- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Filmboeken
Filmboeken
dimi303
-
- 3418 messages
- 3664 votes
De man verantwoordelijk voor het stuur, dashboard en enkele wapens in de nieuwe Mad Max. Ook zijn cyber-baby's waren er in verwerkt. Leuke toevoeging bij een gelimiteerde uitgave van een beeldje van Olivier Pauwels die ik reeds staan heb.
Stichting Kunstboek - Olivier Pauwels: CYBER-BABY - stichtingkunstboek.com
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Weer eens twee titels rijker:
A Screen of Time: A Study of Luchino Visconti - Monica Sterling
The Life And Loves Of Grace Kelly - Jane Ellen Wayne
Nu nog de tijd vinden om het allemaal te lezen..
dimi303
-
- 3418 messages
- 3664 votes
Twee boeken die ik graag in mijn collectie zou hebben staan. Wel prijzig. De HC van die Japanse cinema kost ook 70 euro.
dimi303
-
- 3418 messages
- 3664 votes
Boekenfestijn in Brugge vandaag, hier enkele van mijn aankopen:
The cinema of George Lucas
The Godfather, the official motion picture archives
Brix
-
- 19677 messages
- 5113 votes
Dankzij een tip van user Dogie_Hogan kwam ik terecht bij een boekenzaak in Apeldoorn, alwaar ik een aantal fijne boeken en strips, tegen zachte prijzen, op de kop tikte.
w.o. dit :
Roger Thornhill
-
- 6012 messages
- 2446 votes
Brix, is dat een (herziene of uitgebreide) versie van
http://productendb.reinders-oisterwijk.nl/Resources/CB/Covers/9789056/9789056377618_covr.jpg
uit 2005? Zo te zien namelijk zelfde uitgever en zelfde illustrator. Leuk boekje. Mijn uitgave: 224 pagina's, allerlaatste zin: "Patati patata (Wat men zegt wanneer men alles en niets bedoelt)". Kun je eens checken?
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
Ik heb volgens mij ook wel wat gekocht het afgelopen jaar waarvan het hier delen er niet van gekomen is, maar de boeken die ik deze week gekocht heb waren:
Brix
-
- 19677 messages
- 5113 votes
Brix, is dat een (herziene of uitgebreide) versie van
(afbeelding)
uit 2005? Zo te zien namelijk zelfde uitgever en zelfde illustrator. Leuk boekje. Mijn uitgave: 224 pagina's, allerlaatste zin: "Patati patata (Wat men zegt wanneer men alles en niets bedoelt)". Kun je eens checken?
Mijn uitgave dateert van 2010, 264 pagina's
De tekst eindigt ook hier met Patati patata, zelfde uitgever.
Prijs was € 9,95
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Oeh, dat Inside Out boek ziet er wel iets tofs uit John Milton?
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
Ik vond het erg mooi, tijdens het doorbladeren. Geldt hetzelfde voor de boeken van Up en Wall*e, die ik ook heb. Mooi verzorgde uitgaven ook, hardcover, rijkelijk geïllustreerd (sterker nog, very little text). Aanrader wat mij betreft. Voor 26 euro van bookdepository gehaald, is het zeker waard als je van dat soort boeken houdt.
dimi303
-
- 3418 messages
- 3664 votes
Nieuwste aanwinst is mijn gesigneerde graphic novel van Cafard. Gesigneerd door regisseur Jan Bultheel, Producent Arielle Sleutel, Componist Hans Mullens en de cast Wim Willaert ( Jean Mordent ), Maarten Thomas Ketels ( Guido ), Sebastien Dewaele ( Victor ) en als laatste Dinara Drukarova ( Jelena Dimitrieva Doctorow )
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
Ik was weer erg teleurgesteld in de filmboeken op het Boekenfestijn in Utrecht van de week. Muziek was met Bieber en Beatles vele malen beter vertegenwoordigd.
