• 178.079 movies
  • 12.212 shows
  • 33.983 seasons
  • 647.092 actors
  • 9.372.317 votes
Profile

Filmboeken

dimi303

• 3418 messages
  • 3664 votes

John Milton wrote:

Ik heb die allemaal dimi303, op de tarkovsky na. Prachtige boeken idd. Die Taschen van Brix moet ik ook nog eens uitlezen. Staat momenteel op de vensterbank

Hele mooie fotografie in het boek van Tarkovsky maar redelijk prijzig. Ik heb er 80 euro voor betaald denk ik.

Van de reeks waar het boek van James Bond inzit heb ik ik enkel de grote uitgave van Almodovar. Wel aan de helft van de prijs gekocht.

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Precies de reden dat ik die Tarkovsky niet heb, Dimi. Ik heb juist de Almodovar niet van die grote Taschens. Ik heb de originele editie van 150 van Bergman ooit voor 69 euro op de kop kunnen tikken bij een Duitse webshop en ik heb de Kubrick iets kleinere. En straks dus de James Bond iets kleinere. Als ik die Almodovar ooit zie voor 50 dan neem ik hem misschien wel, maar eerst maar wat meer van zijn werk zien.

dimi303

• 3418 messages
  • 3664 votes

Voor degene die op het boekenfestijn geraken in Flanders expo in Gent ligt het groot boek van Pedro Almodovar van Taschen te wachten. Aan de helft van de prijs. Ook nog enkele andere interessante boeken over film maar die had ik al.

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

75 euro bedoel je dan, dimi303?

Ik heb van de week mijn Bond eindelijk binnengekregen!

dimi303

• 3418 messages
  • 3664 votes

Dacht tussen 70 en 75 euro. Ook het boek "film in het juiste perspectief" is er te vinden. Prijs weet ik niet zo omdat ik deze al had liggen.

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Lol die heb ik net van de week ook eindelijk uit de kast gehaald. Ik lees elke dag een stukje. Vanmorgen Méliès en Feuillade. Toevallig!

Vind 75 nog steeds wat Hoog, aangezien ik niet persé een Almodovar fan ben nog, na slechts twee van zijn films gezien te hebben. Een beviel goed (Skin I live in) en een slecht (mala educacion). Eerst maar eens wat meer zien (en waarderen) voor ik zoveel geld aan hem spendeer!

JT Chinaski

• 94 messages
  • 107 votes

Laatst The Art of the Modern Movie Poster aangeschaft. Er mooi en groot "coffeetable" boek. Erg fijn boek voor liefhebbers van oude filmposters.

http://www.filmtotaal.nl/images/newscontent/5bae0be.jpg

http://www.filmtotaal.nl/images/newscontent/872195a.jpg

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

JT Chinaski wrote:

Laatst The Art of the Modern Movie Poster aangeschaft. Er mooi en groot "coffeetable" boek. Erg fijn boek voor liefhebbers van oude filmposters.

My God. Wat een prachtig boek.

Moet.hebben.... Heb je nog een leuk adresje? Het is geen cheapo boekje zie ik. Amazon wel, maar bij Bol is hij ove de 100 euro

JT Chinaski

• 94 messages
  • 107 votes

John Milton wrote:

(quote)

My God. Wat een prachtig boek.

Moet.hebben.... Heb je nog een leuk adresje? Het is geen cheapo boekje zie ik. Amazon wel, maar bij Bol is hij ove de 100 euro

Het boek is idd oop. Ik heb een tijdje ebay.nl in de gaten gehouden. Een Brit had een versie in nieuwstaat te koop staan, ik heb hem een voorstel gedaan voor rond de 38 euro, daarop heeft hij toegehapt. Alleen kwamen er wel 20 euro verzendkosten bij.

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Alsnog doable, vind ik. Ik ga ook eens kijken! Thanks!

dimi303

• 3418 messages
  • 3664 votes

Heb er ook weer eentje bij.

Film studies for dummies. ?

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Nog eens iets gevonden in de Kringloopwinkel:

http://i.imgur.com/gv70zq3.png

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

leuk altijd dat soort vondstjes!

Hoe was trouwens die Dummies, dimi303?

