• 178.079 movies
  • 12.212 shows
  • 33.983 seasons
  • 647.065 actors
  • 9.372.151 votes
Profile

Filmboeken

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Haha, nee niet als in een oorzakelijk verband op die wijze

Toen ik even mijn stukje over dat boek wilde linken, zag ik dat hij offline was. Daar was ik dus zonder jouw berichtje niet achter gekomen. Het was een gemeend bedankje

de grunt

• 4336 messages
  • 1576 votes

Oh gelukkig

Zal ik jouw zondag eens goed maken..; nu voor de belachelijke prijs van: €8.

Dit moet een fout zijn van bol.com , want elders is hij nog gewoon voor de reguliere catalogusprijs van €29.99 verkrijgbaar. Ik zou dus rap zijn! Ik heb hem al besteld.

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Oeh Thanks! Ja die gaat meteen in het mandje!

de grunt

• 4336 messages
  • 1576 votes

in het mandje..

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

winkelmandje

Zo Grunt, heb Meer Verhoeven gelijk maar even besteld, samen met:

http://ecx.images-amazon.com/images/I/51tUjseFbfL._SY344_BO1,204,203,200_.jpg

The Good, the Bad and the Multiplex (Mark Kermode)

http://www.asiabooks.com/media/catalog/product/cache/1/image/264x/17f82f742ffe127f42dca9de82fb58b1/9/7/9783822822128c.png

Cary Grant

Ik moest natuurlijk weleven boven de twintig euro uitkomen

Mijn stukkie doet het weer trouwens, mocht je nog benieuwd zijn.

Als ik Volgens Verhoeven ergens tegenkom, dan sein ik je. Erg van dat boek genoten en ga hem vanavond nog maar weer eens lezen denk ik.

j0enne

• 9606 messages
  • 3775 votes

https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/large/FC/7/9/4/1/9200000036331497.jpg

Deze van de week aangeschaft.

Geen idee of hierin dezelfde films worden besproken als in die 2 dikke boeken in een box, ook de 100 All-Time Favorite Movies van Taschen.

Roger Thornhill

• 6012 messages
  • 2446 votes

Vast wel: elk decennium in dat "duo-boek" krijgt een inleiding aan de hand van een karakteristieke film uit dat tijdvak, en bij de jaren 80 is dat Blade runner, dus aan de omslag te zien... en dan heb je een èrg leuk (duo-mono)boek in huis.

j0enne

• 9606 messages
  • 3775 votes

Dat dacht ik dus ook al, gewoon een hernieuwde uitgave aangezien je die oudere versie niet meer vaak tegenkomt in de winkel.

Ook de prijs is veel lager, €15 voor deze.

Roger Thornhill

• 6012 messages
  • 2446 votes

VIJFTIEN?! Prachtig!

j0enne

• 9606 messages
  • 3775 votes

Zelfs op Bol staat die voor €15,50.

Sla je slag zou ik zeggen.

bol.com | 100 All-Time Favorite Movies, Jurgen Muller & Jurgen Muller | 9783836556187...

Roger Thornhill

• 6012 messages
  • 2446 votes

Ja, nee, ik heb die oorspronkelijke duo-box dus al... maar dank voor je tip, en het is mooi om als cadeautip te onthouden!

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Jup, ik heb ook de duo. Niet de eerste (grotere) helaas, maar de iets kleinere...

Nog op de verlanglijst:

- Film Noir. 100 All-Time Favorites

- Hollywood in the 30s

- The Making of Stanley Kubrick’s '2001: A Space Odyssey'

En Tsja, eigenlijk wil ik deze prachtuitgave over Mad Men ook hebben. Maar 150 vind ik simpelweg teveel. Ik wacht wel of hij net als bij Bond in een 50 euro editie komt. Zelfde geldt voor Chaplin trouwens.

Roger Thornhill

• 6012 messages
  • 2446 votes

John Milton, ken jij toevallig ook dit boek over 2001 ? Al uit 1970, dus zonder "the benefit of hindsight", en ook meer over de ideeën achter de film dan over het technische proces (zie de recensie van Stephen J. Baldassarre op de Amazon-pagina). Maar omdat het boek vlak na de film uitkwam leven alle medewerkers nog, dus er staan veel openhartige overdenkingen van en gesprekken met Kubrick en Clarke in, recensies, trivia, interviews met astrofysici enz., èn Clarke's korte verhaal The sentinel. Al met al meer een scrapbook dan een systematische verkenning van de wereld van de film, maar juist daardoor ook veel facetten van de film belichtend en verhelderend. Tegelijk onderhoudend en informatief (maar een oude pocketuitgave met alleen zwart-wit-foto's [dan wel weer 96 pagina's!] en dus zonder de technische mogelijkheden van moderne kleurenuitgaves).