Ik heb bij de restantjes Engels echter bij toeval tóch nog een geinig boekje opgeduikeld, te zien in het midden tussen de andere aankopen. Al is het zo klein dat je goed moet kijken 
Gelukkig hebben die andere boeken iets meer om het lijf...
http://i46.photobucket.com/albums/f135/Jeroen_Berndsen/IMG_0908_zpsmth33ori.jpg
en verder is deze binnen gekomen:
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
http://ecx.images-amazon.com/images/I/514dOKjBGXL.jpg
Nu mee bezig
Héérlijk (grappig) leesvoer. Een must voor alle potentiële filmmakers die geen waas voor hun ogen hebben.
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
Net besteld:
The James Bond Archives. Dit betreft een nieuwe, met Spectre bijgewerkte editie, een tikkie kleiner dan die van 150 euro, net zoals bij de Kubrick edities gedaan is.
dimi303
-
- 3418 messages
- 3664 votes
Uitgevers die prachtige boeken in hun catalogus staan hebben zoals Moments That Made The Movies ( David Thomson ), Sirens & Sinners: A Visual History of Weimar Film 1918 - 1933 ( Hans Helmut Prinzler ) en Tarkovsky: Films, Stills, Polaroids en Writings ( Andrey A. Tarkovsky ( zijn zoon ) & Hans-Joachim Shlegel ). Naast deze drie prachtige uitgaves hebben we ook History of film ( David Parkinson ).
Deze uitgevers hebben nog veel meer te bieden voor op de boekenplank zoals retrospectieve van Spielberg, Scorsese en Allen.
Brix
-
- 19677 messages
- 5113 votes
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
Ik heb die allemaal dimi303, op de tarkovsky na. Prachtige boeken idd. Die Taschen van Brix moet ik ook nog eens uitlezen. Staat momenteel op de vensterbank
Roger Thornhill
-
- 6012 messages
- 2446 votes
Geweldig leuk boek, die 100 van Taschen. Elk stuk over elke film is interessant, met maar één minpuntje, de gewild grappige fotobijschriften, die gingen mij wel de keel uithangen. Maar dat is dan ook het enige (en dat je flinke spieren moet hebben om de boeken van de plank te pakken).
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
mijn 100 all-time favorite movies is net een tikje kleiner dan mijn movies of the '90's van Taschen. benieuwd wanneer mijn James Bond van ze binnenkomt. Overigens vind ik dit ook een leuke editie. Sowieso uit een erg leuke serie, kijk maar eens!
Brix
-
- 19677 messages
- 5113 votes
met maar één minpuntje, de gewild grappige fotobijschriften, die gingen mij wel de keel uithangen.
Ja, dat vind ik ook.
Quentin
-
- 10202 messages
- 8544 votes
Afgelopen week aangeschaft:
(gesigneerd door John Glen)
http://ecx.images-amazon.com/images/I/51zXouzTZEL._AC_UL320_SR248,320_.jpg
(gesigneerd door Roger Moore)
Quentin
-
- 10202 messages
- 8544 votes
Net besteld:
(afbeelding)
The James Bond Archives. Dit betreft een nieuwe, met Spectre bijgewerkte editie, een tikkie kleiner dan die van 150 euro, net zoals bij de Kubrick edities gedaan is.
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
Ja die oude wilde ik ook, maar ik vond 150 euries... a little steep.... Heb jij dat er echt voor over gehad ?
dimi303
-
- 3418 messages
- 3664 votes
@Brix, de verlichte stad! Fantastisch informatief boek die heel goed leest. Prachtige aankoop en een aanradertje voor iedereen. ?
Quentin
-
- 10202 messages
- 8544 votes
Ja die oude wilde ik ook, maar ik vond 150 euries... a little steep.... Heb jij dat er echt voor over gehad ?
Nieuwprijs was toen ie net uit was zelfs 200-250 volgens mij. Destijds van vrienden gekregen voor mijn verjaardag
Brix
-
- 19677 messages
- 5113 votes
@Brix, de verlichte stad! Fantastisch informatief boek die heel goed leest. Prachtige aankoop en een aanradertje voor iedereen. ?
Dankjewel,!
Ik keek er al langer naar uit.
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Boekenverkoop in het Zuiderpershuis in Antwerpen, ik kon het niet laten liggen