 5113 votes
Oh, écht?!
Zels in bijrollen maakte hij op mij altijd een onuitwisbare indruk.
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
Misschien heb ik hem gewoon echt niet vaker gezien, Brix. En ik heb LoA pas één keer gezien, en was toen druk met het letten op van alles en nog wat 
Ik zal eens beter gaan opletten!
Brix
-
- 19677 messages
- 5113 votes
Het was geen verwijt 
Het zal niet je ding zijn, maar mocht je er ooit over struikelen, kijk dan toch eens naar Tarzan's Greatest Adventure, of The Guns of Navarone, The Fall of the Roman Empire, Ice Cold in Alex.
Een TV serie waarin hij de hoofdrol speelde vond ik ook sterk "Strange Report".
j0enne
-
- 9606 messages
- 3775 votes
http://i.imgur.com/g54yeO0.jpg
http://i.imgur.com/QYBzb2N.jpg
Weer prachtige boeken gescoord, en voor een leuk prijsje. 
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
Waar heb je ze gescoord j0enne? Leuke oogst!
j0enne
-
- 9606 messages
- 3775 votes
Marktplaats.
Alle boeken minus Beste Films van de Jaren 70 voor €27 inclusief.
Vervolgens bood iemand Beste Films van de Jaren 70. 80 en 90 aan voor €17 inclusief verzendkosten, die ook gekocht, Beste films van de Jaren 80 en 90 weer verkocht voor €30 inclusief verzendkosten en zodoende voor alle 6 de boeken maar €21 kwijt. 
dimi303
-
- 3418 messages
- 3663 votes
Enkele posts geleden wou ik graag het boek "The Charly Chaplin Archives. Deze staat nu al enkele weken in mijn collectie.
Samen met "Out Of The Inkwell" (HC), een portret van Max Fleischer die de animatie figuren Betty Boop, Popeye, Koko The Clown en Superman naar het beeldscherm bracht. Ook technisch bracht hij veel bij aan de Animatiefilm met de uitvinding van de Rotoscope.