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Nee ik ken die niet, maar klinkt goed. Mooie aanwinst als je die ergens betaalbaar op kunt snorren!

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Roger Thornhill

• 6012 messages
  • 2446 votes

Drie interessante namen, ik ken alleen het eerste boek. Ben wel benieuwd in hoeverre de ideeën van Tarkosvki en Bresson overeenstemmen en je dus misschien in plaats van één van hen een boek van een heel ander soort cineast zou willen aanwijzen om zoveel mogelijk verschillende opvattingen te kunnen laten zien... maar ja, zo'n soort advies is het natuurlijk niet. Mooi praatje van een bevlogen filmmaker.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Laatste nieuwe aanwinsten op het Boekenfestijn (vond het beter dan andere jaren):

Hollywood Foto-Rhetoric: The Lost Manuscript:

Foto's van Hollywood gecombineerd met gedichten van Bob Dylan. The best of both worlds combined als je het mij vraagt. Al eens vluchtig doorgenomen en lijkt een erg mooi coffee table boek te zijn.

Serenity Official Visual Companion

Zie top 10, zegt al genoeg. Joss Whedon = God

Paris by Hollywood:

De duurste aanschaf van de dag (maar had nog een bon van 20% korting dus er is nog 3 euro afgegaan) en gaat over de evolutie hoe Hollywood in de loop der jaren Parijs heeft behandeld in de cinema. Van de silents tot aan moderne films.

Niet filmgerelateerd (al zijn ze wel in Magic Trip (2011) te zien):

Live Dead: The Grateful Dead Photographed by Bob Minkin

Daarnet doorgebladerd in het zonnetje en een must voor elke Deadhead.

Brix

• 19677 messages
  • 5113 votes

http://i66.tinypic.com/zx39le.jpg

Zeer verrassende verhalen over de man die vroeger in iedere Nederlandse film leek te zitten.

Een bio-pic lijkt mij wel iets.

Roger Thornhill

• 6012 messages
  • 2446 votes

Mooie en veelzijdige acteur, lijkt me een leuk boek!

Brix

• 19677 messages
  • 5113 votes

En kost ook nog bijna niks (Amazon)

Al had ik er best wat voor over gehad, want Quayle staat al héél lang op mijn lijstje van favoriete acteurs.

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Ik moest hem eerlijk gezegd googelen. En ik heb toch best wat films gezien

Maar van hem zo te zien alleen Lawrence of Arabia.

Brix

• 19677 messages
  • 5113 votes

Oh, écht?!

Zels in bijrollen maakte hij op mij altijd een onuitwisbare indruk.

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Misschien heb ik hem gewoon echt niet vaker gezien, Brix. En ik heb LoA pas één keer gezien, en was toen druk met het letten op van alles en nog wat

Ik zal eens beter gaan opletten!

Brix

• 19677 messages
  • 5113 votes

Het was geen verwijt

Het zal niet je ding zijn, maar mocht je er ooit over struikelen, kijk dan toch eens naar Tarzan's Greatest Adventure, of The Guns of Navarone, The Fall of the Roman Empire, Ice Cold in Alex.

Een TV serie waarin hij de hoofdrol speelde vond ik ook sterk "Strange Report".

j0enne

• 9606 messages
  • 3775 votes

http://i.imgur.com/g54yeO0.jpg

http://i.imgur.com/QYBzb2N.jpg

Weer prachtige boeken gescoord, en voor een leuk prijsje.

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Waar heb je ze gescoord j0enne? Leuke oogst!

j0enne

• 9606 messages
  • 3775 votes

Marktplaats.

Alle boeken minus Beste Films van de Jaren 70 voor €27 inclusief.

Vervolgens bood iemand Beste Films van de Jaren 70. 80 en 90 aan voor €17 inclusief verzendkosten, die ook gekocht, Beste films van de Jaren 80 en 90 weer verkocht voor €30 inclusief verzendkosten en zodoende voor alle 6 de boeken maar €21 kwijt.

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Dat is inderdaad een geweldige deal!

dimi303

• 3418 messages
  • 3663 votes

Enkele posts geleden wou ik graag het boek "The Charly Chaplin Archives. Deze staat nu al enkele weken in mijn collectie.

Samen met "Out Of The Inkwell" (HC), een portret van Max Fleischer die de animatie figuren Betty Boop, Popeye, Koko The Clown en Superman naar het beeldscherm bracht. Ook technisch bracht hij veel bij aan de Animatiefilm met de uitvinding van de Rotoscope.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.