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Inderdaad! Ben er gisteren in begonnen (lekker in het zonnetje) en het is wel een interessant gegeven. Het gaat over de invloed van (onder andere) Griekse mythes op films. Niet alles lijkt me even waar te zijn en sommige zaken zijn nogal vergezocht te noemen, maar leest wel vlotjes. Zou er wel niet meer als 5 à 10 euro voor geven trouwens

Brix

• 19677 messages
  • 5113 votes

(Eindelijk) een boek over een van mijn favoriete acteurs.

http://i65.tinypic.com/f2su2t.jpg

Roger Thornhill

• 6012 messages
  • 2446 votes

Mooi, Brix, en vanuit een apart perspectief binnen Hollywood! Maar bestaat dus al een tijdje, zie ik: voor het eerst gepubliceerd in juni 1990.

Brix

• 19677 messages
  • 5113 votes

Roger Thornhill

Ja, dat is natuurlijk juist, maar ik kreeg vandaag dat boek te zien op een forum , en heb het meteen besteld.

Ik bedoelde eigenlijk dat ik er eindelijk een exemplaar van gescoord heb

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Echt wat voor jou! Wat tof dat je die gescoord hebt. Laat even weten of het wat is!

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Was vandaag nog eens in De Slegte in Antwerpen, maar wat is die schandalig duur geworden! Nu dat enkel het pand op de Wapper er nog is, is de gemiddelde prijs serieus omhoog gegaan precies. Ter vergelijking: een aantal jaar kocht ik in het pand op De Meir een biografie van Elizabeth Taylor voor nog geen 3 euro. Diezelfde biografie lag er nu ook en kostte 19 (!) euro.

Lagen wel wat dingetjes die me interessant leken (Een Drinkend Hert in het Nauw van Robbe de Hert onder andere) maar ik ga geen 25 euro betalen voor een boek dat nog geen 300 pagina's bevat. Schandalig is het.

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Die in Utrecht was ook zo duur voordat hij verdween... Was wel een prachtige winkel.

Brix

• 19677 messages
  • 5113 votes

De goede Slegte tijden hebben plaats gemaakt voor de slechte...

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Jah, vind het echt jammer eigenlijk. Een groot deel van mijn collectie komt uit die winkels en geruime tijd was dat mijn go to adresje voor filmboeken. Tegenwoordig zijn de boeken echter beschadigd en vragen ze er nog 15 euro voor. Zelden zo gedegouteerd een winkel uitgelopen.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Voor muziek/filmboeken waren ze erg goed. De filmboeken heb ik niet meer maar de muziekboeken bijna allemaal nog.

(Edit de speelfilmencyclopedie natuurlijk wel)

Roger Thornhill

• 6012 messages
  • 2446 votes

Slegte Tilburg, opgegaan in een andere boekwinkel, prijzen helaas hetzelfde verhaal.

dimi303

• 3418 messages
  • 3664 votes

Twee nieuwe aanwinste:

The Movie Book ( lijkt me heel leuk leesmateriaal )

Alfred Hitchcock - De meester van suspense. ( 1985 )

@ John Milton, film studies for Dummies vind ik heel informatief maar ik vorder maar heel langzaam. Door tijdsgebrek. Duidelijk geïllustreerd met voorbeelden, tips en dingen om te onthouden die elk een aangepast icoontje meekrijgen. Zelfs voor theoretische kennis zodat je deze onmiddellijk kan terugvinden. Toch al wat geleerd uit dit boek.

En als laatste, wat zou ik graag die Taschen uitgave van de Charles Chaplin archives in mijn kast zien staan. Prachtig!!

de grunt

• 4336 messages
  • 1576 votes

Dat Boek van Verhoeven is gewoon nergens meer te krijgen.

Als iemand hem nog ergens tegenkomt, zou je dan een linkje achter willen laten.. Thanks!

unreallerke

• 149 messages
  • 1156 votes

de grunt, bedoel je dit boek?

Klik

de grunt

• 4336 messages
  • 1576 votes

Juist!

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Ik heb die nog gerecenseerd toen hij uitkwam (en dus al in de kast staan). Maar ik wil eigenlijk het tweede deel nog hebben. Overigens zie ik dankzij jou dat mijn website offline is, thanks de grunt!

de grunt

• 4336 messages
  • 1576 votes

wat?

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.